تورم پوست بعد از لیپوماتیک خطرناک است؟

دلایل تورم بعد از عمل لیپوماتیک

عمل زیبایی لیپوماتیک امروزه یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی برای فرم دهی بدن و از بین بردن سلول های چربی زائد بدن است؛ اما عمل زیبایی لیپوماتیک هم ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد مانند شل شدگی پوست و تورم بعد از عمل زیبایی پیکرتراشی که بهتر است قبل از انجام جراحی لیپوماتیک با راه های جلوگیری از این عوارض آشنا شوید.

برای جلوگیری از عوارض جانبی و عفونت بعد از لیپوماتیک در ابتدا باید عوارض جانبی و خطرات احتمالی آن را به طور کامل بشناسید. سپس به فکر جلوگیری از مواجه شدن با عوارض جانبی و خطرات احتمالی عمل زیبایی لیپوماتیک باشید.

در اکثر موارد، تورم پوست پس از لیپوماتیک موقتی است. این بخشی از پاسخ طبیعی بدن به ضربه ناشی از این روش و فرآیند بهبودی متعاقب آن است.

شل شدن و تورم پوست بعد از عمل لیپوماتیک

عوارض حاصل از عمل لیپوماتیک چیست؟

همانطور که گفته شد جراحی پیکرتراشی بدن هم با عوارض و خطرات احتمالی همراه است که در ادامه مقاله برخی از مهم‌ترین عوارض و خطرات احتمالی عمل لیپوماتیک ذکر شده است:

  1. خونریزی
  2. درد و تورم
  3. کبودی و ضعیف شدن پوست
  4. واکنش به ماده‌ بیهوشی تزریق شده
  5. آمبولی شدن چربی در رگ‌ها
  6. شل شدگی پوست بعد از لیپوماتیک

تورم بعد از عمل یکی از عوارض شایع لیپوماتیک است. درک اینکه این واکنش بخشی طبیعی از روند بهبودی است برای افرادی که تحت این روش قرار می گیرند بسیار مهم است.

عوارض حاصل از عمل لیپوماتیک

آیا شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک حتمی است؟

برخی از مردم تصورات اشتباهی از لیپوماتیک دارند و گمان می‌کنند با انجام این جراحی، می‌توان شل شدگی پوست را از بین برد اما این تصور اشتباه است. در صورتی که پوست شلی دارید ممکن است انجام عمل پیکرتراشی شل شدگی پوست شما را با حذف سلول‌های چربی زائد زیر پوست، تشدید کند. اما در صورتی که دارای پوستی منعطف و محکم هستید بعد از انجام جراحی لاغری، پوست صافی خواهید داشت. اما شل شدگی پوست و تشدید آن بعد از انجام لیپوماتیک، با انتخاب پزشکی متخصص برای انجام پیکرتراشی، قابل جلوگیری است.

در صورتی که بهترین جراح لیپوماتیک را برای انجام عمل لیپوماتیک انتخاب کرده باشید، قبل از انجام عمل، بررسی‌های لازم را برای جلوگیری از خطرات و عوارض جانبی انجام می‌دهد و در صورتی که تشخیص دهد پوست محکمی ندارید، نکات مراقبتی برای جلوگیری از افتادگی و ل شدن پوست را به شما متذکر خواهد شد. برای بعد از عمل نیز لباس‌های فشرده‌سازی یا همان گن را تجویز می‌کند تا از شل شدگی پوست شما بعد از عمل لیپوماتیک جلوگیری کند.

تورم و کبودی های ناشی از لیپوماتیک

رخ دادن برخی از عوارض ناشی از جرحی لاغری مانند تورم و کبودی، امری عادی است. تورم و کبودی حاصل از عمل زیبایی پیکرتراشی موقتی است و در طی چند روز فروکش می‌کند ولی باعث می‌شود نتیجه عمل به طور کامل مشخص نشود.

اما شما می‌توانید با انجام نکاتی روند بهبودی تورم و کبودی حاصل از انجام لیپوماتیک را سریع‌تر کنید تا زود‌تر بتوانید نتیجه عمل را مشاهده نمایید. برای تسریع بهبودی کبودی و تورم ایجاد شده‌ بعد از انجام عمل پیکرتراشی باید نکات زیر را رعایت کنید:

  1. کمپرس سرد و یا تکه‌ای یخ را بر ناحیه‌ای که عمل انجام شده قرار دهید.
  2. می توانید برای کاهش تورم از دارو‌های ضد تورم استفاده کنید اما قبل از مصرف دارو‌ها از پزشک متخصص خود درباره مصرف دارو‌های ضد تورم مشورت بگیرید.
  3. حتما گن طبی را طبق دستور متخصص به تن کنید. معمولا باید 4 هفته به صورت شبانه‌روزی گن را استفاده کنید.
  4. در طول روز آب زیادی بنوشید.
  5. از خوردن غذا و خوراکی شور و غذاهای سرخ کردنی در دوره نقاهت، پرهیز کنید.
  6. میزان مصرف میوه به خصوص آناناس را بیشتر کنید.

پس از انجام نکات گفته شده، می‌توانید با بهبودی تورم و کبودی، از دیدن نتیجه مورد نظر خود از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک لذت ببرید.

کنترل و مدیریت عوارض لیپوماتیک و شل شدن پوست

علاوه بر اینکه انتخاب پزشک متخصص و باتجربه باعث جلوگیری از خطرات احتمالی و خطرات جدی می‌شود، رعایت برخی نکات مراقبی قبل و بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک هم برای جلوگیری از خطرات و عوارض عمل زیبایی پیکرتراشی الزامی است.

مراقبت ‌های قبل از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک

  1. از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات به مدت یک ماه قبل از انجام عمل زیبایی پرهیز کنید.
  2. در صورتی که دارویی مانند دارو‌های رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید قبل از انجام عمل لیپوماتیک، با پزشک متخصص خود مشورت لازم را انجام دهید و طبق گفته پزشک، از دارو‌ها استفاده کنید.

مراقبت ‌های بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک

  1. تا زمانی که متخصص اجازه نداده است، از انجام فعالیت و ورزش‌های شدید بپرهیزید.
  2. مصرف دخانیات و نوشیدنی الکلی همچنان تا یک ماه ممنوع است.
  3. در زمان خواب، بر روی محل زخم نخوابید تا فشاری بر روی محل جراحی وارد نشود.
  4. برای پوشیدن گن، طبق دستور متخصص عمل کنید.
  5. تا 48 ساعت حمام نکنید و سپس هر بار که دوش می‌گیرید، محل زخم را به آرامی ماساژ دهید تا مایعات زودتر تخلیه شوند.
  6. در صورتی که با هر یک از عوارض‌های گفته شده به مدت طولانی و بیشتر از چند روز مواجه شدید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.
  7. برای مصرف هر نوع دارویی اول با پزشک مشورت کنید.
  8. رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید و از پزشک متخصص خود درباره‌ تغذیه و رژیم غذایی بعد از انجام عمل لیپوماتیک سوال کنید.
  9. با توجه به اینکه در طی پیکرتراشی، چربی اضافی از بدن خارج می‌شود، باید با حفظ وزن خود، به حفظ نتیجه این جراحی کمک کنید.

با رعایت نکات مراقبی گفته شده می‌توانید احتمال رخ دادن عوارض را کاهش دهید و از نتیجه عمل لیپوماتیک خود لذت ببرید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک باسن – مزایای از بین بردن چربی باسن با پیکرتراشی
نوشتهٔ بعدی
بررسی تخصصی تکنیک لیپوماتیک و بادی جت در لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید