کاشت مو به روش نیوگرافت | مزایا، عوارض و هزینه NEO Graft

کاشت مو طبیعی به روش نیوگرافت

برای درمان طاسی یا کم حجمی موهای سر یک فرد، راه‌های متفاوت درمانی وجود دارد که بنا به شرایط فرد و تشخیص پزشک یکی از این راه‌ها انتخاب و برای فرد اعمال می‌شود. برترین، بهترین و ماندگارترین راه برای درمان طاسی سر، کاشت مو است که این درمان نیز دارای روش‌های متفاوتی است. از این رو در این مطلب از کلینیک پوست و مو رز، به مبحث کاشت مو نیوگرافت پرداخته‌ایم؛ در اینجا روش کاشت مو نیوگرافت و همچنین  معایب و مزایا کاشت مو نیوگرافت را برای شما شرح داده‌ایم:

اینفوگرافیک راهنمای کاشت موی سر به روش نیوگرافت

برای مشاوره رایگان تخصصی و اطلاع از هزینه کاشت ابرو طبیعی با مشاورین ما در کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

کاشت مو نیوگرافت چیست؟

کاشت مو نیو گرافت یکی از شیوه‌های نوین کاشت مو است که نتایج مطلوبی مانند رشد مو با تراکم بالا و با قطر مناسب در پی دارد. در این روش ابتدا بانک موی فرد تعیین می‌شود، سپس فولیکول‌های مو از این ناحیه برداشت می‌شوند و در محل مورد نظر کاشته می‌شوند.

پیوند مو نیوگرافت از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که تمامی مراحل این روش به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود. صندلی ارگونومیک و ربات دو دستگاه اصلی به کار رفته در این روش هستند که امکان انجام برداشت مو، نگهداری مو و کاشت را به روش غیر دستی فراهم کرده‌اند. متخصص زیبایی از طریق رایانه با این ربات ارتباط برقرار می‌کند. وظیفه پزشک در این روش تنظیم پارامترهای معین و نظارت بر کار ربات است. این ربات به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است.

کاشت مو به روش نیوگرافت

در طراحی ربات دو بازو به کار رفته است که این بازوها مجهز به دوربین هستند و مراحل برداشت و کاشت نیوگرافت با دقت بالا انجام می‌شود. مرحله برداشت مو توسط سوزن‌های ربات انجام می‌شود. ربات دارای دو سوزن است که یکی از آن‌ها وارد عمیق‌ترین لایه‌ی رویی پوست می‌شود و سوزن دیگر فولیکول‌های مو را خارج می‌کند. انتخاب فولیکول‌ها به صورت رندومی انجام می‌شود.

مزایاغیر تهاجمی بودن
عدم ایجاد جراحت در بانک مو
دوره کوتاه نقاهت
رشد موهای جدید به فرم موهای قبلی
کم خطر بودن
سریع بودن
استفاده از دستگاه‌های دقیق و پیشرفته
نتایج نهایینتایج دائمی و ماندگار
رشد مو با تراکم بالا
ضخیم و پرپشت شدن موها
فرایندتعیین بانک موی فرد
انتخاب فولیکول‌های مو توسط ربات به صورت رندومی
نفوذ سوزن ربات به عمیق‌ترین لایه اپیدرم پوست
خارج کردن فولیکول‌های مو توسط سوزن ربات
کاشت فولیکول ها در محل معین با سوزن دستگاه

مراحل کاشت مو به روش نیوگرافت

تفاوت اساسی پیوند مو به روش نیوگرافت این است که در این روش با استفاده از ربات و سیستم کامپیوتری به استخراج فولیکول‌ها پرداخته می‌شود. این مسئله باعث شده است که روش نیوگرافت به یکی از مؤثرترین تکنیک‌های پیوند مو مبدل شود. در ادامه با مراحل این شیوه درمانی آشنا خواهیم شد.

  • مشاوره قبل از کاشت

برای آن که از اثربخشی پیوند مو به روش نیوگرافت اطمینان حاصل کنید، لازم است در مراکز معتبر پوست و مو نسبت به دریافت مشاوره کاشت مو رایگان اقدام کنید. این جلسه پاسخگوی تمامی ابهامات و سوالات شما است. پزشک معالج در جلسه مشاوره به شرح مراحل درمانی و دستورالعمل‌های مراقبتی می‌پردازد. سایر مواردی که در این جلسه به آن پرداخته می‌شود عبارتند از:

  1. بررسی و گفت‌و‌گو در مورد راهکارهای مناسب با وضعیت شما
  2. ارزیابی سوابق پزشکی، بیماری‌ها و داروهای مورداستفاده
  3. تعیین تعداد گرافت‌های موردنیاز
  4. هزینه‌ها و عوامل مؤثر بر آن
  • بررسی شرایط جسمی و آزمایش

برای آن که پزشک معالج از سلامت جسمانی شما آگاه باشد، انجام برخی آزمایش‌ها ضرورت می‌یابد. بنابراین پیش از انجام پیوند مو برخی آزمایش‌ها از سوی متخصصین تجویز می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. آزمایش HIV: از آنجایی که ایدز یک بیماری قابل‌انتقال از راه خون است، پزشک معالج باید از عدم ابتلای فرد زیبا جو اطمینان حاصل کند.
  2. آزمایش CBC: این آزمایش برای تشخیص وضعیت انعقاد خون و عدم ابتلا به کم‌خونی، بیماری‌های عفونی و لوسمی تجویز می‌گردد.
  3. آزمایش FBS: از آنجایی که پیوند مو برای مبتلایان دیابت صورت نمی‌گیرد، انجام این آزمایش ضرورت می‌یابد.
  4. سایر آزمایش‌ها: که شامل آزمایش‌های HBs Ag، HCV Ab، تری گلیسیرید، کلسترول و برخی موارد دیگر می‌شوند.
  • طراحی خط رویش مو

طراحی خط رویش مو به پزشک معالج این امکان را می‌دهد که بداند به چه تعداد گرافت مویی نیاز داشته و پیش از آغاز پروسه درمان، یک استراتژی و برنامه‌ریزی مشخص داشته باشد. در روش‌هایی که امکان اسکن 3 بعدی چهره وجود دارد، می‌توان این اقدام را به صورت گرافیکی انجام داده و فرد را از نتایج کاشت آگاه نمود.

  • استخراج واحد فولیکولی

در این مرحله فرد زیبا جو بر روی صندلی مخصوص نشسته و ربات ناحیه اهداکننده مو را آنالیز می‌نماید. این اقدام به‌واسطه دوربین‌های بسیار قدرتمندی صورت می‌گیرد. سپس ربات با استفاده از سوزن‌های مخصوص به عمق اپیدرم نفوذ کرده و فرآیند استخراج فولیکول‌ها را آغاز می‌کند. فرآیند استخراج فولیکول‌ها به صورت تصادفی، تک‌به‌تک و بر اساس الگوریتم‌های ربات صورت می‌گیرد.

  • آماده کردن گرافت جهت کاشت

در روش‌هایی که برای برداشت فولیکول‌ها از پانچ استفاده می‌شود، ضرورتی برای آماده‌سازی گرافت‌ها وجود نخواهد داشت. در این روش‌ها پیش از آن که برای برداشت اقدام شود، کیفیت گرافت‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد.

  • کاشت گرافت در سایت گیرنده

    پس از استخراج و آماده‌سازی گرفت‌ها، فرآیند کاشت بر اساس الگوی از پیش تعیین‌شده آغاز می‌گردد.

مزایا و معایب کاشت مو به روش نیوگرافت

مزایای کاشت مو نیوگرافت

کاشت مو نیو گرافت به دلیل مزیت‌هایی که دارد؛ مورد توجه قرار گرفته است. این مزیت‌ها نه تنها به نفع زیباجو است بلکه پزشک متخصص نیز از مزیت‌های این روش استفاده می‌کند. غیر تهاجمی بودن این روش مهم‌ترین مزیت آن است که همین مورد باعث ایجاد مزایای متعدد شده است. سایر مزیت‌های کاشت مو نیوگرافت عبارتند از:

  1. عدم ایجاد جراحت در بانک مو: در کاشت مو نیوگرافت با استخراج فولیکول‌ها توسط دستگاه، دیگر نیازی به بریدگی در منطقه بانک مو نخواهد بود. وقتی در ناحیه بانک مو جراحتی ایجاد نشود، اسکار و جای زخم نیز تشکیل نخواهد شد.
  2. دوره نقاهت کوتاه: افرادی که دوست دارند زودتر به زندگی معمولی بازگردند و به کار خود ادامه دهند این روش می‌تواند برای آن‌ها ایده آل باشد؛ زیرا به علت غیر تهاجمی بودن و استفاده از ربات‌ها دوره نقاهت بعد از کاشت بسیار کوتاه خواهد بود.
  3. سایر مزیت‌ها: از دیگر مزیت‌های این روش رشد موهای جدید به فرم طبیعی موهای قبلی است که دلیل آن برداشت فولیکول‌ها از موی سر خود فرد است. این روش بسیار کم خطر است و با دقت و محاسبات دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. سرعت بالا از دیگر فواید کاشت مو نیو گرافت است.

روند رشد موهای کاشته شده بعد از نیوگرافت

برای آن که با آمادگی بیشتری در جلسه پیوند مو به روش نیوگرافت شرکت کنید، می‌بایست از مراحل رشد مو آگاه شده و بدانید که باید منتظر چه چیزی باشید.

هفته اول پس از پیوند مو به روش نیوگرافت

از آنجایی که این نوع از کاشت مو به حالت خودکار انجام می‌شود، پیوندها و علائم ناشی از کاشت گرافت مو در مدت‌زمان کوتاه‌تری بهبود می‌یابند. در هفته اول درمان، تورم و قرمزی و علائم ناشی از پیوند مو کاهش می‌یابند.

هفته دوم

تا 2 هفته پس از کاشت مو با روش نیوگرافت، التهاب ناحیه بانک مو بهبود می‌یابد. در این بازه زمانی هیچ نشانه‌ای از رویش مو مشاهده نخواهد شد.

هفته سوم

در هفته سوم، ریزش موهای کاشته شده آغاز می‌گردد. این مسئله که به شوک ریزش مو نیز معروف است، امری طبیعی بوده و قسمتی از پروسه درمان محسوب می‌شود.

هفته چهارم

در این بازه زمانی، دلمه‌ها و التهابات ناحیه درمان از بین رفته و فولیکول‌های کاشته شده وارد مرحله استراحت می‌شوند. ریزش موهای کاشته شده در هفته‌های سوم و چهارم ادامه پیدا می‌کند؛ لذا در 1 ماه نخست هیچ مویی در ناحیه درمان وجود نخواهد داشت.

سومین ماه

نخستین علائم رویش مو در ماه سوم پیوند مو قابل‌ مشاهده خواهند بود.

ماه پنجم

موهای کاشته شده به رشد ادامه می‌دهند؛ اما این موها نازک و کم‌رنگ بوده و از تراکم پایینی برخوردار خواهند بود.

ماه نهم

پس از گذشت 8 الی 9 ماه، موهای کاشته شده ضخامت بیشتری یافته و هم‌خوانی بیشتری با سایر موها پیدا می‌کنند.

دوازدهمین ماه

چنانچه روند پیوند مو به روش نیوگرافت با موفقیت انجام شده باشد، در ماه‌های نهم الی دوازدهم نتایج نهایی پیوند مو را می‌توان ملاحظه نمود. این موها رویش سریع‌تری داشته و قابلیت اصلاح را دارا خواهند بود.

معایب کاشت مو نیوگرافت

معایب کاشت مو نیوگرافت

این روش مانند سایر روش‌های کاشت مو بدون درد و جراحی ممکن است معایبی به دنبال داشته باشد؛ البته معایب این روش در مقایسه با مزیت‌های آن بسیار کم است به طوری که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. از معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد خارش در محل کاشت و برداشت مو: این عارضه طبیعی است و به مرور زمان و به طور تقریبی پس از دو هفته از بین می‌رود.
  2. قرمزی در ناحیه سر: در محل برداشت و کاشت مو ممکن است کمی تورم و التهاب مشاهده شود که تمامی این موارد پس از حدود دو هفته از بین می‌رود. انجام مراقبت‌های پس از کاشت می‌تواند این تورم و قرمزی را کاهش دهد.
  3. شوک ریزشی: شوک ریزشی در تمامی روش‌های کاشت مو وجود دارد و موهای کاشته شده پس از حدود یک ماه دچار ریزش می‌شوند و این موها مجدداً رشد می‌کنند و فولیکول‌های ضخیمی را تشکیل می‌دهند.

کاندید مناسب کاشت مو بدون جراحی

هرچند که کاشت مو برای تمام مردان و زنان در سنین مختلف قابل انجام است اما باید بدانید که هر فردی ممکن است کاندید مناسبی برای انجام این فرآیند نباشد. به عنوان مثال کاشت مو در صورت وجود بیماری آلوپسی آره اتا فعال منع مصرف دارد. در این شرایط، پیوند مو ممکن است عود را تسریع کند و موهای کاشته شده ممکن است تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند. با این حال اگر آلوپسی اره اتا فعالی برای مدت طولانی (2 سال یا بیشتر) وجود نداشته باشد، خطر کاشت مو جلوی سر کاهش می یابد اما از بین نمی‌رود. در حالت کلی افراد زیر بهترین کاندیدها برای کاشت مو بدون جراحی هستند:

  1. زنان و مردان بالای 25 سال
  2. کامل شدن الگوی ریزش مو
  3. عدم ابتلا به اختلال و بیماری‌هایی که موجب ریزش مو می‌شوند (مانند آلوپسی اره اتا، کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین د3، سو تغذیه و استرس‌های روحی شدید و دائمی)
  4. عدم ابتلای فرد به بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت، فشار خون بالا یا بسیار پایین، مشکلات قلبی و عروقی، ابتلا به اختلالات انعقادی خون و …
  5. داشتن بانک موی قوی

برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای موهای خود می‌توانید با مشاورین کلینیک پوست و مو رز از طریق شماره 02144067005 در ارتباط باشید و همچنین به صورت حضوری و کاملا رایگان نوبت مشاوره حضوری دریافت کنید. و همچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09104440228 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

قیمت پیوند مو نیوگرافت

هزینه‌ کاشت مو نیوگرافت

در این روش به دلیل کار کردن با تجهیزات فوق پیشرفته، هزینه‌ی این روش بسیار بیشتر از روش‌های دیگر کاشت مو است. اگر قصد دارید که نتایج ماندگار و طبیعی به دست آورید؛ توصیه می‌شود که یک بار برای درمان طاسی سر خود هزینه کنید و نتیجه خوب دریافت کنید. به جای اینکه با هزینه‌های کمتر ولی مداوم به دنبال درمان باشید و نتایج موقت دریافت کنید. بهتر است ابتدا وضعیت مالی خود را برای انجام این این روش در نظر بگیرید سپس اقدام کنید. تاکید می‌کنیم که کاشت مو به روش نیوگرافت، دارای نتایج طولانی مدت است، پس وقت و هزینه‌ی خود را هدر ندهید و یک بار برای همیشه این کار را به شیوه‌ی تایید شده به انجام برسانید.

عوامل زیادی در تعیین هزینه کاشت مو نیوگرافت دخیل هستند که می توان به عواملی چون وسعت ناحیه کاشت، تعداد فولیکول‌های کاشته شده، مهارت و تخصص پزشک مورد نظر اشاره کرد. شایان ذکر است برخی پزشکان چون تجربه‌ی کافی در این زمینه ندارند، با دریافت هزینه‌ی کمتر برای شما این کاشت را انجام می‌دهند، پس حتما از قیمت این کار در مکان‌های مختلف مطلع شوید.

کلینیک معتبر کاشت مو نیوگرافت

از آنجایی که تکنیک پیوند مو نیوگرافت توسط تجهیزات اتوماتیک صورت می‌گیرد، مورد استقبال بسیاری از زیبا جویان قرار گرفته است. علیرغم آن که این روش مبتنی بر تکنولوژی رباتیک است، از نقش پررنگ پزشک معالج نباید غافل شد. برای دریافت مزایای درمانی این روش می‌بایست به مراکز معتبر کاشت مو و متخصصین مجرب پوست و مو مراجعه صورت گیرد.

کلینیک فوق‌تخصصی رز به‌عنوان یکی از مراکز پیشرو در زمینه پیوند مو شناخته شده و ارائه‌دهنده روش‌های نوین کاشت گرافت مو می‌باشد. این مجموعه با ارائه مشاوره رایگان، به میزبانی از زیبا جویان عزیز پرداخته و ایشان را در انتخاب بهترین روش پیوند مو همراهی می‌نماید.

کاندید مناسب برای کاشت مو به روش نئوگرافت

چه افرادی کاندید مناسبی برای کاشت مو به روش نیوگرافت هستند؟

تقریبا تمامی افراد می‌توانند از مزیت‌های کاشت مو به روش نیوگرافت بهره‌مند شوند. حتی کسانی که به صورت ژنتیکی در بخشی از سر خود مو ندارند یا موهای آن‌ها نازک و کم‌پشت است؛ می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند. این روش مناسب تمامی مردان و زنانی است که قصد دارند زیبایی خود را به دست آورند.

افرادی که برای کاشت متد نیوگرافت داوطلب می‌شوند باید از نظر سلامتی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند، به همین سبب توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت و افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان بیماری‌ها و داروهای مصرفی خود قرا دهند تا مشکلی برای زیباجو ایجاد نشود و امنیت کاشت مو به طور کامل فراهم شود.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه کاشت مو به روش نیوگرافت با مشاوران کلینیک پوست ومو رز در ارتباط باشید و از خدمات مشاوره رایگان کلینیک رز بهره‌مند شوید. در کلینیک رز، کاشت طبیعی مو به دست یکی از ماهرترین پزشکان حال حاضر در تهران به نام جناب آقای دکتر رضا روحانی انجام می‌شود؛ لذا با مراجعه به این کلینیک می‌توانید از مهارت عالی، جناب دکتر رضا روحانی بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا کاشت نیوگرافت بهترین روش است؟

از تکنیک نیوگرافت می‌توان به‌عنوان مدرن‌ترین و بهترین روش کاشت مو یاد نمود. میزان تهاجم این تکنیک بسیار پایین است؛ لذا متقاضیان این شیوه درمانی دوره نقاهت کوتاه و عوارض جانبی بسیار کمی را تجربه می‌نمایند.

آیا امکان کاشت نیوگرافت مو برای خانم‌ها وجود دارد؟

روش نیوگرافت، یک تکنیک ارتقا یافته و جایگزین برای روش‌های سنتی پیوند مو است. این تکنیک مدرن، هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل انجام بوده و ارائه‌دهنده نتایج درمانی قابل‌توجهی است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
درمان قطعی ریزش موی سکه ای – علائم کچلی سکه ای
نوشتهٔ بعدی
ویژگی ها و عملکرد فولیکول مو + بهترین روش تقویت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید