شرایط کاشت مو برای مردان – نحوه انجام و محدودیت ها

کاشت مو حرفه ای در مردان

مردان از جمله افرادی هستند که به دلایل مختلفی موی آن‌ها دچار ریزش می‌شود؛ به همین علت برای جبران موهای از دست رفته خود به دنبال یک روش دائمی هستند. کاشت مو یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد. کاشت مو در مردان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انتخاب هر کدام از روش‌ها بستگی به شرایط فرد دارد. پزشک با بررسی وضعیت زیباجو تصمیم می‌گیرد کدام روش انتخاب بهتری است و نتیجه موفقیت‌آمیزتری دارد. در ادامه به صورت کامل دلایل ریزش مو در مردان را بررسی می‌کنیم و به معرفی روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توان از آن در راستای مدل کاشت مو مردانه بهره برد. همراه ما باشید.

اینفوگرافیک کاشت مو در مردان

دلایل ریزش مو در آقایان

اگر موهایتان را شانه کرده باشید، متوجه می‌شوید تعدادی تار مو بین دندانه‌ها گیر کرده‌اند. در واقع ریزش 50 الی 150 تار مو در طول روز طبیعی است؛ اما اگر ریزش از این حد فراتر رود، بسیار نگران‌کننده خواهد بود و باید به فکر راه چاره باشید. به طور کلی عوامل مختلفی باعث می‌شوند آقایان در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه کنند؛ اما اصلی‌ترین دلیل آندروژنیک یا ریزش مو ارثی است. در کل قبل از اینکه نسبت به کاشت اقدامی شود، نیاز است این دلایل را شناسایی کنید. در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که در ریزش مو تأثیرگذار هستند.

کاشت مو در مردان

  • آلوپسی آندروژنیک

مهم‌ترین دلیلی که باعث ریزش مو در مردان می‌شود، آلوپسی آندروژنیک است. این عارضه یک بیماری ارثی است و بیشتر مردان را متوجه خود می‌کند. آلوپسی آندروژنیک باعث ریزش شدید موها می‌شود؛ به گونه‌ای که گاهی اوقات برخی افراد به صورت کامل طاسی را تجربه می‌کنند. معمولاً افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، ریزش موهای آن‌ها از ناحیه شقیقه شروع می‌شود و به مرور زمان شاهد عقب رفتن خط مو خواهند بود. همچنین بخش بعدی که درگیر این بیماری وراثتی می‌شود، تاج سر است.

  • تغییرات هورمونی

عامل دیگری که باعث ریزش و در نهایت اقدام به کاشت مو در ناحیه جلوی سر مردان می‌شود، تغییرات هورمونی است. کم‌کاری تیروئید یکی از مهم‌ترین تغییرات هورمونی به شمار می‌رود. فولیکول افرادی که سطح هورمون آن‌ها تغییر پیدا می‌کند، ضعیف می‌شود؛ به همین علت سرعت ریزش مو نیز به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است الگوی طاسی مردانه با آندروژن دی هیدرو تستوسترون ارتباط دارد. زمانی که این آندروژن در بدن افزایش پیدا ‌کند، روی فولیکول‌ها اثر منفی می‌گذارد؛ به‌گونه‌ای که موها دیگر رشدی نخواهند داشت و در نهایت فرد به مرور زمان طاسی را تجربه خواهد کرد.

  • شیمی‌درمانی

شیمی‌درمانی نیز می‌تواند باعث ریزش مو در مردان شود. افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند، برای درمان به شیمی‌درمانی نیاز دارند. فولیکول مو این افراد به مرور زمان ضعیف می‌شود؛ به همین دلیل موها با سرعت بیشتری ریزش پیدا می‌کنند. همچنین در حین شیمی‌درمانی افراد باید داروهای گوناگونی مصرف کنند. ملفالان از جمله این داروها به شمار می‌رود و می‌تواند روی سرعت ریزش مو تأثیرگذار باشد. در شیمی‌درمانی تنها موهای سر دچار ریزش نمی‌شوند؛ بلکه موهای نواحی زیر بغل، مژه، ابرو، دست، پا و… نیز می‌ریزند.

  • آسیب جسمی

دیگر دلیلی که باعث کاشت مو دائمی در مردان می‌‌شود، آسیب جسمی است. افراد در تصادفات رانندگی و… ممکن است آسیب‌هایی را تجربه کنند که یکی از آن‌ها ریزش مو است. این آسیب‌ها به گونه‌ای هستند که باعث اختلال در چرخه رشد مو می‌شوند و اجازه نخواهند داد فولیکول‌ها رشد طبیعی خود را دنبال کنند. همچنین اگر افراد دچار سوختگی شوند، چرخه رشد آن‌ها در شوک فرو خواهد رفت. گاهی اوقات ریزش آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که افراد دچار طاسی می‌شوند. در این شرایط برای جبران موهای از دست رفته باید از روش‌هایی همچون کاشت استقبال کرد.

الگوی طاسی در آقایان

الگوی طاسی در مردان چیست ؟

الگوی طاسی در مردان نوعی از ریزش مو در ناحیه پوست سر به شمار می‌رود که در آن خط مو عقب می‌رود. زمانی که سطح هورمون در مردان تغییر کند، الگوی طاسی آن‌ها نیز مشخص خواهد شد. این افراد در ناحیه رویش مو دچار طاسی خطی می‌شوند. همچنین ممکن است در بالای سر طاسی دایره‌ای شکل را تجربه کنند. به مرور زمان موها نازک‌تر شده و در نهایت شاهد ریزش آن‌ها خواهند بود. برای اینکه بتوان دوباره از ظاهری جذاب بهره‌مند شد، می‌توان راهکارهای درمانی گوناگونی را در پیش گرفت که مناسب‌ترین آن‌ها کاشت مو سر برای مردان است.

درمان الگوی طاسی  در مردان

موها یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در زیبایی به شمار می‌روند و از تأثیر فوق‌العاده آن‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. افرادی که الگوی طاسی آن‌ها مشخص شده است، می‌توانند برای بهبود ظاهر خود به دنبال راهکارهای درمانی باشند. این راهکارها گستردگی بسیاری دارند و هرکدام می‌توانند به نحوی روی موهای شما تأثیر بگذارند؛ ازاین‌رو ضروری است ادامه این مطلب را برای آشنایی با این راهکارها دنبال کنید.

کاشتن موی سر مردانه

اولین و بهترین روشی که می‌توان از آن در راستای درمان الگوی طاسی در مردان بهره برد، کاشت مو است. هنگام کاشت مو در آقایان جوان، فرد باید از بانک مو قوی برخوردار باشد تا بتوان فولیکول‌های مورد نیاز را از آن برداشت کرد و در نواحی طاس آن‌ها را پیوند زد. اگر تمامی شرایط محیا باشند، این روش تأثیر دائمی خواهد داشت. پزشک بر اساس شرایط زیباجو، بهترین روش کاشت مو را به وی پیشنهاد خواهد داد. البته ممکن است برخی افراد کاندید مناسبی برای کاشت نباشند؛ ازاین‌رو در ابتدا جلسات مشاوره برگزار خواهند شد تا متخصص بتواند ارزیابی‌های دقیقی انجام دهد.

نحوه انجام کاشت مو مادام العمر در مردان

همیشه گفته شده شنیدن آواز دهل از دور خوش است. این ضرب‌المثل دقیقاً مصداق بارز کاشت مو در مردان است. فرایند پیوند پیچیدگی‌های زیادی دارد و یک اشتباه جزئی می‌تواند کل نتیجه را با چالش‌هایی مواجه کند. نحوه انجام کاشت باتوجه‌به روش انتخابی متفاوت است؛ اما به‌طورکلی در یک سری کلیات مشترک هستند. در ابتدا نیاز است فرد در جلسات مشاوره شرکت کند تا از لحاظ روحی برای کاشت آماده شود.

بعد از آن به فرد بی‌حسی تزریق می‌شود تا هنگام برداشت و کاشت هیچ‌گونه دردی را احساس نکند. سپس باتوجه‌به تکنیک کاشت، گرافت‌ها از بانک مو برداشت می‌شوند. برداشت گرافت‌ها می‌تواند از طریق برش یا با کمک دستگاه‌های مخصوص انجام شود. بعد از برداشت، گرافت‌ها زیر میکروسکوپ برده می‌شوند تا آن‌ها را برای کاشت آماده کرد. سپس در نواحی مشخص‌شده فولیکول‌ها کاشته می‌شوند.

ماینوکسیدیل

نکته‌ای که باید بدانید این است از ماینوکسیدیل نمی‌توان برای درمان الگوی طاسی کمک گرفت. این دارو تنها در کند کردن سرعت ریزش موها مؤثر است و به جز آن فایده دیگری برای فولیکول‌ها و وضعیت پوست نخواهد داشت. البته افرادی که از ماینوکسیدیل استفاده می‌کنند، بعد از قطعاً آن دچار ریزش مو خواهند شد که حتی شدت آن در مقایسه با گذشته بیشتر است. در گذشته‌های دور ماینوکسیدیل به عنوان دارویی برای کنترل فشار خون به کار می‌رفت؛ اما امروزه نقش آن تغییر پیدا کرده است. افرادی که ریزش موی شدید دارند نمی‌توانند از ماینوکسیدیل توقع معجزه داشته باشند؛ اما بعد از اینکه کاشت انجام شد، استفاده از ماینوکسیدیل می‌تواند به کمک تقویت فولیکول‌ها بیاید.

فیناستراید و دوتاستراید

افرادی که قصد دارند از فیناستراید و دوتاستراید استفاده کنند، حتماً باید از نسخه پزشک بهره‌مند باشند. مواد تشکیل‌دهنده این داروها به گونه‌ای هستند که اجازه تشکیل هورمون در پوست سر را صادر نمی‌کنند. یکی از هورمون‌هایی که نقش بسزایی در ضعیف شدن فولیکول‌ها دارد، دی هیدرو تستوسترون است. با مصرف این داروها دیگر تستوسترون به هورمون مذکور تبدیل نمی‌شود؛ به همین علت فولیکول‌ها نیز کمتر در معرض آسیب خواهند بود. این داروها نیز نمی‌توانند به عنوان روشی برای درمان الگوی طاسی شناخته شوند؛ زیرا توانایی ایجاد فولیکول جدید را ندارند.

درمان با لیزر و نور

هر چند از لیزردرمانی و نوردرمانی نمی‌توان تحت عنوان راهی برای درمان الگوی طاسی مردانه یاد کرد؛ اما با این حال در مقایسه با روش‌های دارویی تأثیرگذاری بیشتری دارند. لیزر و نور می‌توانند باعث افزایش سرعت رشد موها شوند. همچنین از این قابلیت برخوردار هستند تا خون‌رسانی را افزایش دهند. برای هدایت موها از فاز کاتاژن و تلوژن به فاز آناژن لیزردرمانی و نوردرمانی بهترین گزینه ممکن هستند. لازم به ذکر است بعد از کاشت مو شقیقه در مردان می‌توان از این روش‌ها به منظور بهبود جای برداشت و پیوند بهره برد.

مزایا کاشت مو برای آقایان

کاشت مو برای آقایان در چه مواردی استفاده می شود؟

معمولاً افرادی که دچار طاسی شده‌اند، از کاشت مو استقبال می‌کنند تا با کمک آن‌ بتوانند موهای از دست رفته خود را جبران کنند.

همچنین عوامل مختلفی ممکن است اعتمادبه‌نفس آقایان را تحت‌الشعاع قرار دهند که یکی از آن‌ها طاسی است. آقایان برای اینکه بتوانند موقعیت اجتماعی خوبی داشته باشند و همچنین با سایر افراد راحت‌تر ارتباط برقرار کنند، به دنبال برطرف کردن نواحی طاس خود هستند. تنها روش دائمی و ماندگار نیز کاشت مو خواهد بود.

بهترین روش پیوند مو در آقایان

بهترین روش کاشت مو در مردان

چیزی تحت عنوان بهترین روش کاشت مو در مردان وجود ندارد؛ زیرا تکنیک‌ها بر اساس وضعیت زیباجو انتخاب می‌شوند. پزشک باید به خوبی شرایط هر فرد را بررسی کند و سپس بر این اساس مناسب‌ترین تکنیک را به وی پیشنهاد دهد. لازم به ذکر است هنگام بررسی پزشک سطح طاسی، سن و… را در نظر خواهد گرفت. تکنیک‌هایی که برای کاشت مو آقایان انتخاب می‌شوند، گستردگی زیادی دارند. در ادامه به معرفی چند روش کاشت می‌پردازیم. همراه ما باشید.

کاشت مو به روش FUT

FUT یکی از روش‌های کاشت مو آقایان به حساب می‌آید که همراه با جراحی است. با این روش در پشت سر یک برش نواری ایجاد می‌شود تا بتوان از آن به عنوان بانک مو بهره برد. بعد از ایجاد برش، پزشک باید با ظرافت تمام نسبت به زدن بخیه اقدام کند تا هیچ اسکاری تشکیل نشود. بعد ایجاد برش و برداشت گرافت‌ها، باید آن‌ها را زیر میکروسکوپ برد تا آماده پیوند شوند. ازآنجایی‌که در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، دردی را در طول کاشت احساس نخواهید کرد. درصورتی‌که پزشک مهارت کافی داشته باشد، نتایج ماندگار و بسیار طبیعی خواهند بود. اگر طاسی شما سطح متوسطی دارد، کاشت مو به روش FUT مناسب‌ترین گزینه برایتان خواهد بود.

کاشت مو FIT

کاشت مو در مردان با روش FIT نیز امکان‌‌پذیر است. در این روش از ابزارهایی تحت عنوان هولدر دستی کمک گرفته می‌شود تا بتوان گرافت‌ها را برداشت کرد. این هولدرها ممکن است به گرافت‌ها هنگام برداشت آسیب بزنند؛ به همین علت با در نظر گرفتن همین موضوع افرادی که سطح طاسی گسترده‌ای ندارند مناسب این روش خواهند بود.

دوره نقاهت کاشت مو روش FIT در مقایسه با FUT کوتاه‌تر است؛ زیرا به برش و بخیه نیازی نیست. کاشت مو با این تکنیک باید در مجهزترین کلینیک‌ها انجام شود تا از این طریق احتمال عفونت و اسکار به حداقل برسد. نتیجه نهایی کاشت نیز بستگی به مهارت متخصص دارد. اگر پزشک تجربه و ظرافت کافی هنگام کاشت نداشته باشد، نتیجه نهایی بسیار مصنوعی به نظر خواهد رسید.

کاشت مو ترکیبی

بدون شک بهترین روش کاشتی که می‌توانیم نام ببریم، کاشت مو ترکیبی است. در این روش دو تکنیک با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا زیباجو بتواند از مزایای هر دو روش بهره ببرد. در این روش دو تکنیک FUT و FUE مورد استفاده قرار می‌گیرند. برداشت فولیکول‌ها و پیوند آن‌ها با کمک روش FUT انجام می‌شود؛ اما برای پرتراکم کردن موها می‌توان از روش FUE کمک گرفت. افرادی که سطح طاسی گسترده و بانک مو ضعیفی دارند، می‌توانند از کاشت مو ترکیبی بهره ببرند. این روش در کلینیک تخصصی رز اجرا می‌شود و می‌توانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

مزایامعایب
امکان برداشت و کاشت 4000 گرافت در یک جلسهجلسه پیوند طولانی‌تر
قابلیت اجرا برای افراد دارای بانک موی ضعیفایجاد اسکار در ناحیه بانک مو
امکان پیوند مو با تراکم بالاهزینه بالاتر
بهره‌مندی از ویژگی‌های روش‌های FUT و FITنیاز به دقت و مهارت بالا
دریافت نتایج طبیعی و ماندگار

کاشت مو SUT

یکی از روش‌های کاشت مو که می‌توان شاهد نتیجه پرتراکمی بود، کاشت مو SUT است. افرادی که سطح طاسی گسترده‌ای دارند می‌توانند از این روش در راستای جبران موهای از دست رفته خود بهره ببرند. امکان برداشت حداقل هزار گرافت در هر جلسه وجود دارد؛ اما این مقدار می‌تواند به سه هزار گرافت نیز افزایش پیدا کند. این روش غیرتهاجمی بوده و از ابزارهای پیشرفته در راستای کاشت کمک گرفته می‌شود. سرعت بالای کاشت، عدم خونریزی، نتیجه پرتراکم و… از جمله مزایای روش SUT هستند.

کاشت مو سر مردان BHT

گاهی اوقات برخی افراد دارای بانک مو مناسبی در پشت سر یا کناره‌های گوش خود نیستند. آیا تا به حال این سؤال برای پیش آمده است این افراد چه می‌کنند؟ روشی تحت عنوان BHT وجود دارد که به برداشت گرافت از بدن انسان اشاره دارد. برداشت فولیکول‌ها باید به صورت واحد به واحد انجام شود. همین موضوع دوره نقاهت را کوتاه‌تر خواهد کرد؛ اما به زمان زیادی نیز برای کاشت نیاز خواهد بود.
پزشکانی که مسئولیت اجرای این روش را برعهده گرفته‌اند، باید مهارت بالایی داشته باشند. این روش نیز کم تهاجمی بوده و افراد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی می‌توانند فعالیت‌های روزمره و سبک خود را از سر بگیرند. لازم به ذکر است ریش بهترین گزینه برای اجرای روش BHT به شمار می‌آید.

مزایامعایب
امکان استخراج فولیکول‌ها از ریش و بدنطول درمان طولانی‌تر
امکان برداشت تا 1000 گرافت در 1 جلسهسرعت پایین کاشت
هزینه مقرون‌به‌صرفهدرصد موفقیت کمتر نسبت به برخی روش‌ها
کم تهاجمی و دارای نقاهت کوتاهعدم تناسب برای خانم‌ها
بدون درد، خونریزی و بخیهنیاز به تبحر و تجربه بالا برای اجرا

کاشت مو میکرو فیت

میکرو فیت نیز از جمله روش‌های کاشت مو در مردان به شمار می‌رود و زیرمجموعه تکنیک FIT است؛ با این تفاوت که پیشرفته‌تر و جدیدتر است. در این روش از ظریف‌ترین تجهیزات به منظور برداشت و کاشت کمک گرفته می‌شود؛ به همین علت نتیجه نهایی طبیعی‌تر بوده و به گرافت‌ها نیز آسیب کمتری وارد خواهد شد. در روش میکرو فیت به بخیه نیازی نیست و همین موضوع روی کاهش دوره نقاهت تأثیر خود را خواهد گذاشت.

مزایا معایب
استفاده از تجهیزات مدرن و ظریفسرعت عمل پایین
بدون خونریزی و بخیهاحتمال آسیب به فولیکول‌ها
دوره نقاهت کوتاه
کاهش ریسک عوارض جانبی
استخراج فولیکول‌ها بدون دخالت دست

کاشت مو میکرو ایمپلنت

در واقع میکرو ایمپلنت همان روش میکروگرافت است و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد؛ به همین علت با دانستن این موضوع دیگر در دام تله‌های تبلیغاتی کلینیک‌ها نخواهید افتاد. معمولاً از نام میکرو ایمپلنت برای جذب زیباجویان بیشتر و افزایش هزینه‌ها سوء استفاده می‌شود. توضیحاتی که در بخش میکروگرافت به شما ارائه دادیم را می‌توانید برای این بخش نیز کاربردی بدانید.

مزایامعایب
پیوند مو با کم‌ترین تهاجماحتمال احساس بی‌حسی موقت
پیوند مو با سرعت بالااحتمال بروز عوارض جانبی متداول سایر روش‌های پیوند مو
عدم ایجاد اسکار در بانک مو
عدم تجربه درد در حین درمان
ریکاوری و نقاهت کوتاه
دارای تأییدیه FDA آمریکا و CE اروپا

کاشت مو سلول بنیادی

برخی از روش‌ها هنوز در مرحله تحقیقاتی بوده و به آزمایش انسانی نرسیده‌اند. سلول بنیادی از جمله این روش‌ها به شمار می‌رود. این روش از طریق استخراج سلول‌های بنیادی به انجام می‌رسد. تا به اینجای کار دیدگاه مثبتی به این روش دارند؛ به گونه‌ای که افراد با بانک مو بسیار ضعیف نیز می‌توانند از این روش نهایت بهره را ببرند. تعداد فولیکول‌های برداشتی در این روش بسیار محدود است و همان‌ها نیز درون محلول مخصوص قرار می‌گیرند تا بتوان نسبت به تقویت آن‌ها اقدام کرد.

مزایا معایب
قابلیت درمان انواع آلوپسیهزینه بالای درمان
قابلیت درمان افراد فاقد بانک مو مناسبنیاز به تجهیزات مدرن و پیشرفته
نقاهت کوتاه‌مدت و نتایج طبیعیاحتمال نیاز به تکرار جلسه درمان
عوارض جانبی بسیار کماحتمال رشد نامناسب موهای جدید

کاشت مو میکروگرافت

روش دیگری که برای مدل کاشت مو مردانه از آن بهره برده می‌شود، میکروگرافت است. این روش نیز غیرتهاجمی به شمار می‌آید و برای افرادی مناسب است که ریزش موی شدیدی را تجربه می‌کنند. در این روش به برش و بخیه نیازی نیست؛ به همین علت در انتها هیچ اسکاری تشکیل نشده و زخمی نیز مشاهده نمی‌شود. همین موضوع دوران نقاهت را به شکل چشمگیری کاهش داده است. تنها افرادی کاندید این روش هستند که بانک موی بسیار قوی داشته باشند. نتیجه نهایی بسیار پرتراکم است و می‌تواند سطح طاسی را پوشش دهد. همچنین برای استفاده از تکنیک میکروگرافت نیاز به تراشیدن سر وجود دارد.

ویژگی‌هاFUESUTFITFUT
نیاز به بیهوشینداردنداردنداردندارد
برش در ناحیه اهدابرشی در ناحیه اهدا ایجاد نمی‌شودنیازی به ایجاد برش در ناحیه اهدا نداردنیاز به برش در ناحیه اهدا هستدر ناحیه اهدا برش ایجاد می‌شود.
نیاز به تراشیدن مودارد

ندارد

دارد

دارد

میزان تهاجمی بودنغیر تهاجمی

غیر تهاجمی

غیر تهاجمی

تهاجمی

مدت زمان کاشتزمان فرایند طولانی است و در چند جلسه انجام می‌شود.همه کاشت در یک جلسه انجام می‌شود.کاشت در چند جلسه انجام می‌شود و پروسه طولانی است.کاشت در چند جلسه انجام می‌شود.
مزایاتراکم موها زیاد است.
رشد موها مناسب است.
عمل جراحی انجام نمی‌شود و جای زخم و جراحت ندارد.
موها کاملا طبیعی یه نظر می‌رسند.
عمل جراحی انجام نمی‌شود و هیچ زخم و جراحتی نداریم.
طبیعی بودن موهای کاشته شده.
سالم ماندن فولیکول‌های برداشت شده بین مراحل کاشت.
تراکم بالای موهای کاشته شده.
نیاز به جراحی ندارد و ار بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
فرایند بهبود بعد از عمل سریع است.
روند بهبودی پس از عمل سریع است.
جای زخم و جراحتی وجود ندارد.
هزینه پایین نسبت به سایر روش‌ها.
بازدهی مناسب در مقایسه با سایر روش‌ها.

مزایای کاشت مو در مردان

زمانی که مردان با کمک کاشت مو طاسی سر خود را برطرف می‌کنند، می‌توانند از مزایای گوناگونی بهره‌مند شوند که هر یک بسیار پراهمیت هستند. به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند در اجتماع موقعیت بهتری داشته باشند و با اعتماد به نفس بیشتری با دیگران ارتباط برقرار کنند.

در کل اگر مهارت پزشک بالا باشد و زیباجو نیز به مراقبت‌های بعد از کاشت توجه نشان دهد، می‌توان از نتایج و مزایای زیر نهایت بهره و استفاده را برد:

  1. باتوجه‌به تکنیک کاشت، می‌توان در طول یک جلسه حجم قابل توجهی از گرافت‌ها را برداشت و به نواحی طاس پیوند زد.
  2. می‌توان از یک نتیجه طبیعی بهره برد و موهای کاشته شده حالت عروسکی نخواهند داشت.
  3. ازآنجایی‌که کاشت مو یک روش دائمی است، می‌توانید متوجه این موضوع شوید که هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه دارد.
  4. هرچند باتوجه‌به تکنیک انتخابی دوره نقاهت متفاوتی در انتظار زیباجویان است؛ اما حداکثر تا دو هفته می‌توان به فعالیت‌های روزمره برگشت.
  5. همچنین لازم به ذکر است عوارض احتمالی بسیار کم یا خفیف هستند؛ به همین علت فرد در صورت مراقبت از این دوران گذر خواهد کرد و با چالش خاصی روبه‌رو نخواهد شد.

نتیجه کاشت مو در مردان چگونه خواهد بود؟

با توجه‌ به روشی که برای کاشت مو مردانه انتخاب شده است، می‌توان شاهد نتایج متفاوتی بود. همچنین برای مشاهده نتیجه باید به دو عامل بسیار مهم توجه داشت که شامل مهارت متخصص و مراقبت‌های بعد از کاشت هستند. درصورتی‌که پزشک مهارت بالایی داشته باشد و هنگام کاشت نهایت ظرافت را به کار بگیرد، خط رویش نیز کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد و دیگر از عروسکی بودن موها خبری نخواهد بود.

همچنین کاشت مو از جمله روش‌های دائمی به شمار می‌رود و ماندگاری بالایی دارد. البته این به شرطی است که افراد در دراز مدت با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم نکنند. مشکلات هورمونی و بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند باعث ریزش مجدد موها شوند و در نهایت نتیجه را دستخوش تغییر قرار دهند. همچنین آسیب‌های جسمی مثل سوختگی و شیمی درمانی نیز روی نتیجه کاشت مو آقایان تأثیر خود را می‌گذارند.

نتایج کاشت مو در مردان

روند رشد موهای کاشته شده در آقایان

افرادی که به دنبال کاشت مو هستند، باید در ابتدا اطلاعات جامعی درباره موضوعات کسب کنند که یکی از آن‌ها روند رشد موها است. روی چرخه رشد موها و نتیجه نهایی عوامل مختلفی می‌توانند تأثیرگذار باشند. تغذیه، سلامت روحی و روانی، سن و سال، توجه به نکات بعد از کاشت و… در بین این موارد جای می‌گیرند.

هفته اول بعد از کاشت

در هفته اول زیباجو متوجه عوارض خواهد شد که مهم‌ترین آن‌ها تورم است. برای کم کردن تورم می‌توان از کمپرس آب یخ بهره برد. همچنین احساس درد جزئی نیز کاملاً طبیعی است. در این شرایط می‌توان از داروهای مسکنی که دکتر تجویز کرده است، کمک گرفت.

هفته سوم بعد از کاشت

در سه هفته اول کاشت مو در پسران می‌توان شاهد رشد گرافت‌هایی بود که به تازگی کاشته شده‌اند؛ اما با رسیدن به هفته چهارم ریزش موها به تدریج شروع خواهند شد که نشان از موفقیت‌آمیز بودن کاشت است؛ به همین علت نیازی نیست درباره فاز خواب تا چهار ماه اول احساس نگرانی کنید. زمانی که به ماه چهارم رسیدید، فولیکول‌‌ها نیز وارد فاز رشد می‌شوند. سرعت رشد در این ماه‌ها زیاد نیست و نمی‌توانید انتظار یک نتیجه بسیار چشمگیر را داشته باشید.

شش ماه بعد از کاشت

درصورتی‌که فرد به مراقبت‌های بعد از کاشت توجه داشته باشد، در شش ماه می‌تواند شاهد رشد یک و نیم سانتی‌متری فولیکول‌ها باشد. با رسیدن به ماه نهم موها حداقل شش سانتی‌متر رشد کرده‌اند. در این شرایط می‌توان مطمئن بود که کاشت مو با موفقیت انجام شده است. برای دیدن نتیجه نهایی نیز باید تا یک و نیم سال صبر کنید. با رسیدن به این دوره‌ها موها کاملاً رشد کرده‌اند؛ به همین علت شما می‌توانید مانند موهای عادی با آن‌ها رفتار کنید. یعنی آن‌ها را اصلاح کرده یا حالت دهید. همه چیز به خود شما بستگی دارد.

نحوه انجام پیوند مو در آقایان

دوران نقاهت بعد از کاشت مو مردان چگونه خواهد گذشت ؟

مدت‌زمان دوره نقاهت بر اساس روش کاشت و شرایط فرد متفاوت است. افرادی که از روش جراحی FUT برای کاشت استفاده کرده‌اند، دوره نقاهت طولانی‌تری را تجربه خواهند کرد؛ زیرا در ناحیه بانک مو آن‌ها برش ایجاد شده است. افرادی که از روش‌های غیرتهاجمی برای کاشت بهره برده‌اند، می‌توانند سریع‌تر به فعالیت‌های عادی خود برگردند.

در دوره نقاهت زیباجو ممکن است یک سری عوارض را تجربه کند که باتوجه‌به انواع کاشت مو مردان متفاوت هستند؛ اما به‌طورکلی از این علائم می‌توانیم به درد، سوزش، تورم و همچنین کبودی در موضع مربوطه اشاره داشته باشیم. برای اینکه این علائم کنترل شوند و بتوانید سریع‌تر به زندگی روزمره خود برگردید نیاز است داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف کنید و به دستورالعمل‌های مراقبتی توجه کافی نشان دهید. این نکات مراقبتی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  1. تا یک ماه بعد از کاشت از استعمال دخانیات باید دوری کنید؛ زیرا نیکوتین می‌تواند سرعت بهبودی را کاهش دهد.
  2. تا دو هفته از مصرف نوشیدنی‌های الکلی باید پرهیز کنید؛ زیرا احتمال خونریزی را افزایش می‌دهند.
  3.  تا شش ماه باید از رفتن به سونا دوری کنید.
  4. تا یک ماه از انجام فعالیت‌های سنگین و تنش‌زا خودداری کنید.
  5. . تا سه روز بعد از کاشت موهای خود را نباید بشویید. بعد از این دوره نیز باید از شامپوهای مخصوصی که تجویز شده‌اند بهره ببرید.
  6. همچنین تا دو هفته بعد از کاشت مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را کنار بگذارید.

محدودیت های پیوند مو در مردان

محدودیت های کاشت مو در مردان

بعد از ریزش افراد به کلینیک مراجعه می‌کنند تا برای آن‌ها مو کاشته شود؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است تمامی آقایان کاندید مناسبی برای پیوند نیستند و یک سری محدودیت‌ها در این زمینه به چشم می‌خورند. اگر شما نیز متقاضی کاشت مو هستید، باید در ابتدا به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک ارزیابی‌های لازم را از وضعیت سلامتی شما داشته باشد. اگر به برخی بیماری‌ها مبتلا باشید، نمی‌توانید از کاشت مو بهره ببرید. از جمله محدودیت‌های کاشت مو آقایان می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  1. بیماری‌های انعقادی
  2. فشار خون بسیار بالا
  3. مشکلات قلبی غیرقابل‌کنترل
  4. مشکلات هورمونی شدید
  5. بیماری‌های خودایمنی همچون لیکن پلان
  6. افراد با رده سنی کمتر از 25 سال

چگونه می توانم به کلینیک کاشت موی رز اعتماد کنم ؟

به دلیل تأثیر مو بر ظاهر، افراد گوناگونی متقاضی انجام کاشت هستند. امروزه مراکز مختلفی به چشم می‌خورند که در زمینه کاشت مو جلوی سر در مردان فعالیت دارند؛ اما سؤالی که مطرح می‌شود این است کدام کلینیک می‌تواند انتخاب بهتری باشد؟ بدون شک یکی از بهترین کلینیک‌هایی که در زمینه کاشتن موی سر مردانه فعالیت‌های درخشانی دارد، مجموعه رز است.

مجموعه رز تمامی ویژگی‌هایی که یک کلینیک معتبر باید از آن‌ها برخوردار باشد را دارد. سابقه کاری بالا، بهره‌مندی از پزشک و کادر مجرب، ارائه روش‌های مختلف کاشت، ارائه مشاوره‌های صادقانه و… از جمله این ویژگی‌ها هستند. حالا کافی است نگاهی به سوابق و رزومه کلینیک کاشت مو رز بیندازید. کلینیک رز با بهره‌مندی از تیم حرفه‌ای، با اخلاق و متخصص در کنار شما است تا بتوانید دوباره از یک موقعیت اجتماعی بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

قیمت کاشت موی آقایان

هزینه کاشت مو در مردان چقدر است؟

قبل از اینکه برای کاشت مو اقدام کنید، نیاز است درباره هزینه‌های مربوطه به کسب اطلاعات بپردازید. عوامل و پارامترهای گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم هزینه‌ها را دستخوش تغییر کنند. در یک نگاه کل پارامترهای مؤثر بر تغییر هزینه‌ های کاشت مو در مردان طاس شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  1. تکنیکی که برای کاشت مو انتخاب می‌شود.
  2. سطح طاسی که فرد دارد.
  3. ابزارهایی که برای کاشت استفاده می‌شوند.
  4.  مهارتی که متخصص از آن بهره‌مند است.
  5.  امکاناتی که در کلینیک وجود دارند.
  6.  تعداد گرافت‌هایی که به فرد پیوند زده می‌شوند.
  7. هزینه‌ای که برای خرید داروها و شامپوهای مخصوص کاشت باید پرداخت شوند.

نتیجه گیری درباره کاشت مو مردانه

کاشت مو بهترین روشی است که می‌توان از آن در راستای جبران موهای از دست رفته بهره برد. مردان به دلایل مختلفی ممکن است ریزش مو را تجربه کنند که شامل مواردی همچون وراثت، مشکلات هورمونی، آسیب‌های جسمی و… هستند. برای اینکه بتوان الگوی طاسی مردانه را درمان کرد، روش‌های گوناگونی پیش روی افراد قرار گرفته‌اند که بدون شک بهترین آن‌ها کاشت مو است.

کاشت مو در مردان با الگوی طاسی با تکنیک‌‌های گوناگونی امکان‌پذیر است که از بهترین آن‌ها می‌توانیم به روش ترکیبی اشاره کنیم. کلینیک کاشت رز با بهره‌مندی از بهترین متخصصان می‌تواند به کمک شما بیاید تا دوباره ظاهر جذابی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان در ارتباط باشید.

سوالات متداول

موهای سر من به طور کامل طاس است، آیا امکان کاشت مو برای من فراهم است؟

اگر در نواحی بدن همچون ریش، سینه، پشت پا و… دارای فولیکول‌های ضخیم باشید، می‌توانید از روش BHT برای کاشت بهره ببرید. استخراج فولیکول‌ها با کمک روش‌هایی همچون SUT و FUT امکان‌پذیر است.

کاشت مو مردان در چند جلسه انجام می شود ؟

تکنیک کاشت، وضعیت طاسی فرد، تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای برداشت و… از جمله عواملی هستند که می‌توانند روی جلسات کاشت مو در مردان تأثیر بگذارند؛ اما معمولاً در طول یک جلسه و با صرف زمان هشت ساعته می‌توان کاشتن موی سر مردانه را به اتمام رساند.

برای اطلاع از هزینه کاشت مو با کارشناسان بخش زیبایی کلینیک پوست و مو رز تماس بگیرید.خط ویژه: 02148679

منابع: manualmayoclinicaadmedicalnewstoday

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
مدت زمان کاشت مو | گرافت مو چند ساعت زنده می ماند؟
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو برای زنان | درمان شگفت انگیز ریزش موی خانم ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید