آر اف فرکشنال (RF Fractional) – اثرات آن بر جوانسازی پوست صورت

اثرات آر اف فرکشنال بر جوانسازی پوست صورت

آر اف فرکشنال یکی از دستگاه‌هایی است که به منظور زیبایی و رفع ایرادات پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه از لیزر RF جهت جوانسازی پوست استفاده می‌شود و به شکلی مطلوب بر روی پوست اثرگذار است. به نحوی که پس از انجام آر اف فرکشنال پوست می‌توان بازسازی و جوانسازی را به وضوح در ناحیه مورد نظر مشاهده کرد.

این روش به عنوان یکی از شیوه‌های کم تهاجمی شناخته می‌شود که برای انواع پوست در سنین مختلف کاربرد دارد. جوانسازی دوباره با آر اف فرکشنال توسط عملکرد مطلوب دستگاه با تاثیر بر روی لایه‌های سطحی و عمقی پوست انجام‌پذیر است تا نتیجه‌ای دلخواه حاصل گردد.

آر اف برای چه سنی مناسب است؟

اغلب از این شیوه برای افرادی که بین 30 تا 55 سال سن دارند استفاده می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که آر اف برای افرادی کاربرد دارند که دچار بیماری خاصی نیستند و این شیوه توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود تا فرد دچار عوارض یا مشکلات خاصی نشود.

سن مناسب آر اف فرکشنال

اهداف آر اف فرکشنال

تحریک کلاژن سازی که با استفاده از این شیوه صورت می‌گیرد و در لایه درم اتفاق می‌افتد. انرژی امواجی که به پوست تابانده می‌شوند در لایه درم تبدیل به گرما شده و در نهایت کلاژن سازی تحریک خواهد شد.

از دیگر اهداف آر اف فعال کردن فیبروپلازی است که بافت‌های فیبروزی ایجاد می‌کند و نتیجه آن ساخت و تولید کلاژن بوده و مانند یک بافت ضخیم موجب پوشاندن قسمت سطحی پوست می‌شود. در این شیوه برای تشکیل بافت فیبروزی در نواحی خاصی از پوست آسیب وارد می‌شود تا لایه درم ضخیم شود.

عکس قبل و بعد آر اف فرکشنال

در عکس “قبل”، پوست افراد علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و عدم استحکام را نشان می دهد. پوست ممکن است کدر و خسته، با بافت ناهموار و رنگدانه به نظر برسد. این علائم رایج پیری می تواند نتیجه روند طبیعی پیری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل محیطی باشد.

در عکس «بعد»، پس از انجام درمان فرکشنال RF، پیشرفت های قابل توجهی قابل مشاهده است. پوست صاف تر، سفت تر و جوان تر به نظر می رسد. خطوط ریز و چین و چروک کاهش یافته و بافت پوست یکدست تر و درخشان تر به نظر می رسد. درمان فرکشنال RF تولید کلاژن را تحریک کرده است که منجر به این پیشرفت‌های قابل‌توجه شده است و در نتیجه پوستی جوان‌تر و جوان‌تر ایجاد می‌کند.

آر اف فرکشنال

موارد کاربرد دستگاه rf صورت

  1. این شیوه غیر تهاجمی برای درمان شل شدگی پوست و رفع افتادگی با سفت کردن پوست انجام می‌شود.
  2. درمان چین و چروک‌های پوستی در نواحی دور چشم و خط اخم و خط خنده از کاربردهای ویژه این روش است.
  3. از بین بردن شلی غبغب که باعث لیفت پوست این ناحیه خواهد شد.
  4. برای سفت کردن پوست گردن روش آر اف موثر است.
  5. از کاربردهای مطلوب این دستگاه رفع جای زخم و اسکار است و می‌تواند برای رفع ترک و درمان آکنه نیز تاثیرگذار باشد.
  6. آر اف موجب درمان ترشح چربی پوست شده و با کنترل این عمل موجب تنگ شدن منافذ پوست و کنترل چربی در آن خواهد شد.
  7. در کنترل تعریق نقش مهمی دارد و روشن کردن پوست از دیگر اثرات این دستگاه است.

آر اف فرکشنال برای جای جوش

از کاربردهای مهم آر اف کاهش جوش‌های صورت است که در سنین مختلف روی پوست وجود دارد. درمان جوش صورت با جوانسازی به شیوه آر اف یکی از عملکردهای مهم این دستگاه است که موجب زیبایی و رضایت خاطر فرد از نتیجه کار می‌شود. ترمیم و بازسازی پوست با ترمیم لا‌های عمیق در آن موجب درمان جوش و جای جوش خواهد شد.

آر اف برای لک صورت

برای درمان لک صورت به هر دلیل که اتفاق افتاده باشد می‌توان از آر اف استفاده کرد. فرکانس رادیویی که با ترکیبی از نور و انرژی حرارتی تابانده می‌شود بافت زیر پوست را گرم کرده در نتیجه سبب تحریک و بازسازی طبیعی پوست شده تا جریان خون را در این ناحیه افزایش یابد. به همین دلیل تحریک تولید کلاژن و الاستین صورت می‌گیرد و این گرمای حاصل از دستگاه موجب تبخیر ملانین‌های اضافی که روی پوست وجود دارند شده و روشن شدن رنگدانه‌ها را به همراه خواهد داشت. انرژی حرارتی حاصل از دستگاه با نفوذ به لایه زیرین پوست اثر مطلوبی را بر سلول‌هایی که حاوی رنگدانه هستند می‌شود.

آر اف فرکشنال برای لاغری

لاغری موضعی با دستگاه آر اف یکی از راه‌های درمانی برای حذف چربی اضافی در نواحی مختلف بدن است که تجمع چربی یا سلولیت در آن قسمت‌ها وجود دارد. برای لاغری در ناحیه فک و زیر چانه یا غبغب از آر اف استفاده می‌شود. امواجی که به نواحی بدن می‌رسد با نفوذ در پوست و اثرگذاری بر ناحیه درم و زیر پوست موجب می‌شود ساختار پوست بهبود پیدا کند و سفت شود.

آر اف فرکشنال برای ترک پوستی

از آنجایی که ترک‌های پوستی غالبا بر اثر کمبود کلاژن ایجاد می‌شوند با استفاده از روش آر اف می‌توان تاثیر فوق‌العاده‌ای را روی پوست مشاهده نمود. ناحیه‌ای که ترک دارد با دمای استاندارد دستگاه گرم شده و پوست به تولید کلاژن طبیعی می‌پردازد و در نتیجه ترک‌ها ترمیم شده و پوست قسمت مورد نظر سفت خواهد شد.

آر اف فرکشنال برای تعریق زیر بغل

یکی از کاربردهای آر اف جهت درمان تعریق زیاد است. این شیوه یکی از جدیدترین متدهای برای درمان تعریق زیر بغل محسوب می‌گردد و بدون عارضه می‌باشد. با استفاده از امواج ساطع شده از دستگاه آر اف در نهایت زنجیره سمپاتیک تخریب شده و تعریق در نواحی زیر بغل و دست از بین خواهد رفت.

عوارض آر اف فرکشنال

در اینجا برخی از عوارض RF فرکشنال آورده شده است:

  1. قرمزی و تورم: پس از درمان فرکشنال RF، قرمزی و تورم موقت در ناحیه تحت درمان رایج است. این معمولاً در عرض چند ساعت تا چند روز، بسته به فرد و شدت درمان، فروکش می‌کند.
  2. درد یا ناراحتی: برخی از افراد ممکن است ناراحتی یا درد خفیفی را در طول فرایند تجربه کنند. طبق توصیه پزشک معالج، می توان با داروهای بی حس کننده موضعی یا داروهای مسکن درد مدیریت کرد.
  3. حساسیت پوست: پوست ممکن است تا چند روز پس از درمان حساس تر شود و استفاده از محصولات مراقبت از پوست ملایم و محافظت در برابر آفتاب را مهم می کند.
  4. کبودی: اگرچه کمتر شایع است، اما کبودی می تواند پس از درمان فرکشنال RF رخ دهد. این معمولاً خفیف است و در عرض چند روز تا یک هفته محو می شود.
  5. تاول یا سوختگی: در موارد نادر، اگر درمان فرکشنال RF به درستی یا در سطوح انرژی بالا انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد تاول یا سوختگی شود. به همین دلیل بسیار مهم است که این روش توسط یک متخصص ماهر و با تجربه انجام شود.
  6. هیپرپیگمانتاسیون: تغییراتی در رنگدانه پوست ممکن است رخ دهد که منجر به تیره شدن (هیپرپیگمانتاسیون) یا روشن تر (هیپوپیگمانتاسیون) می شود. این در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند بیشتر دیده می‌شود.
  7. اسکار : در حالی که جای زخم بسیار نادر است، یک خطر بالقوه است، به خصوص اگر درمان نادرست یا در نواحی ظریف صورت انجام شود.

تفاوت میکرونیدلینگ و آر اف فرکشنال

فرق میکرونیدلینگ با آر اف فرکشنال

هر دو شیوه آر اف و میکرونیدلینگ به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‎‌گیرند. به طور کلی تفاوت این دو روش عبارت است از:

  1. میکرونیدلینگ برای زمانی که آسیب‌های پوستی عمیق است کاربرد دارد و آر اف جهت درمان چروک‌های سطحی و خطوط ظریف مناسب می‌باشد.
  2. در میکرونیدلینگ اثر دائمی‌تری نسبت به آر اف مشاهده می‌شود و روند بهبودی در آر اف سریع‌تر است. همچنین هزینه بیشتری نسبت به میکرونیدلینگ دارد.
  3. پس از میکرونیدلینگ پوست دچار عوارض یا آسیب احتمالی نمی‌شود و دوره نقاهت طولانی‌تری نسبت به آر اف دارد.
  4. در روش میکرو پوست ضخیم‌تر خواهد شد و درمان با سوزن‌های مخصوص و ظریف صورت می‌گیرد که با توجه به نوع پوست و عمق ناحیه مورد نظر برای درمان انتخاب می‌شود. اما در آر اف از لیزر با امواج رادیوفرکانسی استفاده خواهد شد.
  5. میکرونیدلینگ برای جوانسازی و از بین بردن جای زخم کاربرد بیشتری دارد اما آر اف برای درمان سلولیت و چاقی موضعی نیز استفاده می‌شود.

مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال

  1. پس از استفاده از این شیوه التهاب پوستی وجود دارد که طبیعی است از این جهت آرامش خود را حفظ کرده و استرس نداشته باشید.
  2. بهتر است صورت قبل از آر اف شسته نشود و تا سه روز بعد از انجام این شیوه نیز باید از تماس صورت با آب داغ و شوینده‌هایی که قوی هستند خودداری کرد.
  3. توصیه می‌شود از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا اشعه ماورا بنفش موجب تخریب پوست در زمانی که التهاب دارد نشود.
  4. از آرایش کردن در همان روز خودداری کرده و تنها مجاز به استفاده از کرمهای مرطوب کننده و بازسازی کننده هستید.
  5. تا یک هفته پس از انجام این شیوه از انجام ورزش سنگین خودداری نموده و به استخر و یا سونا نروید.
  6. ممکن است پس از آر اف روی صورت جوش یا لخته مشاهده شود از این‌رو نباید به آنها دست بزنید یا اقدام به کندن آنها کنید.

عوامل موثر بر هزینه آر اف صورت

در تعیین هزینه آر اف عوامل مختلفی موثر هستند که عبارتند از:

  1. کلینیک یا مرکز درمانی انتخابی برای استفاده از این شیوه
  2. تخصص پزشک مربوطه و میزان دستمزد دریافتی که به عوامل مختلف بستگی دارد.
  3. تعداد جلسات درمانی که با توجه به نوع مشکلات پوستی تعیین می‌شود در افزایش و کاهش هزینه موثر است.
  4. هزینه درمان با در نظر گرفتن انتظاری که پس از انجام این شیوه وجود دارد و تعداد نواحی که قرار است درمان شود متغیر خواهد بود.
  5. قسمتی از بدن که قرار است تحت درمان قرار بگیرد و مدت زمانی که پزشک باید برای درمان و رفع مشکلات پوستی در این ناحیه صرف کند موجب متغیر شدن هزینه می‌شود.
  6. قدرت دستگاه برای درمان نیز مهم است و از عوامل تعیین کننده در قیمت آر اف محسوب می‌شود.

دستگاه rf صورت

دستگاه RF صورت (فرکانس رادیویی) یک ابزار مراقبت از پوست پیشرفته است که برای رفع مشکلات مختلف پوست از جمله افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک طراحی شده است. از فناوری RF برای تحریک تولید کلاژن و بهبود بافت و ظاهر کلی پوست شما استفاده می کند.

فناوری RF شامل استفاده از امواج رادیویی برای گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر پوست شما می‌شود. این گرمای کنترل شده تولید کلاژن را تحریک می کند، پروتئینی که مسئول خاصیت ارتجاعی پوست است. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می یابد و منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

یکی از مزایای اصلی فناوری RF توانایی آن در هدف قرار دادن و کاهش چین و چروک است که آن را به یک جایگزین عالی غیرتهاجمی برای روش های جراحی تبدیل می کند.

آر اف فرکشنال در بارداری مجاز است؟

توصیه می‌شود افرادی که در دوران بارداری به سر می‌برند از این روش استفاده نکنند. به طور کلی امواج الکترومغناطیس ممکن است اثرات موتاژنیک بر روی جنین بگذارد به همین دلیل باید تا دوران پس از شیردهی به تعویق بیفتد.

آر اف بهتر است یا هایفو؟

هدف از کاربرد این دو شیوه غیر تهاجمی و غیر جراحی جوانسازی پوست و بازسازی کلاژن است که در لایه‌های عمیق پوست مورد نظر می‌باشد. در هایفوتراپی با استفاده از امواج اولتراسوند یا فراصوت پوست صورت سفت و لیفت می‌شود و دارای عمق نفوذ بیشتری نسبت به روش آر اف است.

هایفو یکی از جدیدترین تکنیک‌ها برای لیفت پوست صورت و گردن و درمان افتادگی پوست شناخته شده است. در آر اف از اشعه لیزر استفاده می‌شود تا کلاژن تحریک شده و علائم چین و چروک رفع شوند. در واقع با استفاده از آر اف علائم خفیف یا متوسط پیری درمان خواهند شد و در نهایت پوست سفت شده و ظاهر آن تغییر می‌کند. هزینه هایفو بالاتر از هزینه آر اف است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
اثرات قرص هیرتامین در کمک به رشد و تقویت مو – HAIRtamin
نوشتهٔ بعدی
دلایل ریزش مو در بارداری و دوران شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید