مهم ترین دلایل شل شدگی و افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

شل شدن پوست بعد از عمل لیپوماتیک

عمل زیبایی لیپوماتیک، یکی از محبوب ترین روش ها در از بین چربی های موضعی بدن می باشد. ران ها، بازو ها، شکم و پهلو مناطقی از بدن هستند که می توانند هدف عمل زیبایی لیپوماتیک قرار گرفته و به حالت متناسب و ایده آل خود بازگردند. یکی از دلایل منحصر به فرد بودن فرایند پیکر تراشی، آن است که لیپوماتیک امکان حذف چربی های موضعی را برای افراد مختلفی فراهم کرده است.

چربی های نواحی مختلف بدن علی الخصوص ناحیه ی شکم و بازو، از مقاوم ترین بافت های بدن بوده که به راحتی بر اثر رژیم و یا ورزش برطرف نخواهند شد، در این شرایط لیپوماتیک را می توان معجزه ای در حذف موضعی این چربی ها و کمک به تناسب اندام افراد دانست.

درمان افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک

آیا پس از لیپوماتیک پوست دچار افتادگی می شود؟

عمل زیبایی لیپوماتیک، یک روش ایمن برای حذف چربی‌های موضعی است که در برابر ورزش و رژیم غذایی، مقاوم شده‌اند. برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده‌آل برسید، باید به نکات مراقبتی توجه کنید. برای مثال حداقل تا 4 هفته باید از گن طبی استفاده کنید در غیر این صورت دچار افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری خواهید شد. زمانی که چربی‌ها از ناحیه هدف تخلیه می‌شوند، فضای خالی بین پوست و عضلات ایجاد خواهد شد. گن طبی کمک می‌کند پوست با فشار به عضلات چسبیده و دچار افتادگی نشود.

البته خاصیت کشسانی پوست نیز بر فرم گرفتن مجدد آن بعد از عمل تاثیر خواهد گذاشت. افرادی که در جوانی برای انجام پیکرتراشی اقدام کرده و نکات مراقبتی پس از لیپوماتیک را رعایت کنند، به هیچ عنوان دچار شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک نخواهند شد چون پوست هنوز جوان بوده و منعطف است.

آیا پس از لیپوماتیک پوست دچار افتادگی می شود؟

عوارض احتمالی بعد از لیپوماتیک

با وجود اینکه عمل زیبایی لیپوماتیک به طور کلی فرآیندی کم خطر و بدون آسیب‌های جدی شناخته شده است، اما برخی از پزشکان اتفاقات و علائمی را به عنوان عوارض جانبی عمل زیبایی پیکرتراشی بیان کرده‌اند.
موارد زیر، خطر‌های احتمالی هستند که ممکن است بعد از انجام پیکرتراشی مشاهده شوند:

  1. عوارض حاصل از دارو‌های بیهوشی
  2. کبودی و تغییر رنگ پوست
  3. تورم و التهاب بعد از لیپوماتیک
  4. آسیب به بافت‌های عمیق‌تر مانند رگ‌های خونی و اندام‌های شکمی در صورت انجام غیر اصولی جراحی لاغری
  5. تجمع مایع در ناحیه‌ تحت درمان
  6. عفونت بر اثر عدم رعایت نکات مراقبتی
  7. نیاز به تکرار مجدد لیپوماتیک
  8. سرعت پایین ترمیم زخم
  9. سوختگی موضعی پوست در صورت عدم کیفیت دستگاه و عدم مهارت پزشک
  10. افتادگی پوست بعد از پیکرتراشی

در نظر داشته باشید که موارد گفته شده، صرفاً احتمالاتی است که ممکن است برخی از آن‌ها در صورت عدم رعایت نکات و شرایط استاندارد، بروز یابند.

مراقبت ها بعد از لیپوماتیک جهت جلوگیری از افتادگی پوست

مراقبت‌هایی که در دوران نقاهت انجام می‌شوند، نقش کلیدی در تضمین کیفیت نتیجه جراحی و عدم بروز حساسیت‌ها و آسیب‌های دیگر ایفا می‌کنند. این نکات و اقدامات با توجه به تکنیک‌های انجام شده طی فرآیند لیپوماتیک تعریف شده‌اند و عدم توجه به آن‌ها باعث می‌شود نه تنها نتیجه‌ به دست آمده از لیپوماتیک، ‌ایده‌آل و رضایت‌بخش نباشد بلکه با ایجاد آسیب‌ها و بروز عوارض جانبی، شرایط وخیم‌تر می‌شود. پس دوران نقاهت و بازیابی عمل زیبایی لیپوماتیک و اقدامات لازم جهت ترمیم و بازیابی را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های انجام پیکرتراشی دانست.

همانطور که گفته شد، افتادگی پوست بد از جراحی لاغری یکی از عوارض جانبی احتمالی بعد از فرآیند لیپوماتیک است که برای جلوگیری از بروز این اتفاق و داشتن پوستی صاف و سالم و خوش‌حالت، توجه به نکات و توصیه‌هایی الزامی می‌باشد:

  1. مهم‌ترین اقدام در این مورد استفاده از گن‌های طبی و استاندارد به مدت چهار هفته بعد از لیپوماتیک است.
  2. در قدم بعدی، ماساژ پوست و عضلات ناحیه‌ شکم، از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث جلوگیری از افتادگی پوست شود.
  3. تصحیح حالت خوابیدن نیز قدم بعدی در راستای به دست آوردن نتیجه‌ مطلوب بعد از لیپوماتیک است.
  4. نوشیدن آب کافی به افزایش کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست کمک خواهد کرد. بنابراین به خصوص در دوره نقاهت، حتما مقدار زیادی آب بنوشید.
  5. خوردن میوه و سبزیجات تازه نیز تاثیر چشمگیری بر سلامت پوست و جلوگیری از افتادگی آن خواهد گذاشت.

روش های درمانی برای افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

در هنگام انجام معاینات لازم برای انجام جراحی لاغری، خاصیت ارتجاعی پوست شما بررسی خواهد شد تا براساس کیفیت پوست مشخص شود تا چه اندازه احتمال افتادگی پوست بعد از پیکرتراشی وجود دارد. در صورت امکان بروز این اتفاق، توصیه‌ها و اقدامات لازم برای بهبود این شرایط نامتناسب پوست به شما گفته خواهد شد. تغییراتی در شیوه زندگی و همچنین روش‌های درمانی نیز وجود دارد که می‌توانید برای تقویت خاصیت ارتجاعی پوست خود از آن‌ها بهره ببرید:

  1. نوشیدن آب یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای محکم‌تر شدن و سفت شدن پوست بعد از لیپوماتیک انجام دهید. نوشیدن آب برای افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین برای سلامتی و ظاهر کلی پوست، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
  2. تمرینات قدرتی که برای تقویت ناحیه‌ مورد نظر پس از انجام پیکرتراشی انجام می‌شوند نیز می‌توانند تأثیرات شگفت‌انگیزی به دنبال داشته باشند. این تمرینات نه تنها باعث تقویت پوست ناحیه‌ مورد نظر و سفت شدن آن می‌شوند بلکه در عین حال باعث می‌شوند حفظ تناسب اندام شما خواهد شد.
  3. کرم‌های سفت‌کننده‌ پوست، انتخاب دیگری است که می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید.
  4. همچنین ماساژ‌های استاندارد پس از لیپوماتیک، با افزایش گردش خون در ناحیه‌ مورد نظر، باعث تقویت ساختار آن ناحیه و رفع حالت افتادگی پوست خواهند شد.
  5. در ورد درمان‌های جدی‌تر برای این وضعیت پوست پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک، می‌توانید به جراحی‌های زیبایی که با حذف بافت پوست اضافه و کشیدن پوست، حالت متناسب و زیبای پوست را به آن باز می‌گرداند نیز فکر کنید. این جراحی‌ها برای نواحی ران، بازو، شکم و پهلو مناسب بوده و به راحتی می‌توانید برای بهبود عوارض ناشی از پیکرتراشی از آن‌ها بهره ببرید.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک باسن – مزایای از بین بردن چربی باسن با پیکرتراشی
نوشتهٔ بعدی
بررسی تخصصی تکنیک لیپوماتیک و بادی جت در لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید