تزریق چربی به پاهای پرانتزی

تزریق چربی به پاهای پرانتزی

تزریق چربی یکی از روش های نوین عمل های زیبایی می باشد که امروزه از آن برای موارد درمانی و زیبایی بسیار استفاده می شود. با تزریق چربی به پاهای پرانتزی با متد مناسب می توان پرانتزی بودن پاها را تا حد بسیار زیادی درمان کرد و ظاهر پاها را به شکل عادی و صاف تبدیل کرد. افراد بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که به دلیل بیماری و یا سایر موارد دارای پاهای پرانتزی می باشند و این عامل باعث شده است آن نتوانند در بسیاری از فعالیت های بدنی مانند ورزش نتوانند حضور موثری داشته باشند.

معمولا این دسته از افراد که پاهای پرانتزی دارند از حضور در اجتماع ها و مکان های عمومی مانند استخر و یا پارک یا سایر موارد دیگر نیز مورد تمسخر دیگران قرار می گیرند که این عامل باعث سرخوردگی و خجالت آن ها می شود. برای اکثر این گونه افراد تزریق چربی بهترین گزینه می باشد.

تزریق چربی به پای پرانتزی

یکی از کاربرد های تزریق چربی، انتقال چربی ها به پاهای پرانتزی است. تزریق چربی به پاها معمولا برای افرادی که دارای پاهای بسیار نازک و استخوانی بوده و در اثر افزایش وزن نیز تغییر چندانی در آن ها ایجاد نمی شود استفاده می شود. همچنین تزریق چربی برای افرادی که دارای پاهای پرانتزی می باشند نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می توان به پاهای پرانتزی چربی تزریق کرد؟

افرادی که دارای پاهای پرانتزی هستن معمولا پاهای نازکی نیز دارند و به دلیل کج بودن ساق پا ظاهری نامطلوب و ناخوش آیندی دارند. با تزریق چربی به ناحیه های دارای فرو رفتگی می توان تا حد زیادی میزان کجی و پرانتزی بودن پاها را با رعایت قرینه بودن پاها از بین برد و پاهایی صاف و راست را به شخص هدیه داد.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه تزریق چربی با مشاورین ما در بخش زیبایی کلینیک رز تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

بررسی علت پرانتزی شدن پاها

پرانتزی شدن پاها یکی از معضلاتی است که علاوه بر ایجاد برخی مشکلات در راه رفتن افراد ممکن است از نظر ظاهری نیز برای بسیاری از افراد ناخوشایند بوده و آنها را از پوشیدن لباس‌های دلخواه خود از جمله پیراهن‌های کوتاه و یا شلوارهای جین تنگ منصرف کند.

از جمله دلایل پرانتزی شدن پاها می‌توان به وجود بیماری بلانت که سبب شکل‌گیری ناصحیح استخوان‌ها به دنبال شکستگی می‌شود اشاره کرد. گاها کودکان از همان کودکی با این بیماری متولد می‌شوند، در بیماری بلونت، فشار زیادی بر صفحه رشد (ناحیه‌ای از بافت استخوانی در حال رشد) در بالای استخوان درشت‌نی وارد می‌شود. بنابراین، استخوان نمی‌تواند به طور طبیعی رشد کند. سمت خارجی استخوان درشت‌نی به رشد خود ادامه می‌دهد اما سمت داخلی (داخلی) استخوان رشد نمی‌کند باعث پرانتزی شدن پاها می‌شود.

از جمله دلایل بروز پاهای پرانتزی در افراد بزرگسال نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. بنا به دلایل ارثی
  2. بروز برخی بیماری‌ها چون پوکی استخوان، آرتروز
  3. کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن که از مهمترین آنها میتوان ویتامین D و کلسیم و ویتامین Cرا نام برد.
  4. چاقی و اضافه وزن
  5. عفونت‌های تومورهای داخل استخوان
  6. تخریب صفحات رشد
  7. و البته شرایط زندگی افراد

بهترین و موثرترین روش درمان پرانتزی شدن پاها

طبیعتا بسته به شدت و علت بروز پرانتزی پاها پزشکان روش‌های درمانی متفاوتی را ارئه می‌دهند. در کودکان این مشکل با دارودرمانی، فیزیوتراپی و یا استفاده از کفش‌های خاص قابل درمان است ولی در بزرگسالان در صورت شدید بودن مشکل مسلما نیاز به جراحی خواهید داشت.

ولی در صورتی که مشکل پاهای پرانتزی شدید نباشد می‌توان با برخی روش‌های غیرجراحی مثل ورزش کردن مرتب که هم به کاهش وزن که خود یکی از دلایل بروز این مشکل است کمک می‌کنید و هم با تقویت عضلات پا می‌توانید به اصلا وضعیت فرم پاها منجر شوید. با مصرف برخی مکمل‌های دارویی از جمله انواع ویتامین‌های D، C و کلسیم می‌توان بدون نیاز به جراحی این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نمود.

از دیگر متدهای جدیدی که برای بهبود وضعیت پرانتزی پاها استفاده می‌شود و به ویژه از نظر ظاهری تاثیر مثبت فراوانی در فیزیک افراد می‌گذارد می‌توان به تزریق چربی به پاهای پرانتزی اشاره کرد. بهترین دکتر تزریق چربی با داشتن آشنایی کافی از اصول و نحوه تزریق چربی به پاها می‌تواند با انتقال چربی به ساق پا حالت پر و طبیعی به آنها بدهد.

درمان پای پرانتزی با تزریق چربیبا کمک تزریق چربی می‌توان مشکل پرانتزی پا را درمان نمود.
مزایای این روشغیر تهاجمی بودن
تناسب اندام در پاها
نداشتن درد
نداشتن عوارض جانبی شدید
ماندگاری تزریق چربیاین تکنیک موقتی بوده و چون در طول روز زیاد راه می‌رود، این تکنیک دائمی نیست و لازم است مجددا برای تزریق اقدام کنید.

مزایای تزریق چربی به پاهای پرانتزی

بدون شک آنچه سبب شده تا تزریق چربی در زمینه درمان پاهای پرانتزی مورد توجه پزشکان و بیماران قرار بگیرد مزایای قابل توجه آن است. از جمله مهم‌ترین مزایای تزریق چربی به پاهای پرانتزی عبارتند از:

  • غیر تهاجمی بودن

سایر روش‌های درمان پاهای پرانتزی کاملا تهاجمی بوده و بیمار باید بیهوشی، ایجاد برش و بخیه را بر روی بدن تجربه کنند. در حالی که با تزریق چربی این کار در یک جلسه و به صورت سرپایی با اعمال بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه بیمار می‌تواند بعد از اتمام کار به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد؛ همچنین دوره نقاهت طولانی را تجربه نخواهد کرد.

  • ایجاد ظاهری زیبا در پاها

تزریق چربی به پاها سبب می‌شود تا کاندید انجام آن به ظاهر زیبا و دلخواه خود دست یابد. اصلاح فرم‌ پاها در افرادی که به دلایل مختلف دچار حالت پرانتزی شده‌اند با تزریق چربی امکان پذیر است. نتایج مثبت کار بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی قابل مشاهده خواهند بود. در نتیجه فرد اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و علاوه بر زیبایی ظاهری می‌تواند تاثیرات مثبت آن را از لحاظ روانی در زندگی خود احساس کند.

  • بدون درد بودن تزریق چربی

بسیاری از افراد با مشکل پرانتزی بودن پاها مواجه هستند اما به دلیل ترس‌هایی که از روش‌های درمانی دارند نمی‌توانند به درمان آن بپردازند. تزریق چربی به پاهای پرانتزی با اعمال بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در نتیجه بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی را تجربه نخواهد کرد.

  • ایمن و بدون عارضه جانبی

از آنجایی که تزریق چربی نوعی عمل زیبایی غیر تهاجمی محسوب می‌شود عارض جانبی شدید و آزار دهنده‌ای را به دنبال نخواهد داشت. در نتیجه بیمار بدون نگرانی از خطرات جانبی آن می‌تواند مراحل درمانی را پشت سر بگذارد.

  • حداقل جای زخم

در مقایسه با روش های جراحی تهاجمی تر، تزریق چربی به پاهای پرانتزی منجر به کمترین جای زخم می شود، زیرا تنها برش های کوچکی برای لیپوساکشن و تزریق لازم است.

نحوه تزریق چربی به پاهای پرانتزی شکل

مرحله اول تزریق چربی، برداشت چربی است. بعد از این که پزشک ناحیه مناسب را جهت برداشت چربی تعیین کرد، ناحیه مورد نظر با تزریق یک بی حس کننده موضعی بی حس می شود تا برداشت چربی به راحتی انجام گیرد. سپس با استفاده از روش های برداشت چربی مانند لیپوساکشن یا لیپوماتیک، چربی از ناحیه مورد نظر برداشت می شود. پس از اینکه چربی مورد نیاز از بخشی از بدن برداشت شد، مرحله دوم یعنی آماده سازی چربی های برداشت شده آغاز می شود. برای اینکه چربی های برداشت شده آماده تزریق چربی شوند باید چربی ها را طی فرایندی از جمله قرار دادن چربی ها در سانتری فیوژ جهت جداسازی چربی باکیفیت، آماده تزریق به پاهای می شود.

پس از آن که فرایند آماده سازی به اتمام رسید، مهم ترین مرحله یعنی انتقال چربی آغاز می شود. در این مرحله پزشک متخصص چربی ها را با دقت با استفاده از سرنگ به نواحی مورد نیاز در پاها تزریق می کند. در بین هر تزریق معمولا پزشک ناحیه را ماساژ خواهد داد تا چربی ها به خوبی ته نشین شوند و علاوه بر محکم بودن ظاهری زیبا نیز داشته باشند. تزریق چربی چندین بار توسط پزشک تکرار می شود پزشک چربی ها تزریق شده را به طور یکدست و یکنواخت در پاها به وجود می آورد.

روشی که توضیح داده شد اصولی ترین و معمول ترین و جدیدترین روش تزریق چربی در دنیا می باشد که عمدتا با این روش تزریق چربی انجام می شود؛ اما برخی پزشکان نیز ممکن است بسته به سلیقه و صلاح دید خود ممکن است کمی با این روش تفاوت داشته باشد.

تاثیرات تزریق چربی به پاهای پرانتزی

پس از تزریق چربی به پاهای پرانتزی شخص، چربی در بافت ها ساق پا به طور یک یک دست ته نشین می شوند و حالت سفتی را به خود می گیرند. همچنین پس از انتقال چربی ها به ساق پا، پاهی شخص دیگر حالت استخوانی و لاغر خود را ندارند و کاملا توپر و طبیعی به نظر می رسند.

اما مهم ترین تاثیری که عمل انتقال چربی بر پاهای شخص دارد، صاف شدن و راست شدن ساق های پا پس از انتقال چربی به این ناحیه می باشد. پاها شخص تا حد زیادی صاف می شوند و دیگر حالت کج و خمیده خود را ندارند و کامل طبیعی به نظر می رسند و تشخیص این که فرد تزریق چربی را انجام داده است دشوار خواهد بود. تاثیرات ناشی از عمل تزریق چربی تا مدت های طولانی باقی می مانند و هیچ تغییری در آن ها ایجاد نمی شود و شخص می تواند به راحتی و بدون خجالت از حضور در استخر یا پوشیدن شلوار کوتاه لذت ببرد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی برای پاهای پرانتزی

پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی، شخص باید چندین نکته و توصیه را کاملا جدی بگیرد و آن ها را انجام دهد تا علاوه حفظ نتایج مطلوب انتقال چربی، از بروز عوارض و خطرات پس از انتقال چربی نیز پیشگیری کند.

  1. شخص باید پس از تزریق چربی به پاهای خود از سیگار و دخانیات استفاده نکند.
  2. از ماساژ دادن و یا دست کاری کردن ناحیه ساق پا پس از تزریق چربی به این ناحیه خودداری کنید تا چربی فرم و شکل مناسب خود را حفظ کنند.
  3. از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن تا مدتی بعد از انتقال چربی خودداری کنید.
  4. سعی کنید ناحیه ساق پا را تمیز نگه دارید و دارو های تجویز شده را به موقع مصرف کنید تا عفونتی به وجود نیاید.
  5. پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی به ناحیه ساق پا، سعی کنید از گن ها و یا جوراب هایی با ساق بلند استفاده کنید تا به خوبی ساق پایتان را پوشش دهد و باعث سفت شدن و حفظ فرم چربی ها در ساق شود.

هزینه تزریق چربی به پاهای پرانتزی

همانند هر عمل زیبایی دیگری در تزریق چربی به پاهای پرانتزی بخشی از ذهن بیمار درگیر هزینه‌هایی می‌شود که باید در طول مراحل درمان بپردازد. قبل از هر چیزی باید بگوییم که هزینه تزریق چربی به پاهای پرانتزی در مقایسه با مزایایی که با خود به دنبال دارد بسیار ناچیز خواهد بود. این مبلغ با توجه به شدت مشکل بیمار و هزینه‌هایی که پزشک و کلینیک برای خود در نظر می‌گیرند می‌تواند متفاوت باشد. کلینیک پوست و مو رز با هزینه‌های کاملا معقول و مناسب کاندیدهای تزریق چربی را به کمک به روزترین تکنیک‌ها همراهی خواهد کرد. در صورت تمایل می‌توانید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و اطلاعات لازم را در مورد هزینه و جزئیات کار دریافت کنید.

سوالات رایج

آیا تزریق چربی به پاهای پرانتزی ایمن است؟

در مورد هر روش پزشکی، ایمنی یک نگرانی مهم است. تزریق چربی به پاهای پرانتزی زمانی که توسط جراح زیبایی واجد شرایط و با تجربه انجام شود ایمن تلقی می شود. استفاده از چربی خود خطر واکنش های آلرژیک را به حداقل می رساند و آن را به یک روش نسبتا کم خطر تبدیل می کند.

آیا تزریق چربی به پاهای پرانتزی دائمی است؟

خیر، نتایج دائمی نیستند، اما با مراقبت مناسب می توانند چندین سال باقی بمانند.

آیا محدودیت سنی برای این روش وجود دارد؟

مناسب بودن این روش در افراد مختلف متفاوت است و بهتر است از طریق مشاوره با جراح زیبایی مشخص شود.

آیا تزریق چربی به پاهای با شکل پرانتزی دردناک است؟

کمی ناراحتی انتظار می رود، اما جراح شما گزینه های مدیریت درد را برای کاهش هر گونه ناراحتی ارائه می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تخلیه چربی تزریق شده به صورت امکان پذیر می باشد؟
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به روش بادی جت و هزینه آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید