تزریق ژل در پیشانی | رفع خطوط افقی و عمودی

تزریق فیلر در پیشانی

امروزه با توجه به استقبال زیاد مردم از ژل یا فیلرها (مواد پرکننده پوستی)، این مواد کاربرد گسترده تری پیدا کرده‌اند. یکی از کاربردهای پرطرفدار این ژل‌ها، تزریق ژل در پیشانی است. این مواد را می‌توان به خطوط پیشانی تزریق نمود تا ظاهر پرچین و چروک آن را کاهش داد. کلینیک تخصصی پوست و مو رز، تزریق ژل برای گودی پیشانی را توصیه می‌کند، اما نه برای از بین بردن چین و چروک. برای از بین بردن چین و چروک‌های معمولی پوست به شما تزریق ژل بوتاکس به پیشانی را توصیه می‌کنیم.

در ادامه این گزینه نیز بررسی می‌شود. به طور کلی در این مقاله به نحوه کارکرد فیلر پوست، هزینه آن، مراقبت بعد از تزریق ژل پیشانی و افرادی که برای کاهش خطوط پیشانی باید تحت درمان با تزریق ژل دائمی قرار بگیرند خواهیم پرداخت.

ماندگاری تزریق ژل در پیشانی

یکی از راه های رفع چین و چروک پیشانی که بر اثر افزایش سن به وجود آمده است تزریق ژل های پر کننده است. البته راه های دیگری هم برای رفع چین و چروک پیشانی مانند درمان زیبایی تزریق بوتاکس وجود دارد ولی روی همه ی چین و چروک ها تاثیر گذار نیستند ولی از درمان زیبایی تزریق فیلر پر کننده می توان برای انواع چین و چروک های حاصل از افزایش سن استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره درباره تزریق ژل با مشاورین زیبایی ما در کلینیک زیبایی رز تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

چه کسانی می‌توانند به پیشانی خود ژل تزریق کنند؟

پیشانی ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به تزریق ژل پرکننده داشته باشد؛ از جمله:

  1. در کسانی که عقب‌نشینی خط مویشان باعث شده است که پیشانیشان صاف، پهن یا بیش از حد طولانی به نظر برسد.
  2. در افرادی که پیشانیشان دارای بیرون زدگی طبیعی است (مانند برجستگی‌های استخوانی یا گرد شدگی بیش از حد)
  3. افرادی که پیشانی مقعر یا شیب‌دار دارند و این ویژگی باعث شده که نیمرخ کلی صورتشان ناهموار به نظر برسد
  4. افرادی که به دلیل افزایش سن یا کاهش وزن شقیقه‌هایشان دچار فرو رفتگی شده است می توانند از تزریق ژل شقیقه استفاده کنند.
  5. خانم‌هایی که شکل پیشانیشان بیشتر مردانه است تا زنانه و بلعکس

نحوه تزریق ژل در پیشانی

تزریق ژل در پیشانی چگونه صورت می گیرد؟

ابتدا باید یک مرکز معتبر در شهر خود انتخاب کنید که سابقه طولانی و درخشان در این زمینه داشته باشد و سپس با انتخاب یک پزشک متبحر، شروع به تزریق ژل در پیشانی کنید. دکتر روحانی در کلینیک زیبایی رز، ابتدا میزان فرورفتگی پیشانی و نوع پوست افراد را با دقت بررسی می‌کنند. سپس با در نظر گرفتن شرایط فرد داوطلب و تجربه خود، بهترین و موثرترین نوع ژل (فیلر) را انتخاب نموده و شروع به تزریق می‌نماید.

  1. تزریق فیلر پیشانی یک متد زیبایی سرپایی است که در مرحله اول آن پزشک نقاطی خاص پیشانی را که نیاز به تزریق دارند را با مارکر مشخص می‌کند.
  2. قبل ازشروع تزریق، پیشانی تحت تزریق داروی بی‌حسی قرار می‌گیرد، این بی‌حسی بسته به میزان تزریق بین1 الی 2 ساعت ماندگاری دارد.
  3. تزریق ژل در نقاط مشخص شده شروع می‌شود. فیلرها موادی هستند که هنگام تزریق به پوست پیشانی شما موقتا نرم می‌شوند و پزشک می‌تواند با کاساژ آرام آن‌ها را در جای خود تثبیت و پخش آن‌ها را یکنواخت کند.
  4. مدت زمان تزریق بستگی به عواملی مانند شدت و تراکم چروک و سرعت عمل پزشک بستگی دارد؛ با این حال بلافاصله پس از پایان جلسه می‌توان نتایج را مشاهده کرد.

تزریق ژل به خط اخم در کلینیک رز

آیا تزریق ژل در پیشانی برای رفع ایرادات پیشانی موثر است؟

دلایل متفاوتی برای تزریق ژل در پیشانی وجود دارد! از کاهش خطوط و چین و چروک‌های پیشانی (که در اثر تکرار حرکات در بالای ابرو ظاهر می‌شوند) و همچنین خط اخم گرفته تا کانتورینگ برای تقویت و اصلاح تقارن صورت.

اگر می‌خواهید ایرادات پیشانی خود را (مانند چین و چروک‌ها، اسکارها، جای بخیه و …) بهبود ببخشید، فیلرها جایگزینی بسیار مناسب روش تزریق چربی به پیشانی هستند. علاوه بر آن، پر کردن حجم خالی شده پیشانی (چاله‌های پیشانی) با ژل‌های استاندارد و بی ضرر پوستی، به تعادل صورت و همچنین تقارن پیشانی کمک می کند. پر کردن فرورفتگی‌ها با تزریق ژل در پیشانی منجر به بروز عوارض جانبی کمتر و زمان بهبودی سریعتر نسبت به روش های جراحی می‌شود.

مزیت تزریق ژل به پیشانیبرطرف کردن چروک و خطوط پیشانی
محو کردن خط اخم
تقارن صورت
پرکردن حجم خالی پیشانی ناشی از تجزیه چربی پوست
میزان درد حین تزریق فیلرمتخصص قبل از شروع به کار، از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد کرد پس حین کار، درد نخواهید داشت.
زمان رویت نتیجه تزریقبین 3 تا 4 روز زمان لازم است تا ورم و التهاب پیشانی رفع شده و نتیجه نهایی را رویت کنید.
ماندگاری تزریق فیلر پیشانینوع برند ژل مورد استفاده
میزان و نحوه تزریق
مراقبت از خود بعد از تزریق همانند عدم دستکاری صورت در چند روز اول
نوشیدن آب کافی

آیا برای تزریق ژل در پیشانی از بی حس کننده موضعی استفاده می شود؟

هنگام تزریق ژل در پیشانی ، کنترل درد همراه با کنترل خونریزی، کبودی، تورم و سایر رویدادهای مرتبط با تزریق نگرانی اصلی هر زیباجویی است. هنگام بحث در مورد کنترل درد حین تزریق، مهم است که اجزای تشکیل دهنده مختلف درد توسط پزشک تجزیه شود و سپس گزینه‌های موجود برای کنترل در نظر شود. تزریق فیلر معمولا به اندازه دیگر متدهای زیبایی مختلف درد ندارد ولی معمولا پزشکان برای این که زیباجو کمتر اذیت شود معمولا قبل از انجام  تزریق فیلر پیشانی اقدام به تزریق ماده بی‌حسی به پیشانی می‌کنند.

بنابراین به بیهوشی عمومی و کامل احتیاج ندارد و تنها بی‌حسی به صورت موضعی و فقط در ناحیه‌ای که قرار است فیلر را دریافت نماید کفایت می‌کند. سپس بعد از تاثیر گذاری ماده بی‌حسی  تزریق ژل آغاز می‌شود. معمولا کلینیک‌ها برای انجام  تزریق پرکننده‌ها از پزشک متخصص زیبایی استفاده می‌کنند و به متخصص بیهوشی نیازی ندارند.

چه مدت طول می کشد تا تاثیرات تزریق فیلر در پیشانی نمایان شود؟

معمولا به محض اتمام  تزریق ژل‌های پرکننده تاثیرات و نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است اما اگر بعد از انجام  تزریق با کبودی و تورم مواجه شدید به طور کامل نمی‌توانید نتیجه را مشاهده کنید. با این حال بعد از بهبودی، کبودی و تورم حاصل از تزریق ژل در پیشانی (که معمولا 3 یا 4 روز بیشتر طول نمی‌کشد) می‌توانید نتیجه کامل  آن را مشاهده کرده و از صورت بی‌نقص خود لذت ببرید. پرکننده‌های پوستی یک درمان موثر برای رف خطوط و چین و چروک‌های پیشانی هستند.

آن دسته از پرکننده‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، پوست را نرم و صاف می‌کنند و نتایج آن را در صورت مراقبت صحیح و استفاده از برند معتبر می‌توان تا دوازده ماه حفظ کرد. فیلرهای مبتنی بر پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک درمان با ماندگاری طولانی مدت هستند و در صورت تزریق به پیشانی و رعایت نکات مراقبتی، نتایجشان تا پنج سال بعد نیز قابل مشاهده است. توصیه می‌کنیم که برای حفظ و افزایش ماندگاری تاثیرات تزریق فیلر در پیشانی توصیه‌های پزشکتان را به طور منظم و دقیق دنبال کنید.

دوام و ماندگاری تزریق ژل در پیشانی

تزریق ژل در پیشانی می‌تواند بین سه ماه تا دو سال ماندگاری داشته باشد. البته مدت باقی ماندن آثار ژل بستگی به برند محصول مورد استفاده، محل تزریق، مهارت پزشک و نحوه مراقبت توسط زیباجو دارد. بیایید با تجزیه و تحلیل جزئیاتی مانند برند فیلرها تصویری واضح از نتایج مورد انتظار را به شما ارائه دهیم. در حالی که مارک‌های متعددی از فیلرهای پوستی در بازار وجود دارد اما دو مورد از محبوب‌ترین آن‌ها محصولات نام آشنایی تحت عنوان ژوویدرم (Juvederm) و رستیلین (Restylane) هستند.

هر یک از این مارک‌ها از هیالورونیک اسید (یک ماده روان‌کننده طبیعی که در بدن نیز وجود دارد) ساخته شده‌اند تا مناطق چین‌دار را پر و درمان کنند. در حالت کلی هر برند تجاری ژل دارای میزان پرکنندگی مخصوص به خود می‌باشد که هر کدام دارای نتایج طولانی مدت یا میان مدت هستند؛ با این حال به خاطر داشته باشید که تزریق فیلرهای پوستی نیاز به چندین دور شارژ و تمدید دارند.

ماندگاری تزریق فیلر به پیشانی

میزان ماندگاری و طرز مراقبت بعد از تزریق ژل پیشانی

حداقل میزان ماندگاری ژل 6 ماه و حداکثر آن 2 سال گزارش شده است. هرچند این میزان ماندگاری در افراد مختلف، متفاوت است. ایهالحال زمان دقیقی نمی‌توان برای ماندگاری آن در نظر گرفت. مراقبت بعد از تزریق ژل پیشانی شامل موارد زیر است:

  1. عدم دستکاری و ماساژ ناحیه مورد نظر تا حداقل 72 ساعت
  2. عدم اعمال فشار زیاد در پیشانی تا 72 ساعت
  3. تا 1 هفته سعی کنید که به روی صورت (دمرو) نخوابید
  4. حداقل تا 24 ساعت آینده پس از تزریق ژل در پیشانی دوش آب گرم نگیرید
  5. تا 2 هفته به سونا، جکوزی حمام آفتاب و سالن یا اتاق سولاریوم نروید
  6. حداقل تا 72 ساعت در معرض آفتاب شدید قرار نگیرید

عوارض تزریق ژل پیشانی چیست؟

معمولا اگر پزشک و کلینیک معتبر برای تزریق ژل در پیشانی انتخاب شود، عوارض جانبی خاصی متوجه فرد نخواهد بود. نهایتا کمی قرمزی و در صورت حساس بودن پوست، احتمال کبودی بسیار خفیف وجود خواهد داشت. اما اگر به جای مراجعه به پزشک و مراکز تخصصی مراقبت از زیبایی، به آرایشگرها و افراد غیر متخصص مراجعه شود، عوارض زیر ممکن است در کمین افراد نشسته باشد:

  1. آسیب شدید به بافت زیر پوست
  2. گلوله و سفت شدن ژل زیر پوست
  3. برآمدگی روی پیشانی
  4. خونریزی و کبودی شدید
  5. عدم حصول نتیجه دلخواه
  6. ناهموار شدن سطح پیشانی

هزینه تزریق ژل به پیشانی چقدر است؟

بسته به نوع و برند ژل تزریقی، میزان گستردگی نواحی مورد نظر برای تزریق ژل به پیشانی ، حجم مورد نیاز برای رفع ایرادات پیشانی، دستمزد پزشک و مواد مصرفی قیمت هر سی سی ژل متفاوت خواهد بود. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق ژل پیشانی می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید. کلینیک زیبایی رز متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبایی، با هدف رساندن افراد به ظاهر ایده آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و نتیجه تلاش‌های ما در این مجموعه رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

تزریق بوتاکس به پیشانی – جایگزین ژل

یک گزینه پیشنهادی دیگر برای افرادی که دچار خطوط ریز و درشت روی پیشانی شده‌اند، تزریق ژل بوتاکس به پیشانی است. زمانی که بوتاکس به بافت پیشانی تزریق می‌شود، پوست در آن قسمت ریلکس می‌کند و به سمت بالا کشیده می‌شود. به این ترتیب چین و چروک‌ها و خطوط ریز و درشت آن بر طرف خواهند شد.

با تزریق بوتاکس به پیشانی می‌توان از به وجود آمدن چین و چروک بر روی پیشانی جلوگیری نمود و یا آن‌ها را کاهش داد. در ظاهر، ممکن است دو روش تزریق ژل در پیشانی و تزریق بوتاکس پیشانی مشابه به نظر برسند؛ با این حال آن‌ها از جهات مختلف تفاوت‌هایی دارند که در زیر به برخی از این موارد اشاره می‌نماییم:

  • تزریق ژل
  1. مواد پرکننده طبیعی که در زیر سطح پوست تزریق می‌شوند تا حجم‌دهی بیشتری ایجاد کنند.
  2. توانایی کاهش چین و چروک‌های بسیار عمیق را دارند.
  3. فرو رفتگی ناشی از زخم‌ها را می‌توانند پر کنند.
  4. برندهای معتبر و معروف آن تا دو سال ماندگاری دارند.
  1. سم تصفیه شده باکتری بوتولینوم است که با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی در عضلات، آن‌ها را شل کرده و منجر به صاف شدن پیشانی می‌شود.
  2. روی چین و چروک‌های پویا و خطوط ریز و کم عمق تاثیر چشمگیری دارد.
  3. ماندگاری آن حدود 3 تا 4 ماه است.

لیفت شقیقه و پیشانی یکی دیگر از روش های جایگزین و موثر برای رفع چین و چروک های پیشانی است. در این باره مقاله لیفت شقیقه را مطالعه کنید.

2/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل رادیس RADIESSE | نقد و بررسی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل | درمان موثر اسکار، جای جوش و فرورفتگی آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید