معرفی جدیدترین روش جراحی لاغری شکم و پهلو

جدیدترین روش جراحی لاغری شکم

جراحی لاغری شکم و پهلو به منظور کاهش چربی شکم یکی از رایج‌ترین اهداف جهت تناسب اندام برای آن دست از افرادی است که ماه‌ها ورزش و رژیم رژیم غذایی را در سبک زندگی خود گنجانده‌اند و بازهم نتیجه دلخواهشان را نگرفته‌اند. تامی تاک که با نام عمل ابدومینوپلاستی نیز شناخته می‌شود با هدف تخت کردن شکم و پهلو معرفی شده و طرفداران زیادی در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

این جراحی بصورت باز، تحت بیهوشی کامل و در یک جلسه چند ساعته توسط پزشک‌های متخخص و جراح انجام می‌گیرد. در حین انجام عمل، پوست و چربی اضافی از شکم برداشته شده و بافت همبند موجود در شکم (که به آن فاسیا گفته می‌شود) معمولاً با نخ بخیه سفت می‌گردد و سپس پوست باقیمانده برای ایجاد ظاهری طبیعی و زیباتر تغییر موقعیت داده می‌شود. اگر چربی یا پوست اضافی در ناحیه شکم یا زیر ناف خود دارید با این مقاله از کلینیک تخصصی پوست و مو رز همراه باشید تا بهترین راهکارها به شما معرفی شود.

روش‌های مختلف جراحی لاغری شکم و پهلو

هدف از انجام جراحی لاغری شکم و پهلو از بین بردن پوست اضافی شکم است که از طریق ورزش‌های اصولی نیز قابل برداشتن نیستند؛ به عنوان مثال، پوست اضافی ناشی از بارداری یا کاهش وزن زیاد به هیچ وجه با فعالیت‌های ورزشی از بین نمی‌روند و برای همیشه اندام را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند! در این زمان انجام ابدومینوپلاستی می‌تواند یاریگر این افراد باشد.

با این حال لازم است تصمیمگیری منطقی و نهایی را بر عهده پزشک خود بگذارید تا وی بتواند با بررسی شرایط شما بهترین راهکار برای خلاصی از شر چربی و پوست اضافه شکمی را ارائه دهد. به طور کلی چندین متد پزشکی برای لاغری در دسترس قرار دارد که هر کدام نیازمند یکسری شرایط برای انجام هستند و همه آن‌ها برای همه افراد مناسب نمی‌باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این تکنیک‌ها بیشتر آشنا شوید.

هزینه جراحی شکم و پهلو

جراحی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

 تامی تاک (tummy tuck) یا ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) پرطرفدارترین جراحی زیبایی برای بهبود شکل ناحیه شکم است که شامل برداشتن پوست شل و اضافی، چربی و استرچ مارکز عضلات شکم می‌باشد. این جراحی یک راه حل سریع برای کاهش وزن نیست زیرا این روش معمولاً فقط برای افرادی با شاخص توده بدنی سالم (BMI) توصیه می‌شود. طی این تکنیک بعد از بیهوشی کامل، ناحیه زیر شکم (در خط سزارین) برشی بزرگ می‌خورد و بافت‌ها باز می‌شوند.

سپس جراح اقدام به تخلیه چربی می‌کند و درنهایت پوست‌های اضافه را می‌بُرد و دو سر آن را به هم بخیه می‌زند. پس از پایان جراحی باید منتظر یک دوران نقاهت نسبتا طولانی باشید، به همین دلیل شما باید حدود 4 تا 6 هفته از انجام کار و ورزش سنگین خودداری کرده و حسابی استراحت کنید. تقریبا حدود 6 هفته طول می‌کشد تا به طور کامل بهبود یابید و تاثیر کامل عمل جراحی شکم و پهلو را مشاهده کنید.

لیپوساکشن

 اگر به دنبال حذف رسوبات کوچک چربی در شکم، پهلو و یا دیگر نقاط بدنتان هستید، لیپوساکشن ممکن است برای شما مناسب باشد. این روش بدون نیاز به بیهوشی کامل و باز کردن بافت‌های بدن، رسوبات چربی را از ناحیه مورد نظر حذف می‌کند، برآمدگی‌ها را کاهش می‌دهد و کانتور بدن را بهبود می‌بخشد. با این حال لیپوساکشن نیز به عنوان یک تکنیک کاهش وزن توصیه نمی شود و اگر چاق هستید نباید این روش را انجام دهید.

برای لیپو کردن شکم و پهلو بعد از این که ناحیه بی حس شد، جراح برش‌های بسیار کوچکی در اطراف محل مورد نظر ایجاد می‌کند و از طریق آن‌ها یک لوله نازک (کانولا) را در زیر پوستتان حرکت می‌دهد تا سلول‌های چربی را شل نماید. جراح شما از یک وکیوم طبی برای ساکشن و خارج کردن رسوبات چربی استفاده خواهد کرد.

واترجت

 برخلاف روش‌های رایج لیپوساکشن، در حین لیپوساکشن به کمک واتر جت (WAL) چربی جدا شده و به طور همزمان با نیروی آب و نیروی بسیار کم مکانیکی، بافت آسپیره می‌شود. همین امر خطر ابتلا به عوارض جانبی مانند آسیب به عروق و اندام‌ها را کاهش می‌دهد. انتخاب بیهوشی موضعی یا عمومی برای این عمل بر عهده زیباجو و پزشکش می‌باشد؛ به هر حال دانستن این نکته مهم است که افراد هیچگونه درد یا ناراحتی طی این تکنیک متحمل نخواهند شد.

اولترازد

 Ultra-Z از فناوری انرژی ارتعاشی اولتراسونیک برای از بین بردن چربی شکم و پهلو استفاده می‌کند. طی این روش، امواج صوتی ساطع شده از دستگاه، چربی ناحیه تحت درمان را امولسیون کرده و سپس در حالی که بافت‌های چربی دور ریخته می‌شوند، رگ‌های خونی، اعصاب و بافت‌های همبند در برابر هرگونه آسیب محافظت خواهند شد. سیستم اولترا زد به پزشکان ما این امکان را می‌دهد تا مقادیر زیادی از بافت چربی را تقریباً از هر ناحیه از بدن خارج کنند.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

احتمالا لیپوساکشن و لیپوماتیک را به عنوان راهکارهایی برای لاغری بخصوص در شکم و پهلو می‌شناسید و شاید برایتان سوال شده باشد که تفاوت این دو متد در چیست؟ خوب توجه کنید که اصطلاحا به خارج کردن چربی (به هر روش) از بدن “لیپوساکشن” گفته می‌شود.

لیپوساکشن به نوبه خود دارای چندین روش است که هرکدام با دستگاه‌های خاص خود انجام می‌گیرند. یکی از این دستگاه‌ها که به وفور در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه لیپوماتیک است که مزایای زیادی را برای زیباجویان به همراه دارد. به این ترتیب باید فهمیده باشید که لیپوماتیک نوعی لیپوساکشن است.

روش های نوین جراحی لاغری شکم و پهلو

برای جراحی لاغری چه شرایطی لازم است؟

جراحی لاغری شکم و پهلو اغلب برای افرادی که اهداف زیبایی دارند جذاب است با این حال شرایط خاصی وجود دارد که این افراد اجازه انجام آن را بگیرند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. یکی از مهمترین شرایط برای انجام این جراحی آن است که مطمئن شوید هیچ ورزش و رژیم غذایی در کاهش چربی‌هایتان موثر نبوده است.
  2. افراد چاقی که لاغر شده‌اند و خانم‌هایی که بارداری را تجربه کرده‌اند و اکنون شاهد آویزان شدن پوست شکمشان هستند می‌توانند برای این جراحی کاندید شوند.
  3. خانم‌هایی که دیگر قصد بارداری نداشته باشند
  4. افراد باید از سلامتی کامل جسمانی (به ویژه سلامت قلب و عروق، کبد و دیابت) برخوردار باشند.
  5. محدوده سنی 20 الی 60 سال مجاز به انجام این جراحی‌اند
  6. افراد نباید انتظار کاهش وزن چشمگیر از این جراحی داشته باشند

شرایط جراحی لاغری شکم و پهلو

هزینه جراحی لاغری شکم در کلینیک رز

هزینه جراحی لاغری شکم و پهلو به موارد زیادی بستگی دارد و با توجه به تغییرات نوسانات هزینه‌های جانبی، دائما ممکن است کم یا زیاد شود. به هر حال فاکتورهای زیر در محاسبه هزینه نهایی موثرند:

  1. حق الزحمه پزشک و تیم وی
  2. هزینه کارکرد دستگاه‌های مورد استفاده
  3. هزینه مواد مصرفی قبل، حین و بعد از عمل
  4. هزینه داروهای مورد استفاده
  5. هزینه گن‌های لاغری و داروهای تجویزی برای مصرف بعد از عمل
  6. هزینه ورودی به اتاق عمل

شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در مورد جراحی لاغری شکم می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه و ارزشمند کلینیک رز ترتیب دهید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
نکات ضروری مراقبتی بعد از جراحی لیپوماتیک
نوشتهٔ بعدی
بهترین سن برای جراحی لیپوماتیک چه زمانی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید