آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ راهکارهای کاهش درد

میزان درد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش مراقبت از زیبایی رایج است که برای از بین بردن موها به مدت طولانی انجام می‌گیرد. این کار با غیر فعال کردن موقتی فولیکول‌های مو در مرحله آناژن، باعث کاهش رشد تارهای مو می‌شود. نتیجه حاصل از این روش کاملاً دائمی نیست، اما برای رسیدن به هدف ایده آل از این درمان لیزری، باید چندین هفته انتظار کشید. این روش درمانی برای تمامی مناطق بدن (چه لیزر موهای زائد صورت و چه بدن) به جز اطراف چشم‌ها، ایده آل است. به این ترتیب مشتری‌های پر و پا قرصی برای این روش پیدا شده است. این افراد دوست دارند بدانند که آیا لیزر موهای زائد دردناک است ؟

نکته مهم این است که مزایای لیزر موهای زائد را نمی‌توان به راحتی به دست آورد. این درمان می تواند بر اساس منطقه‌ای که تحت درمان قرار گرفته است و همچنین آستانه تحمل درد هر شخص، دردناک بسیار خفیفی ایجاد کند. البته ناگفته نماند که درد ناشی از آن مانند درد دل یا دندان نیست.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

بلکه با توجه به استفاده از اشعه‌های نوری متمرکز، کمی گرما متوجه پوست فرد خواهد شد که برخی آن را “درد” تلقی می‌کنند. بنابراین آقای دکتر رضا روحانی پزشک با تجربه کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز، در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد درد دارد یا خیر، می‌گویند: این موضوع کاملا بستگی به بدن هر شخص و میزان تحمل آن‎ها دارد. به طور کلی این روش درد آنچنانی و طولانی مدت ایجاد نمی‌کند و در کسری از ثانیه از بین خواهد رفت.

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد چیست؟

دستگاه لیزر موهای زائد بدن با تولید پالس‌هایی در کمتر از یک ثانیه، ریشه‌های موهای زائد بدن شما را از بین می‌برد. در واقع دستگاه لیزر موهای زائد بدن موهای تیره و ضخیم بدن شما را به طوری که به پوست اطراف آن‌ها آسیبی نرسد هدف قرار می‌دهد. دستگاه لیزر موهای زائد بدن بر روی موهای زائد تیره موثرتر عمل می‌کند و نتیجه بهتری دارد؛ اما اگر مو‌هایی روشن، بلوند، قرمز و یا مایل به خاکستری دارید ممکن است تغییر زیادی را پس از انجام لیزر موهای زاید بدن متوجه نشوید.

به این دلیل که دستگاه لیزر موهای زائد بدن جذب موهای زائد تیره می‌ شوند و بر روی موهای زائد روشن به اندازه موهای زائد تیره موفق عمل نمی‌کنند. البته قبل از انجام لیزر موهای زائد بدن پزشک یا اپراتور در طی یک جلسه مشاوره، نوع پوست و نوع و ضخامت موهای زائد بدن شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و تعیین می‌کند که آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر و همچنین چه نوع دستگاهی روی بدنتان بهترین تاثیر را می‌گذارد. در گزارشات تجربی از سراسر جهان آورده شده است که معمولا افرادی که لیزر موهای زائد بدن را انجام می‌دهند با گذراندن 3 تا 7 جلسه، ریزش چشمگیر و دائمی مو را تجربه خواهند کرد.

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد روشی امن است؟

حذف موهای زائد بدن معمولاً بی خطر و امن است. با بررسی‌های انجام گرفته بر روی افرادی که لیزر موهای زائد بدن را انجام داده‌اند، مشخص شده است که این افراد پس از انجام لیزر موهای زاید بدن در دراز مدت، با خطرات جدی‌ای مواجه نشده‌اند.

با این حال ممکن است افرادی پس از انجام لیزر موهای زائد بدن با برخی از عوارض جانبی مواجه شوند. معمولا پزشک متخصص برای جلوگیری از این مشکل، قبل از انجام لیزر موهای زاید بدن بر روی قسمتی به طور آزمایشی لیزر موهای زائد بدن را انجام می‌دهد و واکنش پوست را در برابر لیزر موهای زاید بدن بررسی می‌کند. برای اینکه انجام لیزر موهای زائد بدن برایتان روشی امن و بی خطر باشد، لازم است در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص دقت کنید.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

انجام لیزر موهای زائد بدن با توجه به نوع، ضخامت پوست و آستانه تحمل فرد ممکن است با درد همراه باشد. البته میزان دردی که ممکن است ایجاد شود بستگی به ناحیه تحت درمان دارد و شدت ناراحتی از ناحیه‌ای با ناحیه دیگر بدن متفاوت می‌باشد.

برای مثال انجام لیزر موهای زاید بدن پا‌ها معمولا با دردی همراه نیست اما ممکن است فرد درد را در طول لیزر زیر بغل یا پشت لب تجربه کنند؛ البته دردی که ممکن است در طول لیزر بدن ایجاد شود قابل پیشگیری است و افراد می‌‌توانند با انجام هر یک از موارد زیر از این درد جلوگیری کن

  1. 30 دقیقه قبل از انجام لیزر آرام بخش مصرف کنید.
  2. از کرم‌های بی حس کننده‌ای مانند زایلاپی یا لیدوکائین یک ساعت قبل از انجام لیزر استفاده نمایید.
  3. مصرف آنتی هیستامین از دو روز قبل از انجام لیزر و صبحی که می‌ خواهید لیزر انجام دهید، می‌تواند باعث کاهش درد شما شود.

برای چند روز پس از انجام لیزر موهای زائد بدن، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و ملتهب شود که بسیاری از افراد این احساس را شبیه آفتاب سوختگی و بدون درد توصیف کرده اند. البته در صورتی پزشک متخصصی را برای انجام لیزر موهای زائد بدن انتخاب کرده باشید با مشکل آسیب دیدگی پوست بعد از انجام از بین بردن موهای زاید بدن، مواجه نمی‌ شوید.

میزان درد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چقدر درد دارد؟

در بیشتر موارد، لیزر موهای زائد کمترین درد را ایجاد می‌کند به خصوص زمانی که آن را با سایر روش‌های موزدایی مانند اپیلاسیون مقایسه کنید. بسیاری از زیباجویان اظهار می‌کنند که احساس می‌کنند ناحیه تحت درمانشان یک ثانیه می‌سوزد و بلافاصله آرام می‌شوند. البته همانطور که گفته شد ناحیه‌ای که لیزر می‌شود و مقدار تحمل درد توسط شما، میزان درد مرتبط با لیزر موهای زائد را تعیین می‌کند. لیزر موهای زائد از انرژی نوری بسیار متمرکز استفاده می‌کند تا فولیکول‌های مو را بدون آسیب رساندن به پوست اطرافش از بین ببرد.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بعد از هر جلسه درمان بین 15 تا 30 درصد کاهش مو داشته باشید. ما در کلینیک پوست و مو رز لیزر موهای زائد را در هر قسمتی از بدن شما که موهای ناخواسته دارد از جمله صورت، سینه، بازوها، پاها و ناحیه بیکینی را توصیه کرده و آن را با بالاترین کیفیت و بیشترین میزان ریزش مو در کمترین تعداد جلسه انجام می‌دهیم.

در چه مناطقی از بدن درد بیشتری هنگام لیزر احساس می‌شود؟

این درد به آستانه تحمل درد افراد بستگی دارد با این حال طبق نظر سنجی‌هایی که صورت گرفته است، مناطقی مانند پشت لب و ناحیه ران داخلی بیشترین میزان ناراحتی را ایجاد می‌‌کنند. البته برخی افراد طی لیزر درمانی ممکن است متوجه شوند که برخی از مناطق بدنشان نسبت به سایر نواحی حساس‌تر است. مناطقی مثل پاها، زیر بغل، بیکینی و دست‌ها طبق نظر سنجی‌ها بسیار راحت و بدون ناراحتی، درمان با لیزر را پشت سر می‌‌گذارند. باید در نظر داشته باشید که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و هرکسی ممکن است حین لیزر به نقطه خاصی در بدنش واکنش نشان دهد؛ به عنوان مثال لیزر پشت لب برای یک نفر ممکن است دردناک و برای فردی دیگر کاملا بدون درد باشد.

راهکارهای موثر کاهش درد حین لیزر موهای زائد

اکثر قریب به اتفاق افرادی که این روش را انجام داده‌اند اعتقاد دارند که ناراحتی و درد ناشی از این روش کاملا قابل تحمل است. اما برای افرادی که استرس دارند و از درد کشیدن می‌‌ترسند، روش‌های زیر را پیشنهاد می‌‌کنیم:

  1. برخی از دستگاه‌ها از یک مکانیزم خنک کننده تحت عنوان کولینگ (Cooling) استفاده می‌‌کنند که دارای قدرت تولید دمای بسیار پایین را دارد. به این ترتیب، قبل از شات زدن در هر منطقه، می‌‌توان با قابلیت کولینگ، ناحیه مورد نظر را طی چند ثانیه لمس موقت کرد و به لیزر درمانی ادامه داد.
  2. استفاده از کرم و پمادهای بی حس کننده. پمادهای لیدوکائین و زایلاپی می‌‌توانند به مدت محدودی پوست را بی حس کنند. برای استفاده از این محصولات، باید حداقل 1 ساعت قبل از لیزر درمانی، پماد را روی سطح پوست تمی‌ز بمالید و منتظر بمانید تا بدن بی حس شود. سپس باید آن را شست و اقدام به آغاز لیزر موهای زائد کرد.
  3. خانم‌ها باید توجه داشته باشند که چند روز قبل و بعد از دوره قاعدگیشان، حسگرهای دردشان حساس‌تر می‌‌شوند. بنابراین اگر در این دوران لیزر درمانی انجام شود (هر نقطه از بدن)، درد بیشتری حس خواهد شد. پس بهتر است نوبت لیزر خود را به زمانی غیر از این مدت موکول کنید.

عوارض و خطرات احتمالی ناشی از لیزر موهای زائد

بعد از انجام لیزر موهای زائد بدن ممکن است دچار برخی از عوارض جانبی طبیعی آن شوید اما جای نگرانی نیست چراکه همه این عوارض موقتی و زود گذر هستند. علت ایجاد مشکلاتی مثل قرمزی، سوزش، دانه دانه شدن پوست، تورم خفیف و پوسته پوسته شدن این است که اشعه لیزر فولیکول‌های مویی را که زیر پوست قرار دارند را مورد هدف قرار می‌دهد ممکن است بدن در برابر آن واکنش‌هایی از این دست نشان دهد. با این حال افرادی آموزش ندیده و کم تجربه هستند که برخلاف تعهدهای اخلاقی، بدون داشتن مجوز و در اختیار داشتن دستگاه‌های سالم و جدید اقدام به تاسیس و ارائه خدمات لیزر موی زائد می‌کنند. اگر شما سهوا به این مراکز غیر معتبر و ناشناس مراجعه داشته باشید ممکن است عوارضی همچون موارد زیر گریبان‌گیرتان شود:

  1. عفونت پوستی
  2. تغییر رنگ پوست
  3. لکه شدن پوست
  4. سوختگی‌های شدید
  5. تاول

در صورتی که با هر یک از موارد گفته شده بعد از انجام لیزر موهای زائد بدن به مدت طولانی مواجه شدید حتما به مرکز درمانی خود مراجعه کنید. برخی از مردم تصورات غلطی از عوارض لیزر موهای زائد بدن دارند و تصور می‌‌کنند لیزر بدن باعث نازایی می‌‌شود؛ اما با توجه به بررسی‌های انجام شده هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر باعث نازایی می‌ شود وجود ندارد. به این دلیل که لیزر موهای زائد بدن فقط به لایه‌های رویی پوست نفوذ می‌کند و به بافت و اندام‌های داخلی دیگر نمی‌‌رسد و نمی‌ تواند آسیبی به آن‌ها برساند.

احساسات پس از انجام لیزر موهای زائد

بعد از جلسه لیزر موهای زائد، قرمزی یا سوزش خفیف، شبیه آفتاب سوختگی خفیف، معمول است. این معمولا در عرض چند ساعت تا یک روز فروکش می کند. استفاده از کرم های تسکین دهنده و اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند روند بهبودی را بهبود بخشد.

لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی رز

انتخاب‌های درست در زندگی تاثیرات مثبت و رو به جلویی را رقم می‌زنند و شما را از موقعیت‌های منفی دور نگه می‌دارند. یکی از این انتخاب‌ها پیدا کردن یک پزشک و مرکز پوست و موی مطمئن برای انجام لیزر موهای زائد بدن با آسودگی خاطر است. وجود یک کادر حرفه‌ای و خوش برخورد پزشکی و درمانی می‌تواند علاوه بر تضمین نتایج مورد نظرتان، شما را در مورد پروسه پیش رویتان آگاه کند.

زیباجویان گرامی در صورت تمایل به منظور کسب اطلاعات کامل در رابطه با دستگاه‌های لیزر مو، میزان درد ناشی از آن‌ها و هزینه لیزر موهای زائد می‌توانند با مشاورین کلینیک پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانند از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه و ارزشمند کلینیک رز ترتیب دهید.

منابع: healthline

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تعداد و جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد
نوشتهٔ بعدی
رابطه لیزر موهای زائد و سرطان پوست + رفرنس معتبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید