تخلیه چربی تزریق شده به صورت امکان پذیر می باشد؟

تخلیه چربی تزریق شده

سلول‌های چربی بدن به عنوان ماده پر‌کننده بسیار مناسبی محسوب می‌گردند که بافت نرم خوبی را ایجاد می‌کنند. خوشبختانه به راحتی می‌توان با استفاده از انتقال چربی، چین و چروک یا ناهماهنگی در حجم اعضا را از بین برد. علاوه بر این موارد، برای زیباتر شدن گونه‌ها و از بین بردن خط لبخند نیز تزریق چربی روشی کارآمد خواهد بود. به همین دلیل تزریق چربی به صورت بسیار محبوب است.

چگونه چربی تزریق شده به صورت را از بین ببریم؟

ترانسفر چربی دائمی نیست و ممکن است نیاز به یک برنامه نگهداری مؤثر داشته باشد. تکنیک تزریق چربی به این صورت است که چربی اضافه از محل اهدا‌کننده (به عنوان مثال شکم، باسن یا ران) استخراج شده و به محل هدف با بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. تزریق باید کمی بیشتر از نیاز انجام شود چرا که در هفته‌های اول، مقدرای از چربی توسط بدن جذب خواهد شد. سوالی که در این زمینه برای اغلب مراجعین پیش می آید این است که آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده به صورت وجود دارد یا خیر.

اینفوگرافیک تخلیه چربی تزریق شده به صورت

از بین بردن چربی تزریق شده به صورت

تزریق چربی به دلیل نتایج مطلوب و عوارض بسیار کم، مورد توجه قرار گرفته و چون از چربی بدن خود فرد برای این تکنیک استفاده می‌شود لذا با یک تیر دو نشان زده و به تناسب اندام نیز کمک خواهد کرد. با این وجود موارد معدودی گزارش شده است که فرد مدتی بعد از انتقال چربی، تصمیم گرفته است چربی‌ها را خارج کند. این امر می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه به بررسی دلایل تخلیه چربی تزریق شده به صورت و نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

تخلیه چربی ترانسفر شده

آیا می توان چربی تزریق شده به صورت را تخلیه کرد؟

بعد از تزریق چربی در خواست برای خارج کردن چربی تزریق شده بسیار کم اتفاق می افتد، اصولاً با انتخاب پزشک ماهر و مراکز معتبر عوارض یا ناهماهنگی در انتقال چربی به حداقل خواهد رسید. علاوه بر این نتایج این عمل مادام العمر نیستند که نیاز به برداشتن چربی تزریق شده حس شود. با این وجود برخی موارد هستند که فرد به فکر تخلیه چربی می افتد عواملی نظیر:

  1. عدم تقارن اعضای صورت بعد از تزریق چربی به دلیل مهارت نداشتن فرد تزریق کننده
  2. جذب شدن چربی ها و باقی ماندن بخشی از آنها به شکلی ناخوشایند بعد از تزریق چربی
  3. گلوله یا اصطلاحاً لوبوله شدن چربی ها
  4. و یا عفونت و عواملی اینچنینی که بسیار نادر است.

اگر مسئله بعد از انجام تزریق چربی عدم تقارن یا ناهموار بودن باشد، این امر می تواند با تزریق چربی اضافی در مکان های مناسب، با راحتی بیشتری نسبت به تخلیه انجام شود. تزریق استروئید به آسانی باعث ایجاد آتروفی چربی می شود. داروی دیگری به نام Kybella برای حل چربی استفاده می شود برای گفتگو در مورد گزینه های خود با یک جراح با تجربه مشورت کنید. همچنین بعضی اوقات چربی را می توان با لیپوساکشن با استفاده از کانول های خوب رقیق کرد.

آیا می توان چربی تزریق شده را تخلیه کرد؟

تخلیه چربی تزریق شده به صورت چگونه است؟

برخی موارد هستند که فرد به فکر تخلیه چربی انتقال یافته به صورت می‌افتد عواملی نظیر:

  1. عدم تقارن اعضای صورت بعد از تزریق چربی به دلیل مهارت نداشتن فرد تزریق‌کننده
  2. جذب شدن چربی‌ها و باقی ماندن بخشی از آن‌ها به شکلی ناخوشایند بعد از تزریق چربی
  3. گلوله یا اصطلاحاً لوبوله شدن چربی‌ها
  4. و یا عفونت و عواملی اینچنینی که بسیار نادر است.

تخلیه چربی گلوله شده صورت

در صورت گلوله شدن یا اصرار خود فرد می‌توان چربی را از صورت تخلیه کرد. بسته به میزان و حجم چربی، ممکن است این تکنیک زیبایی آسان یا مشکل باشد. اصولاً ریموور چربی تزریق شده با کمک جراحی و برش ناحیه هدف امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت مشورت با جراح پلاستیک برای تخلیه چربی‌ ها بعد از تزریق چربی شما را برای تصمیم‌گیری بهتر و انتخاب روشی مناسب‌تر بسیار کمک خواهد کرد.

دلیل نیاز به تخلیه چربیعدم تقارن اعضای صورت بعد از تزریق
گلوله شدن چربی‌ها
بروز عفونت در محل تزریق
میزان درد تخلیه چربیمهارت متخصص در تخلیه چربی
میزان چربی تخلیه شده
اندام هدف برای تخلیه
روش تخلیه چربی
مشکلات ناشی از  تخلیهپارگی مویرگ در حین تزریق
عفونت در محل تخلیه چربی
التهاب و خونریزی
مراقبت بعد از تزریقمصرف داروهای تجویز شده
مصرف ویتامین سی
استراحت کافی
شستن صورت با شوینده مناسب

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه تزریق چربی با مشاورین ما در بخش زیبایی کلینیک رز تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

از بین بردن چربی تزریق شده زیر چشم

گاها پیش می‌آید که بنا به دلایلی مختلفی چون انتخاب محل نامناسب برای تزریق چربی و یا انجام اینکار توسط پزشک غیرماهر که منجر به بروز برخی عوارض تزریق چربی مانند عفونت یا گلوله شدن چربی زیر پوست می‌شود، نارضایتی بعد از تزریق چربی حاصل شده و فرد تصمیم به خارج کردن چربی صورت و به ویژ در ناحیه زیر چشم به هر طریقی میگیرد.

برای از بین بردن چربی تزریق شده به ناحیه زیر چشم روش‌های متعددی از جراحی سطحی تا تزریق آنزیم به ناحیه تزریق شده وجود دارد. بدین منظور پزشک شما اول از یک بی حسی موضعی برای ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند، سپس با استفاده از ایجاد برش‌های بسیار ریز و یا استفاده از سوزن‌های بسیار ریز با دقت و ظرافت بالا اقدام به تخلیه چربی‌های تزریق شده می‌نماید.

دلایل تخلیه چربی تزریق شده در صورت

خارج کردن چربی صورت پس از تزریق دلایل متعددی دارد. تقریباً 50-60٪ از حجم اولیه چربی تزریق شده به صورت ممکن است از بین برود. از عوارض جانبی رایج انتقال چربی به صورت می‌توان کبودی و تورم، احساس بی‌حسی یا تغییر حس در نواحی پر از چربی را نام برد که معمولا موقتی است.

از طرفی دیگر خونریزی و عفونت هر چند غیرمعمول است ولی گاها ممکن است رخ بدهد که در این شرایط ممکن است افراد را با مشکلاتی رو به رو کند که وی را وادار به حذف چربی تزریق شده می‌نماید. از طرفی احتمال دارد به دلیل تزریق ناشیانه چربی به زیر پوست، از جمله تزریق به جاهای ناصحیح و یا در حجم‌های غیراستانداد منجر به گلوله شدن چربی تزریق شده بنا به همین دلایل افراد تمایل به خارج کردن چربی صورت پیدا می‌کنند.

تزریق آنزیم برای از بین بردن چربی صورت

بهتر است بدانید که در صورت نارضایتی بعد از تزریق چربی با آنزیم درمانی که روشی مدرن است می‌توان اقدام به حل چربی‌های تزریق شده به صورت کرد. در این روش انواع آنزیم‌های موضعی مختلف مانند لیپاز، کلاژناز، هیالورونیداز و لیاز برای اهداف مختلف به پوست و بافت زیر جلدی تزریق می‌شوند تا چربی موضعی، بازسازی کلاژن و میزان تورم را تا حدود زیادی کاهش دهد.

هر آنزیم فقط بر روی یک جزء خاص بدون تأثیر منفی بر سایر ساختارها کار می‌کند. به عنوان مثال لیپاز تری‌گلیسیرید را از سلول‌های چربی بافت چربی تجزیه می‎‌کند، و از حجم چربی‌های تزریق شده و یا اگر برای اولین بار به منظور کاهش میزان چربی نواحی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد حجم محل درمان را بدون آسیب رساندن به بافت آنها کاهش می‌دهد و در نتیجه خطر التهاب و درد را نیز کاهش می‌دهد.

این روش با حداقل درد همراه است. محلول آنزیمی چندین بار با یک سوزن نازک در ناحیه مربوطه تزریق می‌شود. ناحیه تحت درمان  قبل از عمل با یخ خنک می‌شود یا از کرم بی‌حس‌کننده موضعی برای بی‌حس کردن محل استفاده می‌شود. قرمزی و تورم و سایر عوارض احتمالی خفیف ناشی از تزریق چند ساعت پس از عمل از بین می‌رود.

پس از انجام عمل، توصیه می شود ناحیه مورد نظر را به مدت چند روز ماساژ دهید تا از زهکشی لنفاوی حمایت شود، همچنین آب کافی بنوشید، مصرف قند و چربی را محدود کنید، فعالیت بدنی را تا 48 ساعت کاهش دهید، از مراجعه به سونا، استخرها و از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خودداری کنید.

تخلیه چربی صورت با لیزر

یکی دیگر از روش‌های  خارج کردن چربی صورت در صورت نارضایتی پس از تزریق چربی استفاده از لیزر درمانی است. استفاده از لیزر برای حذف چربی‌های اضافی صورت و یا چربی‌های تزریق شده به صورت یک روش کم تهاجمی است که در رفع افتادگی پوست و یا عدم تقارن دو سمت صورت ناشی از وجود چربی بسیار موثر است.

لیزر روشی است که با کمک آن علاوه بر رفع چربی‌های موضعی صورت می‌توان به سفت شدن پوست نیز کمک کرد، این کار با یک پلت فرم لیزری انجام می‌شود که دو نوع طول موج 924  نانومتر برای ذوب چربی و طول موج 975 نانومتر برای انقباض پوست را ساطع می‌کند.

انرژی لیزر از طریق یک کانول بسیار ظریف و انعطاف‌پذیر با فیبر نوری در انتهای آن منتقل می‌شود. این فیبر نوری نور لیزر را به بافت چربی می‌رساند، چربی‌های تزریق شده را ذوب می‌کند و بافت را گرم می‌کند که نهایت باعث جمع شدن پوست می‌شود. دقت داشته باشید، هر اندازه که در انتخاب پزشک متخصص برای تزریق چربی به صورت خود کوتاهی کرده‌اید کار خارج کردن چربی صورت خود را به یک فرد با تجربه و مهارت بالا بسپارید تا از بروز عوارض جانبی بدتر پیشگیری نمایید.

آیا تخلیه چربی تزریق شده به صورت دردناک است؟

برخی از افراد نگران درد ناشی از تخلیه چربی تزریق شده به صورت هستند. چند عامل بر این موضوع تاثیر می‌گذارد:

  1. چه حجم از چربی قرار است از صورت شما تخلیه گردد؟
  2. آیا متخصص مهارت کافی برای انجام این کار را دارد؟
  3. چه روشی برای تخلیه چربی انتقال یافته به صورت وجود دارد؟
  4. کدام ناحیه از صورت باید تحت درمان قرار گیرد؟
  5. آیا آمادگی لازم برای تخلیه چربی همانند ترک دخانیات و الکل به مدت یک هفته قبل از عمل را کسب نموده‌اید؟

مشکلات ناشی از  تخلیه چربی تزریق شده به صورت

  1. اگر متخصص برای تزریق چربی مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است منجر به آسیب‌های بافتی و یا پاره شدن مویرگ‌های خونی گردد که قطعا عوارض جدی را به همراه خواهد داشت.
  2. استریل نبودن تجهیزات مورد استفاده در پاکسازی چربی تزریق شده، خطر ابتلا به عفونت را بالا می‌برد. فراموش نکنید که باید به مراقبت های بعد از تخلیه چربی اضافی توجه کنید تا دچار مشکلاتی همانند عفونت، خونریزی و التهاب شدید نشوید.

مراقبت های بعد از تخلیه چربی انتقال داده شده به صورت

به طور کلی بعد از تخلیه چربی انتقال یافته به صورت باید چندین نکته را رعایت کرد:

  1. نکته اول مربوط به تغذیه مناسب و آبرسانی به بدن است زیرا علاوه بر افزایش سرعت بهبودی، در التیام زخم نیز بیسار موثر است.
  2. استراحت کافی نیز در دوره ریکاوری و نقاهت تأثیر بسیار زیادی دارد.
  3. استفاده از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها تحت نظر پزشک در کاهش درد و خطر عفونت بعد از انجام اصلاح تزریق چربی موثر بود.
  4. مصرف مواد غذایی که دارای ویتامین ث و مس هستند به دلیل تحریک کلاژن‌سازی بعد از انواع تکنیک زیبایی چه خود انتقال چربی و چه تخلیه آن، شادابی را به پوست بر می‌گرداند.
  5. تورم و کبودی نیز بعد از چند روز برطرف شده و در صورت نیاز می‌توان از کمپرس یخ استفاده کرد.
  6. در صورت انتخاب روش جراحی و برش برای تخلیه چربی های تزریق شده به صورت، بهتر است پانسمان و مراقبت صحیح از زخم را نیز فراموش نکنید.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی، روشی ایمن و موثر برای حجم‌دهی
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به پاهای پرانتزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید