ایا بعد از عمل لیپوماتیک میتوان باردار شد؟

آیا بعد از لیپوماتیک می توان باردار شد؟

لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی برای خلاص شدن از چربی‌های موضعی و رسیدن به تناسب اندام است. لیپوماتیک در کلینیک‌های زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص باتجربه و آموزش دیده که شناخت درستی از آناتومی بدن دارد، انجام می‌شود. عمل زیبایی پیکرتراشی یکی از محبوب‌ترین عمل‌هایی زیبایی در میان بانوان به شمار می‌رود اما سؤالات و نگرانی از جهت بارداری بعد از پیکرتراشی برای آن‌ها به وجود می‌آید که به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

امکان بارداری بعد از لیپوماتیک

آیا بارداری بعد از عمل سبب از بین رفتن نتایج لیپوماتیک می شود؟

لیپوماتیک یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به خصوص در میان زنان است که با کمترین عوارض موقت همراه است و از این رو به عنوان یک روش ایمن برای تخلیه چربی‌های موضعی و کاهش سایز شناخته شده است. در طی یک جلسه، مقدار زیادی چربی، بدون درد و خونریزی از بدن خارج می‌شود. یکی از دغدغه‌های بانوان، مسأله ماندگاری نتایج لیپوماتیک پس از بارداری است. بسیاری از آن‌ها تصور می‌کنند پس از بارداری نتایج پیکرتراشی از بین ‌می‌رود و بارداری نتایج حاصل از جراحی لاغری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر خلاف تصور اکثر افراد، بارداری بر روی نتایج لیپوماتیک خانم‌ها تأثیری نمی‌گذارد. بعد از زایمان، ورم شکم خوابیده و اگر رژیم غذایی مناسب داشته و ورزش کردن را شروع کنید، مجددا به تناسب اندام خود قبل از حاملگی خواهید رسید.

آیا بارداری بعد از عمل سبب از بین رفتن نتایج لیپوماتیک می شود؟

بسیاری از زنان ممکن است پس از زایمان تصمیم به انجام عمل زیبایی لیپوماتیک بگیرند اما لازم به ذکر است که پیکرتراشی چربی‌های اضافه را از بین می‌برد اما پوست‌های اضافی که پس از زایمان در اطراف شکم جمع شده‌اند را جمع نمی‌کند. با انجام لیپوماتیک قبل از بارداری از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنید.

تاثیرات بارداری بر روی لیپوماتیک

بانوانی که پس از انجام پیکرتراشی اقدام به بارداری کرده‌اند، در طول این دوران فقط دچار اضافه وزن می‌شوند و پس از زایمان این اضافه وزن را نیز از دست می‌دهند. نتایج لیپوماتیک برای طولانی مدت در فرد می‌ماند و حتی در مواردی مشاهده شده است که عمل پیکرتراشی به افراد زیادی کمک کرده است تا در هنگام بارداری، دچار اضافه وزن زیادی نشوند.

تاثیرات بارداری بر روی پیکرتراشی بدن

آیا بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک می توان بارداری شد؟

یکی از مسائلی که ذهن بانوان متقاضی عمل زیبایی لیپوماتیک را به خود درگیر کرده است این است که آیا بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک می‌توانند باردار شوند؟ این نگرانی کاملاً غیر ضروری است و پیکرتراشی برای بارداری اختلال ایجاد نمی‌کند. برخی افراد تصور می‌کنند که پس از انجام پیکرتراشی و خالی کردن چربی‌های شکم، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در دوران بارداری دچار مشکل می‌شوند که این یک تصور غلط می‌باشد. لازم به ذکر است که با لیپوماتیک شکم و پهلو می‌توانید پوست این نواحی را لیفت نمایید.

به همین دلیل بعد از آن پوست نمی‌افتد و آویزان نمی‌شود. اما این بدان معنی نیست که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و در روند بارداری اختلال ایجاد می‌کند. فردی که لیپوماتیک انجام داده است، می‌تواند بعد از آن به راحتی باردار شود و مشکلی در بارداری به وجود نمی‌آید.

آیا در حین بارداری لیپوماتیک قابل انجام است؟

تصمیم به انجام عمل جراحی در حین بارداری می‌تواند یک مسأله دشوار باشد و غالباً ضرورت انجام این کار مهم‌تر از میل به انجام عمل جراحی است. خطرات این عمل در دوران حاملگی، به طور کلی بیشتر از زمان عادی است. عمل‌های زیبایی مانند لیپوماتیک در دوران بارداری انجام نمی‌شود.

در حقیقت، اکثر بیمارستان‌ها بلافاصله قبل از جراحی، آزمایش بارداری را انجام می‌دهند تا از احتمال جراحی بر روی زنی که از بارداری خود آگاه نیست، جلوگیری کنند تا عوارض هم برای جنین و هم برای مادر به حداقل برسد. در بیشتر موارد، اگر تصمیمی برای انجام عمل جراحی بر روی یک زن باردار گرفته شود، به این دلیل است که زندگی مادر بدون جراحی در معرض خطر است.

به عنوان مثال، اگر مادر مبتلا به آپاندیس شود، این عمل جراحی انجام خواهد شد زیرا خطرات ناشی از پارگی آپاندیس از خطرات آپاندکتومی بیشتر است. عمل‌های جراحی زیبایی مانند پیکرتراشی یا عمل زیبایی بینی و سایر عمل‌های زیبایی در دوران بارداری انجام نمی‌شود.دجنین انسان در معرض آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض دارو‌ها در سه ماهه اول، به ویژه در هشت هفته اول بارداری است. علاوه بر این در صورتی که نیاز حتمی به انجام عمل باشد، هنگامی که بیهوشی عمومی به یک خانم باردار داده شود، جنین نیز بیهوشی را دریافت می‌کند. به همین دلیل، در صورت لزوم به جای بیهوشی عمومی، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.

مراقبت های مورد نیاز از نتایج حاصل از لیپوماتیک

لیپوماتیک نیز مانند سایر عمل‌های جراحی زیبایی نیازمند مراقبت صحیح بعد از عمل است:

  1. بعد از عمل پیکرتراشی، گن مخصوص در اختیار فرد قرار داده می‌شود که به حفظ فشار و متوقف کردن خونریزی کمک بسیاری می‌کند. این فشار کمک می‌کند پوست بر روی عضلات چسبیده و دچار افتادگی نشود. 2 الی ۳ هفته پس از عمل زیبایی لیپوماتیک، فرد نیاز به استفاده از گن مخصوص به صورت شبانه‌روزی دارد و فقط برای استحمام باید باز شود.
  2. از انجام دادن فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین تا زمانی که متخصص توصیه کرده است، خودداری کنید.
  3. درک این نکته ضروری است که نتایج لیپوماتیک تا سه ماه بعد از عمل کاملاً مشهود نیست زیرا نیاز به زمان لازم برای فروکش کردن تورم و کبودی‌های بعد از لیپوماتیک خواهید داشت.
  4. برای کمک به روند بهبودی پس از لیپوماتیک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. کاهش نمک، افزایش پروتئین، کاهش شکر، نوشیدن آب کافی و مصرف میوه و سبزیجات تازه، از جمله نکات تغذیه‌ای در دوران نقاهت به حساب می‌آیند.
  5. مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را تا یک ماه بعد از عمل ترک کنید.
  6. در هفته‌های اول پس از پیکرتراشی مصرف دارو‌های آنتی‌بیوتیک که توسط جراح لیپوماتیک شما تجویز شده است ضروری است.
  7. در هفته‌های اول، امکان استخر رفتن یا شنا ممکن نیست زیرا نفوذ آب به سوراخ‌های ایجاد شده لیپوماتیک احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.
  8. همچنین ممکن است پس از عمل زیبایی پیکرتراشی اختلالاتی در عادت ماهانه بانوان رخ دهد که امری طبیعی می‌باشد و جای هیچگونه نگرانی ندارد.

نتیجه گیری حاملگی بعد از لیپوماتیک

آوردن یک زندگی جدید به جهان یک تجربه عمیق است، اما با مجموعه ای از چالش ها همراه است. بسیاری از مادران به دنبال راه هایی برای متعادل کردن تغییرات بدن خود بعد از گذراندن بارداری خود هستند. لیپوماتیک، یک روش زیبایی که برای کانتور کردن بدن طراحی شده است، به عنوان یک راه حل بالقوه مورد توجه قرار گرفته است. لیپوماتیک شامل برداشتن و انتقال چربی برای تقویت یا تغییر شکل نواحی خاصی از بدن است. بهبود اعتماد به نفس بدن، کاهش ناراحتی و افزایش عزت نفس از جمله مزایای بالقوه است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
بررسی تخصصی تکنیک لیپوماتیک و بادی جت در لاغری
نوشتهٔ بعدی
مقایسه تخصصی دو روش لیپوماتیک و لیپولیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید