تزریق بوتاکس به صورت مردان – فواید و هزینه

تزریق بوتاکس در صورت آقایان

سم باکتری بوتولینوم معروف به بوتاکس، امروزه جایگاه بسیار ویژه‌ای در زمینه زیبایی و مراقبت از زیبایی دارد. این روزها تنها خانم‌ها داوطلب تزریق بوتاکس نیستند. چندی است که آقایان نیز برای رفع چین و چروک‌های پوست خود به  این روش کم خطر و موثر روی آورده‌اند. تزریق بوتاکس به صورت مردان موجب رفع نواقص صورتشان مخصوصا حرف چین‌های درشت و ریز می‌شود.

البته این تزریق کاربرد بسیاری می‌تواند برای آقایان داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود اسپاسم گردن، تنبلی چشم و تعریق زیاد اشاره نمود. عملکرد این سم به صورت فلج کردن عضله‌های ناحیه مورد نظر هستش. مثلا اگر به گوشه چشم که چروک افتاده باشد، تزریق شود، عضله‌های آن ناحیه دست از انقباض برمی‌دارند و چروک آن قسمت از بین می‌رود. به هر حال تزریق بوتاکس برای مردان تماما همراه با تاثیرات خارق‌العاده بر روی ظاهرشان است.

کلینیک تخصصی پوست و مو رز با در بر داشتن کادر پزشکی بسیار ماهر و حاذق از جمله آقای دکتر روحانی، تمام خدمات مربوط به مراقبت از زیبایی را ارائه می‌دهد. ما در مجموعه رز از بهترین بوتاکس‌ها و متریال‌های استاندارد و شاخص جهت هدیه دادن زیبایی بیشتر به شما، استفاده می‌کنیم.

تزریق بوتاکس به صورت مردان

آیا مردان نیز می توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند؟

گذر زمان تاثیر تقریبا یکسانی را روی پوست زنان و مردان خواهد گذاشت و تنها بسته به تفاوت‌های سبک زندگی فردی، رد پای گذر زمان و نتایجی که بر جای می‌گذارد ممکن است شدیدتر و عمیق‌تر و یا جزئی و سطحی‌تر باشد. نکته عیان این است که آقایان نیز مانند بانوان می‌توانند با انتخاب تزریق بوتاکس برای کاهش عیوب و نواقص پوستی خود اقداماتی را انجام دهند.

در واقع برای انجام تزریق بوتاکس، تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد و هر دوی این دو گروه می‌توانند به یک اندازه از نتایج مفید این روش بی نظیر بهره‌مند شوند. امروزه نیز مشاهده می‌شود تزریق بوتاکس بین مردان نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است به طوری که انجمن جراحان پلاستیک ایالات متحده اعلام کرد تعداد مردانی که از بوتاکس استفاده نموده‌اند در سال 2018 به بیش از 450000 رسیده است.

این افراد شامل کسانی است که بخاطر سبک زندگی اشتباه تغذیه ناسالم و یا به علت عدم مراقبت صحیح از پوست خود دچار آسیب‌های بافت پوست شده‌اند و چین و چروک روی پوستشان نمایان شده است که باعث می‌شود آن‌ها از همسرانشان مسن‌تر به نظر بیایند! این  موضوع برخی از مردان را آزار می‌دهد که بزرگ‌تر از همسرانشان به نظر برسند، به ‌ویژه زمانی که شریک زندگیشان جوان‌تر از آن‌ها باشند. به این ترتیب تزریق بوتاکس به صورت مردان می‌تواند نتایج دلگرم کننده‌ای از جوانسازی را به آن‌ها هدیه بدهد که ماحصل آن افزایش اعتماد به نفس می‌باشد.

نحوه انجام تزریق و عملکرد بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس معمولاً در مطب پزشک باید انجام شود و لازم است پزشکی که این کار را انجام می‌دهد، دوره‌های آموزشی تزریق را گذرانده باشد. طی این روش ابتدا ناحیه مورد نظر بی حس می‌شود (بی‌حسی موقت)، سپس با آمپول‌های مخصوص که سوزن بسیار نازک و ریز دارند  تزریق سم بوتولینوم به عضلات صورت آقایان و نواحی که دچار چین و چروک شده باشند، انجام می‌گیرد؛ این تزریق معمولا درد آنچنانی ندارد و کاملا قابل تحمل است. نوروتوکسین پس از تزریق بوتاکس به صورت مردان مانع ترشح پیام رسان عصبی “استیل کولین” در بدن می‌شود و اساساً این اثر مهاری، پیام سیستم عصبی بدن را که به عضلات می‌گوید منقبض شوند را از بین می‌برد (به طور موقت). در عوض موجب ریلکس شدن ماهیچه‌های صورت می‌گردد که این شل شدن عضلات همان چیزی است که باعث کاهش چین و چروک می‌گردد.

عوارض نه چندان جدی بوتاکس معمولاً 1 تا 4 روز پس از تزریق ممکن است قابل مشاهده باشد، البته میزان و طول آن در هر بدن متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است بعد از انجام تزریق بوتاکس برای مردان کبودی کمی به وجود بیاید و پزشک توصیه کند که حداقل به مدت یک روز از انجام فعالیت‌های بدنی و نوشیدنی الکل خودداری کنید. حدود 1 تا 2 هفته طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس به حداکثر خود برسد و باید بدانید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چروک‌ها معمولاً طی 3 الی 4 ماه پس از تزریق برمی‌گردند. اگر می‌خواهید ظاهرتان همیشه همینطور بماند لازم است که هر چند وقت یکبار این تزریق تکرار شود.

نحوه تزریق بوتاکس به صورت مردان

مزایای تزریق بوتاکس برای صورت مردان

  1. راه حل غیر جراحی برای حذف چین و چروک و خطوط ریز

برخلاف روش لیفت صورت و لیفت ابرو، بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است که به طور کلی به بیهوشی کلی و بی‌حسی خاصی نیاز ندارد؛ در واقع انجام این روش فقط چند دقیقه طول می‌کشد. این زمان را با زمان مورد نیاز برای انجام جراحی چین و چروک مانند لیفت صورت مقایسه کنید که حداقل سه تا چهار ساعت به طول می‌انجامد.

  1. نداشتن دوره نقاهت

بوتاکس اغلب به عنوان “روش بدون نقاهت” نیز شناخته می‌شود زیرا شما می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاه در عرض نیم الی یک ساعت این کار را انجام دهید و در همان روز به محل کار خود یا خانه برگردید. به این معنا که به هیچ زمان خاصی برای بهبودی پس از تزریق بوتاکس به صورت مردان وجود ندارد، البته بسیاری از مردان در صورت مشاهده تورم یا کبودی خفیف پس از تزریق، ترجیح می‌دهند که کار را تعطیل کنند و به خانه بازگردند.

  1. به طور قابل توجهی ظاهر را جوان نشان می‌دهد

بزرگترین مزیت تزریق بوتاکس به وجود آوردن یک پوست جوانتر و سرزنده‌تر است. بوتاکس در از بین بردن چین و چروک‌های ناخواسته و همچنین جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید بسیار موثر است. به راستی کدام یک از روش‌های جوانسازی پوست، مزیت و سرعت عملکرد بوتاکس را دارد؟

  1. یک روش تایید شده توسط سازمان جهانی دارو

بوتاکس یک نوروتوکسین است که تزریق آن توسط FDA برای درمان چین و چروک و خطوط ریز و درشت پوست، در خانم‌ها و آقایان تأیید شده است.

نتایج و تاثیرات تزریق بوتاکس صورت مردان

تزریق بوتاکس به حل بسیاری از مشکلات پزشکی مانند میگرن، مثانه پرکار، واژینیسموس و… کمک شایانی می‌کند و همچنین برای مردانی که متوجه پیری پوست خود شده‌اند و به دنبال رفع آنند به عنوان یک متد شگفت انگیز پیشنهاد می‌شود. انجام تزریق بوتاکس به صورت مردان  نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و پزشک متخصص می‌تواند تنها در 10 دقیقه آن را انجام دهد و پس از آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را با توجه به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید. بعد از بوتاکس ممکن است 2 تا 7 روز طول بکشد تا شما بتوانید تاثیرات نهایی را مشاهده کنید و خشکی پوست صورت نیز امکان دارد تا دو هفته بعد از بوتاکس ادامه داشته باشد و پس از آن مجددا غدد چربی و عرق صورت شروع به فعالیت خواهند کرد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان متخصص ثابت شده است که اثرات ناشی از تزریق بوتاکس و این متد می‌تواند بین 3 تا 6 ماه ماندگاری داشته باشد، البته در برخی موارد ممکن است این زمان به 8 الی 10 ماه هم افزایش یابد. با توجه به موقتی بودن بوتاکس برای مردان و زنان، برای این که از ظهور مجدد چین و چروک‌ها جلوگیری کنید لازم است آن را به طور مکرر در فواصل 7 تا 10 ماه تمدید نمایید. انجام مکرر بوتاکس تاثیر بیشتری بر چین و چروک‌های پوستتان خواهد گذاشت و افتادگی کمتری را در صورت خود تجربه خواهید کرد.

عوارض ناشی از تزریق بوتاکس به صورت مردان

اگرچه این روش توسط FDA بی‌خطر شناخته شده است، اما عوارض جانبی و خطراتی نیز برای آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. بیشترین عوارض زمانی ایجاد خواهند شد که افراد به دلایل مختلفی از جمله عدم تمایل برای صرف هزینه بیشتر، به مراکزی مراجعه کنند که افراد غیر پزشک و بی‌تجربه در آن اقدام به تزربق بوتاکس نمایند. در این صورت عوارض زیر در انتظار آنان خواهد بود:

  1. اشک ریزی بیش از حد
  2. علائم شبیه آنفولانزا
  3. مشکلات بینایی در صورت بی‌تجربه بودن اپراتور
  4. تورم و کبودی در محل تزریق
  5. مشکلات تنفسی
  6. سردرد
  7. خشکی چشم
  8. از دست دادن کنترل عضلات
  9. مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  10. بی‌اختیاری ادراری

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

  1. آقایانی که مشکلات حاد پوستی دارند
  2. افرادی که دارای زخم‌های باز و خونی هستند
  3. آقایانی که زیر 21 سال دارند
  4. آقایانی که دچار عفونت پوستی در ناحیه مورد نظر هستند
  5. مردانی که مبتلا به بیماری‌های انعقادی خون هستند
  6. افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس صورت مردان

تزریق بوتاکس به صورت مردان مثل سایر اقدامات مراقبت از زیبایی نیازمند مراقبت دقیق و حساس می‌باشد. رعایت نکاتی که پزشک پس از انجام تزریق بوتاکس به صورت مردان توصیه می‌کند در ماندگاری اثرات آن بسیار تاثیر گذار است. برای مراقبت از نواحی که بوتاکس دریافت کرده‌اند رعایت موراد زیر توصیه می‌شود:

  1. یکی از مهم ترین نکات قابل توجه بعد از تزریق بوتاکس به صورت مردان، این است که از پزشک خود تمرین‌های مناسب برای عضلات صورت را دریافت کنید. تمرین‌هایی همچون نحوه و زمان اخم کردن، خم کردن ابرو، حرکت دادن عضلات صورت و … می‌تواند در افزایش کیفیت نتیجه ی تزریق مفید واقع شود.
  2. در چهار ساعت اولیه بعد از انجام تزریق بوتاکس دراز نکشید و با دستان خود ناحیه مورد نظر را مالش ندهید.
  3. از مالیدن هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی روی پوست صورت خود تا 24 ساعت خودداری کنید.
  4. استفاده از سونا و یا حمام بخار تا دو روز بعد از انجام تزریق بوتاکس ممنوع است.
  5. تا 24 ساعت پس از تزریق اصلا خم و راست نشوید.
  6. به مدت دو روز بعد از تزریق بوتاکس به صورت مردان از انجام هرگونه ورزش سنگین و یا هر نوع فعالیت سنگین بدنی جدا پرهیز شود.

هزینه تزریق بوتاکس به صورت آقایان چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس به صورت آقایان به موارد زیر بستگی دارد:

  1. نواحی تحت درمان: دوز مورد نیاز برای تزریق بوتاکس معمولا برای هر قسمت از بدن آقایان متفاوت است؛ مثلا برای رفع خط اخم از 20 تا 40 واحد دارویی بوتاکس استفاده می‌شود یا برای رفع افتادگی گوشه لب از 2 تا 4 واحد بوتاکس استفاده می‌کنند. هر چه قدر میزان دوز بوتاکس بیشتر باشد، مسلما هزینه بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.
  2. مارک و برند بوتاکس انتخاب شده: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت بوتاکس، برند آن است و از آنجایی که بازار ارز ایران دارای نوسانات متعددی می‌باشد، قیمت بوتاکس نیز متغیر خواهد بود. برند دیسپورت برای تزریق بوتاکس از گرانترین برندها در ایران به شمار می‌رود و پس از آن برندهای مسپورت و نورونوکس در رده‌های بعدی قرار دارند.
  3. میزان عمق و فرورفتگی چین و چروک و خطوط: عمق و میزان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، تاثیر بسیاری در قیمت تزریق بوتاکس دارد چون هر چه قدر عمق چین و چروک بیشتر باشد، از بوتاکس بیشتری برای تزریق باید استفاده گردد. برخلاف آن هم اگر چین و چروک سطحی باشند، از دوز کمتری بوتاکس استفاده می‌شود و هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

با توجه به قوانین موجود وزارت بهداشت در مورد هزینه‌های خدمات پوستی و متدهای زیبایی، لازم است تاکید کنیم که هزینه تزریق بوتاکس به صورت مردان شامل بیمه نمی‌شوند و بنابراین افراد متقاضی برای تزریق فیلر باید از هزینه شخصی خود برای پرداخت هزینه استفاده کنند. داروهایی که متخصصان زیبایی برای مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس تجویز می‌کنند، مجاز و مورد تائید وزارت بهداشت هستند و برای تهیه این داروها به راحتی می‌توانید از حمایت بیمه‌گر درمانی خود استفاده نمایید.

تزریق بوتاکس به صورت آقایان در کلینیک تخصصی پوست و مو رز

آقایان عزیز! آیا می‌خواهید جوانی و حجم از دست رفته صورت خود را برگردانید و چین و چروک های موجود را به حداقل برسانید؟ هدیه ما به شما ظاهری زیبا و دل انگیز است! ما با داشتن چندین سال سابقه، این متد را با کمترین میزان عوارض و بیشترین ماندگاری همراه با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس استاندارد و مورد تایید FDA به زیباجویان گرامی ارائه می‌دهیم. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق بوتاکس به صورت مردان می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید.

این کلینیک با همکاری دکتر روحانی متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبایی با هدف رساندن افراد به چهره ایده آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و زیبایی را به شما هدیه خواهد داد. نتیجه تلاش‌های ما در مجموعه کلینیک زیبایی رز رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

منابع:- healthlinewederm

4.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام نواحی می باشد؟
نوشتهٔ بعدی
بهترین سن برای تزریق بوتاکس چند سالگی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید