تعداد و جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

تعداد و جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

مزایایی که لیزر موهای زائد دارد سبب شده تا امروزه افراد بسیاری به منظور از بین بردن دائمی موهای اضافی بدن خود از این روش استفاده کند. اما سوالی که قبل از اقدام به این کار ذهن کاندیدهای انجام آن را به خود درگیر می‌کند این است که تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل چه قدر است؟ در پاسخ به این سوال باید پارامترهای متعدد بسیاری توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین تعداد جلسات می‌تواند از فردی به فرد دیگر با توجه به شرایط متفاوت باشد.

اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با مهم‌ترین نکات برای تعیین تعداد جلسات لیزر موهای زائد بدن آشنا شوید. کلینیک پوست مو رز با حضور دکتر روحانی و داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر بدن شما در کنار شما عزیزان خواهد بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید به بهترین نتیجه دلخواه خود برسید.

جلسات لیزر موهای زائد

چرا لیزر موهای زائد در جلسات متعدد صورت می گیرد؟

یکی از بهترین روش‌های پیشنهادی برای کسانی که قصد دارند از شر موهای اضافی بدن خود برای همیشه خلاص شوند لیزر کردن است اما آنچه در این خصوص اهمیت دارد این است که تمامی افراد باید به طور منظم چندین جلسه لیزر درمانی را انجام دهند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود دست یابند و علت این موضوع نیز به چرخه رشد موها مربوط است.

به این صورت که لیزر تابیده شده فولیکول‌های مو را تحت تاثیر انرژی گرمایی قرار می‌دهد و حرارت ایجاد شده سبب ایجاد آسیب به این فولیکول‌ها شده و در نتیجه چرخه رشد موها مختل می‌شود. برای اینکه به طور کامل ریشه موها فعالیت و توانایی رشد دوباره را از دست دهند انجام چندین جلسه لیزر درمانی ضروری است.

جلسات مورد نیاز لیزر موی زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد به چه معیار هایی بستگی دارد؟

همانطور که گفته شد دستیابی به نتیجه مطلوب بعد از انجام لیزر موهای نیازمند گذراندن چندین جلسه درمانی است اما اینکه چه چیزی بر تعداد جلسات لیزر تاثیر می‌گذارد موضوعی مهم و حائز اهمیتی می‌باشد.

از آنجایی که عوامل متعددی بر تعداد جلسات لیزر موهای زائد اثر می‌گذارد، تعداد این جلسات نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به تنوع، رنگ و ضخامت پوست و موهای زائد افراد اشاره کرد به عنوان مثال انجام درمان زیبایی لیزر موهای زائد بدن در کسانی که موهای روشن، بلوند، قرمز و یا مایل به خاکستری دارند تاثیر کمتری دارد و این افراد برای از بین بردن کامل موهای خود باید تعداد جلسات بیشتر لیزر را پشت سر بگذارند.

علاوه بر آن عوامل دیگری به غیر از ویژگی‌های فردی می‌تواند در تعداد جلسات لیزر مو تاثیر گذار باشد؛ یکی از این موارد طول موج پالس‌های تولیدی توسط دستگاه لیزر یا به عبارتی دیگر نوع دستگاه لیزر است. برای اطلاع از تعداد دقیق جلسات لیزر باید تمامی معیارها توسط پزشک یا اپراتور مربوطه بررسی گردد.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

بدن هر کس متفاوت است و عوامل بیولوژیکی مختلف می‌توانند بر تعداد جلساتی که برای از بین بردن کامل موهای زائد نیاز دارید تأثیر بگذارند. به طور کلی اینکه چه تعداد جلسه برای لیزر موهای زائد هر ناحیه از بدن خانم‌ها و آقایان لازم است باید بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص انجام شود چراکه شرایط افراد و نوع دستگاه‌های موجود در مراکز زیبایی یکسان نیست و در نتیجه هر شخصی برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تعداد جلسات متفاوتی را سپری کند. با این حال در حالت کلی تمامی افراد برای از بین بردن کامل موهای زائد باید به طور میانگین تعداد جلسات بین 2 تا ۸ جلسه را پشت سر بگذارند. ناگفته نماند که این تعداد می‌تواند در برخی افراد بیشتر و یا کمتر باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر باید به صورت حضوری به کلینیک و پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید. در ادامه بخشی از آنچه که شما باید از جلسات لیزر انتظار داشته باشید را خلاصه‌وار آورده‌ایم:

  1. جلسه اول لیزر موهای زائد

اولین جلسه لیزر می‌تواند برای کاندیدهای لیزر موهای زائد کمی نگران کننده باشد. اما این نگرانی را کنار بگذارید زیرا در این جلسه تمامی نکات و اطلاعات لازم در اختیار فرد گذاشته می‌شود. سپس زیباجو آماده شده و پزشک بعد از ریختن حجم کافی از ژل‌های روان کننده، به کمک پروب دستگاه امواج لیزر را بر روی ناحیه مورد نظر ساطع می‌کند. آنچه در جلسه اول لیزر موهای زائد اهمیت دارد تنظیم قدرت و انرژی امواج ساطع شده از دستگاه با دقت بالا است؛ معمولا توصیه می‌شود در اولین جلسه از انرژی پایینی به منظور این کار بهره برده شود. تمام اطلاعات و جزئیات ریز مربوط به تکنیک لیزر درمانی در دوره‌های مخصوص به افراد آموزش داده می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم افراد آموزش دیده و باتجربه را برای انجام این کار انتخاب نمایید.

  1. جلسه دوم لیزر موهای زائد

جلسه دوم لیزر تفاوت خاصی با جلسه اول ندارد چرا که کل مراحل انجام کار ثابت است و پزشک مجددا در جلسات آینده به کمک دستگاه، لیزر موهای زائد را شروع خواهد کرد. یک تفاوت کوچک اما مهم با پیشرفت جلسات لیزر ایجاد می‌شود و آن اینست که در جلسات بعدی لیزر موهای زائد، انرژی ساطع شده از دستگاه با توجه به صلاح دید پزشک کمی افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب با فرا رسیدن دومین و سومین جلسه به بعد، فرد شاهد از بین رفتن بیشتر فولیکول‌های مو ناحیه لیزر خواهد بود.

  1. جلسه سوم لیزر موهای زائد

در سومین جلسه لیزر پزشک می‌تواند روال ثابتی را برای از بین بردن موهای زائد بدن فرد در پیش بگیرد و کمتر به کم یا زیاد کردن انرژی امواج ساطع شده از دستگاه نیاز خواهد بود. در هر حال اساس کار عینا مشابه جلسات اولیه بوده و پزشک بعد از تنظیم و آماده‌سازی زیباجو شروع به تاباندن لیزر به بدن فرد می‌کند. البته به دلیل اینکه در سومین جلسه بخش زیادی از موها از بین رفته‌اند پزشک می‌تواند با توجه به صلاح‌دید خود توصیه کند تا مراجعه‌کننده از دو یا سه روز قبل موهای بدن خود را شیو کند. از آنجا که پوست زیباجو از جلسات سوم به بعد به امواج لیزر عادت می‌مند، کمترین میزان تحریک پوستی و قرمزی تجربه خواهد شد.

فاصله زمانی بین هر جلسه و زمان لازم برای هر جلسه لیزر موهای زائد

موضوع مهم دیگری که تمامی کاندیدهای لیزر موهای زائد باید به آن توجه داشته باشند این است که فاصله بین جلسات برای دست یابی به بهترین نتیجه ممکن چه قدر باید باشد؟ در تعیین فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد باید چرخه رشد موها در نظر گرفته شود. در حالت عادی موها برای طی کردن یک چرخه رشد کامل به ۴ هفته زمان نیاز دارند به همین دلیل از اغلب زیباجویان خواسته می‌شود تا بعد از گذشت یک ماه عملیات لیزر مو را تکرار کنند و این کار بارها صورت خواهد گرفتت و تا رسیدن به نتیجه مطلوب و از بین رفتن دائمی بخش اعظم موها ادامه خواهد داشت. برای اینکه این کار به خوبی و بدون ایجاد مشکلی خاص انجام شود، متقاضیان باید از انجام هر کاری که سبب کنده شدن موها از ریشه می‌شود خودداری کنند.

تنها روشی که در فاصله بین جلسات لیزر با دستگاه های لیزر می‌توان به منظور از بین بردن موها انجام داد شیو کردن است. مدت زمان لازم برای انجام لیزر موهای اضافی بدن به نوع دستگاه و ناحیه‌‌ای که قرار است لیزر شود بستگی دارد چرا که سرعت کار انواع دستگاه‌های موجود در بازار با یکدیگر متفاوت هستند و از طرفی دیگر هر چه ناحیه تحت درمان با لیزر بزرگتر و وسیع‌تر باشد به مدت زمان بیشتری برای لیزر کردن نیاز خواهد داشت و بلعکس.

چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد ؟

بعد از اینکه کاندیداهای لیزر مو زائد جلسه درمانی خود را سپری کردند باید منتظر نتایج حاصل از لیزر باشند که به صورت مرحله‌ای و به تدریج ظاهر می‌شوند. مهم‌ترین نکته این است که زیباجو بلافاصله بعد از انجام لیزر هیچ تغییری را در موهای خود و ناحیه لیزر شده احساس نخواهد کرد؛ چرا که مشاهده نتایج بیشتر بعد از لیزر مو نیازمند صبر و حوصله است. وی در هفته دوم بعد از لیزر شاهد ریزش موهای خود خواهد شد و این ریزش تا یک هفته ادامه داشته و تمامی موهای این ناحیه به طور کامل با پایان جلسات از بین می‌روند. اما با وارد شدن به هفته سوم برخی از موها دوباره رشد خواهند کرد. این موضوع در تمامی جلسات لیزر مشاهده خواهد شد و افراد باید تا جایی که تمامی موهای بدن خود را از دست بدهند لیزر درمانی را تکرار کنند.

آیا موهای زائد به طور دائمی حذف می‌شوند؟

آیا موهای زائد به طور دائمی حذف می‌شوند؟

پس از انجام مجموعه کامل لیزر درمانی، ماه ها یا حتی سال ها بدون مو خواهید بود. اگر مجدداً در ناحیه تحت درمان مو رشد کند، متوجه خواهید شد که بسیار نازک‌تر و کمتر از موهای شما قبل از درمان دیده می‌شود. برای اینکه بدون مو بمانید ممکن است به جلسات بیشتر در قالب جلسات شارژ نیاز خواهید داشت. موهای ناحیه تحت درمان بلافاصله نمی‌ریزند اما در طی یک دوره زمانی حدود چند روز تا چند هفته شروع به ریزش می‌کنند. رشد مو به صورت چرخه‌ای اتفاق می‌افتد و درمان‌های مکرر زمانی بهترین نتیجه را دارند که فولیکول‌ها را در مرحله رشد جدید هدف قرار دهند.

لیزر موی زائد در کلینیک تخصصی رز

امروزه شاهد نوآوری‌های گسترده‌ای در حوزه لیزر موی زائد هستیم و می‌بینیم که دائما دستگاه‌های مختلفی برای انجام آن با ویژگی‌های خاص‌تر معرفی می‌شود. در همین راستا زیباجویان زیادی برای انجام این متد متقاضی شده‌اند و بسیاری از پزشکان را برآن داشتند که به سمت ارائه خدمات در این حوزه روی آورند و مراکز خود را از این حیث فعال و مجهز می‌کنند. نکته مهم این است که متقاضیان باید هوشیار باشند و با بدون انجام تحقیق کلینیک نامعتبر یا صرفا ارزان قیمتی را برای لیزر موی زائد خود انتخاب نکنند. انتخاب پزشک و مرکز درمانی مطمئن راهکاری است که می‌توان از طریق آن به نتایج ایده‌ال با کمترین میزان عوارض جانبی رسید. شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در مورد لیزر موی زائد می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید.

هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه و ارزشمند کلینیک رز ترتیب دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان و بانوان
نوشتهٔ بعدی
آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ راهکارهای کاهش درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید