علت کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

درمان ورم بعد از بوتاکس

در چند سال اخیر تزریق بوتاکس به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد توانسته توجه بسیاری از افرادی را که به دنبال راهکارهایی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست هستند را به خود جلب کند. تزریق بوتاکس به دلیل غیر تهاجمی بودن عوارض جانبی بسیار کمی را به دنبال داشته و بیماران بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی می‌توانند به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

اما از آنجایی که تزریق توسط سرنگ انجام شده و ماده خارجی وارد بدن می‌شود احتمال بروز علائمی مثل ورم و کبودی در ناحیه مورد نظر دور از انتظار نیست. ناگفته نماند که اگر مراحل تزریق با دقت و مهارت بالایی انجام شود و تمامی نکات لازم برای این کار رعایت گردد نیازی به نگرانی بابت تورم بعد از تزریق بوتاکس نخواهد بود. علت تورم بعد از تزریق بوتاکس متفاوت بوده و از شخصی به شخص دیگر باتوجه به شرایط انجام بوتاکس و شرایط بدنی فرد می‌تواند به صورت کم یا زیاد بروز پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به منظور پیشگیری از ایجاد ورم و سایر مشکلات جانبی بعد از تزریق بوتاکس شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. کلینیک زیبایی رز با حضور دکتر روحانی یکی از بهترین کلینیک‌های تهران بوده که با استفاده از بهترین مواد بوتاکس و کادر درمانی باتجربه و متخصص در تمامی مراحل درمان در کنار مراجعه‌کنندگان خود خواهد بود.

علت کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

دلایل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به صورت و بدن به دلیل عوارض جانبی بسیار کمی که دارد توانسته جایگزین خوبی برای متدهای زیبایی و جوان‌سازی تهاجمی پوست شود با این حال برخی از زیباجویان از ورم پیشانی بعد از تزریق بوتاکس یا ایجاد کبودی در نواحی درمانی شکایت می‌کنند.

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس توسط سرنگ‌های مخصوص انجام می‌گیرد بنابراین در نتیجه ورود سرنگ به درون بافت و تزریق ماده بوتاکس به آن احتمال پاره‌ شدن مویرگ‌ها در منطقه وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود تا نشانه‌هایی از کبودی و ورم مشاهده شوند. البته میزان این مشکل در افراد مختلف متفاوت بوده و با توجه به وضعیت سیستم ایمنی بدن، نوع پوست، سن، سبک زندگی مثل نوشیدن الکل یا مصرف سیگار می‌تواند در میزان کبودی ایجاد شده تاثیر بگذارد.

عوارض احتمالی ناشی از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان یکی از متدهای زیبایی غیر تهاجمی شناخته می‌شود، به این معنا که مراحل درمان با آن بدون نیاز به ماده بیهوشی و ایجاد زخم و خونریزی طی می‌شود به همین دلیل زیباجویان بعد از اتمام تزریق، دوره نقاهت طولانی را تجربه نکرده و با رعایت برخی نکات و مراقبت‌های لازم می‌توانند نتایج مثبت و ایده‌آل ناشی از بوتاکس را مشاهده کنند.

تزریق بوتاکس بدون عوارض جانبی شدید می‌باشد و در صورت رعایت نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم قبل و بعد آن هیچ عارضه اذیت‌کننده‌ای بروز پیدا نخواهد کرد. از جمله متداول‌ترین عوارض جانبی پس از تزریق بوتاکس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. ضعف عضلانی در نزدیکی محل تزریق بوتاکس
  2. مشکل بلع
  3. سفتی عضلات، درد گردن، بازو و پا
  4. خشکی دهان، سر درد، خستگی
  5. تعریق زیاد
  6. کبودی، کهیر، خونریزی، ورم، قرمزی یا احساس درد در ناحیه ی تزریق بوتاکس
  7. عفونت در ناحیه تزریق بوتاکس
  8. ایجاد فرم نامتقارن در ناحیه تزریق بوتاکس در صورت مراجعه به کلینیک نامعتبر و پزشک غیر متخصص

توجه داشته باشید که بروز این عوارض کاملا احتمالی بوده و در صورت انتخاب کلینیک معتبر و مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه هیچ کدام از موارد گفته شده رخ نخواهند داد بنابراین توصیه می‌شود حتما در انتخاب خود دقت کرده و سلامت خود را در الویت اول کار قرار دهید. کلینیک پوست و مو رز مفتخر به حضور دکتر روحانی برای انجام خدمات مراقبت از زیبایی بوده و شما عزیزان می‌توانید از امکانات و تجهیزات به روز دنیا با مراجعه به این کلینیک بهره ببرید.

عوارض احتمالی ناشی از تزریق بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس باعث ورم خواهد شد؟

از آنجایی که در تزریق بوتاکس ماده‌ای خارجی توسط سرنگ وارد ناحیه مورد نظر از پوست می‌شود ایجاد ورم بعد از تزریق بوتاکس امری کاملا طبیعی است چرا که بدن بلافاصله به ماده جدیدی که وارد آن شده واکنش نشان خواهد داد. البته تورم ایجاد شده چندان مشهود و آزار دهنده نبوده و با رعایت یک سری نکات و مراقبت‌ها نظیر استفاده از کمپرس سرد می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد. ورم صورت بعد از تزریق بوتاکس در برخی افراد تنها ۳۰ دقیقه باقی مانده و در اغلب کاندیدهای انجام آن در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از تزریق برطرف می‌شود. پس اگر شما نیز شاهد تورم در ناحیه تزریق بوتاکس شدید دچار استرس و نگرانی نشوید زیرا سریعا از بین خواهد رفت.

آیا تزریق بوتاکس باعث کبودی خواهد شد؟

تزریق بوتاکس به دلیل درگیر کردن بافت تحت درمان توسط سوزن و ماده سمی بوتاکس باعث ایجاد کبودی در برخی افراد می‌گردد. البته میزان کبودی تا حد زیادی به عوامل مختلفی مثل جنس پوست، سیستم ایمنی بدن، مهارت پزشک و استفاده از سرنگ‌های مخصوص و مناسب ربط دارد. بنابراین اگر شما نیز بعد از تزریق بوتاکس دچار کبودی شدید نیازی به ناراحتی نبوده و در کمتر از سه روز کبودی‌های ایجاد شده برطرف خواهند شد. در صورت تمایل می‌توانید بعد از اتمام جلسه درمانی از کمپرس سرد استفاده کرده و یا بعد از ظاهر شدن کبودی‌ها آن‌ها را با موارد آرایشی بدون اعمال فشار به ناحیه تزریق بپوشانید.

کنترل و مدیریت ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس

خاطرتان جمع باشد که کبودی و ورم حاصل از تزریق بوتاکس به هیچ وجه کار و زندگی شما را مختل نخواهد کرد؛ بنابراین پس از تزریق بوتاکس شما می‌توانید به سرعت روند عادی زندگی خویش را پیش بگیرید. کبودی‌های ناشی از تزریق بوتاکس معمولا پس از طی یک تا دو هفته به خودی خود ناپدید می‌شوند البته یادتان باشد که کبود شدن و میزان شدت کبودی در افراد مختلف یکسان نیست. با این حال توصیه می‌شود بعد از تزریق بوتاکس به مدت چند روز نکات مراقبتی گوشزد شده توسط پزشکتان را رعایت نمایید؛ بدین ترتیب شما می توانید احتمال بروز کبودی و ورم در ناحیه‌ی بوتاکس را به حداقل برسانید.

کنترل و مدیریت ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس فقط تا حدودی مربوط به مراقبت‌ها و رعایت نکات لازم در این خصوص است چرا که بخشی از روند درمان است و در مواردی به شرایط بدنی زیباجو بستگی دارد؛ به همین علت است که نمی‌توان مانع از ایجاد کبودی شد. با این حال در زیر به چند نکته مهم در مورد درمان تورم بعد از تزریق بوتاکس و جلوگیری از بروز کبودی اشاره شده است:

  1. به مدت 24 ساعت از مالش یا ماساژ ناحیه تحت درمان اجتناب نمایید تا مانع از ورود سم بوتاکس به سایر بخش‌های بدن خود گردید.
  2. حداقل تا 24 ساعت از فعالیت‌های فیزیکی شدید و ورزش بپرهیزید.
  3. از مصرف مشروبات الکلی دوری نمایید.
  4. از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
  5. در صورت کبودی ناشی از تزریق بوتاکس می‌توانید از ویتامین K و گل همیشه بهار استفاده کنید.
  6. در صورتیکه خیلی عجله دارید، می‌توانید از لیزر برای محو کردن اثرات کبودی استفاده نمایید.
  7. در صورت بروز عوارض جدی‌تر حتما با پزشک معالج خود تماس حاصل نمایید.
  8. یک تا دو روز بعد از تزریق بوتاکس از سفرهای هوایی خودداری کنید.
  9. با نوشیدن آب کافی بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  10. از مصرف نوشیدنی‌های الکلی چند روز قبل و چند روز بعد از تزریق بوتاکس خودداری کنید.
  11. کمپرس سرد تا حد زیادی می‌تواند از ایجاد کبودی بعد از تزریق بوتاکس جلوگیری کند.
  12. سعی کنید در ۲۴ اول بعد از تزریق بوتاکس از خم کردن سر به پایین و ایجاد فشار در آن جلوگیری کنید.
  13. پزشک متخصص و با تجربه‌ای را برای این منظور انتخاب کنید.
  14. سعی کنید برای انجام تزریق بوتاکس به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

پیشگیری از عوارض جانبی و کبودی و ورم تزریق بوتاکس

کبودی و ورم دو مورد از شایع‌ترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس می‌باشند. با این حال شما می‌توانید برای جلوگیری از بروز یا شدت ورم و قرمزی ناشی از تزریق بوتاکس، از کمپرس یخ استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی، پس از تزریق بوتاکس دچار ورم یا قرمزی شدید اصلا نگران نباشید این ورم ظرف چند دقیقه یا چند ساعت، به خودی خود از میان خواهد رفت.

یکی دیگر از عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس کبودی است که به راحتی قابل کنترل می‌باشد. معمولا در تزریق بوتاکس اطراف چشم، کبودی بیشتری رخ می‌دهد و پزشک برای کاهش آن، زیر نور و گاها با استفاده از ذره بین پوست زیباجو را می‌کشد و بدین ترتیب، با مشاهده رگ‌های پوستی از برخورد سوزن به آن‌ها جلوگیری می‌کند و احتمال بروز کبودی را کاهش می‌دهد. البته به این خاطر که نمی‌توان تمامی مویرگ‌های خونی زیر پوست را مکان یابی کرد، احتمال بروز کبودی هرچند ناچیز همیشه وجود دارد. در آخر، با رعایت موارد ذیل می‌توانید تا حد زیادی از بروز کبودی و ورم جلوگیری به عمل آورید:

  1. خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مانند آسپرین و ویتامین E و ایبوپروفن
  2. پرهیز از مصرف مشروبات الکلی
  3. پرهیز از مصرف غذاهایی چون دانه چیا، روغن های حاوی امگا سه، زردچوبه و سیر
  4. عدم استفاده از اسکراب، لایه بردار و یا موم روی ناحیه‌ی تزریق بوتاکس
  5. مصرف گل همیشه بهار
3/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق بوتاکس به گردن – هزینه جوانسازی بوتاکس گردن
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس کف دست برای درمان تعریق بیش از حد

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام بوتاکس که میزنم جای سوزنش میمونه هربار همینطوره دلیلش چیه؟؟؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر جایی که سوزن بوتاکس وارد پوست شده است ممکن است یک مدت کوتاه باقی بماند. این اتفاق معمولاً به چند علت است که ممکن است شامل موارد زیر باشد:
      ۱- التهاب موضعی: پس از تزریق بوتاکس، ممکن است یک مقدار التهاب موضعی ایجاد شود که موجب انقباض موقت عروق و ماندگاری جای سوزن در محل تزریق می‌شود.
      ۲- نواقص جلدی: اگر پوست شما دارای نواقصی مانند رگ‌های موضعی پررنگ‌تر یا لکه‌هایی باشد، سوزن وارد کردن بوتاکس ممکن است برروی این نواقص تأثیر بگذارد و آنها را برجسته کند.
      ۳- رنگ پوست: در برخی افراد، ممکن است جای سوزن‌ها به خاطر تفاوت رنگ پوست و ایجاد سایه‌ها بیشتر مشهود باشد.
      ۴- نیاز به زمان بیشتر برای جذب: در برخی موارد، جذب بوتاکس در بافت پوست زمان بیشتری می‌برد و اثر آن به مرور زمان مشهودتر می‌شود.
      تا اندازه‌ای، این مسئله معمولاً طبیعی است و با گذشت زمان برطرف می‌شود. اگر این موضوع برای شما نگرانی ایجاد کرده یا احساس ناراحتی دارید، بهتر است با پزشک یا متخصص زیبایی خود مشورت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید