مراقبت های بعد از کاشت ابرو (تغذیه، لوسیون، نحوه شست و شو و…)

اقدامات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

فهرست این مطلب

یکی از بهترین راه حل‌هایی که به منظور رفع مشکلات ناشی از ریزش ابرو روی کار آمده روش‌های کاشت ابرو اقساطی است. به طوری که علاقه‌مندان به داشتن ابروهایی پرپشت و زیبا می‌توانند به یک کلینیک زیبایی مراجعه کرده و از خدمات پیوند ابرو بهره ببرند. در این مسیر نکات مهم و تاثیرگذار بسیار زیادی وجود دارند که رعایت آن‌ها برای بالا بردن درصد موفقیت کار شدیدا توصیه می‌شود.

از جمله این نکات می‌توان به انتخاب پزشک متخصص، انتخاب کلینیک معتبر و انجام مراقبت های بعد از کاشت ابرو اشاره کرد. نکات مراقبتی پس از کاشت ابرو تاثیر فوق‌العاده‌ای در میزان موفقیت کار و همچنین مدت زمان دوره نقاهت خواهد داشت.

اینفوگرافیک مراقبت های بعد از کاشت ابرو

به طوری که بدون رعایت توصیه‌های عنوان شده توسط پزشک نمی‌توان انتظار پیوند ابرو راحت و مورد پسندی را داشت. اگر قصد انجام پیوند ابرو را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با مهم‌ترین نکات در خصوص مراقبت بعد از کاشت ابرو آشنا شوید.

کلینیک کاشت مو و ابرو رز به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه خدمات زیبایی مو کشور محسوب شده و تمامی مراجعه‌کنندگان خود را در تمامی مراحل کار همراهی می‌کنند. با انتخاب این کلینیک می‌توانید با خیال راحت مراحل درمانی و زیبا‌سازی چهره خود را سپری کرده و از نتیجه کاشت ابرو کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذت ببرید.

اهمیت توصیه های مراقبتی بعد از کاشت ابرو

امروزه کاشت ابرو به عنوان یکی از روش‌های تضمینی برای به دست آوردن فرم ابروهای طبیعی و پرپشت، برای مدت زمان طولانی معرفی شده است. پیوند ابرو به افرادی که به دلایل مختلفی همچون برهی بیماری‌ها مانند آلوپسی، به هم خوردن تعادل هورمون بدن، حساسیت‌ها و جراحات متفاوت حجم زیادی از ابروی خود را  از دست داده‌اند، پیشنهاد می‌شود.

به شرط رعایت نکات و اقدامات توصیه شده پس از انجام کاشت ابرو ، نتایج مطلوب این فرآیند در مقایسه با سایر روش‌های احیای ابرو ها بسیار با کیفیت‌تر و زیباتر خواهد بود. پیوند ابرو برای چنین افرادی می‌تواند راه حل مناسبی برای بدست آوردن ابروی مجدد باشد؛ اما برای انجام ایمپلنت ابرو لازم است نکاتی را  قبل یا بعد از پیوند ابرو رعایت کنید.

بنابراین حتماً قبل از انجام  کاشت ابرو طبیعی درباره نکات مراقبت بعد از کاشت ابرو آگاهی لازم را کسب کنید و با پزشک متخصص زیبایی خود نیز در این باره مشورت کنید. البته تنها رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از پیوند ابرو، بر طبیعی بودن نتایج تاثیر گذار نیست بلکه انجام درست فرایند پیوند ابرو نیز توسط پزشک متخصص، بر نتیجه‌ این متد تاثیر می‌گذارد. در صورتی که شما پزشک باتجربه‌ای را انتخاب نکرده باشید ممکن است نتواند به خوبی از عهده این روش بربیاید و در این صورت شما نتیجه دلخواهتان را به دست نخواهید آورد.

اهمیت مراقبت بعد از کاشت ابروجلوگیری از بروز عوارض جدی و خطرناک
حفظ نتیجه کاشت ابرو
رسیدن به بهترین نتیجه از پیوند ابرو
دوران نقاهت بعد از کاشتتقریباً دو هفته طول می‌کشد تا عوارض طبیعی همانند التهاب، ورم و کبودی برطرف گردند و در این مدت باید به نکات مراقبتی بعد از کاشت توجه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
نکات مراقبتی بعد از کاشتتغذیه مناسب داشته باشید.
صورت را تا دو روز نشویید.
حداقل تا یک هفته در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد.
تا دو هفته صورت را با آب ولرم بشویید.
مصرف دخانیات و الکل را تا دو هفته ترک کنید.
به محل ابرو فشار وارد نکنید.
محل پیوند را تمیز نگه دارید.
تا مدتی که زخم‌ها ترمیم نشده‌اند، به محل آلوده و در محیط آفتابی نروید.
شدت عوارض بعد از کاشت ابروعملکرد متخصص
توجه به نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو
میزان آمادگی قبل از پیوند ابرو

بعد از کاشت ابروی طبیعی چه باید کرد؟

دوران ریکاوری بعد از پیوند ابرو

با شروع دوران نقاهت بعد از پیوند ابرو، ممکن است متوجه زخم‌ها و کبودی‌هایی در ناحیه‌ ابروی خود شوید که همگی نیاز به مراقبت دارند تا هرچه سریعتر بهبود یابند.

در واقع مهمترین نکته در دوران نقاهت صبر کردن و انجام اقدامات لازم و توصیه شده‌ای می‌باشد که توسط پزشکتان به شما گوشزد شده است. در صورت انجام دقیق و منظم نکات مراقبتی و بهداشتی، شما شاهد رشد سالم و رضایت بخش تارهای ابروی خود خواهید بود.

در طول دوران بهبودی و پس از اتمام فرآیند پیوند ابرو شما احساس دردهای شدید نخواهید داشت، همچنین ممکن است پس از کاشت ابرو متوجه ریزش برخی از تارهای جدید ابرو شوید که این اتفاق نگران کننده نیست، چرا که نشان دهنده‌ روند طبیعی رشد ابروهای جدید و حصول نتیجه‌ مورد نظر می‌باشد.

طول درمان پس از کاشت ابرو

دوران نقاهت پس از کاشت ابرو

دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو بدون جراحی در گرفتن نتایج مطلوب نقش مهمی دارد. در دوران نقاهت پس از کاشت ابرو باید به رشد بهتر موهای کاشته شده کمک کنید و در ضمن از آسیب رسیدن به آن‌ها پیشگیری نمایید. موهای کاشته شده در ابرو، فولیکول­‌های ضعیفی هستند که در صورت عدم رسیدگی ممکن است آسیب دیده و روند کاشت ابرو را با مشکل مواجه کنند. برای کمک به شما و اطمینان از صحت پروسه بهبودیتان، ما توصیه‌های متخصصان بالینی خود را در مورد نحوه درمان ابرو در روزها و هفته‌های بعد از ایمپلنت جمع آوری کرده‌ایم که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دست زدن به ابروها ممنوع

برای شروع از دست زدن به ابروهای خود اجتناب کنید؛ این کار به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می‌کند. در روز اول می‌توانید ابروهای خود را به اسپری فولیکول سالین یا هر اسپری دیگر مورد تایید پزشکتان آغشته نمایید تا بهبودی حاصل شود. پس از 24 ساعت، می‌توانید صورت و ابروهای خود را به آرامی با شامپوی مخصوص بشویید و آن‌ها را خشک کنید. هر کاری که می‌کنید، در این مدت به هیچ وجه پیوندهای خود را مالش ندهید!

  1. روی صورت نخوابید

تا زمانی که از رشد کامل موهای ابرو مطمئن نشدید به هیچ عنوان روی صورت خود نخوابید زیرا فولیکول­‌های مو نباید تحت فشار قرار گیرند. خوابیدن طولانی مدت روی صورت ممکن است در نتیجه کاشت ابرو تاثیر بگذارد.

  1. به بهداشت ابرو اهمیت دهید

بعد از گذشت سه روز از کاشت ابرو، آن‌ها را با محلول الکلی به آرامی تمیز کنید و تا آنجایی که امکان دارد از لوازم آرایشی برای پر کردن ابروها استفاده ننمایید. محیط ابرو را تمیز نگه دارید تا امکان عفونت کاهش یابد.

  1. در برابر احساس خارش مقاومت نمایید

بعد از مدتی که محل زخم­‌ها رو بهبودی است احساس خارش روی پوست ابرو شما را آزار خواهد داد، تا آنجایی که امکان دارد با این حس مقابله نمایید زیرا خاراندن ابرو در این دوران بسیار خطرناک است و ممکن است به فولیکول­های مو آسیب بزند.

  1. مصرف دخانیات را محدود کنید

مصرف دخانیات روند کاشت ابرو را کند می­کند و دلیل این امر غلیظ شدن و کم شدن اکسیژن خون است. در صورتی که خون پاک و رقیق در رگ­ها جریان داشته باشد روند رشد فولیکول مو طبیعی است و رشد موی کاشته شده به درستی انجام می­شود.

  1. پوسته‌ها و دلمه‌های ابرویتان را نکنید

حدود 3 تا 7 روز بعد از پیوند ابروی طبیعی، پوسته‌هایی که پیوندها در آن قرار گرفته‌اند شروع به ریزش می‌کنند. نکته مهم در این شرایط این است که تحت هیچ شرایطی پوسته‌ها را با دست نکشید و یا دلمه های کاشت ابرو را نکنید. بعد از ریزش پوسته‌ها احتمالا شاهد التهاب و کمی قرمزی ملایم خواهید بود که موقتی هستند و موهای کاشته شده شما طی 2 الی 3 هفته بعد ریزش خواهند داشت که این امر کاملا طبیعی است!

  1. محلول­‌های تجویزی را به درستی مصرف کنید

دوره نقاهت بعد از کاشت ابرو پهن در کلینیک رز به خوبی پیش می­­‌رود چرا که پزشکان حاذق این کلینیک، بهترین و موثرترین داروها را برای شما تجویز خواهند کرد. با مصرف منظم و صحیح این داروها، ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز به فولیکول مو می‌­رسد. در روزهای اول کاشت ابرو فولیکول­‌ها برای رشد به مقدار بیشتری رسیدگی نیاز دارند و این محلول‌­ها هر آنچه فولیکول برای رشد نیاز دارد در اختیارش قرار می­‌دهند.

شرح مراقبت های بعد از کاشت ابرو

همانطور که گفته شد، انجام نکات مراقبت قبل و بعد از کاشت ابرو اهمیت بسیار زیادی بر تاثیرات و نتایج حاصل از انجام پیوند دارد. در پایین به تعدادی از نکات مراقبتی مهم بعد از پیوند ابرو اشاره شده است:

  1. مناطقی از پوست ابرو که برای ورود تار های ابرو جراحی شده‌اند، مستعد ورود آلودگی و ایجاد عفونت می‌باشند؛ پس مراقبت از این نواحی از پوست و تمیز نگه داشتن آن یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت ابرومی‌باشد. توصیه می‌شود که تا یک هفته بعد از انجام پیوند ابرو، حداقل روزی دو بار ناحیه‌ی ابرو را با آب شستشو دهید.
  2. پس از هر بار شستشوی صورت و ابرو، از پماد‌های آنتی باکتریال استفاده کنید، این کار به نرم شدن پوست و تسریع بهبود زخم‌ها کمک خواهد کرد.
  3. حداقل تا دو هفته پس از کاشت ابرو، از عینک‌هایی آفتابی که ناحیه‌ی ابروی شما را نیز پوشش می‌دهد استفاده کنید تا از برخورد مستقیم  تابش آفتاب با ابرو جلوگیری کنید.
  4. سه الی چهار ماه بعد از کاشت ابرو تارهای جدید ابرو شروع به رشد خواهند کرد، اصول صحیح فرم دادن به ابرو را بیاموزید و در این دوران برای رشد بهتر ابروها آن نکات را به کار گیرید.
  5. می‌توانید  با استفاده از سر دوش، یک جریان آب نرم روی ناحیه تحت درمان بگیرید، دقت کنید که از فشار ملایم برای این کار استفاده کنید. می‌توانید این کار را به مدت یک هفته دو بار در روز انجام دهید.
  6. تا 24 ساعت اول بعد از انجام پیوند ابرو، از لمس کردن ابروهای خود پرهیز کنید.
  7. استفاده از محصولات آرایشی را برای چند روز محدود کنید.

بعد از پیوند ابرو چه باید کرد؟

بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟

ایمپلنت ابروی طبیعی مانند سایر متدهای زیبایی دیگر نیاز به انجام مراقبت‌هایی برای گرفتن نتیجه بهتر دارد که نه تنها به نتیجه بهتر کمک می‌کند بلکه دوره نقاهت بعد از انجام پیوند طبیعی ابرو را نیز کاهش می‌دهد. در صورتی که شما به مراقبت بعد از کاشت ابرو اهمیتی ندهید ممکن است با مشکلات متعددی اعم از ابتلا به عوارض جانبی و خطرات احتمالی بعد از کاشت ابرو مواجه شوید.

علاوه بر مراقبت‌ها، توانایی و میزان تخصص پزشک در این حوزه برای رسیدن به نتیجه دلخواهتان و در امان ماندن حداکثری از عوارض اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین کارهایی که بعد از کاشت ابرو باید انجام دهید اشاره شده است:

  1. عدم مصرف الکل: برای اینکه دوره نقاهت کوتاهی را تجربه کنید و مشکلات جدی برای شما بعد از کاشت ابرو ایجاد نشود بهتر است تا یک هفته بعد از پیوند ابرو مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
  2. نور مستقیم خورشید دشمن فولیکول‌های پیوند زده شده است: از دیگر مواردی که باید بعد از کاشت ابرو به آن دقت کرد عدم قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید تا چند روز بعد از انجام کاشت است. امواج مضر آفتاب می‌توانند تا حد بسیار زیادی به فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب زده و احتمال موفقیت در کاشت را کاهش دهند. در صورتی که مجبور به ترک خانه در طول روز شدید استفاده از عینک آفتابی با شیشه بزرگ و کلاه لبه‌دار شدیدا توصیه می‌شود.
  3. آب و رطوبت عامل عفونت: حتماً توجه داشته باشید که تا 2 الی ۵ روز اول ابروهای تازه کاشته شده با آب تماس نداشته باشند. چرا که رطوبت می‌تواند احتمال ایجاد عفونت و طولانی شدن دوره نقاهت را بالا ببرد. بعد از روز پنجم طبق اصول گفته شده توسط پزشک می‌توانید ابروها و صورت خود را شست و شو دهید. درباره شست و شو ابرو بعد از کاشت بیشتر بخوانید.
  4. رنگ و اصلاح ابروها ممنوع: در صورتی که پیوند ابروی طبیعی انجام داده‌اید، حداقل تا 2 ماه نباید اقدام به اصلاح و یا رنگ کردن ابروهای خود بکنید. این کار سلامتی ابروها و شکل گرفتن اصولی آن‌ها را به خطر انداخته و کل زحمت شما را بین خواهد برد. اما بعد از گذشت این زمان با مشورت پزشک می‌توانید آن‌ها را اصلاح و یا رنگ نمایید. درباره اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو بیشتر بخوانید.
  5. روش‌های تقویتی ابرو: روش‌های مرتبط با تقویت ابروهای کاشته شده مانند تزریق PRP را جدی بگیرید. این کارها می‌توانند نتیجه حاصل از کاشت را به طرز باورنکردنی بهبود دهند.
  6. عدم مصرف داروی جدید بدون اطلاع پزشک: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کنید عدم مصرف دارویی خاص بدون هماهنگی پزشک است. این داروها می‌توانند شامل هر نوع رقیق‌کننده خون، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، مسکن و حتی ویتامین‌ها باشد. این دست از داروها می‌توانند احتمال خونریزی در حین کاشت را بالا برده و همچنین دوره نقاهت شما را افزایش دهند.

اقداماتی که پس از کاشت ابرو حائز اهمیت می‌باشد، به شرح زیر است:

  1. مناطقی از پوست ابرو که برای ورود تار های ابرو جراحی شده‌اند، مستعد ورود آلودگی و ایجاد عفونت می‌باشند؛ پس مراقبت از این نواحی از پوست و تمیز نگه داشتن آن یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو می‌باشد. توصیه می‌شود که تا یک هفته بعد از انجام پیوند ابرو، حداقل روزی دو بار ناحیه‌ی ابرو را با آب شستشو دهید.
  2. پس از هر بار شستشوی صورت و ابرو، از پماد‌های آنتی باکتریال استفاده کنید، این کار به نرم شدن پوست و تسریع بهبود زخم‌ها کمک خواهد کرد.
  3. حداقل تا دو هفته پس از کاشت ابرو، از عینک‌هایی آفتابی که ناحیه‌ی ابروی شما را نیز پوشش می‌دهد استفاده کنید تا از برخورد مستقیم  تابش آفتاب با ابرو جلوگیری کنید.
  4. سه الی چهار ماه بعد از کاشت ابرو، تار های جدید ابرو شروع به رشد خواهند کرد، اصول صحیح فرم دادن به ابرو را بیاموزید و در این دوران برای رشد بهتر ابروها آن نکات را به کار گیرید.
  5. می‌توانید  با استفاده از سر دوش، یک جریان آب نرم روی ناحیه تحت درمان بگیرید، دقت کنید که از فشار ملایم برای این کار استفاده کنید. می‌توانید این کار را به مدت یک هفته دو بار در روز انجام دهید.
  6. تا 24 ساعت اول بعد از انجام پیوند ابرو، از لمس کردن ابروهای خود پرهیز کنید.
  7. استفاده از محصولات آرایشی را برای چند روز محدود کنید.

چگونگی خوابیدن بعد از پیوند ابرو

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو

یکی از سوال‌های رایجی که بعد از کاشت ابرو پرسیده می‌شود در مورد نحوه صحیح خوابیدن است. اگر برای شما نیز این سوال مطرح شده که روش خوابیدن بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟ و یا بعد از کاشت ابرو چگونه بخوابیم؟ باید بگوییم که شرط اصلی در رعایت اصول خواب عدم تماس آن با بالشت و اعمال فشار به ناحیه کاشت است. بنابراین اگر شما عملیات کاشت ابرو را انجام داده‌اید باید رو به پشت خوابیده و از خوابیدن به روی شکم یا پهلو خودداری کنید.

این موضوع در مورد کاشت مو سر نیز صادق بوده و بهتر است بالشتی را زیر گردن خود قرار دهید تا ناحیه کاشته شده با بالشت تماس پیدا نکند. موضوع دیگری که در خصوص هر دو موضوع باید رعایت کرد قرار دادن سر کمی بالاتر از بدن است. این کار باعث می‌شود تا تورم و التهاب در ناحیه سر ایجاد نشود و زخم‌ها به طور سریع بهبود پیدا کند. برای این منظور توصیه می‌شود در چند روز اول با زاویه ۴۵ درجه بخوابید.

برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو رز با کارشناسان ما تماس بگیرید. ۰۲۱۴۸۶۷۹

بعد از کاشت ابرو چه بخوریم؟

مراقبت و تغذیه بعد از کاشت ابرو از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که تمامی کاندیدهای پیوند مو باید آن‌ها را به درستی رعایت کنند. چرا که تغذیه تاثیر بالایی در سلامت بدن و موهای شما داشته و تا حد بالایی دوره نقاهت بعد از پیوند مو را کوتاه می‌کند. باتوجه به اینکه فولیکول‌های مو در روزهای ابتدایی بعد از کاشت بسیار ضعیف و حساس‌اند، تقویت آن‌ها به کمک تغذیه بسیار اهمیت دارد. اگر تغذیه بعد از کاشت ابرو برای شما نیز اهمیت زیادی دارد با ما همراه باشید تا با هر آنچه که باید بخورید یا نه بیشتر آشنا شوید.

توصیه‌ای که پزشکان برای افرادی که نمی‌دانند باید بعد از کاشت ابرو چه بخوریم، می‌کنند این است که هرگز از رژیم سالم و طبیعی خود غافل نشوند، زیرا بدنتان به مواد غذایی سالم برای تقویت ریشه مو احتیاج دارد. برای داشتن تغذیه مناسب بعد از کاشت ابرو موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. از خوردن غذاهای چرب تا حد ممکن خودداری کنید

یکی از موارد مهم در خصوص تغذیه پس از کاشت ابرو پرهیز از خوردن غذاهای چرب است؛ این غذاها شامل مواردی نظیر سرخ‌کردنی و فست‌فودها می‌تواند باشد. مخصوصا اینکه اگر در هفته اول بعد از انجام عملیات پیوند مو به سر می‌برید بهتر است این توصیه‌ را بیشتر جدی بگیرید.

  1. همواره بدن خود را با خوردن مایعات هیدراته نگه دارید

از دیگر توصیه‌های مهم که در مورد تغذیه می‌توان به افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند کرد این است که همراه بدن خود را هیدراته نگه دارید. این کار با خوردن غذاهای آبکی نظیر سوپ و خوردن مایعات ممکن می‌شود؛ چرا که خوردن مایعات باعث رقیق‌تر شدن خون می‌شود. در نتیجه سیستم گردش خون بهبود پیدا کرده و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسد. این موارد مغذی تاثیر بالایی در سلامتی و رشد بالای موهای کاشته شده خواهد داشت.

  1. خوردن پروتئین را فراموش نکنید

سعی کنید حتماً خوردن گوشت را در برنامه تغذیه بعد از کاشت ابرو قرار دهید. پروتئین ماده اصلی تشکیل‌دهنده کراتین بوده و کراتین ماده اصلی تشکیل دهنده مو است. در نتیجه با خوردن آن موها از سلامت بیشتری برخوردار شده و کاشت ابروهایتان با موفقیت سپری خواهد شد. البته کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن خود را از موادی نظیر حبوبات، غلات، سویا و … تامین نمایند.

  1. مصرف امگا ۳ را در برنامه غذایی خود بگنجانید

امگا ۳ یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای داشتن موهایی سالم است به همین دلیل نه تنها بعد از پیوند مو بلکه حتی قرار دادن آن در تغذیه قبل از کاشت ابرو نیز توصیه می‌شود. شما می‌توانید امگا ۳ را از طریق خوردن غذاهای دریایی و تخم مرغ به راحتی دریافت کنید.

  1. قرص آهن و یا غذاهای حاوی آهن بخورید

آهن از عنصرهای تاثیرگذار در سلامتی بدن و به خصوص پوست و مو است و کمبود آن در بدن موجب کم خونی شده و روند جابجایی اکسیژن بین سلول‌ها مختل می‌شود. بنابراین اگر به مراقبت و تغذیه بعد از کاشت ابرو خود اهمیت می‌دهید سعی کنید خوردن غذاهایی نظیر میوه، سبزیجات، اسفناج و یا قرص آهن را فراموش نکنید.

  1. از مصرف ویتامین‌ها غافل نباشید

شرط اصلی برای داشتن بدنی سالم خوردن ویتامین در طول روز است. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را از مواد غذایی و یا قرص‌ها دریافت کنید. در این میان دو ویتامین B و C تاثیر زیادی در سلامت و رشد موها داشته و بهتر است در دوره بعد از انجام عملیات کاشت ابرو مصرف آن‌ها را در الویت خود قرار دهید.

  1. بهتر است خوردن شکر و نمک را کنار بگذارید

اگر دوست دارید تغذیه بعد از کاشت ابرو شما کاملا صحیح و اصولی باشد بهتر است تا خوردن شکر و نمک را تا مدتی کنار بگذارید. البته این دو مواد در حالت کلی نیز برای سلامتی توصیه نمی‌شوند و بهتر است حتی بعد از بهبودی کامل و به دست آوردن موهای جذاب این دو را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

فرم دهی ابرو بعد از پیوند ابرو

فرم دهی ابرو بعد از کاشت ابرو

یکی نکات مراقبت بعد از کاشت ابرو فرم دادن به تار های ابرویی است که پس از گذشت سه ماه نشانه‌های رویش آن‌ها دیده خواهد شد. اگر شما پیوند ابرو انجام داده‌اید، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید این است که باید شیوه‌ مراقبت از ابروها و فرم دادن به آن‌ها را نیز تغییر دهید.

اگر بخواهید به این فرآیند از دید تازه‌ای نگاه کنید، متوجه خواهید شد که شما تار های ابروی قدیمی خود را به طور کامل از دست نخواهید داد و پس از پیوند ابرو، شاهد رویش همزمان تارهای ابروی قدیمی خود و تار های جدید ابرو خواهید بود.

سرعت رشد این دو دسته از تار های ابرو متفاوت خواهد بود و شما در صورت عدم مرتب سازی و اصلاح فرم ابروهای خود بعد از  کاشت ابرو، شاهد ظاهری و به هم ریخته از ابروهای خود خواهید بود. شما می‌توانید از ژل‌ها و کرم‌هایی برای حالت دادن و صاف نگه داشتن تارهای ابروی خود استفاده کنید (البته این نوع کرم‌ها باید به دستور پزشک تجویز شوند) و آن‌ها را مرتبا کوتاه کنید یا به هر فرمی که می‌پسندید مرتب نمایید.

نتایج و تاثیرات بعد از کاشت ابرو

با توجه به نکاتی که در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو  ذکر شد، تا الان باید متوجه شده باشید که انجام آن‌ها تا چه حد مهم است. مراقبت‌های پس از کاشت ابرو احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش می‌دهند و در صورتی که با برخی عوارض مانند تورم مواجه شوید، زمان بهبودی آن‌ها را سریع‌تر می‌کنند. با انجام نکات ذکر شده دوره بهبودی و نقاهت کاهش می‌یابد، سرعت چرخه رشد مو افزایش می‌یابد و شما می‌توانید زودتر نتایج حاصل از انجام متد زیباییتان را مشاهده کنید.

با اینکه پیوند ابرو متد زیبایی نسبتاً ساده‌ای می‌باشد، اما دقت و مهارت پزشک در صحت روند فرآیند پیوند ابرو و به دست آوردن نتیجه‌ی ایده‌آل نقش مهمی خواهد داشت. بعد از پیوند ابرو، روند بهبود به سرعت آغاز خواهد شد و شما شاهد کبودی‌های جزئی و احتمالا کمی پوسته پوسته شدن ناحیه‌ی اطراف ابرو خواهید بود. اگرچه روند بهبود پس از کاشت ابرو سریع می‌باشد، اما همچنان رشد تارهای جدید ابرو تا 4 ماه طول خواهد کشید. مهم‌ترین دستاورد انجام این متد، بازگرداندن زیبایی طبیعی ابروهای شما می‌باشد.

هیچ یک از روش‌های ترمیم و طراحی ابرو که امروزه میان بانوان و حتی آقایان رایج می‌باشد، به اندازه‌ کاشت ابرو نتیجه‌ دائمی نخواهند داشت. همچنین قرار دادن فاصله‌های کم و منظم بین تارهای ابرو، موجب پدید آمدن ظاهری کاملا طبیعی و یکدست از ابرو پس از انجام کاشت ابروی طبیعی خواهد شد. با توجه به تاثیرات انکار ناپذیر ابرو در میزان زیبایی و جذابیت صورت، کاشت ابرو می‌تواند تا حد زیادی در جهت افزایش اعتماد به نفس از دست رفته‌ شما موثر باشد.

عوارض احتمالی پس از کاشت ابروی طبیعی

در پایین برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی که ممکن است در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی کاشت ابرو طبیعی بعد از انجام  پروسه با آن‌ها مواجه شوید نام برده شده است.

  1. خونریزی و تورم پوست: یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی که ممکن است بیماران تجربه کنند خونریزی و تورم است، ماهیت پیوند ابرو به این معنی است که فولیکول‌های مو از بانک مو که رشد موهای سالم را دارا هستند، برداشته می‌شوند و از طریق برش‌هایی جزئی ( بسته به روش انجام متد)  به مناطق درمانی پیوند زده می‌شوند.
  2. خارش یکی از عوارض جانبی معمول هر زخم است زیرا مناطقی از بدن در تلاش‌اند تا بهبود یابند و در نتیجه این یک اتفاق شایع قابل درک پس از پیوند ابرو است.
  3. التهاب یا عفونت فولیکول‌های مو به عنوان فولیکولیت شناخته شده است و می‌تواند به عنوان عارضه پیوند ابرو ایجاد شود.
  4. یک عارضه طولانی مدت بعد از کاشت ابرو می‌تواند فر شدن موهای ابرو باشد، این بدان معنی است که فولیکول مو که پیوند زده شده است، پیچیده شده  و در نتیجه موهای زائد ایجاد می‌شود. این نیز  می‌تواند برای بیمار بسیار تحریک کننده باشد و منجر به عفونت شود؛ در این صورت نتایج پیوند ابرو ممکن است غیر طبیعی به نظر برسد.

ضربه به ابروی کاشت شده

میانگین زمان بهبودی زخم‌ها پس از کاشت ابرو حدود یک هفته و بهبودی کلی حدود 3 ماه است. در طول این مدت باید روی مراقبت اصولی از پیوندهایتان بسیار حساس باشید تا زمانی که در جای خود محکم شوند. به منظور جلوگیری از آسیب باید از انجام هر کاری که موجب افزایش جریان شدید خون می‌شود، ورزش‌های تماسی (مانند ورزش رزمی)، پوشیدن لباس‌هایی با یقه تنگ و یا کلاه‌های زبر و تنگ و مهم‌تر از همه دست مالی کردن ناحیه کاشت خودداری کنید؛ چراکه تمامی این اعمال موجب ضربه به گرافت‌های حساس مو می‌شوند.

در صورت وارد شدن ضربه‌های سهمگین و شدید به سر یا صورت، فولیکول‌های مو نمی‌توانند در جای خود محکم شوند و بهبود یابند زیرا ریشه‌هایشان برای همیشه از بین می‌رود. پس برای رسیدن به یک نتیجه دائمی و پرتراکم از پیوند ابرو، حداقل 3 ماه مراقب ضرباتی که به سر و صورتتان وارد می‌شود باشید.

کاشت ابرو بعد از عمل بینی

برخی از افرادی که به جلوه‌های ظاهری خود بسیار اهمیت می‌دهند قصد می‌کنند که چندین متد زیبایی را همزمان و یا با فواصل کوتاهی از هم انجام دهند. دو مورد از متدهای زیبایی که طی سال‌های اخیر انجام می‌شوند جراحی بینی و تکنیک کاشت ابرو می‌باشد. اگر قصد انجام این دو تکنیک را دارید ولی نمی‌دانید کدامیک را ابتدا انجام دهید ما به کمک شما می‌آییم.

توصیه پزشکان ما این است که ابتدا جراحی بینی انجام شود و سپس بعد از مدتی برای کاشت ابرو اقدام کنید. علت این امر آن است که آسیب‌های وارد شده طی عمل بینی زیاد است و ممکن است افزایش خونریزی‌ها موجب از بین رفتن تارهای جدید ابرو شود. همچنین ممکن است داروهای آرام بخش و بیهوشی که برای رینوپلاستی دریافت می‌کنید روی فولیکول‌های تازه کاشته شده تاثیر سوء بگذارند و نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار بدهند.

چند ماه بعد از عمل بینی می‌توان کاشت ابرو انجام داد؟

پزشکان توصیه می‌کنند که از انجام هرگونه تکنیک‌های تهاجمی تا 1 الی 3 ماه بعد از عمل بینی پرهیز کنید چراکه هنوز بافت و پوست بینی شما آنطور که باید ترمیم نشده و بهبود نیافته است.

اگر قصد کاشت ابرو بعد از عمل بینی را دارید بهتر است مدتی را صبر کنید تا وضعیت سلامتی عمومی بدنتان و همچنین بینی‌تان پایدار شود. اگر با پروسه کاشت ابرو آشنا باشید باید بدانید که بعد از پایان این تکنیک (به دلیل ضربات طبیعی که به ناحیه صورت وارد می‌شود و همچنین استفاده از داروهای آؤام بخش و بی‌حس کننده) اعضای میانی و بالایی صورت شدیداً تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

این تاثیر همراه با وارد شدن فشار و بروز تورم نسبتاً شدید بروز می‌کند و می‌تواند باعث باز شدن بخیه‌های بینی و خونریزی از داخل کانال بینی گردد. به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اثر جانبی منفی، لازم است حداقل 3 ماه صبوری کنید.

2.6/5 - (5 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
انتخاب مدل ابرو قبل از کاشت ابروی طبیعی + عکس کاشت ابرو
نوشتهٔ بعدی
کاشت ابرو با موی بدن ممکن است؟

8 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام تقریبا 8 ماه شده کاشت کردم امکانش هست برای خشکی ابروهامو از روغن های عطاری استفاده کنم ؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر. قرص Hair vit رو چند روز بعد از کاشت شروع به مصرف کردم، تا کی باید مصرف کنم؟ الان دوماهی از کاشت ابروم میگذره.

    پاسخ
  • سلام من کاشت ابرو انجام دادم و محل کاشت خشک و پوسته هستش چه پماد یا محصولی میتونم استفاده کنم؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر شنیدم که چربی باعث از بین رفتن فولیکول های مو میشه استفاده از پماد جنتامایسین میتونه به موهای کاشته شده ابرو آسیب بزنه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید