نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند (مقایسه با بوتاکس)

مقایسه تزریق بوتاکس و هایفوتراپی

انسان‌ها در طول تاریخ مدام به دنبال چهره‌ای زیبا و همیشه جوان بوده‌اند که با پیشرفت علم تا حدودی این امکان فراهم شده و روش‌های مختلفی مانند بوتاکس، هایفو و … برای جوانسازی و داشتن پوستی زیبا به وجود آمده است. حال به طور مداوم با این سوال مواجه می‌شویم که در بین همه این روش‌ها کدام را انتخاب کنیم و کدام خدمات زیبایی برای ما مناسب‌تر است؟ در ادامه با ما همراه باشید که یکبار برای همیشه به پاسخ بسیاری از سوال‌های خود مانند هایفو بهتر است یا بوتاکس؟ آیا هایفو جایگزین مناسبی برای بوتاکس است؟ یا نه آیا هایفو بعد از بوتاکس شدنی است؟ و بسیاری موارد دیگر از این قبیل برسید.

اینفوگرافیک تزریق بوتاکس یا هایفوتراپی؟

مراحل هایفوتراپی در کلینیک رز چگونه است؟

هایفوتراپی یکی از روش‌های جوان‌سازی غیرتهاجمی و بدون درد است که بیشتر برای افرادی که طرفدار جراحی زیبایی نیستند و تحمل درد آن‌ها پایین است، پیشنهاد می‌گردد. عملکرد هایفوتراپی مانند دستگاه سونوگرافی است. به این صورت که امواج آن بر روی لایه‌های عمیق پوست تأثیر گذاشته و با تحریک آن‌ها موجب کلاژن‌سازی می‌شود. این کار سبب می‌گردد خاصیت ارتجاعی و کشسانی سطح پوست بیشتر شده و در نتیجه استحکام آن نیز افزایش یابد.

هایفو بهتره یا بوتاکس

نتیجه حاصل از هایفوتراپی بلافاصله پس از انجام آن تا حدی قابل مشاهده است اما نتیجه کامل و نهایی آن حدودا پس از چهار الی پنج ماه قابل رویت خواهد بود. هایفوتراپی نتایج نسبتا پایداری دارد که با داشتن رژیمی مناسب می‌توان ماندگاری آن را افزایش داد. هایفوتراپی را می‌توان از ۲۵ سالگی تا ۷۰ سالگی انجام داد اما تعداد انجام آن متناسب با سن و میزان افتادگی پوست متغیر خواهد بود.

مراحل انجام هایفوتراپی بسیار ساده بوده و باید توسط فردی متخصص در این زمینه انجام شود. برای این منظور ابتدا ناحیه مورد نظر به کلی تمیز شده و در صورت لزوم بی‌حسی اعمال می‌شود. سپس امواج هایفو بر روی پوست تابانده خواهد شد و نتایج مثبت از این کار به مرور زمان مشاهده می‌شود.

فرایند تزریق بوتاکس و هایفو در کلینیک رز

آشنایی مراحل تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از روش‌های درمانی و جوان‌سازی کم تهاجم است. بوتاکس دارویی است که از نوعی سم به نام باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به وجود می‌آید. تزریق بوتاکس سبب تضعیف و یا فلج شدن بعضی ماهیچه‌ها با مسدود کردن اعصاب انجام می‌گردد. درمان بوتاکس برای افرادی است که قصد دارند روند پیری خود را به تأخیر بیاندازند و چهره خود را جوان و زیبا نگه دارند.

مراحل انجام تزریق بوتاکس ساده است و پزشک متخصص ظرف چند دقیقه می‌تواند این پروسه زیبایی را اعمال کند. برای این کار ابتدا محدوده مورد نظر برای تزریق به کلی تمیز می‌شود. سپس پزشک توسط سرنگ‌های ظریف حجم مورد نیاز از ماده بوتاکس را در نواحی لازم تزریق می‌کند. فرد متقاضی می‌تواند نهایتا بعد از یک هفته تاثیرات بوتاکس را در چهره خود مشاهده کند.

مراحل تزریق بوتاکسمحاسبه دوز بوتاکس براساس هدف تزریق
اعمال بی‌حسی موضعی و استریل کردن پوست
تزریق ماده بوتاکس با سرنگ
مراحل هایفوتراپیتابش امواج به لایه‌های عمقی پوست
تحریک کلاژن‌سازی پوست
افزایش کشسانی و خاصیت ارتجاعی پوست
مزایای هایفوتراپیماندگاری نسبتاً بلند مدت
غیر تهاجمی  بودن
انجام کار بدون بیهوشی
انجام بسیار سریع
نداشتن محدودیت سنی
نداشتن عارضه جانبی
مزایای بوتاکسکم تهاجم بودن
سرعت بالای انجام تزریق
عدم نیاز به بیهوشی
درمان مشکلاتی همانند سردرد میگرن، تعریق شدید و ...

هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس

هایفو بهتر است یا بوتاکس؟

سوالی که ذهن اغلب افراد را به خود درگیر می‌کند این است که هایفوتراپی بهتر است یا بوتاکس؟ همه روش‌های زیبایی مانند بوتاکس و هایفوتراپی برای کاهش چین و چروک‌های صورت و جوانسازی استفاده می‌شوند و هدف انجام آن‌ها مشترک است. اما هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که بهتر است بعد از مشاوره با پزشکی مجرب تصمیم بگیرید که کدام را انجام دهید. در ادامه این دو روش را مقایسه کرده و مزایای هر کدام را بیشتر توضیح می‌دهیم تا علاقه‌مندان بتوانند تصمیم صحیحی را لحاظ کنند.

مزایای هایفوتراپی در مقابل بوتاکس

هایفوتراپی بیشتر برای افرادی مناسب است که از شلی و افتادگی پوست رنج می‌برند. مهمترین مزایای هایفوتراپی عبارتند از:

  1. ماندگاری نسبتا بلند مدت
  2. غیر تهاجمی  بودن
  3. عدم نیاز به بیهوشی
  4. انجام بسیار سریع
  5. عدم محدودیت سنی
  6. نداشتن عارضه جانبی درصورت انجام توسط یک پرشک ماهر و در مرکزی مجهز و مطمئن

مزایای بوتاکس در مقابل هایفوتراپی

بوتاکس بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای چین و چروک در صورت و بدن خود هستند. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کم تهاجم بودن
  2. سرعت بالای انجام
  3. عدم نیاز به بیهوشی
  4. درمان مشکلاتی همانند سردرد میگرن، تعریق شدید و…

نکته: در حالی که بوتاکس به طور کلی برای بزرگسالان بی خطر است، برای افراد در اوایل بیست سالگی یا کمتر توصیه نمی شود مگر اینکه دلایل پزشکی خاصی وجود داشته باشد. مطالعه مقاله ” بهترین سن تزریق بوتاکس” توصیه می شود.

ولی یکی از معایب آن موقتی بودن آن است.

همانطور که گفتیم هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و به طور قطعی نمی‌توان گفت هایفو بهتر است یا بوتاکس. برای انتخاب روش مناسب و متناسب با پوست خود بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و بهترین روش را تحت نظر یک پزشک باتجربه و متبحر انتخاب کنید.

بوتاکس بعد از هایفوتراپی امکان پذیر است؟

بعضی افراد در کنار مشکل افتادگی پوست، دارای چین و چروک نیز می‌باشند. هایفوتراپی یا بوتاکس دارای عملکردی مشابه هستند. هایفوتراپی موجب درمان افتادگی پوست و سفت شدن آن می‌گردد و تا حدی در درمان چروک‌های ریز نیز موثر است. اما افرادی که دارای چروک‌های عمیق هستند، می‌توانند پس از مدتی بعد از هایفوتراپی، تزریق بوتاکس انجام داده و چین چروک‌های خود را به طور کامل از بین ببرند. این دو روش را می‌توان در کنار یکدیگر و به صورت مکمل تحت نظر پزشک و با تشخیص او انجام داد.

تزریق بوتاکس بعد از هایفوتراپی

بعد از بوتاکس می شود هایفو کرد؟

همانطور که گفتیم بوتاکس خاصیت حجم‌دهی و از بین بردن چروک نواحی مختلف بدن و صورت را دارد اما ممکن است همه نیازها و انتظارات ما را برای جوانسازی پوست برآورده نکند. در این شرایط برای رفع افتادگی پوست می‌توانیم از روش هایفوتراپی بهره ببریم و پوست خود را به صورت غیر تهاجمی لیفت کنیم. هر چند که این دو روش عملکرد مشابه دارند اما گاهی نمی‌توانیم آن‌ها را جایگزین یکدیگر کنیم و همانطور که در بالا ذکر کردیم می‌توان با ترکیب هر دو روش، پوست خود را به شکلی شگفت‌انگیز جوان نگه داریم و از پیری آن جلوگیری کنیم به شرط آن که توسط دکتری مطمئن انجام شود.

آیا هایفو جایگزین مناسبی برای بوتاکس است؟

در ابتدای مقاله ذکر شد که هایفوتراپی روشی نوین برای لیفت و جوانسازی صورت است که به صورت غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی انجام می‌شود و بسیاری از خطرات بوتاکس مانند آسیب به اعصاب و ماهیچه را ندارد. اما گاهی نمی‌تواند مانند بوتاکس عمل کرده و تمامی چین و چروک‌های محل مورد نظر را از بین ببرد به همین دلیل این فناوری هنوز به شکل کامل جایگزین بوتاکس نشده است.

هایفو بهتر است یا تزریق چربی؟

هایفوتراپی یک روش جوانسازی صورت است که به وسیله انتقال امواج به لایه‌های عمیق پوست کار می‌کند. به این صورت که موجب سفت شدن و لیفت پوست صورت و بدن می‌شود و عوارضی مانند زخم، خونریزی و … را ندارد. تزریق چربی جهت لیفت صورت و برجسته‌سازی نواحی مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش تزریق چربی ابتدا چربی را از بدن خود فرد گرفته و بعد از تصفیه کردن، به ناحیه دیگری از بدن او تزریق می‌کنند. این روش نسبت به هایفوتراپی، تأثیر چشمگیرتری دارد اما عارضه‌های آن از هایفوتراپی بیشتر است.

هایفو برای چه سنی مناسب است؟

انجام هایفوتراپی تقریبا برای تمامی افرادی که دوست دارند جوان‌تر و زیباتر به نظر برسند مناسب است. پس مهم نیست که فرد چه سنی دارد چرا که این روش زیبایی کاملا بدون عوارض جانبی بوده و محدودیت سنی خاصی ندارد. با این حال توصیه می‌شود افراد زیر ۱۸ سال سراغ چنین کارهایی نروند. از طرف دیگر این روش برای افراد بالای ۶۰ سال، به دلیل چین و چروک‌های بسیار عمیق گزینه چندان مناسبی نخواهد بود.

آیا انجام همزمان هایفو و بوتاکس امکان‌پذیر است؟

صبر کنید! اگر به دنبال انجام هایفو هستید و قبلاً بوتاکس یا فیلر پوستی تزریق کرده‌اید، باید حداقل چهار هفته صبر کنید تا هایفو انجام دهید. انرژی هایفو از امواج فراصوت متمرکز برای گرم کردن لایه‌های عمقی پوست استفاده می‌کند. این گرما می‌تواند باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید شود و در نتیجه به لیفت و جوانسازی پوست کمک می‌کند. اما اگر بوتاکس یا فیلر تزریق کرده باشید، گرمای هایفو می‌تواند بر اثربخشی آنها تأثیر بگذارد

درباره کلینیک پوست و مو رز

کلینیک پوست و مو رز یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین کلینیک‌های تهران برای انجام خدمات زیبایی و پوستی می‌باشد و خدمات آن تحت نظر دکتر روحانی که یکی از بهترین متخصصان زیبایی تهران است انجام می‌شود. پس با خیالی راحت می‌توانید به این کلینیک مراجعه کنید و زیباتر شوید. کلینیک پوست و مو رز این امکان را به شما عزیزان می‌دهد تا قبل از اقدام به کاری با مشاوران ما مشورت کرده و به پاسخ تمام سوال‌های خود قبل از درمان برسید. اگر دوست دارید با جزئیات انجام هایفو و بوتاکس بیشتر انجام شوید همین حالا از طریق راه‌‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟
نوشتهٔ بعدی
تهوع بعد از بوتاکس – سردرد و سرگیجه

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • 10ماه قبل پیش شما ژل تزریق کردم یک سوالی دارم ؟ ایا بعد از تزریق ژل میتوان هایفو کرد؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله، بعد از تزریق ژل می توان هایفو کرد. در واقع، این دو روش مکمل یکدیگر هستند و می توانند نتایج بهتری نسبت به انجام هر کدام از آنها به تنهایی ایجاد کنند.
      تزریق ژل به افزایش حجم پوست کمک می کند و باعث پر شدن چین و چروک ها می شود. هایفو نیز باعث سفت شدن پوست و تولید کلاژن جدید می شود. بنابراین، ترکیب این دو روش می تواند باعث جوانسازی و زیبایی بیشتر پوست شود.
      البته، لازم است بین تزریق ژل و هایفو فاصله زمانی مناسبی وجود داشته باشد. بنابراین پیش از انجام هایفوتراپی به صورت حضوری مشاوره دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید