تزریق چربی به روش بادی جت و هزینه آن

تزریق چربی بادی جت

تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود شخص روشی کاملا مطمئن و بدون عارضه جانبی است. چرا که حساسیت‌ و عفونت‌های ناشی از ورود ماده بیگانه به داخل بدن را نخواهد داشت. همچنین دارای ماندگاری بالایی نسبت به سایر تکنیک‌های تزریق دارد. این روزها برای انجام تزریق چربی نیز روش‌های مختلفی در حال رونمایی هستند. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه بادی جت برای تزریق چربی است. بنابراین پزشک می‌تواند با مهارت و دقت بیشتری مراحل استخراج و تزریق چربی را انجام دهد.

دستگاه بادی جت برای تزریق چربی

تزریق چربی با دستگاه بادی جت از جمله خدماتی است که در کلینیک پوست و مو رز به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود. اگر به فکر تزریق چربی ناحیه‌ای از صورت و بدن خود هستید همین حالا با مشاوران ما در این کلینیک تماس گرفته و اطلاعات لازم را از قبیل  هزینه تزریق چربی با دستگاه بادی جت و هر آنچه که باید در این خصوص بدانید مطلع شوید.

اینفوگرافیک تزریق چربی به روش بادی جت

تزریق چربی به روش بادی جت چیست؟

همانطور که گفته شد برای انتقال چربی، از چربی‌های خود شخص استفاده می‌شود. بنابراین قبل از شروع تکنیک زیبایی تزریق چربی، پزشک متخصص مقدار چربی مورد نیاز را از بدن خود شخص خارج می‌کند. متخصص می‌تواند از ۳ روش برای خارج کردن چربی استفاده کند:

  • خارج کردن چربی از طریق عمل زیبایی لیپوساکشن

متخصص دستگاه مخصوص لیپوساکشن را در محلی که می‌خواهد از چربی آن استفاده کند، قرار می‌دهد. سپس توسط دستگاه سلول‌های چربی منطقه مورد نظر را ذوب کرده و در انتها سلول‌های چربی ذوب شده را از بدن شخص تحت درمان خارج می‌کند.

  • خارج کردن چربی از طریق عمل زیبایی لیپوماتیک

متخصص در این روش از لوله توخالی و باریکی به نام کانولا استفاده می‌کند.  حرکات ارتعاشی لوله و امواج فراصوت ساطع شده، چربی‌ها را خرد کرده و سپس نیروی مکش، چربی‌های منطقه مورد نظر را برای انتقال چربی خارج می‌کند.

  • خارج کردن چربی از طریق روش جدید به نام بادی جت

دستگاه بادی جت با آب کار می‌کند. فشار زیادی که آب به سلول‌های چربی منطقه مورد نظر وارد می‌کند، سلول‌های چربی را جدا کرده و اکنون به راحتی می‌توان آن‌ها را از بدن خارج نمود.

نحوه تزریق چربی به روش بادی جت

نحوه تزریق چربی به روش بادی جت

همانطور که از نام این روش می‌توان متوجه شد، از دستگاهی به نام بادی جت جهت استخراج و تزریق چربی در طول جلسه درمانی کمک می‌گیرند. نحوه انجام کار به این صورت است که دستگاه بادی جت با اعمال فشار کنترل شده آب در منطقه مورد نظر، سبب شکستن و خرد شدن چربی‌های بدن می‌گردد. در نتیجه پزشک می‌تواند بدون آسیب رساندن به سایر بافت‌های اطراف، چربی‌های اضافه را برداشته و برای تزریق دوباره استفاده کند. مراحل کلی کار جهت تزریق چربی به کمک بادی جت عبارتند از:

  1. آماده‌سازی فرد با اعمال استریلیزاسیون و بی‌حسی در نواحی مورد نیاز
  2. برداشت چربی‌های به کمک دستگاه بادی جت از ناحیه مورد نظر
  3. آماده‌سازی چربی‌ها
  4. تزریق چربی توسط سرنگ به نواحی هدف

هزینه تزریق چربی به روش بادی جت

توجه داشته باشید که تمامی مراحل گفته شده حتما باید در کلینیک تخصصی توسط پزشک متخصص انجام شود. برای اطلاع از هزینه بادی جت می‌توانید با کلینیک تخصصی رز تماس گرفته و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست‌آورید.

روش کاردر این روش استخراج چربی، از فشار زیاد آب استفاده خواهد شد بدون اینکه سلول‌های چربی آسیب ببینند.
مزایای روش بادی جتنداشتن درد شدید، التهاب و کبودی
دوران نقاهت کوتاه مدت
عدم آسیب به بافت، عروق و اعصاب
نیاز به بیهوشی کمتر
مدت زمان کوتاه برای استخراج چربی
مراقبت بعد از برداشت چربیپوشیدن گن مخصوص
استراحت کامل تا چند روز
مصرف داروهای تجویز شده
خوردن میوه و سبزیجات
هیدراته نگهداشتن بدن
هزینه تزریقمقدار چربی استخراج شده
تعداد نواحی هدف برای تزریق
هزینه دستمزد پزشک و کلینیک
هزینه بیهوشی

تفاوت های تزریق چربی روش بادی جت با روش های ستنی

تزریق چربی با روش‌های گفته شده با هم تفاوت اساسی دارند و هر کدام، خطرات و عوارضی را به دنبال دارند که به توضیح هر کدام پرداخته شده است:

در انتقال چربی با لیپوساکشن به این دلیل که گرما سلول‌های چربی را ذوب می‌کند ممکن است به بافت و اندام‌های اطراف آن ناحیه آسیب جدی وارد کند. تزریق چربی با لیپوماتیک فشار زیادی به بافت‌ها وارد می‌کند. به همین دلیل ممکن است بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک با تورم و کبودی مواجه شوید. اما در تزریق چربی با بادی جت فشار آب فقط به سلول‌های چربی منطقه مورد نظر وارد می‌شود و آسیبی به بافت دیگر وارد نمی‌کند.

تزریق چربی با روش بادی جت روش کمتر تهاجمی نسبت به تزریق چربی با روش‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک است و دوران نقاهت کوتاه‌تری هم دارد. شما بعد از انجام انتقال چربی با روش بادی جت سریع‌تر از انتقال چربی با روش‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک بهبود پیدا می‌کنید.

انتقال چربی با روش‌های لیپوساکشن و لیپوماتیک با درد زیادی همراه است به همین دلیل معمولا پزشکان متخصص قبل از انجام عمل‌های زیبایی لیپوساکشن و لیپوماتیک مواد بیهوشی به شخص تحت درمان تزریق می‌کنند. اما تزریق چربی با روش بادی جت با درد زیادی همراه نیست و بیشتر با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

مقایسه تزریق چربی میکروفت با نانوفت

در مقایسه تزریق چربی میکروفت با نانوفت بایستی بگوییم که تنها تفاوت این دو روش در اندازه سلولهای چربی تزریق شده به نواحی مورد نیاز است که طبیعتا نانوفت ریزتر از میکروفت است. در این دو متد از روش‌های مختلفی برای استخراج چربی از بدن خود فرد که ممکن است شکم، ران و یا باسن باشد استفاده می‌شود.

سپس طی یک پروسه‌ی آماده‌سازی و با استفاده از کیت‌های مخصوص نانو و میکروفت چربی‌ها را خالص‌سازی نموده و چربی‌های غنی شده و سلول‌های بنیادی را به آن می‌افزایند، محلول آماده شده را با استفاده از سرنگ‌های مخصوص به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند. از جمله مزایای این روش می‌توان به ماندگاری طولانی مدت آن اشاره کرد و از طرفی به دلیل استخراج چربی‌های بدن خود فرد احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک نیز بسیار اندک است.

در روش‌های نانوفت و میکروفت علاوه بر تاثیر ظاهری و سریع تزریق چربی می‌توانید از دیگر مزایای آن در شاداب و جوانسازی پوست نیز بهره ببرید، چرا که سلولهای بنیادی موجود در روش تزریق میکرو و نانوفت روند تولید چربی در پوست، رفع چین و چروک و در کل جوانسازی پوست را همانند چربی‌های طبیعی خود پوست ادامه می‌دهند.

مقایسه تزریق چربی بادی جت با میکروفت

در تزریق چربی با دستگاه بادی جت، چربی‌ها با فشار آب شکسته و خرد شده و از محل مورد نظر استخراج می‌شوند و بنابراین کمترین میزان آسیب به بافت چربی و نیز بافت‌های اطراف وارد می‌شود. چربی‌های خارج شده از بدن فرد پس از آماده‌سازی با سرنگ‌های مخصوص به نواحی که برای شاداب و جوانسازی پوست نیاز به تزریق چربی دارند تزریق می‌شوند. در روش میکروفت از روش ساکشن برای استخراج چربی از بدن استفاده می‌شود بنابراین احتمال آسیب به بافت‌های اطراف یا خود بافت چربی وجود دارد.

بادی جت به نسبت میکروفت کمتر تهاجمی است و بنابراین از میزان عوارض جانبی کمتری نیز برخوردار است.

در متد تزریق چربی با دستگاه بادی جت، چربی‌های استخراجی را می‌توان به نواحی مختلف بدن از جمله باسن، ران‌ها، سینه و عضوهای کوچکتری چون زیر چشم، گونه تزریق کرد ولی تکنیک میکروفت بیشتر برای نواحی وسیع بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق چربی با دستگاه بهتر است یا دستی؟

از جمله تفاوت‌های تزریق چربی با دستگاه بادی جت و روش دستی  میشه به این قضیه اشاره کرد که معمولا در روش استخراج چربی به روش دستی چربی خالص و عاری از خون نخواهد بود بنابراین نیاز به انجام یکسری فرایندهاست تا بتوان چربی‌های خالص به همراه سلول‌های زنده را به دست آورد در این روش معمولا 80 درصد سلول‌های چربی از بین می‌روند و تنها 20 درصد باقی می‌ماند که شما زیبایی‌جویان برای کسب نتیجه مطلوب نیاز به چند جلسه درمان دارید.

در روش تزریق چربی با دستگاه بادی جت استخراج چربی با فشار آب صورت می‌گیرد و 80 درصد چربی‌های خارج شده خالص و زنده است که به روش مشابه با تزریق صورت دستی به نواحی مورد نیاز تزریق می‌شوند. به زودی و ظرف یکماه این سلول‌های تزریقی به روش بادی جت توسط بافت همبند و عروق خونی احاطه شده و سلول‌های چربی جزئی از بافت بدن می‌شوند و جابه جایی چربی تزریق شده، گلوله شدن و شل شدن پوست به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. پس تزریق چربی با دستگاه بادی جت نسبت به روش دستی بهتر است.

مزایای تزریق چربی به روش بادی جت

مهمترین مزیت های انتقال چربی به روش بادی جت عبارتند از:

  1. نداشتن درد شدید، التهاب و کبودی
  2. دوران نقاهت کوتاه مدت
  3. عدم آسیب به بافت، عروق و اعصاب
  4. نیاز به بیهوشی کمتر
  5. مدت زمان کوتاه برای استخراج چربی

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه تزریق چربی با مشاورین ما در کلینیک پوست و موی رز تماس بگیرید. خط ویژه: 02148679

مراقبت های بعد از تزریق چربی به روش بادی جت

برای این که انتقال چربی شما نتیجه پایانی خوبی داشته باشد باید نکات مراقبتی تکنیک زیبایی تزریق چربی را رعایت کنید. در ادامه این مقاله برخی از این نکات مراقبتی انتقال چربی ذکر شده است:

  1. همانطور که گفته شد انتقال چربی با بادی جت با درد زیادی همراه نیست ولی اگر کمی درد داشتید بدون تجویز پزشک، از قرص‌های ضد درد استفاده نکنید و حتما از متخصص خود برای مصرف آن‌ها سوال کنید.
  2. تا ۲ هفته بعد از انجام انتقال چربی، آسپرین و قرص‌های ضد التهاب مصرف نکنید.
  3. از استعمال سیگار تا ۳ هفته پس از انجام انتقال چربی خودداری کنید. تنباکو گردش خون شما را مهار می‌کند و می‌تواند نتیجه تزریق را به میزان قابل توجهی به خطر بیاندازد.
  4. در صورتی که بعد از انجام تزریق چربی تورمی مشاهده کردید برای کاهش آن می‌توانید از کمپرس سرد یا تکه‌ای یخ استفاده کنید و روی محل متورم بمالید.
  5. در صورتی که پوست الاستیکی و محکم ندارید ممکن است بعد از خارج کردن سلول‌های چربی از بدن، با شل‌شدگی پوست مواجه شوید به همین دلیل متخصص اکیدا توصیه دارد تا مدتی از گن مخصوص استفاده کنید.
  6. داروها و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط متخصص را به طور کامل مصرف نمایید.

در صورتی که نکات گفته شده را رعایت کنید می‌توانید بعد از حدود ۶ ماه که نتیجه تزریق چربی شما به طور کامل مشخص می‌شود، بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

قیمت تزریق چربی به روش بادی جت

هزینه تزریق چربی به روش بادی جت

هزینه تزریق چربی به روش بادی جت به عوامل مختلفی بستگی دارد که با تغییر هر کدام، هزینه‌های مصرفی تزریق چربی تغییر می‌کند. این عوامل عبارتند از:

  1. مقدار چربی برداشته شده و تزریق شده
  2. تعداد نواحی هدف که انتقال چربی انجام شده
  3. هزینه دستمزد پزشک و کلینیک

معمولا به این دلیل که تزریق چربی هم نوعی عمل زیبایی است، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد اما در برخی موارد مانند پر کردن جای زخم ایجاد شده می‌توان آن را تحت پوشش بیمه قرار داد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی به پاهای پرانتزی
نوشتهٔ بعدی
گلوله شدن چربی تزریق شده چه دلایلی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید