جدیدترین روش تزریق چربی در ایران و جهان 2024

جدیدترین روش تزریق چربی

داشتن چهره‌ی زیبا برای همه به ویژه خانم‌ها مسئله‌ی مهمی است. به همین دلیل مراکز زیبایی و روش‌هایی که برای زیبا سازی مطرح می‌شوند، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند. روش‌های مختلفی برای ایجاد تناسب در چهره وجود دارند. عمل جراحی، تزریق ژل و بوتاکس هریک با هدف زیباسازی چهره انجام می‌شوند. تزریق فیلر به صورت یکی از اقداماتی است که تاثیر زیادی در چهره خواهد داشت. اما کاربرد فیلرها چیست؟

فیلرها عمدتا برای افزایش حجم صورت یا سایر نقاط بدن استفاده می‌شوند. چربی یکی از فیلرهای مناسب برای طبیعی‌تر نمودن چهره است. کلینیک زیبایی رز با بررسی انواع این روش‌ها، جدیدترین روش تزریق چربی را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. جهت کسب اطلاع در خصوص بهترین روش برای تزریق چربی به صورت می‌توانید با همکاران ما در بخش مشاوره ارتباط برقرار کنید.

برای اطلاع از هزینه و دریافت مشاوره رایگان تزریق چربی می‌توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

رفع چین و چروک صورت با جدیدترین روش تزریق چربی

سلامت و شادابی پوست همیشگی نیست و زمانی می‌رسد که انسان با گذر زمان یا بروز برخی مشکلات دچار تغییراتی در چهره و سایر اندام‌های بدن خود می‌شود و خواهد دید که چین و چروک‌ها به مرور به پوستش راه پیدا می‌کنند. هرچند که دلیل ظاهر شدن این چروک‌ها صرفا گذر عمر و پیر شدن نیست بلکه بیماری، لاغر شدن صورت، خشکی پوست و عدم رعایت اصول مراقبتی هرکدام بهانه‌ای برای چروک شدن پوست محسوب می‌شوند.

رفع چین و چروک با جدیدترین روش تزریق چربی

جدیدترین و بهترین روش تزریق چربی با کمک معرفی متدهای روز دنیا در زمینه‌ی جوان سازی پوست انجام می‌شود و روشی است که با ظرافت تمام به پر کردن حجم عضوهای صورت و بدن می‌پردازد.

روش های پیشرفته تزریق چربی به لایه‌های میانی پوست که دچار چین و چروک‌های متوسط تا عمیق شده‌اند تزریق می‌شود هرچند که راه ‌حل‌های دیگری مانند بوتاکس هم برای حذف چروک‌های پوستی پیشنهاد می‌شود؛ اما مسئله این است که بوتاکس فقط می‌تواند چروک‌های ریز با عمق کم را برطرف کند.

بهترین روش تزریق چربی در ایران کدام است؟

دو روش نانوفت و میکروفت از بهترین روش‌ های نوین تزریق چربی هستند که در ادامه آن‌ها را تشریح می‌نماییم.

معرفی روش نانوفتدر این روش از محتویات درون سلول‌های چربی برای تزریق استفاده خواهد شد.
معرفی روش میکروفتدر این روش چربی به ذراتی در اندازه میکرو خرد شده و سپس تزریق انجام می‌شود.
برتری روش نانوفت نسبت به میکروفتروش نانوفت، محتوای درون سلولی غنی از سلول‌های بنیادی را به اندام هدف تزریق می‌کند بنابراین نه تنها ظرافت کار بیشتر شده بلکه تاثیر بیشتری بر جوانسازی پوست می‌گذارد.
کاندید مناسب تزریق چربیفرد باید در سلامت عمومی به سر ببرد و به بیماری خاص مبتلا نباشد.
باید بانک چربی کافی داشته باشد.
بهترین سن برای این تکنیک زیبایی، از ۳۰ سالگی به بعد است.
  1. روش جدید نانوفت چیست؟

تزریق چربی نانوفت یک روش انتقال چربی است که طی آن از یک کانول (سوزن) بسیار نازک برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت، بازیابی خطوط جوانی و بهبود کیفیت پوست صورت استفاده می‌کند. طی این روش اول  مقدار کمی چربی از نقاط چاق بدن فرد داوطلب (مانند باسن، ران ها یا زیر شکم) استخراج می‌شود و سپس این چربی در سانتریفیوژ فرآوری می‌شود تا سلول‌های چربی از مواد  و ناخالصی‌های دیگر جدا شود. نتیجه این پالایش، به وجود آمدن یک مایع روان و غلظت از ذرات ریز چربی است. سپس این مایع با استفاده از یک سوزن فوق العاده نازک (کانول) به مناطق مورد نظر صورت تزریق می‌شود.

از آنجا که این سوزن بسیار کوچک است و چربی بسیار نرم است، مناطق کوچک را می‌توان مستقیماً هدف قرار داد تا تغییرات دقیق و نتایج طبیعی ایجاد شود. این روش بیشتر به درد از بین بردن چروک و خطوط ریز و درشت صورت می‌خورد و بسیار ایمن به حساب می‌آید. در حقیقت، این روش به عنوان گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار برای حجم دهی و جوانسازی صورت تبدیل شده است زیرا تزریق چربی 100٪ با بدن فرد سازگار است و این باعث می‌شود که بدن مواد تزریق شده را رد نکند یا واکنش آلرژیک نشان ندهد. از آنجا که تزریق چربی نانوفت به مقدار کمی چربی احتیاج دارد، حتی افراد لاغر نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند.

  1. روش جدید میکروفت

روش میکروفت برخلاف نانوفت، حجم‌های وسیع‌تری را مورد هدف قرار می‌دهد به همین دلیل از این روش می‌توان برای از بین بردن خطوط بدن در اطراف باسن و پستان نیز استفاده کرد. تزریق میکرو چربی ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش‌ها مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا جراحی پلک برای افزایش نتایج انجام گیرد.

اولین مرحله تزریق چربی میکروفت شامل برداشتن چربی از ناحیه‌ای مانند ران، شکم یا باسن و یا پهلوها پس از بی حسی موضعی می‌باشد؛ طی این مرحله یک کانول باریک به آرامی سلول‌های چربی را با هدف حفظ سلامت آن‌ها برای فرآیند تزریق چربی، استخراج می‌کند.

سپس سلول‌های چربی استخراج شده با دقت پالایش می‌شوند تا برای تزریق در ناحیه دیگری از بدن آماده گردند و در نهایت سلول‌های چربی با استفاده از یک سوزن ظریف که دقیقاً در زیر سطح پوست فرو می‌رود، در مناطق مورد نظر تزریق می‌شوند. در حین انجام عمل تزریق چربی نیز ممکن است از داروی بی حسی موضعی استفاده شود تا فرد هیچ درد و یا ناراحتی را تحمل نکند. از تزریق چربی به روش میکروفت می‌توان در مردان و زنانی که دچار کاهش حجم صورت در نواحی خاص شده‌اند، استفاده کرد.

تزریق چربی به روش بایوفت

تزریق چربی به روش بایوفت چگونه است؟

یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های جوانسازی پوست و درمان مشکلات پوستی استفاده از تزریق چربی به روش بایوفت است که برتری‌های بیشتری نسبت به سایر روش‌های درمانی دارد و به همین دلیل امروزه در میان افراد از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

تزریق چربی به روش بایوفت نیز از سه مرحله استخراج چربی از بدن، خالص‌سازی و تزریق آن به نواحی مورد نیاز تشکیل شده است. تمامی مراحل در این روش به کمک دستگاه انجام می‌گیرد بنابراین امکان بروز هر نوع خطایی در این روش بسیار اندک خواهد بود به ویژه اگر یک پزشک با تجربه و مهارت بالا را برای اینکار انتخاب کرده باشید.

از دیگر مزایای تزریق چربی به روش بایوفت می‌توان به بدون درد بودن، عدم نیاز به ایجاد برش و بخیه، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، بدون نیاز به بیهوشی، انجام سریع آن و طبیعی بودن نتایج حاصل از آن اشاره کرد.

کاربرد و مزایای جدیدترین متد تزریق چربی

زمانی که چین‌های ریز و درشتی در سطح پوست صورت نمودار می‌شود، طبیعتا تاثیر نه چندان جالبی در زیبایی چهره می‌گذارد؛ گودی زیر چشم، فرورفتگی بین لب و تزریق چربی به چانه و صافی ناحیه‌ گونه از مواردی است که به راحتی توسط تزریق یک ماده‌ حجم دهنده برطرف می‌شوند. تا به امروز از مواد مختلفی به عنوان فیلر استفاده شده است؛ چربی‌های بدن خود فرد نوعی از فیلرهاست که به دلیل سازگاری بالا با بدن گزینه‌ مناسبی به منظور رفع ایرادات ذکر شده محسوب می‌شود. در این روش از ناحیه‌ گیرنده که معمولا باسن یا چربی اضافی در ناحیه‌ شکم است، مقداری چربی ساکشن (با استفاده از ر.ش لیپوماتیک) می‌شود.

چربی برداشت شده که جزئی از بدن فرد است با قرار گرفتن در دستگاه سانتریفیوژ در ضمن رعایت اصول تخصصی پالایش و خالص سازی شده و برای تزریق آماده می‌شود. در زیر به مزایای تزریق چربی با جدیدترین متدها اشاره می‌کنیم:

  1. انتقال سلول‌های چربی به مناطق خاص و بسیار حساس مانند چین و چروک صورت، پلک پایین، حفره پلک‌های فوقانی، اطراف ابروها، لب‌ها، خط‌های گردن و استخوان ترقوه
  2. روش های مدرن تزریق چربی همچنین جای زخمی باقی نمی‌گذارد و از این حیث بسیار مورد استقبال گروه‌های مختلف جامعه از جمله خانم‌ها و افراد فعال در مدلینگ قرار گرفته است.
  3. به طور کلی این روش به بهبود پوست بدون ایجاد التهاب و کبودی قابل توجه کمک می‌کند
  4. تزریق چربی با روش نانوفت و میکروفت نسبت به روش‌های دیگر نیاز به چربی کم‌تری دارد، بنابراین افراد لاغر نیز می‌توانند از این روش‌ها بهره لازم را ببرند.
  5. همچنین با انجام این روش‌ها احتمال پاره شدن یا آسیب دیدگی بافتی بسیار کم تر است به همین دلیل کبودی و میزان تورم نیز بسیار کم‌تر خواهد بود.
  6. داشتن نتیجه‌ای فوق العاده طبیعی به دلیل تزریق چربی توسط سوزن‌های مخصوص

میکروفت پوست؛ بهترین روش تزریق چربی به صورت

لذت داشتن پوستی سالم، بدون چین و چروک، گودگی و تیرگی‌های معمول با انتقال چربی ممکن می‌شود. میکروفت به عنوان مناسب ترین روش تزریق چربی مزایا و برتری‌های ویژه‌ای در مقایسه با روش‌های پیشین دارد. روش میکروفت با فرآیند ریزکردن بافت‌های چربی، این ماده را برای تزریق آماده می‌کند؛ در واقع هرچه ذرات چربی ریزتر باشند سازگاری بیشتری با بافت‌های بدن پیدا می‌کنند. در نتیجه‌ این اقدام مقدار چربی تزریق شده به عنوان یک ماده‌ حجم دهنده و هم برای جوان سازی پوست مفید خواهد بود.

با استفاده از روش‌های نوین تزریق چربی، زمان ماندگاری نتایج حاصل از آن‌ها طولانی‌تر می‌شود، چین و چروک‌های پیشانی و گودی و تیرگی زیر چشم برطرف می‌شود و پوست صورت حالت جوانتری به خود می‌گیرد. از شروط اصلی موفقیت آمیز بودن تزریق چربی به روش میکروفت، اجرای آن در مراکز معتبر است. خوب است بدانید متخصصانی که به خوبی از شرایط و حساسیت‌های عمل آگاه باشند، نتایج عالی‌تری رقم می‌زنند.

جوانسازی پوست با بهترین روش تزریق چربی نانوفت

نانوفت روش پیشرفته‌تری از روش میکروفت می‌باشد و آنچه که روش نانوفت را از سایر روش‌های پیوند چربی متمایز می‌کند، نقش سلول‌های بنیادی در ترمیم پوست است. در این روش پس از تغلیظ و فیلتر کردن چربی‌های ساکشن شده، محلولی غنی از سلول‌های بنیادی به دست می‌آید! محلولی که علاوه بر حذف نواقص و پر کردن حجم صورت، نقش مهمی در جوان سازی پوست دارد. انتقال چربی‌ حاوی سلول‌های بنیادی در طول یک دوره چندماهه به مرور منجر به محو شدن چروک‌های پوستی، جمع و سفت شدن پوست و طراوت آن می‌شود.

در روش نانوفت به مراتب شاهد عوارض کمتری خواهیم بود و زیباجو دوره‌ نقاهت کوتاه‌تری را تجربه خواهد کرد و نتیجه‌ تزریق زودتر نمود پیدا می‌کند. با توجه به دوام و تاثیر بیشتر روش نانوفت، امروزه این روش در میان متقاضیان تزریق فیلر محبوب‌تر است. کلینیک زیبایی رز با بهره‌گیری از امکانات جدید، روش نانوفت را توسط دکتر رضا روحانی پزشک با تجربه و فعال در حوزه مراقبت از زیبایی انجام می‌دهد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای جدیدترین روش تزریق چربی هستند؟

آیا شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که آیا کاندیدای مناسبی برای جدیدترین روش تزریق چربی هستید یا نه؟ تزریق چربی به دلیل اینکه عوارض بسیار کمی دارد، ممنوعیت خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند. تنها در شرایطی که فرد دچار بیماری باشد که انتقال چربی منجر به تشدید بیماری شود، نباید این عمل را انجام داد. کاندیدهای مناسب برای انجام بهترین روش تزریق چربی به صورت و بدن باید شرایط زیر داشته باشند:

  1. کاندیدهای ایده‌آل برای انتقال چربی باید بین 30 تا 65 سال سن داشته باشند.
  2. متقاضیان باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و هیچ بیماری مربوط به گردش خون نداشته باشند (مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، مشکلات انعقاد خون و …).
  3. بهترین کاندید تزریق چربی کسی است که انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد آنچه که این روش می‌تواند ایجاد کند داشته باشد.
  4. افراد باید حداقل یک اندام با حجم چربی کافی داشته باشند.

برای اینکه بدانید آیا کاندید خوبی برای انجام این متد هستید یا نه لازم است توسط پزشک معتمد و دارای دانش تخصصی در این زمینه مشورت کنید، وی پس از معاینات لازم تعیین می‌کند که آیا واجد شرایط این روش زیبایی هستید یا خیر.

کاندید مناسب تزریق چربی

توصیه های مهم جدیدترین روش تزریق چربی

پیش از انجام جدیدترین متد تزریق چربی ، لازم است برخی نکات مهم در مورد این روش را بدانید:

  1. چنانچه تحت لیزر درمانی در ناحیه‌ صورت هستید، تزریق چربی را به چند ماه پس از پایان جلسات لیزر موکول کنید.
  2. از فناوری جدید تزریق چربی هم نباید انتظار معجزه‌های غیر عقلانی داشته باشید! بنابراین پیش از هر اقدامی ابتدا با بهترین دکتر برای تزریق چربی در رابطه با انتظاراتی که از تزریق چربی دارید صحبت کنید. توقعات خود را کاملا واضح و روشن بیان کنید تا در نهایت رضایت کاملی از نتیجه‌ کار داشته باشید.
  3. تزریق چربی به نسبت سایر فیلرها سازگاری بیشتری با بدن دارد و به ندرت پیش می‌آید که افراد پس از آن دچار عوارض و واکنش‌های آلرژیک شوند. با این حال در صورتی که تزریق ناشیانه و در محلی غیر استاندارد انجام شود، خطر نفوذ میکروب و باکتری‌های محیطی در بافت وجود دارد. این مسئله بسیار خطرناک است و باعث عفونت‌های شدید پوستی می‌شود بنابراین در انتخاب یک کلینیک معتبر حداکثر احتیاط را به خرج دهید.
  4. برخی تصور می‌کنند تزریق و پیوند چربی دردناک است در حالی که در جدیدترین روش تزریق چربی استفاده از بی‌حسی موضعی سبب می‌شود هیچ دردی در حین تزریق احساس نکنید.
  5. مدت ماندگاری چربی به نسبت بدن افراد متفاوت است. اما در حالت کلی ماندگاری این چربی‌ها بین چندماه و حتی تا چندسال است. پزشکان با فرض جذب 50 درصدی چربی‌ها توسط بدن، میزان چربی مورد نیاز را تزریق می‌کنند.
  6. معمولا 2 الی 6 جلسه‌ درمانی برای تکمیل فرآیند جدیدترین روش تزریق چربی در نظر گرفته می‌شود. سعی کنید در جلسات به طور منظم و سر وقت حضور یابید تا به نتایج مورد انتظار خود برسید.

مراقبت های قبل از بهترین روش تزریق چربی

مراقبت های قبل و بعد از بهترین تکنیک تزریق چربی

نکات مهمی در مورد نحوه مراقبت قبل و بعد جدیدترین روش تزریق چربی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

قبل از انجام روش جدید تزریق چربی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

جراح قبل از جلسه تزریق دستورالعمل‌های کاملی را به زیباجو ارائه می‌دهد و به سوالات احتمالی وی پاسخ می‌دهد، شرح حال پزشکی دقیق را می‌گیرد، یک معاینه فیزیکی برای تعیین آمادگی زیباجو برای این روش انجام می‌دهد و گاهی ممکن است عکسی از بدن یا صورت شما به منظور مقایسه آن با قبل از پروسه تزریق چربی بیاندازد. در حالت کلی قبل از روز عمل جراح از شما می‌خواهد که:

  1. حداقل شش هفته قبل از استخراج و تزریق چربی، سیگار را ترک کنید تا از به وجود آمدن زخم و خونریزی‌های غیر قابل کنترل جلوگیری شود.
  2. حداقل 1 هفته قبل از انجام پیوند چربی از مصرف الکل اکیدا خودداری نمایید.
  3. از مصرف رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID ها: Advil)، ویتامین ها و رژیم‌های هومیوپاتی (روشی برای لاغری) که می‌توانند احتمال خونریزی را افزایش دهند خودداری کنید.
  4. مصرف منظم و کافی آب (هیدراتاسیون) قبل و بعد از تزریق چربی برای بهبودی سریع‌تر و حفظ سلامتی بسیار مهم است.

مراقبت بعد از انجام تکنیک جدید تزریق چربی

  1. کاهش فعالیت‌های سنگین: انجام ورزش‌های سنگینی مانند بدنسازی، وزنه برداری، ورزش‌های نیازمند سوخت و ساز زیاد مانند ورزش‌های هوازی،شنا پیلاتس، زومبا، ایروبیک و… باید محدود شوند. زیرا علاوه بر افزایش ریزش سلول‌ها باعث گردش خون بیشتر و ایجاد تورم و التهاب می‌گردند.
  2. استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق چربی برای کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار موثر خواهد بود.
  3. مناطق تحت درمان را ماساژ ندهید: یکی از عوامل بسیار موثر در ریزش سلول‌های چربی بعد از تزریق چربی، ماساژ و دست کشیدن بر روی ناحیه‌ای است که انتقال چربی به آن انجام شده است. به منظور جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق چربی به شدت از این کار پرهیز نمایید.
  4. از محیط‌های گرم و آفتاب مستقیم دور بمانید: گرما دشمن همیشگی سلول‌های چربی بوده و هست. توصیه می‌کنیم پس از پیوند چربی تا مدتی از آفتاب گرفتن، استفاده از سالن سولاریوم، سونا و حمام داغ اجتناب نمایید زیرا ممکن است این کار موجب نامتوازن شدن چربی‌های بدنتان شود.
  5. داروهایتان را منظم مصرف کنید: در طی چند روز اول احتمالا دردهای مختصری را در نواحی تحت درمان تجربه خواهید کرد، در این مدت حتما از داروهای تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.
  6. از مناطقی تحت درمان در برابر عفونت محافظت نمایید: تا زمانی که خطر ایجاد عفونت از بین نرود، زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید.

مراقبت بعد از جدیدترین متد تزریق چربی

قیمت جدیدترین روش تزریق چربی در کلینیک رز

یکی از بحث‌های مهم برای انجام متد‌های زیبایی هزینه آن است چرا که این هزینه‌ها شامل بیمه نمی‌شوند و متقاضیان باید تمام هزینه را شخصا پرداخت کنند. هزینه تزریق چربی برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد زیرا خواسته آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و حجم چربی استخراج شده و تزریق شده از شخصی به شخص دیگر فرق دارد. در حالت کلی قیمت این متد بسته به میزان حجم استخراجی و تزریق چربی، وسعت کار، فرم ایده آل متقاضی و صلاحدید پزشک در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود.

شما زیباجویان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از قیمت جدیدترین روش پیوند چربی برای صورت و بدن می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود را در این رابطه با مشاوران و کارشناسان ما در میان بگذارید.

منابع: drgutowskihollywooddermatology

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
بهترین زمان برای ترمیم چربی صورت
نوشتهٔ بعدی
هزینه تزریق چربی بر حسب روش تزریق چقدر است؟

5 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دکتر گرامی
    من قبلا تزریق چربی پیش شما انجام دادم و باز هم می خوام انجام بدم به خاطر رضایتی از کار شما داشتم. هزینه میکروفت چنده و ایا قبلا چون تزریق چربی داشتم این روشی فرمودین قابل انجام هست برای من ؟ 45 سالمه

    پاسخ
    • سلام و عرض ادب
      بسیار خرسندیم از اینکه تزریق چربی در کلینیک رز برای شما دوست عزیز مورد رضایت قرار گرفته است. هزینه تزریق چربی 5.5 ملیون تومان برای کل صورت می باشد.
      بله شما قادر هستید مجددا تزریق چربی را تکرار نمایید.

      پاسخ
  • سلام بیخشید من قصد دارم تزریق چربی انجام بدم برای پرکردن خط اخم و چروک و گودی زیر چشم و جوانسازی به روش نانوفت باید انجام بشه یا روش میکروفت؟؟؟
    قیمت تزریق چربی اگر هر دو روش میکرو و نانو رو بخوایم انجام بدیم چقدر میشه؟؟؟ممنونم

    پاسخ
  • ولی نژاد
    29/01/1400 10:34 ق.ظ

    سلام
    من کلینیک دیگه ای تزریق انجام دادم و الان میخوام تخلیه بشه ، چربی از شکمم گرفته شده از ظاهری ک برام داشته راضی نیستم بعد چند وقت از بین میره این چربی /؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید