راهنمای معتبر جلسه اول لیزر موهای زائد

راهنمای معتبر جلسه اول لیزر موهای زائد

پوست هرکسی اولین لباس اوست. داشتن پوستی زیبا، صاف و عاری از موی زاید یکی از مهم ترین پیش شرط های زیبایی فردی است که با لیزر موهای زائد می‌توانید به آن دست یابید.امروزه همه‌ ی افراد در صدد یافتن یک راه دائمی برای داشتن پوستی صاف و بی مو هستند. در این میان، بانوان همیشه در صف اول مخاطبین لیزر موهای زائد می باشند.تا کنون در عرصه‌‌ی پزشکی و زیبایی روشهای مختلفی برای از بین بردن موهای زاید معرفی شده اند. اما در این میان، لیزر موهای زائد کارآمد‌ترین و پرطرفدارترین روش ممکن بوده است.اگر شما هم از رویش مکرر موهای زاید روی سطح پوست خود نگران هستید، می‌توانید از لیزر مو‌های زائد استفاده کنید.

نکات جلسه اول لیزر موهای زائد

جلسه نخست لیزر موهای زائد چگونه خواهد بود؟

ممکن است شما جلسه اول لیزر موهای زائد را بدون آمادگی‌های لازم شروع کرده باشید به طور مثال احتمال دارد یادتان برود یا ندانید که باید موهای ناحیه‌ی مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید اما نگران نباشید معمولا تکنسین‌های لیزر موی زائد در کلینیک‌های حرفه‌ای این کار را برای شما انجام خواهند داد. به طور کلی مراحل زیر در اولین جلسه لیزر موهای زائد طی خواهند شد:

  1. در اولین و تمام جلسات لیزر موهای زائد، یک عینک مخصوص به شما داده می‌شود. این عینک چشم‌های شما را در برابر نور لیزر محافظت می‌کند.
  2. پس از این مرحله، پزشک یا تکنسین لیزر از یک ژل روان کننده استفاده می‌کند و در صورتی که آستانه تحملتان بسیار پایین باشد می‌توانید درخواست پماد بی‌حسی هم داشته باشید بدین ترتیب درد و ناراحتی احتمالی شما به حد‌اقل خواهد رسید.
  3. با آغاز لیزر درمانی، پزشک پروب مخصوص دستگاه لیزر را روی پوست شما فشار می‌دهد و در حرکات تناوبی رفت و آمدی تمام پوست را در معرض اشعه لیزر قرار می‌دهد. طی این مرحله پیاز مو یا فولیکول که منشا رشد موها هستند مورد هدف اصلی لیزر قرار می‌گیرند. در واقع پس از روشن کردن دستگاه لیزر، اشعه‌ی آن از طریق پوست به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند؛ گرمای شدید لیزر به فولیکول‌ها آسیب می‌رساند و در نتیجه از رشد آن‌ها جلوگیری به عمل خواهد آورد.
  4. شاید اولین باری که روش مو زدایی با لیزر موهای زائد را امتحان می‌کنید کمی احساس ناراحتی کنید. مثلا احتمال دارد حین انجام لیزر موهای زائد ژل سرد کننده باعث شود کمی احساس سرما کنید همچنین شاید اینطور حس کنید که یک داغی کوتاه مدت بدنتان را می‌آزارد.
  5. به منظور کاهش خطرهای احتمالی و عوارض جانبی لیزر موهای زاید اقداماتی صورت خواهد گرفت، این اقدامات بسته به نوع لیزرهای مورد استفاده متفاوت می‌باشند. به طور مثال در برخی مراکز لیزر موهای زائد از قابلیت Coolling یا خنک کننده که روی قسمت بیرونی دستگاه لیزر قرار دارد استفاده می‌شود. این در حالی‌است که در بعضی مراکز از ژل‌های خنک کننده بر روی سطح پوست استفاده می‌نمایند.

جلسه نخست لیزر موهای زائد

کارهایی که قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد باید انجام داد چیست؟

  1. لیزر موهای زائد چیزی فراتر از “از بین بردن” موهای زائد است. لیزر یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش است و خطرات و عوارضی را به همراه دارد. بنابراین قبل از انجام لیزر موهای زائد باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این روش را انجام می‌دهد را به طور کامل بررسی کنید.
  2. قبل از حذف موهای زائد با لیزر ابتدا بهتر است با پزشک مورد نظر یک جلسه مشاوره داشته باشید تا وی با بررسی خصوصیات شما، مشخص کند که شما می‌توانید کاندید خوبی برای انجام لیزر موهای زائد باشید یا نه.
  3. از یک ماه پیش از انجام لیزر موهای زائد نباید ریشه موهارو را به وسیله روش‌هایی مانند اپیلاسیون و اپیلیدی بکنید زیرا ریشه موها باید به هنگام لیزر وجود داشته باشند. پس باید از یک ماه قبل برای برداشتن موهای زائد از شیو کردن استفاده کنید.
  4. حداقل 2 هفته قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن و آفتاب سوختگی خودداری نمایید.
  5. به مدت یک هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد نباید در معرض اشعه UV قرار بگیرید. هر زمان که بیرون می‌روید از یک ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.
  6. 24 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد، محل مورد نظر را شیو کنید.
  7. می‌توانید برای کمتر شدن درد در ناحیه مورد نظر از پمادهای بی حسی استفاده کنید.
  8. به مدت یک هفته پیش از انجام لیزر موهای زائد نباید از کرم‌های برنزه کننده استفاده کنید.
  9. بهتر است پیش از انجام لیزر موهای زائد، پزشک بر روی قسمت کوچکی از پوستتان، لیزر را انجام دهد تا مشخص شود که شما نسبت به لیزر و دستگاه مورد نظر دچار حساسیت هستید یا نه.
  10. استفاده از هر گونه کرم و لوازم آرایشی بر روی قسمت مورد نظر ممنوع است زیرا اثر لیزر را خیلی کم خواهد نمود.
  11. در طول لیزر باید شما دارای آرامش باشید پس به مدت 4 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد از خوردن کافئین خودداری کنید زیرا باعث اضطراب شما خواهد شد.
  12. حتما در طول انجام لیزر از عینک محافظ و مخصوص استفاده کنید تا اشعه لیزر به چشم‌هایتان صدمه‌ای نزند.
  13. قبل از لیزر پوست خود را کاملا تمیز کنید و حتما دوش بگیرد تا پوست شما عاری از هر گونه آلودگی و چربی شود.
  14. بهترین زمان برای لیزر موهای زائد زیر بغل صبح است.
  15. اگر پریود هستید باید زمان لیزر موهای زائد را به زمانی دیگر موکول کنید.
  16. از لایه برداری‌های شیمیایی یا سایر درمان های لیزر به مدت 2 هفته قبل از لیزر خودداری کنید.
  17. اگر در محل مورد نظر تزریق فیلر یا بوتاکس داشته‌اید باید حداقل 14 روز پس از آن از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

آیا یک جلسه برای دستیابی به نتایج لیزر موهای زائد کافی است؟

اساسا تا کنون هیچ روشی برای از بین بردن موهای زائد ابداع نشده است که با یک جلسه نتیجه‌ی نهایی را حاصل کند. بنابراین پاسخ این سوال منفی است. در حال حاضر لیزر موهای زائد جدیدترین روش برای از بین بردن موهای زاید بدن می‌باشد. این متد در مقایسه با سایر روش‌ها همچون الکترولیز، اپیلاسیون، اصلاح با تیغ و … اثری طولانی مدت‌تر دارد. به طور قطع پس از لیزر جلسه اول متوجه کاهش رشد موهای ناخواسته خود خواهید شد اما برای مشاهده‌ تاثیر طولانی مدت آن به چند جلسه‌ مداوم نیاز دارید. نکته مهم دیگر در رابطه با پایان اولین جلسه لیزر درمانی این است که موهای زائد شما فوری از بین نخواهند رفت در واقع، این مو ها برای ریختن به چند روز تا چند هفته زمان نیاز دارند.

معمولا برای دریافت نتیجه‌ دلخواه، لیزر موهای زائد باید بین 8 الی 12 جلسه تکرار شود. دلیل این تکرار و تداوم این است که رشد و ریزش مو یک فرایند چرخه‌ای دارد و باید به طور اصولی پیش برویم. چرخه‌ی رشد مو شامل سه مرحله است که لیزر موهای زاید مرحله رشد آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. لیزر برای هدف قرار دادن تمام موهای در حال رشد به 8 تا 12 جلسه تکرار نیاز دارد و با تکرار هر جلسه لیزر، فولیکول‌های موی ضعیف‌تر خواهند شد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

در جواب این سوال که آیا بعد از لیزر موها دوباره رشد می‌کند باید بگوییم بله و این رشد مجدد عمدتا به دلیل چرخه رشد موها است. بنابراین باید لیزر موی زائد در چندین جلسه انجام شود تا نتایجی دائمی را برجای بگذارد. تعداد جلسات بستگی به میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخدهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر دارد. به طور معمول فاصله‌ی بین جلسات لیزر موهای زائد به چند عامل بستگی دارد:

  1. یکی از این عوامل ناحیه‌ای است که می‌خواهید از شر موهای زاید آن خلاص شوید. به طور مثال پشت لب شما نسبت به دیگر جاهای صورت رشد سریع‌تری دارد و برای از بین بردن موهای زاید این ناحیه باید چهار تا شش هفته یک بار لیزر موهای زائد را تکرار نمایید. در مقابل، در ناحیه‌ای مانند پشت شما که رشد موها کند‌تر است، می‌توانید دیر تر برای جلسه‌ی بعدی لیزر موهای زائد اقدام کنید. در اصل این پزشک شماست که این بازه‌ی زمانی را تعیین می‌کند.
  2. عامل تاثیر‌گذار دیگر در تعیین فواصل بین جلسات لیزر موهای زائد تفاوت‌های فردی است. همانطور که گفته شد، تصمیم در مورد مقدار بازه‌‌ی زمانی بین جلسات بر عهده‌ پزشک شما می‌باشد چرا که اوست که با بررسی واکنش‌های بدن شما می‌تواند بهترین راه را پیش رویتان قرار دهد.

به طور معمول شما می توانید در فواصل 4 تا 6 هفته ای جلسات لیزر موهای زاید خود را تکرار نمایید. پس از گذشت چند جلسه شما شاهد 70 تا 80 درصد کاهش رشد موهای زائد خود خواهید بود. دستیابی به نتیجه مطلوب از لیزر موهای زائد مستلزم تکرار و تداوم است. پس از اتمام چند جلسه‌ معمول لیزر موهای زائد باید سالی یک دفعه لیزر موهای زائد را تکرار نمایید تا اثرات آن در بدنتان تثبیت گردد. توصیه می‌شود که پس از اتمام هر جلسه لیزر موهای زاید و همچنین در بازه‌‌ زمانی ما‌بین جلسات از تابش نور خورشید دور باشید و در طول این مدت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

نتایج و تاثیرات پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد

باید بدانید که تاثیر لیزر در جلسه اول پروسه‌ای زمان بر است و باید برای آن وقت بگذارید زیرا از بین بردن فولیکول‌های مو خود مستلزم گذشت زمان است و شما نباید انتظار داشته باشید که پس از یک جلسه لیزر موهای زائد نتیجه نهایی را بگیرید.

نوع پوست، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر، مهارت اپراتور و قسمتی که در حال درمان است همگی از عواملی هستند که در مدت زمان نتیجه دهی لیزر موهای زائد ، تاثیر می‌گذارند. پس از اتمام اولین جلسه لیزر موهای زائد معمولا شاهد ریزش 30 الی 0 درصدی موهای ضخیم خود خواهید بود. معمولا ده روز تا دو هفته پس از انجام لیزر موهای زائد، موها شروع به ریختن می‌کنند و شما نباید در طول این مدت موها را دستکاری کنید و بگذارید به صورت طبیعی بریزند.

همچنین بهتر است خیلی کم و در صورت لزوم، موها را در فاصله بین دو جلسه شیو کنید تا بتوانید میزان تاثیر لیزر را ببینید؛ از جلسه سوم به بعد می‌توانید کاهش موها را احساس کنید. فاصله جلسات بهتر است هر یکماه یا دوماه یکبار باشد و پس از پایان دوره، باید لیزر به مدت یکسال هر 6 ماه یکبار و پس  از آن سالی یکبار شارژ شود. علاوه بر این موارد، پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد متوجه رشد موهای جدید می‌شوید اما به هیچ وجه نگران نباشید! شاید عجیب به نظر بیاید اما این حالت حاکی از اثربخشی جلسه‌ اول شما می‌باشد.

در واقع، در جلسه‌ی اول لیزر موهای زاید تمامی موهای لیزر شده روی سطح پوست شما قرار ندارند بلکه تعدادی از آن‌ها هنوز رشد کافی نکرده و داخل فولیکول ها قرار دارند و به همین دلیل قابل رؤیت نیستند. اما اکنون که رشد کرده‌اند از پوست بیرون زده اند و شما می‌توانید در این مرحله این موها را از روی پوست بردارید. چنانچه اینطور به نظر رسید که این موها هنوز به جای دیگری متصل هستند، از کندن آن‌ها خودداری نمایید و شما باید اجازه بدهید این موها به طور طبیعی بریزند.

حتما تا به حال متوجه شده‌اید که نتیجه‌ی لیزر موهای زائد تا حدودی غیر قابل پیش بینی می‌باشد. تأثیر استفاده از لیزر موهای زائد برای بسیاری از افراد تا ماه‌ها و حتی سال‌ها باقی خواهد ماند.

مراقبت‌های پس از اولین جلسه لیزر درمانی

در ادامه به نکات مهم مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر خواهیم پرداخت:

  1. حدوداً تا سه روز پس از لیزر موهای زائدتان از ژل آلوئه ورا یا کرم های آرامبخش استفاده کنید.
  2. برای جلوگیری از اصطکاک در ناحیه تحت درمان به مدت 8 ساعت آرایش نکنید.
  3. ناحیه تحت درمان را به مدت 48 ساعت تمیز و خشک نگه دارید.
  4. آب زیاد بنوشید.
  5. حداقل برای مدت 2 هفته از ضد آفتاب SPF 50 استفاده کنید.
  6. پس از لیزر موهای زائد از کرم ضد آفتاب یا زینک اکساید استفاده کنید تا پوست دچار سوختگی و التهاب نشود.
  7. به مدت 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد بهتر است در محیط های گرم قرار نگیرید.
  8. به مدت 6 الی 8 ساعت پس از لیزر موهای زائد، بهتر است حمام نکنید.
  9. از پوشیدن لباس‌های تنگ در نواحی مانند زیر بغل و بیکینی خودداری نمایید.
  10. از ورزش‌های سنگین بلافاصله پس از لیزر خودداری کنید.

اولین جلسه لیزر زیر بغل: انتظار چه چیزی و نحوه آماده سازی

شروع اولین جلسه لیزر زیر بغل، گامی هیجان انگیز برای دستیابی به رفع موهای زائد طولانی مدت و زیربغل های صاف تر و بدون مو است. این روش به دلیل اثربخشی و راحتی آن محبوبیت زیادی به دست آورده است. لیزر موهای زائد زیر بغل یک روش زیبایی است که از پرتوهای متمرکز نور برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول های مو استفاده می کند.

این فرآیند به طور قابل توجهی رشد مو را کاهش می دهد، و آن را به یک انتخاب محبوب برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال راه حل دائمی تر برای موهای زیر بغل هستند.

شیو بعد از اولین جلسه لیزر

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، معمولاً توصیه می شود که ناحیه تحت درمان را برای مدت معینی اصلاح نکنید. اصلاح بلافاصله پس از جلسه یا در چند روز اول به طور کلی ممنوع است. در بسیاری از موارد، توصیه می شود تا حدود یک تا دو هفته پس از لیزر، از اصلاح ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

سوالات رایج

جلسه اول لیزر چقدر تاثیر دارد؟

لیزر موهای زائد یک روش محبوب و موثر برای دستیابی به کاهش موهای زائد طولانی مدت است، اما درک این نکته ضروری است که نتایج اولین جلسه لیزر ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. عوامل موثر بر اثربخشی اولین جلسه لیزر شامل: رنگ و ضخامت مو، ناحیه تحت درمان، رعایت دستورالعمل های قبل از جلسه و عوامل هورمونی و نوع و تنظیمات لیزر می شود.

در جلسه اول لیزر چند درصد موها از بین می رود؟

درصد ریزش مو بعد از اولین جلسه می تواند به طور متوسط بین 10 تا 25 درصد باشد. درصد ریزش موهای زائد پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد می تواند در بین افراد بسیار متفاوت باشد و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. درک این نکته مهم است که اولین جلسه معمولاً منجر به کاهش رشد مو می شود، اما حذف کامل موهای زائد معمولاً به جلسات متعدد نیاز دارد.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد بسته به ضخامت مو، پراکندگی و شرایط بدنی فرد (مانند داشتن اختلالات هورمونی یا بیماری‌های پوستی) متفاوت خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که منجر به تفاوت هزینه‌ها می‌شود نوع دستگاهی است که برای این روش به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب فعال در حیطه پوست مو در مورد لیزر موهای زائد خود مشاوره دریافت کنید. همچنین می‌توانید جهت مشاوره تلفنی با کارشناسان ما، با شماره تلفن 02148679 تماس بگیرید. علاوه بر موارد ذکر شده، شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

4.9/5 - (23 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مقایسه دو تکنیک لیزر موهای زائد و الکترولیز
نوشتهٔ بعدی
ایا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید