تزریق چربی به پیشانی | رفع خطوط اخم با ماندگاری بالا

تزریق چربی به پیشانی

یکی از متداول ترین و کم عارضه ترین راهکار هایی که برای رفع چین و چروک های پیشانی و صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت تزریق چربی است. با توجه به روش ها و تکنیک های استفاده شده حین عمل انتقال چربی پزشک متخصص می تواند به راحتی مشکلات مرتبط با چین و چروک های پیشانی را برطرف نماید.

تزریق چربی به پیشانی بدون بیهوشی روشی است که طی آن سلول‌های چربی بدن خود شخص داوطلب را برای به حداقل رساندن چین و چروک‌ها و افزودن حجم به صورت تزریق می‌کنند. در واقع این روش باعث ایجاد اثرات ضد پیری در افراد می‌شود. کلید روش تزریق چربی به فرورفتگی پیشانی، استخراج آرام و دستی آن‌ها به منظور اطمینان از ماندگاری بالاتر سلول‌های چربی قابل استفاده است.

اثرات تزریق چربی در پیشانی

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز یکی از بهترین و قدیمی ترین کلینیک‌های زیبایی در تهران، با حضور پزشک باتجربه ای همچون دکتر روحانی، در خدمت هموطنان عزیز جهت انجام تمام متدهای زیبایی با بالاترین کیفیت می‌باشند. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد تزریق چربی به پیشانی و خطوط اخم، هزینه و عوارض آن بدانید.

نحوه تزریق چربی به پیشانی چگونه است؟

پیوند سلول‌های چربی به ناحیه پیشانی برای تمامی افرادی که داوطلب انجام این روش هستند اعم از خانم و آقایان بالای 21 سال در کلینیک زیبایی رز با نهایت دقت و با استفاده از بهترین و به روز ترین دستگاه‌های موجود توسط پزشک ارزشمند آقای دکتر روحانی به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. ابتدا پزشک باید یک ناحیه از بدن فرد را که دارای حجم مناسبی از بافت چربی است انتخاب کند؛ این ناحیه می‌تواند شکم و یا پشت ران شخص زیباجو باشد.
  2. سپس فرد باید روی تخت بخوابد تا پزشک با تزریق حجم مناسبی از بی‌حس کننده، ناحیه مورد نظر را کاملا بی حس کند. در این روش بیهوشی کامل صورت نمی‌گیرد و تمام مراحل به صورت سرپایی انجام می‌شوند.
  3. پزشک با استفاده از سوزن کانولای مخصوص شروع به تخریب بافت چربی و استخراج آن می‌نماید. برای این کار پزشک باید سوزن را در بافت چربی تکان دهد.
  4. پس از استخراج حجم چربی مورد نظر، چربی‌ها به ظروف مخصوص جهت پالایش و جداسازی ناخالصی منتقل می‌شوند.
  5. بعد از پالایش، چربی‌ها به سرنگ‌هایی با سوزن نازک منتقل شده و آماده تزریق می‌شوند.
  6. پزشک با استفاده از مداد و یا مارکر، نقاطی از پیشانی را که نیازمند تزریق است مشخص می‌کند و سپس با دقت شروع به پر کردن مناطق مشخص شده می‌نماید.

توجه به این نکته ضروری است که سن مناسب برای تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت است. ژنتیک، عوامل سبک زندگی و سلامت کلی نقش مهمی در تعیین اینکه چه زمانی ممکن است فردی از این روش بیشترین سود را ببرد، بازی می کند.

تزریق چربی به پیشانی بهتر است یا تزریق بوتاکس؟

این یک تصمیم سلیقه‌ای است. گاهی افراد ترجیح می‌دهند که با تزریق بوتاکس، در عرض یک ربع به مدت 3 الی 6 ماه خطوط موجود در پیشانیشان را از بین ببرند. اما گروهی دیگر طالب درمانی طولانی‌تر و ماندگار تر هستند که تزریق چربی در پیشانی برای این افراد بهترین گزینه است. همچنین طی تزریق چربی هیچ ماده شیمیایی و بیگانه‌ای وارد بدن نمی‌شود، بنابراین افراد در معرض خطر واکنش‌های آلرژیک نخواهند بود. در زیر به یک مقایسه مختصر در مورد تفاوت‌های تزریق چربی و بوتاکس به پیشانی اشاره می‌کنیم:

  1. در روش تزریق چربی به خطوط پیشانی از چربی اتولوگ بدن خود فرد زیباجو به منظور رفع نقایص پیشانی استفاده می‌شود اما بوتاکس سم تصفیه شده باکتری بوتولینوم است که با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی در عضلات، آن‌ها را شل کرده و منجر به صاف شدن پیشانی می‌شود.
  2. چربی‌های تزریق شده به پیشانی زیباجو حدودا 5 الی 9 ماه ماندگاری خواهد داشت، اما ماندگاری بوتاکس پیشانی حدود 3 ماه است
  3. تزریق چربی در پیشانی علاوه بر رفع خطوط عمیق صورت می‌تواند فرورفتگی‌های ناشی از زخم‌ها را پر کند در صورتی که بوتاکس این قابلیت را ندارد و تنها روی چین و چروک‌های پویا و خطوط ریز و کم عمق تمرکز می‌کند.

آیا تزریق چربی به پیشانی عوارضی هم دارد؟

این عوارض شامل: کمی قرمزی و در صورت حساس بودن پوست، کبودی بسیار خفیف می‌باشد. اما اگر فرد به جای مراجعه به پزشک و مراکز تخصصی مراقبت از زیبایی، به آرایشگرها و افراد کم تجربه و یا آموزش ندیده مراجعه کند، عوارض زیر ممکن است در کمینش باشند:

  1. ایجاد برآمدگی‌های آزار دهنده بر روی پیشانی در اثر تزریق غیر حرفه‌ای چربی
  2. آسیب شدید به بافت زیر پوست به دلیل تزریق بیش از حد چربی و یا ورود سوزن به بافت‌های عمقی
  3. گلوله گلوله شدن چربی زیر پوست پس از تزریق
  4. خونریزی و کبودی شدید ناحیه تزریق
  5. عدم حصول نتیجه دلخواه
  6. ناهموار شدن سطح پیشانی
  7. احساس درد زیاد در ناحیه تزریق
  8. کاهش اعتماد به نفس

خطرات تزریق چربی پیشانی

فواید تزریق چربی به پیشانی چیست؟

  1. برجسته‌ترین مزیت تزریق چربی در پیشانی طبیعی بودن سلول‌های چربی می‌باشد به عبارتی دیگر طی این روش، هیچ گونه ماده مصنوعی و شیمیایی وارد بافت و پوست فرد داوطلب نمی‌شود و چربی‌ها از بدن خود فرد استخراج می‌گردد. از جمله فواید این متد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  2. ماندگاری بیشتر نسبت به روش‌های دیگر مانند تزریق بوتاکس و تزریق ژل
  3. عدم بروز واکنش‌های آلرژیک نسبت به تزریق چربی به فرورفتگی پیشانی

موارد استفاده از تزریق چربی در پیشانی

تزریق چربی به پیشانی از جمله تکنیک‌های شگفت انگیزی بود که مورد استقبال بسیاری از زیباجویان و زیبادوستان سراسر دنیا قرار گرفت. اولین باری که پیوند چربی انجام شد اواخر قرن 19 (سال 1893) بود و یک جراح پلاستیک آلمانی به نام گوستاو نوبر چربی بدن یک فرد را از بازویش دریافت کرد تا به ناحیه مداری (چشم) منتقل کند و اسکارهای ایجاد شده از بیماری استئومیلیت (عفونت استخوان) را اصلاح نماید. همین اتفاق به یک نقطه عطف تبدیل شد و باعث گردید که تزریق چربی برای هدف‌های دیگری نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در حالت کلی موارد استفاده از تزریق چربی در پیشانی عبارت است از:

  1. رفع چین و چروک‌های ناشی از پیری، افزایش سن، صفات ژنتیکی و اخم کردن‌های مکرر
  2. رفع صافی یا استخوانی بودن پیشانی
  3. برطرف کردن ناهمواری‌های پیشانی که به صورت مادرزادی در فرد وجود دارد.
  4. پر کردن حفره‌های سطحی و عمیق ناشی از آسیب‌های جزئی یا زخم‌های مختلف
  5. پر کردن فرورفتگی‌هایی که بر اثر شکستگی یا اتفاقات دیگر رخ داده است.

آیا تزریق چربی در پیشانی تاثیر مثبتی دارد؟

قطعا بله! در طول سال‌های گذشته بازخوردهای مثبتی از تزریق چربی در پیشانی توسط زیباجویانی که به مراکز تخصصی زیبایی و پزشکان آموزش دیده مراجعه کرده‌اند گزارش شده است. تزریق چربی به پیشانی به طور چشمگیری در جوانسازی، درمان چین و چروک و رفع ایرادات پیشانی دارد و از اینرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای تزریق چربی به پیشانی و شقیقه

فارغ از این محبوبیت، تاثیرات مثبت و دلایل عمده‌ای وجود دارد که باعث شده همه افراد به تزریق چربی به عنوان یک راه حل کارساز نگاه کنند. علاوه بر نکته مهمی که ذکر شد تاثیرات و نتایج ویژه‌ای نیز وجود دارد که درپایین به آن‌ها اشاره شده است:

  1. از آنجایی که تمامی سلول‌های چربی از بدن خود زیباجو گرفته می‌شود احتمال بروز هرگونه ناسازگاری و رد پیوند توسط سیستم ایمنی بدن تا حد زیادی کاهش می‌یابد
  2. تقریبا تمامی نتایج مثبت حاصل از انتقال چربی به تجربه و مهارت پزشک متخصص و کادر پزشکی بستگی دارد، بنابراین با انتخاب کلینیک و پزشک خوش سابقه می‌توان گفت که این متد تا حد بسیار زیادی ایمن است.
  3. نتایج به دست آمده از تزریق چربی مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت و دلیل این امر استفاده از سلول‌های چربی طبیعی بدن فرد است. این سلول‌ها در ناحیه جدید بدن یعنی پیشانی به حیات خود ادامه مس‌دهند (مانند دیگر چربی‌های بدن) و به همین دلیل نتایج آن طولانی مدت خواهد بود.
  4. نتایج به دست آمده از تزریق چربی برای رفع چین و چروک‌های پیشانی ظاهری کاملا طبیعی را ایجاد می‌کند. همچنین بافتی نرم و ارتجاعی خواهد داشت که هیچ تفاوتی با پوست بدن و بافت‌های پیشانی انسان نخواهد داشت.
  5. روش جوانسازی پیشانی با چربی به راحتی می‌تواند در کنار روش‌های دیگری مانند لیفت پیشانی مورد استفاده قرار گیرد تا پس از انجام فرآیند شاهد نتایج خیره کننده‌ای باشید.

آیا نتایج تزریق چربی در پیشانی دائمی است؟

در صورت مراقبت صحیح، بین 50 تا 70 درصد از چربی‌های منتقل شده به مدت طولانی حفظ می‌شوند و درست مانند چربی‌های معمولی بدن به زندگی خود ادامه می‌دهند. اما با گذشت زمان این چربی مانند دیگر ذخایر چربی بدن کاهش می‌یابند و از این حیث نتایج حاصل از تزریق چربی پیشانی مادام العمر نخواهد بود. برخی از عواملی که بر طول عمر نتایج پیوند چربی در پیشانی تأثیر می‌گذارند عبارت هستند از:

  1. مهارت پزشک شما: نحوه استخراج و تصفیه چربی و نحوه تزریق چربی بر طول عمر آن تاثیر می‌گذارد. هرچه پزشک ماهرتر باشد و درک بهتری از این تکنیک داشته باشد، نتایج طولانی مدت‌تری خواهید داشت.
  2. تکنیک مورد استفاده: فرایندی به نام پیوند چربی نانوفت اگرچه پر زحمت است اما بهترین متد برای تزریق چربی پیشانی با اطمینان از بالاترین میزان ماندگاری می‌باشد.
  3. رعایت نکات مراقبتی: اساسا انجام نکات مراقبتی که بعد از پیوند چربی در پیشانی توسط پزشک گوشزد می‌شوند تاثیر بسیار مهمی در ماندگاری چربی خواهند گذاشت. مواردی همچون خوابیدن به حالت طاق باز، قرار نگرفتن در محیط‌های بسیار گرم (تا 1 هفته بعد از تزریق) و عدم مصرف سیگار و الکل در افزایش ماندگاری چربی موثرند.

هزینه تزریق چربی به پیشانی

مقایسه تزریق چربی به خطوط پیشانی و لیفت پیشانی

لیفت پیشانی به روش جراحی یک روش تهاجمی برای جوانسازی پوست است که به دلیل نیاز به اعمال بیهوشی و استفاده از برش‌هایی برای کشیدن عضلات تجمع یافته برای بسیاری افراد ترسناک و دلهره آور می‌باشد و به همین دلیل بسیاری از زیبایی‌جویان از انجام آن منصرف می‌شوند. در حالی که با تزریق چربی در پیشانی می‌توان با یک روش غیرجراحی و کم تهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی از میزان خطوط و چین و چروک‌های این ناحیه به میزان زیادی کاسته و در شاداب و جوانسازی پوست موثر واقع شد.

میزان عوارض جانبی و البته دوره نقاهت در تزریق چربی به پیشانی بسیار کمتر از لیفت پیشانی به روش جراحی است. در این روش به دلیل استفاده از چربی‌های اتولوگ و یا چربی‌های بدن خود فرد برای تزریق میزان بروز حساسیت و یا بروز عوارض جانبی بسیار ناچیز است که در صورت عمل به توصیه‌های پزشک و انجام اقدامات مراقبتی پس از تزریق نیز می‌توان تا حدود زیادی از میزان آنها کاست.

مقایسه تزریق ژل به پیشانی و تزریق چربی

تزریق چربی به پیشانی علاوه بر اینکه حجم از دست رفته چربی پوست را بازیابی می‌کند و ظاهر چین و چروک و خطوط پیشانی را بهبود می‌بخشد، بلکه این چربی‌ها در صورت تزریق صحیح به همراه بافت‌های چربی طبیعی بدن خود فرد در بدن فعالیت کرده و اثر طولانی مدتی بر جوانسازی پوست می‌گذارند. از سوی دیگر در صورتی که چربی‌های استخراج شده از بدن را از طریق فرایندهای آماده‌سازی با سلول‌های بنیادی غنی کرده و به پیشانی تزریق کنند سلول‌های بنیادی موجود در چربی تزریق شده ( نانوفت و میکروفت) تأثیر جوانسازی خود را بر ظاهر پوستی که چربی در آن تزریق می‌شود، می‌گذارد.

چربی‌هایی که در فرآیند تزریق زنده می‌مانند به بافت زنده تبدیل می‌شوند و نتیجه‌ای طولانی‌مدت نسبت به تزریق ژل ارائه می‌دهند.

در روش تزریق چربی به پیشانی از آنجایی که چربی باید از بدن خود شما برداشته شود، این روش این فرصت را به شما می‌دهد تا یک کانتور کلی بهبود یافته بدن نیز ایجاد کنید و مناطق سرسخت رسوبات چربی را از بین ببرید، در حالیکه در تزریق ژل به پیشانی این فرصت وجود ندارد.

هزینه‌های طولانی مدت مربوط به حفظ حجم در پیوند چربی در مقایسه با تزریق ژل و استفاده از پرکننده‌های اسید هیالورونیک کمتر است.

قیمت تزریق چربی به پیشانی چقدر است؟

قیمت و هزینه استخراج و مجددا تزریق چربی به پیشانی بستگی کامل به مرکزی که این روش را انجام می‌دهد دارد، همچنین برای این روش، دستمزد پزشک و تکنسین‌ها نیز محاسبه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تزریق چربی در کلینیک تخصصی پوست و مو رز می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید. ایشان پزشک حاذق کلینیک رز هستند و پس از تزریق چربی در پیشانی به شما تمامی نکات مراقبتی را گوشزد خواهند کرد.

تزریق چربی به پیشانی در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز

دکتر روحانی، پزشک حاذق کلینیک تخصصی پوست و مو رز، پس از تزریق چربی در پیشانی ، به شما تمامی نکات مراقبتی را گوشزد خواهند کرد. لطفا برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه‌های رفع خطوط پیشانی با چربی در کلینیک ما، با شماره‌های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان ما با صبر و حوصله، بهترین راه حل‌ها را متناسب با شرایط بدنی و بودجه شما پیشنهاد خواهند داد.

2.7/5 - (3 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی برای درمان لاغری صورت
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به گونه – برجسته سازی با ماندگاری بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید