تزریق ژل رادیس RADIESSE | نقد و بررسی

تزریق ژل رادیس

چند سالی است که استفاده از ژل‌ها و فیلرها برای زیبایی و رفع نقوص صورت و بدن رواج پیدا کرده. در طول این سال‌ها مارک و برندهای مختلفی از کمپانی‌های سراسر جهان با کربرد و ماندگاری‌های متفاوت روانه بازار شدند. یکی از بهترین و موثرترین این آن‌ها “ژل رادیس” یا ژل رستیلن می‌باشد. در ادامه به نحوه تزریق ژل رادیس و کاربردهای آن می‌پردازیم.

امروزه با توجه به پر طرفدار بودن و پر استفاده بودن تزریق ژل به نقاط مختلف بدن، شرکت های زیادی به دلیل وجود تقاضای زیاد در زمینه تزریق فیلر شروع به تولید ژل یا همان فیلر کرده اند و نوع های متفاوتی از ژل ها را روانه بازار کرده اند که هر یک کارایی و استفاده خاصی در تزریق فیلر دارد. ژل رستیلن نیز یکی از انواع فیلر های پرکننده می باشد که بسیار پر استفاده است و یکی از مشهور و محبوب ترین نوع ژل ها برای تزریق می باشد که در قسمت های پایین بیشتر توضیح داده شده است.

مراحل تزریق ژل رادیس

ژل رادیس یک نوع ژل تزریق می باشد که برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست در زمینه تزریق ژل استفاده می شود. تزریق ژل رادیس را می توان در قسمت های مختلف از جمله صورت انجام داد اما بهترین ناحیه که عمده ترین تزریق فیلر رستیلن در آن انجام می شود، ناحیه اطراف دماغ و دهان می باشد. ماندگاری و دوام تاثیرات تزریق ژل رادیس در ناحیه اطراف دهان و بینی به عوامل و معیار های زیادی بستگی دارد اما معمولا طول عمر آن 2 سال پس از تزریق فیلر می باشد و در این مدت کم کم از تاثیرات آن کم می شود و به مرور که زمان طی می شود، مقداری از ژل رستیلن توسط بدن جذب و دفع می شود.

یکی از ویژگی های ژل رستیلن این است که پس از تزریق ژل رستیلن به ناحیه مورد نظر، به مقدار قابل توجهی کلاژن تولید می شود. کلاژن باعث می شود که آب رسانی به ناحیه مورد نظر افزایش یابد و همین عامل سبب می شود که پوست شخص جوان و شاداب به نظر برسد. ژل رستیل مانند سایر ژل های دیگر به بدن تزریق می شود و تزریق ژل رستیلن به به صورت باعث بروز عوارض آلرژیک و حساسیت نمی شود و با سایر بافت ها بسیار سازگار است.

در چه صورت می‌توانیم از ژل رادیس برای تزریق استفاده نماییم؟

ژل‌های رادیس، پرکننده‌های پوستی استانداردی هستند که برای صاف کردن چین و چروک‌های عمیق صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشترین کاربرد تزریق ژل رادیس برای رفع چین و چروک های کنار بینی، خط لبخند (چین هایی که از گوشه بینی تا گوشه دهان گسترش می یابد) و اصلاح قسمت‌های کوچک مانند پشت دست یا بدن که حجم خود را از دست داده‌اند (نمای پیر شدگی روی دست) می‌باشد.

کاربرد ژل رادیساین ژل برای درمان چروک‌های عمیق صورت همانند خط اخم و خط خنده کاربرد دارد.
مدت ماندگاری ژل رادیسدر بهترین حالت ممکن، این ژل 2 سال دوام دارد.
کاندیدها نامناسب برای ژل رادیسافرادی دارای حساسیت به این محصول
مبتلایان به اختلالات خونی
خانم‌های یا باردار یا شیرده
افرادی که به لیدوکایین حساسیت دارند.
افرادی که تبخال فعال دارند.
افراد مبتلا به عفونت پوستی فعال
تاثیر ژل رادیساین ژل باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست شده و به دلیل اینکه حاوی کلسیم هیدروکسی آپاتیت، به استحکام پوست کمک خواهد کرد.

مراحل انجام تزریق فیلر رادیس

تزریق ژل رادیس باید به آرامی و با نهایت دقت انجام شود تا به بافت لب آسیبی نرسد، حجم ژل تزریق شده نیز بستگی به سلیقه زیباجویان و صلاحدید پزشک دارد. در حالت کلی تزریق ژل رادیس به صورت برای تمامی داوطلبین اعم از بانوان و آقایان بالای 21 سال، به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. پزشک با استفاده از مداد و یا مارکر، نقاطی را که برای تزریق ژل رادیس مناسب است را مشخص می‌کند.
  2. ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
  3. پس از آن پزشک برای ناحیه هدف قبل از تزریق ژل یک داروی بی‌حس کننده موضعی مانند لیدوکائین تزریق می‌کند تا زیباجو حین تزریق فیلر رادیس دردی متحمل نشود
  4. سپس پزشک با استفاده از یک سرنگ کوچک مقدار مناسبی از ژل رادیس را به دقت در نواحی مورد نظر کم کم تزریق می کند تا به حجم معینی برسد. در حین تزریق ژل نیز پزشک معمولا پوست زیباجو را به آرامی ماساژ می‌دهد تا ژل‌ها فرم و شکل مناسبی به خود بگیرند و همچنین به درستی در ناحیه مورد نظر سفت شود.

چگونگی تزریق فیلر رادیس

چه کسانی نباید از ژل رادیس استفاده کند؟

تزریق ژل رادیس به افراد زیر اصلا توصیه نمی‌شود:

  1. افرادی که به این محصول حساسیت دارند
  2. افرادی که سابقه حساسیت شدید دارند
  3. مبتلایان به اختلالات خونریزی (مشکلات انعقادی)
  4. خانم‌های یا باردار یا شیرده
  5. افرادی که به لیدوکایین واکنش نشان می‌دهند
  6. افرادی که تبخال فعال دارند
  7. کسانی که عفونت پوستی فعال دارند هرگز نباید تزریق فیلر رادیس را انجام بدهند. زیرا تزریق خطر عفونت را افزایش می‌دهد و علاوه بر این، فرد را در معرض خطر تزریق تصادفی رادیس به یک رگ خونی قرار می دهد (ژل‌های پرکننده باید به بافت همبند تزریق شوند).

تزریق ژل رادیس به کدام نواحی امکان پذیر است؟

تقریبا تمام کاربرد این ژل در کنار بینی، خط لبخند و در کل نواحی غیر از لب‌ها و اطراف چشم می‌باشد؛ در واقع گزارش موثقی مبتنی بر موثر بودن این ژل در ناحیه لب و اطراف چشم وجود ندارد. همچنین تزریق ژل رادیس در پشت دست ممکن است منجر به اختلال موقتی در انجام فعالیت‌های روزمره افراد شود اما موثر خواهد بود. در کل می‌توان ژل رادیس را به نواحی زیر تزریق نمود:

  1. گونه‌ها
  2. خطوط لبخند در اطراف دهان
  3. چین‌های کنار بینی
  4. خطوط کنار لب
  5. چین و چروک روی دست‌ها

مواد تشکیل دهنده ژل رادیس چیست؟

فیلر رادیس یک پرکننده تزریقی است که برای پر کردن نواحی چین خورده پوست صورت استفاده می‌شود و کلاژن سازی طبیعی موجود در زیر پوست را تحریک می‌نماید. این فیلر از هیدروژن، اکسیژن، کربن و میکروسفرهای کلسیم هیدروکسی آپاتیت (CaHA) ساخته شده است. کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماده‌ای معدنی در دندان‌ها و استخوان‌های انسان است که در کنار کلاژن‌ها منجر به استحکام پوست و استخوان‌های بدن می‌گردد.

برای استفاده از هیدروکسی جهت تزریق ژل، باید آن را با محلول ژل مانند حل نموده و سپس برای جوانسازی پوست استفاده شود. تزریق ژل رادیس پس از تحریک کردن رشد کلاژن و کلسیم، با گذشت زمان توسط بدن جذب می‌شود و از این بابت خطری برای سلامتی زیباجویان ایجاد نمی‌کند.

زمان تزریق ژل رادیس چقدر است؟

درمان با ژل رادیس به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن بعد از تزریق، بسیار کوتاه است و حدود 15 الی 30 دقیقه طول می‌کشد. در واقع زمان تزریق ژل رادیس بستگی به تعداد و گستردگی نواحی تحت درمان و حجم و مدل مورد نظر زیباجو بستگی دارد. لازم به تکرار است که قبل از تزریق ژل رادیس از بی حس کننده‌های موضعی مانند لیدوکائین استفاده می‌شود.

نتایج حاصل از تزریق ژل رادیس

کمپانی Merz Aesthetics  تولید کننده ژل رادیس، داده‌های مطالعات و نظرسنجی را با میزان رضایت مردم پس از بهبودیشان منتشر کرد. در این مطالعه هشتاد و پنج درصد از داوطلبان تزریق ژل رادیس حدود سه ماه پس از تزریق، 97.6 درصد از نتایج دلخواه خود را به دست آورده‌اند؛ این افراد اکثرا برای پر کردن نواحی روی دستشان داوطلب شده بودند. بنابراین نتیجه تزریق ژل رادیس بر روی دست‌هایشان، ایجاد ظاهری پر و جوان دست‌ها بود. رادیس در ابتدا کار پر کردن حجم مورد نظر زیباجو را انجام می‌دهد.

هرچه زمان می گذرد، CaHA (کلسیم هیدروکسی آپاتیت) کلاژن طبیعی پوست را بیشتر تحریک می‌کند. هیدروژن، اکسیژن و کربن موجود در ژل رادیس باعث به وجود آمدن ساختاری شبیه به بافت پیوندی طبیعی بدن انسان می‌شود؛ در نهایت، CaHA دوباره به بدن جذب می‌شود و کلاژن را در جای خود باقی می‌گذارد تا روند استحکام، حجم‌دهی و جوانسازی را ادامه دهد. به دلیل وجود پشتوانه‌های علمی که در پشت Radiesse وجود دارد، نتایج درمان ناشی از آن می‌تواند بیش از یک سال طول بکشد؛ در برخی افراد این زمان حتی ممکن است تا دو سال نیز ادامه‌دار شود.

آیا ژل رادیس تفاوت خاصی با ژل های دیگر در تزریق ژل دارد؟

برخی از تفاوت‌های رادیس با سایر ژل‌ها عبارت است از:

  1. عمده تفاوت بین ژل رادیسو سایر ژل‌های موجود در بازار در میزان ماندگاری آن‌ها پس از تزریق فیلر می‌باشد؛ معمولا طول عمر ژل‌ها بعد از تزریق بین 6 ماه الی 1 سال است.
  2. برخی از ژل‌ها برخلاف رادیس در ساختار خود از ترکیباتی مانند کلسیم هیدروکسی آپاتیت استفاده نمی‌کنند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماده‌ای معدنی در دندان‌ها و استخوان‌های انسان است که در کنار کلاژن‌ها منجر به استحکام بدن می‌شود.
  3. بعد از تزریق ژل رادیس به صورت هیچ گونه خونریزی و کبودی به وجود نمی‌آید زیرا این ژل بافت بسیار سبک و نرمی دارد.

عوارض و خطرات تزریق ژل رادیس

به طور کلی استفاده از ژل رادیس ایمن اعلام شده است و افرادی که این ژل را نزد پزشکان آموزش دیده در مراکز زیبایی معتبر انجام می‌دهند فقط ممکن است دچار عوارض شایع بعد از تزریق شوند که عبارت هستند از:

  1. ممکن است شخص پس از تزریق ژل به ناحیه مورد نظر، دچار تورم و کبودی در ناحیه هدف شود که این موارد موقتی هستند و حداکثر پس از 48 ساعت رفع می‌شوند.
  2. در برخی از افراد ممکن است برای مدت کوتاهی بعد از تزریق ژل به ناحیه هدف، خارش و قرمزی بروز دهد.
  3. برخی از افراد ممکن است پس از تزریق فیلر رادیس در ناحیه مورد نظر دچار بی‌حسی و عدم کنترل صحیح عضله‌های ناحیه تحت درمان شوند که این عامل پس از نهایتا 48 ساعت بعد از تزریق فیلر بر طرف می‌شود.
  4. بعد از تزریق فیلر به ناحیه مورد نظر ممکن است شخص دچار توده و بر آمدگی ریزی در ناحیه شود. این عارضه نادر است اما در صورت به وجود آمدن معمولا با خوردن آنتی بیوتیک برطرف می‌گردد.

اما در مورد عوارض شدید چه می‌دانید؟ 

  1. حساسیت به ژل: ممکن است بدن افراد به مواد تشکیل دهنده داخل ژل رادیس حساسیت نشان دهد. در این صورت علائم حساسیت برای مدت طولانی در بدن فرد باقی می‌ماند و به نوعی می‌تواند او را آزار دهد.
  2. عدم حصول نتیجه دلخواه: در صورتی که تزریق فیلر رادیس در مرکز معتبر صورت نگیرد، محل تزریق تا مدت‌های طولانی دچار بدشکلی و کبودی خواهد بود.
  3. آسیب بافتی: در موارد نادر که تزریق توسط افراد ناشی صورت گیرد، به بافت بدن آسیب می‌رسد.
  4. انسداد رگ: بی تجربگی پزشک یا اپراتور و یا غیر معتبر بودن مرکز می‌تواند باعث انسداد رگ پس از تزریق شود.
  5. عفونت: ایجاد عفونت‌های پنهان در صورت استفاده از ژل‌های تقلبی یا تاریخ گذشته.
  6. عدم توازن و هماهنگی: به دلیل عدم مهارت اپراتور یا پزشک، حجم نقاطی مانند لب‌ها، گونه‌ها یا زاویه‌های فک نسبت به هم متفاوت خواهند شد.
  7. اگر تزریق ژل رادیس به درستی انجام نشود و پزشک مهارت کافی در تزریق فیلر را نداشته باشد ممکن است برخی از مشکلات همچون ایجاد اسکار در ناحیه هدف، ایجاد مشکل در بینایی شخص، رنگ پریدگی چهره شخص و درد شدید در ناحیه هدف به وجود بیاید.

مزایای استفاده از ژل رادیس چیست؟

  1. ایجاد زاویه‌های استاندارد و فرم دهی‌های کاملا طبیعی به طور نیمه دائم
  2. افزایش میزان اعتماد به نفس
  3. عدم نیاز به اختصاص زمان زیاد برای آرایش صورت
  4. ایجاد تعادل بین اعضای صورت، در کسانی که صورت‌های نامتقارن یا نامتعادل دارند
  5. داشتن هزینه اقتصادی و به صرفه نسبت به انجام عمل‌های جراحی مانند پروتز گذاری‌ها
  6. رسیدن به فرم صورت مورد نظر خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن

قیمت ژل رادیس

هزینه تزریق ژل رادیس چقدر است؟

در قوانین وزارت بهداشت و درمان، هزینه خدمات پوستی و زیبایی شامل بیمه نمی‌شوند، با توجه به این که تزریق ژل رادیس نیز یک متد زیبایی محسوب می‌شود حمایت بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد. بنابراین  افراد متقاضی تمام هزینه‌های مربوط به تزریق فیلر را باید شخصا متقبل شوند. با این حال برای تهیه داروهایی که متخصصان زیبایی برای مراقبت‌های بعد از تزریق ژل رادیس به صورت و دست تجویز می‌کنند، به راحتی می‌توان از خدمات بیمه‌گر درمانی خود استفاده نمود.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق ژل رادیس می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید. کلینیک زیبایی رز متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبایی، با هدف رساندن افراد به ظاهر ایده آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و نتیجه تلاش‌های ما در این مجموعه رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
ژل رستیلن ساخت کجاست؟ | نقد و بررسی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل در پیشانی | رفع خطوط افقی و عمودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید