6 برند پروتز سینه – پروتز موتیوا بهتره یا منتور؟

برند پرتز سینه

امروزه انجام جراحی زیبایی پروتز سینه در افراد مختلف از جمله کسانی که از سایز کوچک سینه خود ناراضی هستند و یا افرادی که به دلیل سرطان سینه بخشی از بافت سینه خود را از دست داده‌اند بسیار رواج پیدا کرده است. به همین دلیل افراد در کنار شناخت جراح متخصص معتبر و باتجربه بایستی از انواع برندهای مورد استفاده در این تکنیک زیبایی نیز آشنایی لازم را پیدا کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از این عمل زیبایی دریافت کنند. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع برندهای پروتز سینه آشنا سازیم تا با دیدی باز برند مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انواع برندهای پروتز سینه

عاقلانه‌ترین کار قبل از اقدام به جراحی پروتز سینه کسب اطلاعات لازم درباره مارک‌های مختلف پروتز سینه، جنس و فرم‌های ایمپلنت‌های موجود در بازار و سایزهای پروتز پستان متناسب با هر مدل سینه است تا بدین طریق بتوانید بهترین برند پروتز سینه متناسب با شرایط و البته بودجه خود تهیه نمایید. البته در صورت انتخاب یک پزشک متخصص باتجربه نیز بهترین انتخاب را از هر نظر خواهید داشت چرا که مشاوره‌های لازم را طی پروسه‌ی مشاوره‌های قبل از جراحی دریافت خواهید کرد.

در این قسمت از مقاله ویژگی‌‌های بهترین برند پروتز سینه در دنیا را ذکر کرده و نیز برندهای باکیفیت بازار ایران را نیز به شما معرفی خواهیم کرد، تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پروتز سینه سبین

سبین یک محصول ساخت فرانسه است. پروتزهای سینه این برند در بیش از 65 کشور دنیا در حال استفاده هستند. استفاده بیش از 15 میلیون پروتز سینه سبین در سراسر جهان، نشان‌دهنده محبوبیت این برند است. پروتزهای این برند با کیفیت برتر (Premium Quality) و با تکنولوژی Shape Memory عرضه می‌شوند که می‌تواند تضمین ماندگاری هرچه بیشتر آن‌ها باشد.

طراحی به کار رفته در پروتزهای سینه سبین، به افراد این امکان را می‌دهد که در حجم‌های یکسان نسبت به دیگر برندها، از برآمدگی بیشتر و همچنین زیبایی بیشتری برخوردار شوند. محصولات ارائه شده توسط این برند، ساخته دست بوده و از کنترل کیفی بسیار بالایی برخوردار هستند. محبوب‌ترین مدل‌های پروتز سینه سبین به شرح زیر هستند:

  •  مدل Sublimity سبین (پروتز سینه گرد با سطح نیمه صاف)
  •  مدل Voluptu سبین (پروتز سینه گرد با سطح میکروتکسچر)

موتیوا

به جرات می‌توان گفت موتیوا ازجمله بهترین برند پروتز سینه است که در کشور آمریکا تولید شده و دارای مزایای متعددی است.

خاصیت ارتجاعی سیلیکون Motiva آن را بیشتر شبیه بافت طبیعی سینه می‌کند و سطح پوسته آن از طریق Nano Texture که بین سطوح صاف و بافت قرار دارد، توسعه یافته است. در پروتز مارک موتیوا خطر انقباض کپسول و شکستگی ژل بسیار پایین است و در انواع شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود که ظاهری کاملا طبیعی به سینه‌های شما می‌دهد.

موتیوا

پروتز موتیوا در ایران جزء بهترین برند پروتز سینه شناخته می‌شود و در بیش از 60 کشور جهان نیز به عنوان بهترین و پر طرفدارترین پروتز سیلیکونی شناخته شده است، چرا که در ترکیبات محصولات تولیدی خود از باکیفیت‌ترین و مرغوبترین مواد چون آلتیما استفاده کرده که باعث ایجاد لمس و ظاهری نرمال همانند بافت سینه می‌شود، ژل پلاس موجود در این محصول نیز باعث افزایش ظاهر پری در قسمت بالایی سینه می‌‌گردد و همین دلایل منجر به افزایش رضایت مصرف کنندگان و نیز دوام محصولات مصرفی شده است.

پروتزهای موتیوا در جنس آب نمکی نیز تهیه می‌شوند و از جمله مزیت‌های خوب این نوع پروتز از برند موتیوا اینست که می‌توان در حین و یا پس از عمل این پروتزها را با سرم مخصوص پر کرده و سایز دلخواه را ایجاد نمود. پروتز سینه برند موتیوا در چهار مدل مینی ( کوچکترین طرح)، دمی ( متوسط رو به پایین)، کامل( متوسط رو به بالا)، کرست( بالاترین طرح) ساخته و تولید می‌شود.

پلی تک

پلی تک نیز جزء بهترین برند پروتز سینه قرار دارد که ساخت انحصاری کشور آلمان است و توانسته است به خوبی جای خود را در بازار اروپا تثبیت کند. این شرکت با توجه به استانداردهای جهانی اقدام به تولید انواع پروتز و البته سایر محصولات کرده و قبل از ارسال آنها به بازار آزمایش‌های لازم را روی محصولات تولیدی خود انجام می‌دهد. پروتز سینه پلی تک از نظر سلامتی مشکلی برای متقاضی ایجاد نکرده و با ژل‌های سیلیکونی با دوامی پر شده‌اند، طوری که احتمال پارگی آنها صفر است.

کیفیت بالای پوسته این پروتز که از الاستومر سیلیکون ساخته شده است این محصول را در برابر اثرات شیمیایی و مکانیکی مقاوم کرده و مانعی برای خروج روغن‌های سیلیکونی داخل پروتز است. پروتز سینه پلی تک در چهار نوع زیر تولید می‌شود:

  1. پروتز پلی تک POLYsmoooth
  2. پروتز پلی تک MESMO
  3. پروتز پلی تک POLYtxt
  4. پروتز پلی تک Microthane

سیلی مد

Silimed، یک شرکت برزیلی است که از سال 1978 در حال توسعه و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است، این شرکت ادعا می‌کند که وسیع‌ترین گستره پروتز سینه را در بازار دارد. این محصولات با یک غشای الاستومری بادوام پر شده از ژل سیلیکون 100% درجه پزشکی با کارایی بالا تولید می‌شوند. از آنجایی که ژل ناحیه‌ای است که ضربه و فشار ثابتی را تجربه می‌کند، ژل به کار رفته در این محصولات دارای قوام و سختی است تا شبیه بافت‌های آن ناحیه باشد و استحکام را حفظ کند.

هر ایمپلنت سینه سیلی‌مد دارای مارک و اندازه‌ای روی ایمپلنت است تا تشخیص آن در هر زمان آسان باشد. شرکت سیلی‌مد همچنین اولین و تنها شرکتی هستند که شماره سریال منحصربفردی را روی هر ایمپلنت سینه تولید شده چاپ می‌کنند، بنابراین قابلیت ردیابی کامل را تضمین می‌کنند.

آریون

پروتز سینه برند آریون Arion ساخت کشور فرانسه بوده و در ساخت آن از ژل سیلیکون منسجم که یک ژل چسبنده‌ای است که شکل زیباتر و طبیعی‌تری به سینه می‌بخشد استفاده شده است. این محصول علاوه بر دارا بودن مجوز تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، کلیه استانداردهای بین‌المللی و اروپایی را نیز دارا می‌باشد. طول عمر متوسط این پروتز 20 سال است و شرکت بیان می‌دارد که در صورت پاره شدن پروتز و نیاز به عمل دوم، پروتز جایگزین را رایگان ارائه می‌دهد. این برند نیز همانند سایر برندها نیازمند بررسی سالیانه از سوی پزشک است تا در صورت نیاز اقدام به تعویض به موقع ایمپلنت نمایید.

ناگور

برند ناگور بریتانیایی بوده و نسبت به کیفیت بالایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است. محصولات تولید شده در این شرکت نیز از نظر ایمنی مطمئن بوده و تاییدیه و مجوزهای سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی و ملی از جمله CE (جامعه اروپا) و FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) را دارا می‌باشند.

یکی از مزیت‌های خوب پروتز ناگور ضمانت مادام‌العمر آنست و این نشان از کیفیت خوب محصول تولیدی دارد که آن را برای طولانی مدت ضمانت می‌کند. از طرفی فناوری Nagotex مورد استفاده در پوسته پروتز ناگور آن را در برابر ضربات و پارگی‌ها مقاوم کرده و امکان نشتی مواد داخل آن وجود ندارد، پس می‌توان گفت از ماندگاری بالایی نیز برخودار است.

از دیگر ویژگی‌های پروتز مارک ناگور که می‌توان گفت آن را به بهترین برند پروتز سینه تبدیل می‌کند قدرت انتخاب و تنوع در محصولات این شرکت است، تصور کنید که 270 نوع مختلف پروتز سینه در این شرکت تولید می‌شود. جنس پروتزهای تولیدی این شرکت، سیلیکونی و آب نمکی است و از نظر ظاهری نیز در اشکال گرد و اشکی تولید می‌شود.

منتور

شرکت تولید کننده پروتز سینهMentor دارای بیش از 30 سال سابقه در تولید ایمپلنت‌های سینه در کشور آمریکا می‌باشد که از بالاترین کیفیت مواد سیلیکونی برای تهیه پروتز سینه برای موارد درمانی و زیبایی استفاده می‎‌کند. این برند نیز در دو نوع پروتز سیلیکونی و آب نمکی تولید می‌شود که نوع آب نمکی آن را می‌تواند در طی مراحل مختلف جراحی تنظیم نمود.

پروتزهای Mentor دارای عمر طولانی بوده و به شکل قطره اشکی تولید می‌شوند یعنی اینکه در قسمت بالا نازک‌تر و در پایه پرتر و کامل‌تر هستند تا شبیه سینه‌های طبیعی باشند.  این برند نیز در انواع مختلف سایزها و طرح‌ها ارائه می‌شود و همین خود یکی از دلایل محبوبیت این محصول در میان خانم‌ها می‌باشد.

یک نکته‌ی جالبی که شما عزیزان در هنگام بازدید از سایت اورجینال منتور با آن مواجه می‌شوید اینست که بخشی برای آپلود کردن عکس متقاضی دارد که با قرار دادن ایمپلنت‌های مختلف با فرم‌های متفاوت و نمایش آن روی بدن متقاضی امکان تست پروتزهای مختلف روی بدن قبل از جراحی واقعی را فراهم می‌آورد. انواع پروتز سینه منتور می‌توان به پروتز مموری شیپ، آب نمکی و مموری ژل تقسیم کرد.

اهمیت انتخاب برند پرتز سینه

اهمیت بالای انتخاب بهترین برند پروتز سینه از این جهت است که این جزء خارجی که قرار است وارد بدن شود، به مدت طولانی بایستی داخل بدن باقی بماند، پس این خیلی مهم است که محصولی را انتخاب کنیم که در طولانی و حتی کوتاه‌مدت آسیبی به فرد نرساند. پزشکان متخصص برای ایمنی بیمار و دریافت نتایج بهینه از برندهایی که توسط FDA تایید شده‌اند در جراحی بزرگ کردن سینه استفاده می‌کنند.

مسئله اینجاست که اکثر پروتزهای مورد استفاده شباهت‌های بیشتری با هم دارند و میزان تفاوت آنها اندک است با اینحال با توجه به ماندگاری طولانی مدت پروتزها در سینه حتما بایستی تحقیقات لازم در باره بهترین برند پروتز سینه به منظور حجم‌دهی و تغییر شکل و لیفت سینه داشته باشیم.

پس حتما قبل از جراحی هم در رابطه با پزشک متخصص متبحر و هم انواع برندهای پروتزهای موجود در بازار پرس‌وجو کرده و با مشاوره‌های قبل از جراحی نسبت به مزایای هر کدام از برندها آگاه شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه مقاله برندهای معروف را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با اطمینان بیشتری بهترین برند پروتز سینه را انتخاب کنید.

انواع  پروتز سینه چیست؟

اولین تقسیم‌بندی پروتزهای سینه معمولا بر اساس موقت و یا دائمی بودن آنها صورت می‌گیرد. پروتزهای موقت در واقع از ماده نرمی تشکیل شده‌اند که افراد با قرار دادن آنها درون لباس خود به سینه‌های خود حجم و فرم می‌دهند در حالیکه پروتزهای دائم را تنها با عمل جراحی می‌توان به صورت دائم در محل سینه‌ها قرار داد که این پروتزها خود مجددا انواع مختلفی از تقسیم‌بندی‌ها را دارند.

انواع  پروتز سینه چیست؟

پروتزهای سینه دائم را می‌توان از جنبه‌های مختلف چون مقدار برجستگی، شکل ظاهری یا ترکیبات تشکیل‌دهنده آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. بر اساس مقدار برجستگی این محصولات به 4 نوع زیر دسته بندی می‌شوند:

  1. پروتز با برجستگی کم
  2. پروتز با برجستگی متوسط
  3. پروتز با برجستگی زیاد
  4. پروتز با برجستگی بسیار زیاد

که در جلسه مشاور با انجام معاینات و بررسی‌های لازم و نیز در نظر گرفتن خواسته زیباجو و یا بیمار محترم یکی از انواع سایزهای ذکر شده برای فرد انتخاب می‌شود. بر اساس شکل ظاهری نیز پروتزها به دو نوع گرد و قطره اشکی تقسیم بندی می‌شوند و اما انواع پروتز سینه بر اساس جنس و مواد تشکیل دهنده نیز در بازار وجود دارند که خود به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. پروتز سینه آب نمکی
  2. پروتز سیلیکونی
  3. پروتز کامپوزیتی

پروتز سینه براساس شکل

همانطور که در مبحث پیشین ذکر شد، انواع پروتزهای سینه بر اساس شکل به دو نوع گرد و قطره اشکی تقسیم‌بندی می‌شوند که در فرم و شکل ظاهری با هم تفاوت‌های اندکی دارند که بسته به درخواست و سلیقه فرد یکی از این دو نوع انتخاب می‌گردد.

پروتز سینه گرد

در صورت استفاده از این نوع پروتز فرد سینه‌های گرد و پرتری خواهد داشت، این پروتزها اشکال متقارنی داشته و هدفشان پر کردن کل سینه است  ولی در حالت کلی می‌توان گفت که در صورت استفاده از این نوع پروتز شکل ظاهری سینه‌ها با اینکه بسیار خوش‌فرم است ولی کمی غیرطبیعی جلوه خواهد کرد و ممکن است پروتز مدام در جای خود چرخش کند.

پروتز سینه قطره اشکی یا آناتومیکال

این نوع پروتز به حالت طبیعی سینه‌ها شباهت بیشتری داشته و در آن قسمتی از سینه که در زیر نوک سینه قرار دارد پرتر بوده و ظاهری کاملا طبیعی به خود می‌گیرد. این نوع پروتزها برای افرادی که سینه‌هایشان تخت است و شکل و فرم خاصی ندارد مناسب است، کسانی که عدم تقارن در سینه دارند و یا بافت نرم سینه‌شان کم است بهتر است از این نوع پروتز استفاده کنند.

پروتز سینه براساس سایز

نوع دیگر تقسیم‌بندی بهترین برند پروتز سینه بر اساس برجستگی‌های آن است که می‌تواند از برجستگی کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد متغیر باشد. مسلما افراد جراحی پروتز سینه را به منظور پرتر نشان دادن سینه‌ها انتخاب می‌کنند ولی این پری و برجستگی از دیدگاه افراد متغیر است و بسته به سلیقه و توصیه‌های پزشک زیباجویان عزیز بایستی سایزی را انتخاب کنند که متناسب با سایر اجزای بدنشان باشد.

از نظر ظاهری پروتزهایی که برجستگی متوسط دارند، مسطح‌تر هستند و پروتزهایی که دارای برجستگی زیاد هستند، طبیعتا برجسته‌تر و گردتر هستند. با این تفاسیر حتما متوجه شدید که در صورت استفاده از  پروتزهای با برجستگی‌های زیاد سینه‌های بزرگتری خواهید داشت تا زمانی که از پروتز با برجستگی متوسط استفاده کنید. معمولا پروتزهای متوسط شکل ظاهری طبیعی‌تری برای فرد ایجاد می‌کنند، با اینحال این یک انتخاب شخصی است و هستند کسانی که سینه‌های با برجستگی زیاد دوست دارند. این انتخاب‌ها کاملاً به شما بستگی دارد و جراح معتبر نیز به شما در داشتن انتخاب درست و نیز تعیین بهترین برند پروتز سینه کمک خواهد کرد.

پروتز آب نمکی

یکی از انواع پروتزهای سینه پروتز آب نمکی است که همانطور که از اسمش پیداست ماده تشکیل دهنده آن سالین یا همان ترکیب آب و نمک است. استفاده از این پروتز شکل گردی به سینه‌های فرد می‌بخشد و حتی در صورت پاره شدن ضرر خاصی برای بدن ندارد و محلول سالین موجود در آن به راحتی جذب بدن می‌شود، ولی همانند هر محصول دیگری استفاده از پروتز آب نمکی نیز برای خود دارای مزایا و معایبی می‌باشد.

از جمله مزایای آن بی‌ضرر بودن آن برای بدن، عدم نیاز به بازدید دوره‌ای پزشک و عدم نیاز به ایجاد برش‌های وسیع برای جایگذاری پروتز است، ولی از معایب این محصول نیز می‌توان به ندادن فرم طبیعی به سینه، احتمال پارگی و خالی شدن آن و نیز احتمال هر چند ناچیز تاثیر بر بافت سینه اشاره کرد.

پروتز کامپوزیتی

پروتز کامپوزیتی در صورت صدمه دیدن تغییری در ظاهر نخواهد داشت. قسمت پایین این نوع پروتز برجستگی بیشتری داشته و به خاطر سفتی که دارد کم‌تر دچار آسیب می‌شود. جایگذاری پروتز کامپوزیتی در محل سینه‌ها کمی دشوار است و این یکی از معایب این پروتزهاست و به همین دلیل امروزه دیگر استفاده از این پروتزها زیاد در میان متقاضیان عزیز رواج ندارد.

پروتز سیلیکونی

یکی دیگر از انواع جنس‌ها و مواد مصرفی در تهیه پروتز سینه سیلیکون است که درون آن‌ها با ژل‌های چسبنده پر شده و به همین دلیل شکل گرد و البته طبیعی‌تری دارد. از جمله ویژگی‌های خوب این پروتز اینست که در صورت پاره شدن به یکباره خالی نمی‌شود و از نظر ظاهری و لمس کردن یک حس طبیعی همانند بافت سینه به فرد می‌دهد.

ولی استفاده از این محصول معایبی نیز دارد و آن این که مواد موجود در این پروتز جذب بدن نشده و به منظور اطمینان از صحت و سلامت آن هر چند وقت یکبار نیاز است تا از سوی پزشک متخصص بررسی شود. از دیگر معایب پروتز سیلیکونی می‌توان به نیاز بیشتر به ایحاد برش برای جای‌سازی پروتز در سینه اشاره کرد.

کدام برند ماندگاری بیشتری دارد؟

همانطور که در مباحث انواع پروتزها ذکر شد، مارک‌های مختلف پروتز سینه در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند و همین موضوع باعث تفاوت در ماندگاری انواع مختلف پروتزها می‌شود. یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در قیمت پروتزهای سینه نیز همین مدت زمان ماندگاری آنهاست.

برخی برندها چون برند منتور و پلی تک ادعا می‌کنند که در شرایط ایده‌آل ماندگاری مادام‌العمر دارند و البته هر دو این محصولات در ساخت پروتز خود از موادی بهره برده‌اند که امکان ضربه دیدن یا پارگی پروتز را به صفر می‌رسانند. به عنوان مثال استفاده از پوشش سیلیکونی چند لایه اطراف پروتز منتور و یا پوشش میکروپلی‌اورتان به کار رفته در پروتز پلی تک اثبات کننده ادعای مادام العمر بودن این محصولات است.

البته سایر برندها چون موتیوا و ناگور نیز از جمله برندهای محبوب و بادوامی به حساب می‌آیند که هر کدام گارانتی 10 یا 20 ساله روی محصولات خود دارند و طرفداران زیادی در میان متقاضی عمل جراحی پروتز سینه دارند. با همه این ادعاها باز هم ضروریست که هر ساله از سوی پزشک مورد بررسی قرار گرفته و از صحت پروتزهای کار شده در سینه اطمینان حاصل نمایید.

کدام برند پروتز سینه ماندگاری بیشتری دارد؟

هر چند وقت یکبار می توانم یک پروتز سینه جدید انجام دهم؟

هر پروتز سینه معمولا بر اساس شرکت سازنده و مواد مصرفی به کار رفته در ساختار خود دارای طول عمر مشخصی است که پس از گذر این مدت زمان نیاز به تعویض پروتز خواهید داشت. به همین دلیل است که حتما پزشک متخصص شما قبل از انجام عمل جراحی باید شما را آگاه سازد که استفاده از حتی بهترین برند پروتز سینه نیز مادام‌العمر نبوده و پس از حدودا 8 الی 20 سال(البته بازه زمانی ذکر شده از فردی به فرد دیگر بسته به سبک زندگی و شرایط بدنی افراد متغیر است) نیاز به خارج کردن پروتز و در صورت تمایل جایگزین‌ کردن آن با سایز و فرم دیگر پروتز است.

بنابراین، اگر شما بنا به درخواست خود تمایل به تغییر پروتز داشته باشید، این کار هر زمان نیاز باشد امکانپذیر است ولی در صورت راضی بودن از سایز و فرم پروتز خود، بایستی هر چند وقت یکبار از سوی پزشک خود مورد معاینه قرار گیرید تا از بابت پارگی، فرسودگی و نیاز به تعویض پروتز خود مطمئن شوید.

در نهایت با توجه به انواع برندهای ذکر شده در این مقاله، انتخاب بهترین برند پروتز سینه برای شما به عنوان یک فرد متقاضی ایمپلنت سینه دشوار است و بهتر است برای انتخاب بهترین مارک از کمک‌ها و راهنمایی‌های جناب آقای دکتر رضا روحانی، متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در کلینیک پوست و مو رز، بهره ببرید تا نتیجه دلخواه خود از این عمل زیبایی را دریافت کنید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
قیمت پروتز سینه در تهران 1403 چقدر است؟

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ملیحه سلیمی
    25/09/1402 1:30 ق.ظ

    منتور که فیکه فیکه توایران با عرض معذرت با سند میگم دخترخالم بعد پروتز باسن کارش به بیمارستان عفونی کشید یماه و بقیه شم که …..برند موتیوا که بد نیس ولی برند سبین که اروپارو دربر گرفته رو چرا اسمشو نیاوردین این عجیبه

    پاسخ
  • برند موتیوا بنظرم ازهمه بهتره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید