میزان تکرار و تعداد دفعات تزریق بوتاکس چقدر است؟

میزان تکرار دفعات بوتاکس

یکی از سوالات متداول اکثر داوطلبان بوتاکس این است که چند بار می‌توان بوتاکس انجام داد ؟ در ابتدا لازم است بدانید که ماهیت و تاثیر این ماده چیست؟

سم باکتری بوتولینوم معروف به بوتاکس، امروزه جایگاه بسیار ویژه‌ای در زمینه زیبایی و مراقبت از زیبایی دارد. تزریق بوتاکس موجب رفع نواقص صورت مخصوصا حذف چین‌های ریز و درشت می‌شود همچنین در درمان بسیاری از مشکلات مانند میگرن، هایپرهیدروز و تنبلی چشم موثر است. تزریق بوتاکس چند مرحله دارد بنابراین به منظور افزایش ماندگاری تاثیرات آن، تعداد دفعات تزریق بوتاکس بیش از یک مرتبه خواهد بود.

این تعداد و مقدار تزریق بوتاکس در صورت به صلاحدید پزشک، پتانسیل کشش بافت بدن فرد داوطلب و هدف درمانی بستگی دارد و در هرکس نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود. کلینیک پوست و موی رز در این مقاله توضیح خواهد داد که بوتاکس هر چند وقت یکبار باید انجام شود و عوارض احتمالی آن را از زبان آقای دکتر رضا روحانی بیان خواهیم کرد.

اینفوگرافیک تعداد دفعات تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس

  1. بوتاکس معمولاً در مطب پزشک باید انجام شود. لازم است پزشکی که این کار را انجام می‌دهد دوره‌های آموزشی تزریق را گذرانده باشد تا بداند در هر جلسه باید چه میزان تزریق بوتاکس انجام شود. عوارض نه چندان جدی بوتاکس ممکن است بین ۱ تا ۴ روز پس از تزریق قابل مشاهده باشد. البته میزان و طول آن در هر بدن متفاوت است. ممکن است بعد از انجام تزریق، کبودی کمی به وجود بیاید و پزشک توصیه کند که حداقل به مدت یک روز از انجام فعالیت‌های بدنی و نوشیدنی الکل خودداری کنید. در حالت کلی مراحل زیر در این متد طی خواهد شد:
  2.  در ابتدا پزشک نواحی مورد نظر را که مناسب برای دریافت بوتاکس هستند علامت می‌زند.
  3. سپس ناحیه مورد نظر بی‌حس می‌شود (بی حسی موقت).
  4. بعد از ایجاد بی‌حسی، پزشک با آمپول‌های مخصوص که سوزن بسیار نازک و ریز دارند تزریق سم بوتولینوم به عضلات صورت و نواحی که دچار چین و چروک شده باشند را انجام می‌دهد.
  5. حدود ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد تا تأثیر بوتاکس به حداکثر خود برسد.

تعداد دفعات تزریق بوتاکس در کلینیک رز

بوتاکس را چند بار می‌توان انجام داد؟

قبل از اینکه توضیح دهیم که هر چند ماه باید بوتاکس را تزریق کرد بهتر است این نکته را بدانید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چروک‌ها معمولاً طی ۳ الی ۴ ماه پس از تزریق بازخواهند گشت. اگر قصد دارید که علائم پیری برای همیشه حذف شوند، لازم است که هر چند وقت یکبار این تزریق شارژ شود. در حالت کلی، دوز تزریق شده، محل تزریق و تعداد دفعات تزریق بوتاکس، با توجه به شرایط و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین می‌شود. با این حال اگر بخواهیم به طور میانگین بگوییم که چند جلسه برای تزریق بوتاکس لازم است، پاسخ آن حداقل دو جلسه خواهد بود. بهتر است قبل از اقدام برای این درمان، با پزشک خود درباره تعداد و فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس صحبت و مشورت کنید

تعداد دفعات مجاز برای تزریق بوتاکس صورت

مقدار تزریق بوتاکس در صورت چقدر است؟

دوز و میزان تزریق بوتاکس در هر جلسه، بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است. به عنوان مثال پزشکان می‌گویند مقدار نرمال بوتاکس برای تزریق به پیشانی به طور متوسط بین ۱۰ تا ۳۰ واحد می‌باشد. یعنی حدود ۴ دوز در ۵ محل شایع روی پیشانی که در مجموع ۲۰ واحد خواهد شد. البته پزشک ممکن است در ابتدا با دوز‌های کمتر از این مقادیر، درمان را شروع کند.

بنابراین ۵۰ واحد بوتاکس برای درمان کامل خطوط افقی پیشانی، بسیار زیاد خواهد بود و احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. علائم ناشی از اوردوز بوتاکس شامل ضعف عضلانی جدی و شدید، مشکلات تنفسی و فلج شدن گسترده ناحیه تحت درمان می‌باشد. البته این عوارض معمولاً در صورتی به وجود می‌آیند که فرد به مراکز غیر معتبر و پزشک بدون تجربه مراجعه کند. در صورتی که چنین علائمی مشاهده شود، سریعاً باید با اورژانس تماس گرفته شود یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

آیا تزریق بوتاکس ماندگار است؟خیر. این تکنیک زیبایی، تاثیر موقتی داشته و بعد از چند ماه اثر آن از بین خواهد رفت.
تعداد جلسات نیاز به تزریقزمانی که اثر تزریق قبلی از بین رفت می‌توانید به متخصص مراجعه کرده و مجددا تزریق را انجام دهید.
حداقل فاصله بین جلساتحداقل سه ماه صبر کنید و سپس برای تزریق مجدد اقدام نمایید.
عواقب تزریق زودهنگامدر صورتی که تزریق در بازه زمانی کوتاه انجام شود خطر فلجی دائمی وجود خواهد داشت.

آیا تکرار تزریق بوتاکس خطرناک است؟

به عنوان یک تکنیک زیبایی، این تزریق‌ها با جلوگیری از انقباض عضلات، چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند. با این حال اثرات درمانی تزریق بوتاکس برای همیشه دوام ندارند. به این معنی که در طی سه تا شش ماه، به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. در حالت کلی تزریق مکرر سم بوتولینوم بی‌خطر است مگر اینکه با دوز زیاد و یا به صورت افراطی و غیر اصولی انجام شود که در این صورت، موجب فلجی دائمی عضله خواهد شد.

فواصل تزریق بوتاکس

فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس چقدر است؟

به طور معمول، اثرات مناسب بوتاکس بین سه تا چهار ماه ماندگاری خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌شود که هر سه الی چهار ماه یکبار جلسه تزریق را تکرار کنید. البته یکی از موارد تاثیر گذار در فواصل تزریق، ناحیه تزریقی است.

بهعنوان مثال تعداد دفعات تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی، بسته به عوامل مختلفی مانند عمق خطوط، شدت انقباض عضلات اطراف چشم و واکنش بدن فرد به بوتاکس، متفاوت است. به طور کلی، تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی معمولاً هر 3 تا 6 ماه یک بار تکرار می‌شود.

با این وجود، اگر عضلات صورت شما بعد از دو جلسه کمتر منقبض شوند و چین و چروک‌ها کمتر به چشم بیایند، مدت زمان بین هر جلسه درمان ممکن است بیش از سه یا چهار ماه شود.

بنابراین لازم است قبل از هر بار تزریق، با پزشک خود مشورت نمایید و از تزریق افراطی این ماده خودداری نمایید. به منظور جلوگیری از ایجاد مقاومت در برابر بوتاکس، نباید زودتر از سه ماه تزریق انجام شود. اگر دو جلسه اول تزریق بوتاکس را به طور منظم انجام دهید، احتمالاً اثرات آن حداکثر تا شش ماه بعد از جلسه دوم نیز باقی بماند.

هزینه تزریق بوتاکس در کلینیک رز چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس با توجه به برند آن و میزان حجم مورد نیاز آن متفاوت خواهد بود. در حالت کلی هزینه این روش بسته به میزان حجم تزریقی، وسعت کار، میزان چین و چروک و عمق آن‌ها و همچنین صلاحدید پزشک، در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت تزریق بوتاکس به چانه در کلینیک فوق تخصصی رز، با شماره‌های مندرج در سایت و یا با استفاده از چت آنلاین تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت با افتخار پاسخگوی سؤالات شما هموطنان عزیز خواهند بود.

منابع: healthlinemyhoustonsurgeonswebmd

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
هزینه بوتاکس دائمی صورت 1403
نوشتهٔ بعدی
بوتاکس دیسپورت Dysport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید