بهترین فصل برای کاشت مو | بررسی زمان مناسب برای پیوند مو

بهترین زمان و فصل کاشت مو

کاشت مو یکی از حساس‌ترین عملیات زیبایی است که برای موفقیت‌آمیز بودن آن عوامل بسیار زیادی باید مد نظر قرار بگیرند. یکی از این موارد انتخاب زمان صحیح برای انجام آن است. پس قبل از اینکه نسبت به تعیین نوبت برای پیوند مو اقدام کنید بهتر است چند مورد مهم در خصوص بهترین فصل برای کاشت مو را بررسی کنید.

ما نیز به نوبه خود در این مقاله به معرفی بهترین فصل کاشت مو می‌پردازیم تا بتوانید به راحتی و بدون کمترین اذیت زمان‌بندی صحیحی را انتخاب کرده و از نتیجه کاشت مو کار خود لذت ببرید. فصل بهار و زمستان از جمله رایج‌ترین فصل‌ها برای کاشت مو به حساب می‌آيد؛ به همین دلیل در مورد مزایا و معایب کاشت مو در فصل بهار و زمستان در این مقاله به صورت مفصل‌تری بحث شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در این بخش از کلینیک زیبایی رز همراه شوید.

راهنمای اینفوگرافیک بهترین فصل کاشت مو

انتخاب فصل مناسب برای کاشت مو یک تصمیم بسیار مهم است که می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت این متد زیبایی تاثیر بگذارد. ما به پیچیدگی های فصول مختلف، تأثیر آنها بر چرخه رشد مو و بینش متخصصان می پردازیم تا به شما در انتخاب آگاهانه کمک کند.

مزایا کاشت مو در بهار

با تغییر فصل‌ها دما و شرایط آب و هوایی نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل شرایط می‌تواند برای کاندیدهای کاشت مو نیز متغیر باشد. فصل بهار به دلیل داشتن آب و هوای نسبتا متعادل یکی از بهترین فصل‌ها برای انجام کاشت مو محسوب می‌شود؛ زیرا تابش نور و دمای هوا در این فصل متعادل است و افراد با مشکلاتی چون تعریق زیاد و آفتاب سوختگی کمتر مواجه می‌شوند؛ در نتیجه افرادی که بهار را برای کاشت انتخاب کرده‌اند راحت‌تر می‌توانند مراقبت‌های بعد از کاشت را انجام دهند.

از دیگر مزایا کاشت مو در بهار می‌توان به وجود میوه‌ها و سبزیجات تازه و مقوی که در این فصل وارد بازار می‌شوند؛ اشاره کرد.

بهترین فصل کاشت مو

در نتیجه شما می‌توانید با خوردن آن‌ها بدن خود را تقویت کنید و دوره نقاهت خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. تغذیه تاثیر بسیار زیادی در روند درمان بعد از کاشت دارد؛ به همین سبب می‌توان از فرصت وجود میوه‌های بهاری نهایت استفاده را کرد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد. از آنجا که شروع بهار مصادف با تعطیلات نوروزی است؛ می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بیشتر به استراحت پرداخت.

مزایامعایب
تعادل دمای هوا
بارش مکرر باران
دوران نقاهت کوتاهگرم شدن هوا در اواخر فصل
تعریق کموزش بادهای شدید و ناگهانی
وفور میوه و سبی تازه
تابش ملایم خوشید

معایب کاشت مو در بهار

با وجود تمامی مزیت‌هایی که فصل بهار می‌تواند برای داوطلبان کاشت مو به ارمغان بیاورد معایب کوچکی نیز خواهد داشت. از جمله مهم‌ترین معایب کاشت مو در بهار می‌توان به روزهای بارانی اشاره کرد. چرا که این فصل با بارش‌های مکرر همراه است و باید توجه داشته باشید که هرگز در این روزها از خانه خارج نشوید. همچنین در روزهای پایانی بهار با گرم‌تر شدن هوا شدت تابش نور خورشید نیز بیشتر می‌شود و نباید بدون کلاه از خانه بیرون بروید.

از دیگر معایب کاشت مو در بهار، وزش بادهای فصلی و مقطعی است. وزش باد باعث می‌شود تا زخم‌های کاشت دیرتر بهبود پیدا کنند. از آنجا که وزش بادها در این فصل غیر قابل پیش بینی است؛ پیشنهاد می‌شود بدون کلاه به هیچ عنوان از خانه خارج نشوید.

مزایا کاشت مو در تابستان

اگر در خانه یا محل کار خود کولر دارید و احساس می‌کنید گرمای هوا باعث نمی‌شود تا مراقبت‌های بعد از انجام کاشت مو مختل شود می‌توانید در این فصل نوبت کاشت مو از پزشک مورد نظر خود دریافت کنید. به خصوص اگر میوه‌های تابستانی وارد بازار شده باشند این فصل به یکی از بهترین موقعیت‌ها برای انجام کاشت تبدیل خواهد شد. امکان رعایت تغذیه مناسب از مهم‌ترین مزایا کاشت مو در تابستان است.

از آنجا که دمای هوا در تابستان در مناطق مختلف کشور متفاوت است؛ باید افراد با توجه به آب و هوای محل زندگی خود برای کاشت مو تصمیم بگیرند. کاشت مو در تابستان مواقعی مفید است که دمای هوای محل زندگی متعادل باشد و افراد در مناطق گرم و شرجی ساکن نباشند؛ در غیر این صورت می‌تواند کاشت مو در تابستان معایبی به همراه داشته باشد.

مزایامعایب
تنوع میوه و سبزیجات و امکان رسیدگی بیشتر به خود از نظر تغذیه
تعریق بیش از حد
مناسب بودن این فصل برای دانشجویان، استادان و معلمانشرجی بودن هوا و دیر خوب شدن زخم
امکان افزایش عفونت زخم
سخت بودن رعایت فاصله بین شست و شوی مو

آیا افتاب برای کاشت مو ضرر دارد؟

آیا آفتاب برای کاشت مو ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، خود آفتاب مستقیماً برای موهای کاشته شده مضر نیست. با این حال، محافظت از ناحیه پیوند شده و از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در مرحله اولیه بهبودی بسیار مهم است. آفتاب سوختگی یا اشعه ماوراء بنفش بیش از حد به طور بالقوه می تواند به روند درمان آسیب برساند و خطر عوارض را افزایش دهد. توصیه می شود دستورات جراح خود را دنبال کنید و اقدامات احتیاطی مانند استفاده از کلاه یا استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از ناحیه پیوند شده در برابر نور خورشید انجام دهید.

معایب کاشت مو در تابستان

بسیاری از افراد عادت دارند که با گرم شدن هوا برای جلوگیری از تعریق زود به زود حمام می‌کنند. متاسفانه بعد از انجام پیوند مو برنامه حمام کردن خود را باید تغییر دهید و طبق دستورالعمل پزشک حمام کنید؛ زیرا حمام زیاد و شستن موهای سر بعد از کاشت مو باعث از بین رفتن چربی‌های مفید پوست سر می‌شود و روند رشد مو را تا حد زیادی کند می‌کند.

تابستان، با آفتاب شدید و دمای بالاتر، چالش هایی را برای مراقبت های بعد از پیوند ایجاد می کند. محافظت در برابر آفتاب و مدیریت تعریق از عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

از طرفی ممکن است پزشک به شما توصیه کند که چند روز بعد از کاشت به هیچ عنوان حمام نکنید ؛ این مسئله برای خیلی از افراد، خصوصاً افرادی که پوست سر چرب دارند؛ ممکن است در تابستان ناخوشایند باشد. نکته مهم دیگری که باید گوشزد شود این است که تابستان یکی از پرطرفدارترین فصل‌ها برای سفر، پیک‌نیک، کمپینگ، کوهنوردی، استخر و تفریحاتی از این قبیل است.

در حالی که اگر برای کاشت مو این روزهای سال را انتخاب کنید باید تا بهبودی کامل و رسیدن به نتیجه ایده‌آل از انجام تمامی این تفریحات چشم‌پوشی کنید. افرادی که در مناطق شرجی زندگی می‌کنند؛ بهتر است کاشت مو را به تعویق بیندازند؛ زیرا هوای شرجی باعث تعریق زیاد می‌شود و تعریق زیاد بهبودی زخم‌های سر را به تعویق می‌اندازد.

پیوند مو در فصل پاییز

معایب و مزایا کاشت مو در پاییز

از آنجایی که شدت تابش نور خورشید با آمدن فصل پاییز کمتر می‌شود و گرمای هوا جای خود را به سرما می‌دهد بسیاری از افراد به فکر انجام کاشت مو میفتند. اما این فصل به دلیل تغییرات دمایی که مدام در آن رخ می‌دهد کمی غیر قابل پیش‌بینی است.

به این صورت که داوطلبان پیوند مو در پاییز باید همیشه کلاه و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشند. از مزایا کاشت مو در پاییز این است که دوره نقاهت و پروسه شوک ریزشی و رشد مجدد موها تا عید نوروز سپری شده است و در عید می‌توانید از ظاهر جدید و موهای پرپشت خود لذت ببرید. شرجی بودن هوا در این فصل به پایان می‌رسد و افراد با مشکل تعریق روبرو نخواهند شد.

افراد در این فصل به راحتی می‌توانند فاصله بین حمام‌های خود را تنظیم کنند. از آنجا که این فصل با شروع فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها همراه است؛ به والدین دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود کاشت مو را در این فصل انتخاب نکنند مگر اینکه بتوانند استرس و فشار درسی خود و فرزندان را به خوبی مدیریت کنند.

مزایامعایب
تابش ملایم خورشید و کاهش آفتاب سوختگیوزش بادهای شدید
تعریق و تعرق کمتر و کوتاه شدن دوران نقاهتنوسانات دمایی زیاد
بارندگی های مکرر

مزایا کاشت مو در زمستان

از نظر بسیاری از پزشکان فصل مناسب کاشت مو فصل زمستان است. زیرا در این فصل شما به دلیل گرمای هوا اذیت نمی‌شوید و احتمال عرق کردن و عفونت زخم‌ها تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. همچنین داوطلبان کاشت مو می‌توانند با انجام فعالیت‌های ورزشی سبک بدون عرق کردن روند بهبودی خود را تغییر دهند.

همچنین بر خلاف سایر فصل‌های سال در صورت بیرون رفتن می‌توانید بدون معذب شدن از کلاه زمستانی استفاده کنید. طبق موارد گفته شده می‌توان متوجه شد که مزایا کاشت مو در زمستان بسیار بیشتر از سایر فصل‌های سال است. پس اگر هنوز نسبت به انتخاب زمان مناسب دو دل هستید پیشنهاد می‌کنیم زمستان را به عنوان الویت‌های خود از لحاظ زمانی در نظر بگیرید.

مزایامعایب
نیاز به شست و شوی کمتر موخشک شدن پوست
عدم تعریق و تعرق سرنیاز به استفاده بیشتر از پماد
کوتاه شدن دوران نقاهت

مزایا و معایب کاشت مو در تابستان و زمستان

معایب کاشت مو در زمستان

با اینکه زمستان مزیت‌های زیادی را برای داوطلبان کاشت مو دارد اما نمی‌توان از برخی معایب کاشت مو در زمستان نیز چشم پوشی کرد. یکی از مهم‌ترین این موارد خشک بودن هوا است که می‌تواند سبب خشک شدن پوست ناحیه کاشت شده شود. خشک شدن پوست می تواند روند بهبودی زخم ها را به تعویق بیندازد. البته برای این منظور پزشک پمادهای مخصوصی را تجویز خواهد کرد که با مصرف آن مشکل شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

علاوه بر آن تنوع غذاهای مفید نیز نظیر میوه‌ها و سبزیجات در زمستان کمتر است. افرادی که با مشکل اگزما مواجه هستند و در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند؛ نسبت به سایر افراد در هنگام کاشت مو در زمستان با مشکل بیشتری مواجه می‌شوند.

آیا سرما بعد از پیوند مو ضرر دارد؟

آیا سرما بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

دما و رطوبت هوا روی پوست و موی افراد تاثیرات زیادی می‌گذارد. به عنوان مثال افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس در فصول سرد و خشک با عود بیماری مواجه می‌شوند؛ برخی افراد نیز دچار پوسته‌ریزی و خشکی شدید کف سر در فصول سرد می‌شوند. به همین سبب برخی پزشکان پس از بررسی وضعیت افراد، با توجه به پارامترهایی چون منطقه آب و هوایی، سابقه بیماری و نوع پوست و مو برای زمان کاشت مو توصیه‌هایی به زیباجویان می‌کنند.

افرادی که در مناطق سردسیر و کوهستانی زندگی می‌کنند و دمای هوای زمستان آنها در اغلب موارد زیر منفی چهار درجه سانتی‌گراد است و سابقه اگزما یا خشکی پوست شدید در فصل زمستان دارند؛ بهتر است فصل بهار را برای کاشت انتخاب کنند.

این بدین معنی نیست که سرما برای موهای کاشته شده ضرر دارد؛ سرما در این مواقع باعث طولانی شدن دوران نقاهت می‌شود و ممکن است افراد دچار عوارضی چون پوسته پوسته شدن محل کاشت مو شوند. اگر در فصل سرما اقدام به کاشت مو کردید؛ بعد از گذشت 4 تا 5 روز از کاشت مو، کف سر خود را با ژل آلوئه‌ورای طبیعی کمی ماساژ دهید.

برای این‌کار می‌توانید یک برگ آلوئه‌ورا بردارید؛ روی آن را چند خراش دهید و برگ را به مدت چند ساعت در یک ظرف آب قرار دهید؛ سپس ژل آلوئه‌ورا را از برگ خارج کنید و با روغن آرگان و زیتون مخلوط کنید و بعد از میکس کردن، کف سر ماساژ دهید تا کمتر دچار خشکی پوست و ترک خوردن محل کاشت در اثر سرما شوید.

منبع: clinicana

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
طریقه صحیح شست و شو سر بعد از کاشت مو
نوشتهٔ بعدی
بی حسی سر بعد از کاشت مو؛ دلایل و درمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید