جراحی لیفت ران پا و تاثیرات آن چیست؟

جراحی لیفت ران پا و تاثیرات آن چیست؟

شادابی و نشاط و زیبایی تنها در اجزای صورت نهفته نیست بلکه داشتن اندام ایده آل نیز در جذابیت ظاهری اثرگذار است. جراحی ران پا نیز یکی از عمل های زیبایی محبوب برای رسیدن به اندام ایده آل است. بدن زیبا و اندام متقارن و شاداب علاوه بر حس خوبی که فرد می دهد در سبک زندگی، لباس پوشیدن و اعتماد به نفس حضور در جمع نیز بیسار زیاد موثر است.

فرد در طول زندگی به دلیل چاقی و لاغری پی در پی، برخی بیماری ها و بالا رفتن سن دچار نقص در اندام و به ویژه ران می شود. جراحی ران پا یا همان لیفت ران بسیاری از این نقص ها را برطرف می کند. در ادامه به دلیل این نقص ها ، نحوه انجام جراحی ران و نتایج آن خواهیم پرداخت. برای مشاوره اطلاع از هزینه جراحی لیفت ران پا با مشاورین زیبایی ما در کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

آیا لیفت ران پا با جراحی صورت می گیرد؟

عمل جراحی ران پا که به عنوان بالابر یا لیفت ران نیز شناخته می شود، یک جراحی پلاستیک برای سفت شدن و بهبود ظاهر ران ها انجام می گردد. افتادگی و وجود پوست اضافی روی ران ها می تواند در نتیجه پیری، حاملگی یا کاهش قابل توجه وزن باشد. ممکن است رانهای شما ظاهری پوسته پوسته داشته باشند.

هدف از بالابر ران لیفت و محدود کردن ران های شما به گونه ای است که به نظر می رسد باریک و متناسب با بقیه بدن شما باشد. ترکیبی از یک تکنیک جراحی  و لیپوساکشن ممکن است انجام شود تا ران ها ظاهری نرم و تر داشته باشند. افرادی که تحت عمل جراحی لیفت ران قرار دارند باید بدانند که این وسیله جراحی برای کاهش وزن نیست. این روشی است برای کسانی که به وزن ایده آل خود نزدیک هستند اما از ظاهر رانهایشان ناراضی هستند. زیبایی، تقارن و تناسب از نتایج قطعی جراحی ران به شمار می رود.

آیا لیفت ران پا با جراحی صورت می گیرد؟

جراحی زیبایی ران پا چگونه انجام می شود؟

انواع جراحی  ران پا وجود دارد که اغلب یکی از این  سه نوع است:

1- لیفت داخلی : پوست را در قسمت تحتانی ران و به صورت داخلی هدف قرار می دهد .

2- لیفت ران داخلی پوست و چربی :  قسمت فوقانی داخلی داخلی را هدف قرار می دهد

3- لیفت ران دو طرفه : که در این روش جراحی ران بر روی پوست در قسمت جلویی و خارج ران تمرکز دارد.

روش های اول و دوم جراحی ران  معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. لیفت دو طرفه ممکن است نیاز به اقامت شبانه در بیمارستان داشته باشد. روش عمل جراحی ران پا معمولاً به صورت سرپایی با بیهوشی عمومی یا اپیدورال انجام می شود.

بسته به نوع جراحی ران و ناحیه تحت درمان، الگوی برش متفاوت خواهد بود. رایج ترین تکنیک لیفت ران با برش در ناحیه کشاله ران شروع می شود. در همه موارد، پوست و یا چربی برداشته می شود. بافت زیرین تغییر شکل یافته و سفت می شود و پوست باقی مانده برداشته و صاف می شود و در محل برش بخیه قرار می گیرد.

جراحی به طور معمول 2 تا 3 ساعت طول می کشد. به طور کلی باید گفت که  الگوهای جراحی ران براساس مساحت یا مناطقی که باید تحت درمان قرار بگیرند ، میزان اصلاح و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است. شما همچنین ممکن است واجد شرایط حداقل یک برش داخلی ران داخلی باشید که برش آن فقط در ناحیه کشاله ران باشد.

جراح پلاستیک شما مشخص خواهد کرد که چه روشی مناسب است. پس بهتر است برای جراحی ران  به دنبال یک جراح زیبایی دارای مجوز با آموزش تخصصی و تجربه قابل توجهی باشید. برای بهترین نتیجه ، یک جراح زیبایی را که وابسته به یک مرکز اصلی پزشکی است انتخاب کنید. حتما از جراح زیبایی خود در مورد اعتبار وی ، آموزش و نحوه انجام چندین عمل جویا شوید.

روش های لیفت ران

این روزها با استقبال بسیاری از مردم از جراحی ران برای لاغری روش‌های مختلفی برای آن معرفی شده است. با استفاده از هر یک از این روش‌ها که با صلاح‌دید پزشک متخصص و بعد از انجام بررسی‌های لازم تعیین می‌شود می‌توانید به ران‌هایی صاف و خوش‌فرم دست یابید. دو تا از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش های لیفت ران عبارتند از:

  1. تکنیک اسکار کوتاه، که آن را با نام جراحی مینی لیفت ران پا نیز می‌شناسند. در این روش یک برش افقی در ران ایجاد شده و مشکلات مربوط به افتادگی و شل شدگی پوست از بین می‌رود.
  2. تکنیک اسکار عمودی، که همان جراحی لیفت ران است. در این روش برش ایجاد شده در راستای عمودی ران پا بوده و پزشک می‌تواند افتادگی‌های موجود در ناحیه زانو و اطراف ران را نیز از بین ببرد.

در هر دو روش پزشک می‌تواند در صورت لزوم از روش لیپوساکشن به منظور برداشتن چربی‌های انباشته شده اضافی برای لاغرتر کردن ران بهره ببرد. تشخیص اینکه کدام یکی از تکنیک‌های گفته شده در بالا می‌تواند برای شما موثر واقع شود به عهده پزشک خواهد بود.

کاندید مناسب جراحی و لیفت ران پا

جراحی لاغری ران پا به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد سبب شده مورد پسند بسیاری از افراد واقع شود. اما سوالی که در این میان ایجاد می‌شود این است که چه کسانی می‌توانند کاندید مناسبی برای جراحی ران پا محسوب شوند؟ در حالت کلی انجام این عمل مناسب برای اکثر افراد در هر سنی می‌باشد. اما اینکه لازم است از چنین روش تهاجمی برای لاغرتر کردن ران‌های پای خود استفاده کنید یا نه بهتر است در بین افراد زیر قرار بگیرید:

  1. افراد با ثبات وزنی در طول مدت زمان طولانی
  2. افراد با نسج نرم اضافی در محدوده داخلی یا خارجی ران
  3. افراد بدون داشتن سابقه بیماری خاص
  4. افرادی که می‌توانند بعد از انجام عمل جراحی لیفت ران پا تمامی گفته‌های پزشک را انجام داده و بعد از آن سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند.

به غیر از موارد گفته شده در بالا توصیه می‌شود حتما در صورت مصرف سیگار آن را از دو هفته قبل از تاریخ عمل خود ترک کنید. سیگار کشیدن باعث می‌شود تا پروسه عمق شما با مشکل مواجه شده و بهبودی بیمار کمی طولانی‌تر شود.

مراقبت های بعد از جراحی لاغری ران

مثل هر عمل جراحی زیبایی و غیر زیبایی جراحی لاغری داخلی ران و یا جراحی خارجی ران به یکسری مراقبت‌های بعدی نیاز دارد. این مراقبت‌ها به قدری مهم هستند که هر گونه سهل‌انگاری در آن‌ها می‌تواند میزان موفقیت در نتیجه کار را تا حد زیادی کاهش دهد. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین این مراقبت‌ها پرداخته‌ایم:

  1. حتما از کسی بخواهید تا چند روز بعد از انجام عملیات از شما پرستاری کند.
  2. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید به درستی و به طور کامل مصرف گردد.
  3. ویزیت‌های بعد از عمل جراحی را همان طور که پزشک تعیین کرده انجام دهید.
  4. تا سه یا چهار هفته بعد از انجام جراحی لیفت داخلی ران و یا لیفت خارجی آن پوشیدن گن مخصوص را فراموش نکنید.
  5. از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های بدنی سنگین در دوران نقاهت پرهیز کنید و از طرفی تحرک روزانه خود را فراموش نکنید.
  6. در صورت مشاهده هر گونه مشکل خاصی حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

تاثیرات ناشی از جراحی ران پا و نتایج آن

نتایج جراحی ران تا حد بسیار زیادی ماندگاری و دوام طولانی دارد و زیبایی اندام و تناسب نتیجه قطعی انجام این عمل زیبایی است. تنها برای اینکه این نتایج فوق العاده را ببینید باید معمولاً بین یک تا چند ماه صبوری به خرج دهید  تا نتایج با کاهش تورم کاملاً قابل رویت، محسوس و قابل مشاهده باشد.

در مورد عوارض نیز همانگونه که می دانید بخش جدایی ناپذیر هر عمل زیبایی مانند جراحی ران است با انتخاب پزشک دارای مهارت و رعایت توصیه های و نکات بعد از عمل در کاهش خطرات و نتایج مطلوب تر تا حد زیادی موثر است. خطرات مرتبط با هر نوع جراحی وجود دارد.

خطرات ناشی از جراحی  ران شامل موارد زیر است : خطرات بیهوشی، خون ریزی، عفونت و درد. در واقع تا بهبودی کامل بعد از عمل جراحی ران؛ کمی کبودی، تورم و درد کمی طبیعی و عادی است. برای به حداقل رساندن تورم و بهبودی سریع تر، باید از لباس های تنگ استفاده کنید. ممکن است برای جمع آوری مایعات اضافی و کاهش خطر ابتلا به عفونت زهکشی داشته باشید.

شما باید مقدار مایع جمع آوری شده را در یک دفترچه ثبت کنید. هنگامی که سطح مایعات خارج شده انتظارات جراح شما را برآورده می کند ، زهکشی ها برداشته می شوند. در طی دو هفته بخیه های جراحی برداشته می شوند. داروهای ضد درد و داروهای ضد التهاب به طور معمول در دوره بعد از عمل تجویز می شوند. تا زمانی که ترخیص جراح خود را دریافت نکنید، شما قادر نخواهید بود از وان حمام، شنا یا استفاده از وان گرم استفاده کنید. ممکن است 48 ساعت بعد از عمل دوش گرفتن ممنوع باشد.

به احتمال زیاد شما می توانید در طی 7 تا 10 روز به کار خود برگردید و بعد از 4 تا 6 هفته فعالیت بدنی را  می توانید از سر بگیرید. در حالی که جای زخم وجود دارد، آنها اکثرا در چین های طبیعی بدن شما پنهان شده و به مرور زمان محو می شوند. توجه کنید با رعایتت این نکات شما زودتر روند بهبودی را طی کرده و در کمترین زمان نتایج و تاثیرات مطلوب جراحی ران را در اندام خودتان مشاهده خواهید کرد.

لیفت ران پا بدون جراحی امکان پذیر است ؟

با اینکه فواید جراحی لاغری ران غیر قابل چشم‌پوشی است اما انجام آن باید با تایید پزشک انجام بگیرد. چرا که در بسیاری از افراد می‌توان با روش‌های غیر تهاجمی نیز مشکلات آن‌‌ها را حل کرد. روش‌های غیر جراحی برای لیفت خارجی ران و یا لیفت داخلی ران در زیر آمده‌اند:

  • لیفت ران به کمک لیزر

در این روش امواج فروسرخ به کمک دستگاه مخصوصی به ران افراد تابانیده می‌شود. در نتیجه این امواج کلاژن‌سازی در پوست افزایش یافته و در نتیجه مشکلات ناشی از شل شدگی و افتادگی پوست ران از بین می‌رود.

  • لیفت ران به کمک مزوتراپی و تزریق آنزیم

در صورتی که میزان چربی‌های انباشته شده در ران کم باشد می‌توان به کمک مزوتراپی و تزریق آنزیم‌های چربی‌سوز به بخش‌های مورد نظر باعث تجزیه چربی‌های در آنجا شده و بعد از چندین روز شاهد لاغری و کاهش میزان چربی‌ها بود.

  • لیفت سرمایشی ران

لیفت سرمایشی ران به کمک دستگاه مخصوصی و با قرار دادن ران لای پنل‌های مخصوص سرمایشی انجام می‌گیرد. این سرما به لایه‌های پایینی پوست نفوذ کرده و باعث سفت‌تر شدن آن می‌شود.

  • لیفت ران به کمک دستگاه ویبراتور

دستگاه ویبراتور ماهیچه‌های ران را به صورت مداوم منقبض و منبسط کرده و به مرور زمان بیمار شاهد کاهش چربی‌ها و لاغری در ران خواهد شد. اینکه کدام یک از روش‌ها برای شما بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه های جراحی زیبایی ران پا

جراحان پلاستیک در کلینیک و مراکز جراحی زیبایی و پلاستیک از روش‌های پیشرفته ای برای تکمیل مراحل لیفت و جراحی ران استفاده می کنند. متخصصان بهترین روش را برای نیازهای شما برای کاهش نقوص ظاهر داخلی و خارجی ران ها به کار می برند، و به شما در رسیدن به جسمی محکم تر، جوان تر و متناسب تر با تصویر کلی که از اندام ایده آل دارید، کمک می کنند. با توجه به روش های که برای جراحی ران انتخاب می شود، میزان زمان عمل، تعداد برش ها و وسعت سطح مورد جراحی هزینه ای که برای این عمل زیبایی در نظر گرفته می شود متفاوت است و نرخ ثابتی ندارد.

همچنین نکته مهم تر در مورد هزینه جراحی ران پا جراح و مرکزی است که انتخاب می کنید. قطعاً هرچه اعتبار یک مرکز و مهارت یک جراح پلاستیک بالاتر باشد هزینه نیز کمی بالاتر خواهد بود. فراموش نکنید هزینه هایی که برای جراحی زیبایی مانند جراحی ران می پردازید هزینه نیستند و در واقع یک سرمایه گذاری برای به دست آوردن نتایج بهتر و زیبایی مدنظر شما هستند. علاوه بر همه این موارد جراحی ران به دلیل ماندگاری بالای نتایج و عدم نیاز به انجام مجدد ان در اکثر غریب به اتفاق کیس ها یک عمل زیبایی مقرون به صرفه به شمار می رود.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیفت بازو چه فوایدی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
لیفت شقیقه با جراحی چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید