کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکس

آیا بعد از بوتاکس چشم کوچک می شود؟

تزریق بوتاکس را  می‌توان برای صورت و دیگر نواحی بدن استفاده کرد. برای مثال یکی از کاربردهای مهم تزریق بوتاکس برای بدن، رفع تعریق بیش از حد در دست و زیر بغل است که با بوتاکس تا حد زیادی قابل رفع است. تزریق بوتاکس برای رفع مشکلات زیادی مفید است و کمک زیادی به رفع آن‌ها می‌کند. اما ممکن است برای نواحی حساسی مانند چشم‌ها خطراتی هم به دنبال داشته باشد. بنابراین لازم است قبل از انجام تزریق بوتاکس، درباره برخی از مشکلاتی که ممکن است در اثر انجام تزریق با آن مواجه شوید مانند کوچک‌تر شدن چشم، آگاهی لازم را کسب کنید.

البته احتمال اینکه شما با خطرات و عوارض جانبی درمان زیبایی بوتاکس بعد از انجام تزریق بوتاکس مواجه شوید در صورتی زیاد است که فرد مناسبی را برای انجام بوتاکس انتخاب نکرده باشید. به این دلیل که اگر شخص بی‌تجربه و غیر متخصصی را برای انجام تزریق بوتاکس انتخاب کرده باشید ممکن است نداند که کدام منطقه برای تزریق بوتاکس مناسب نیست و یا ممکن است مقدار نامناسبی از بوتاکس را برای شما تزریق کند.

در این صورت ممکن است شما بعد از انجام تزریق بوتاکس با عوارض جانبی و خطرات جدی درمان زیبایی تزریق مواجه شوید اما اگر پزشک متخصص زیبایی و باتجربه، تزریق را انجام دهد می‌توانید احتمال بروز خطرات را تا حد زیادی کاهش دهید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس در اطراف چشم خطرناک است؟

اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، تنها نیستید. بوتاکس یکی از محبوب‌ترین تزریق‌های ضد پیری در بازار است که به دلیل توانایی آن در از بین بردن چین و چروک‌های صورت در کمتر از چند روز است. علاوه بر این، بوتاکس را می‌توان برای از بین بردن برخی از سرسخت‌ترین چین و چروک‌ها از جمله خطوط اخم و پنجه کلاغی استفاده کرد. اما آیا تزریق بوتاکس ناحیه چشم بی‌خطر است؟

درست است که تزریق بوتاکس توسط FDA تایید شده است اما اگر این متد توسط فردی بی‌تجربه انجام شود می‌تواند برای چشمان شما ایجاد خطر کند زیرا پوست و ماهیچه‌های اطراف چشم فوق‌العاده حساس و ظریف هستند. اگر بوتاکس بیش از حد استفاده شود یا در محل نامناسب تزریق گردد، قطعا زیباجویان مشکلاتی را تجربه خواهند کرد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که یک پزشک بسیار آموزش دیده تزریق بوتاکس را در اطراف چشم انجام دهد تا بتواند عضلات چشم را درک کند و بتواند اطمینان حاصل کند که تزریق بوتاکس شما منجر به مشکلات بینایی در طول عمرتان نمی‌شود.

آیا تزریق بوتاکس در اطراف چشم خطرناک است؟

کوچک شدن چشم در اثر تزریق بوتاکس

برخی از عوارض جانبی بعد از تزریق بوتاکس ناحیه چشم رخ می‌دهند که امری طبیعی است. برخی از این عوارض می‌توانند باعث کوچک شدن چشم شوند؛ از جمله:

  1. تورم: از این عوارض جانبی می‌توان به تورم و قرمزی اشاره کرد که خطر جدی را به دنبال ندارند و فقط به علت ورود سوزن و بوتاکس به ناحیه مورد نظر بروز کرده‌اند. گاهی اوقات این عوارض جانبی شایع باعث کوچک‌تر شدن چشم می‌شوند و معمولا فقط طی چند روز بعد از انجام تزریق بوتاکس ناحیه چشم ماندگارند و بعد از گذشت دوره چند روزه به طور کامل فروکش می‌کنند. با فروکش کردن تورم حاصل از انجام تزریق ناحیه چشم، کوچکی چشم هم از بین می‌رود و اندازه آن به حالت عادی خود باز می‌گردد؛ بنابراین می‌توان گفت که کوچک شدن چشم بعد از = تزریق بوتاکس ناحیه چشم موقتی و قابل رفع است.
  2. خطای پزشک: خطای یک پزشک یا اپراتور بی‌تجربه می‌تواند منجر به افتادگی پلک شود. شایع‌ترین واکنش منفی به تزریق بوتاکس در اطراف چشم افتادگی پلک است که به آن پتوز یا بلفاروپتوز نیز می‌گویند. حدود 5 درصد از افرادی که بوتاکس می‌کنند دچار افتادگی پلک می‌شوند و اگر یک پزشک ماهر تزریق را انجام دهد، این عدد به کمتر از 1٪ کاهش می‌یابد.
  3. محل تزریق بوتاکس: انتخاب عمق مناسب تزریق بوتاکس برای جلوگیری از مهاجرت سم بوتولینوم بسیار مهم است. یک اشتباه محاسباتی جزئی، مانند پایین بردن بیش از حد تزریق در عضله اطراف چشم یا پیشانی، می‌تواند باعث افتادگی پلک پس از بوتاکس شود که کوچک شدن چشم را به همراه دارد.

آیا کوچک شدن چشم در اثر تزریق بوتاکس موقتی خواهد بود؟

برخی از عوارض جانبی ناحیه چشم مانند تورم و افتادگی سطحی پلک می‌توانند منجر به کوچک شدن چشم شوند. تزریق بوتاکس به طور کلی فعالیت عصبی را مسدود می‌کند، بنابراین وقتی به ماهیچه‌های اطراف چشم و پیشانی تزریق می‌شود، نواحی تحت درمان کاهش موقتی فعالیت را تجربه می‌کنند. معمولا کوچک شدن چشمی که ناشی از تورم باشد حدود 3 الی 5 روز بعد از تزریق از بین می‌رود و کوچک شدن در اثر افتادگی پلک ممکن است نیاز به رفع کامل اثرات بوتاکس داشته باشد (بوتاکس معمولا 3 الی 6 ماه ماندگاری دارد).

در حالت کلی اگر آسیب وارد شده منجر به قطع کامل عصب اطرف چشم نشده باشد، می‌توان امیدوار بود که ظرف مدت کوتاهی سایز چشم به اندازه اصلی خود بازگردد. به منظور در امان بودن از چنین عوارضی، توصیه می‌شود که به کلینیک‌های معتبری که از کادر پزشکی ماهر و با تجربه تشکیل شده‌اند مراجعه نمایید. آقای دکتر رضا روحانی پزشک ارزشمند کلینیک فوق تخصصی پوست و موی رز با سابقه چندین سال تزریق بوتاکس موفق آماده خدمت‌رسانی به شما زیباجویان عزیز می‌باشند.

درمان عوارض تزریق بوتاکس چشم

در برخی موارد در صورتی که نکات مراقبتی پس از تزریق بوتاکس ناحیه چشم توسط زیباجو انجام نشود ممکن است عوارض موقتی ماندگار شوند و باعث ایجاد خطرات جدی‌تر دیگری شوند.

علاوه بر آن در صورتی که شخص کاندید مناسبی برای انجام تزریق بوتاکس ناحیه چشم نباشد و یا فرد مناسبی را برای بوتاکس ناحیه چشم انتخاب نکرده باشد ممکن است با برخی عوارض غیر موقتی مواجه شود که باعث کوچک شدن چشم او می‌گردد.

به طور کلی بهتر است برخی نکات را قبل و بعد از انجام بوتاکس ناحیه چشم رعایت کنید تا هم بتوانید از بروز عوارض جلوگیری کنید و هم باعث تسریع بهبودی عوارض ایجاد شده شوید. در ادامه به برخی از نکات مهم مراقبتی تزریق بوتاکس ناحیه چشم اشاره شده است:

  1. از بروز آلرژی فصلی که باعث ایجاد پف چشم می‌شود با استفاده از داروهای بدون نسخه مانند آنتی هیستامین‌ها خودداری کنید.
  2. حد=داقل تا 1 هفته از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
  3. از مصرف نمک (سدیم) اضافه اجتناب کنید، سدیم باعث کاهش آب بدن شما و افزایش پف اطراف چشم می‌شود.
  4. در زمان خواب سر خود را در بلندی قرار دهید تا از تجمع مایع و تورم جلوگیری شود.
  5. از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.
1.5/5 - (10 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مهم ترین نکات مراقبتی مهم بعد از تزریق بوتاکس
نوشتهٔ بعدی
مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام نواحی می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید