کاشت مو برای موهای کم پشت در آقایان و خانم ها

کاشت مو برای موهای کم پشت

کاشت مو با هدف ایجاد ظاهری زیبا در موها و رسیدن به موهایی پرتراکم و پرپشت انجام می‌شود؛ بنابراین اکثر افرادی که تصمیم می‌گیرند تا اقدام به انجام پیوند مو کنند معمولاً از موهای کم تراکم برخوردار هستند. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی کاشت مو برای موهای کم پشت زنان و مردان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود در این صورت افراد می‌توانند با انتخاب یک کلینیک معتبر و شناخته شده به توصیه پزشک متخصص مناسب‌ترین روش را طبق شرایط خود انتخاب کرده و از نتایج مثبت نهایی لذت ببرند.

اینفوگرافیک کاشت موی طبیعی برای موهای کم پشت

کاشت مو برای موهای کم پشت از جمله خدماتی است که به بهترین نحو ممکن در کلینیک پوست و مو رز توسط پزشک مطرح کشوری دکتر روحانی انجام می‌شود. در صورتی که احساس می‌کنید تکنیک پیوند مو می‌تواند برای شما مفید باشد می‌توانید به این کلینیک مراجعه کرده و از خدمات در محیطی کاملا استاندارد با تجهیزاتی مدرن و پیشرفته بهره ببرید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از قبیل هزینه کاشت مو برای موهای کم پشت در این مقاله همراه ما باشید.

بهترین روش پیوند مو برای موهای کم پشت

آیا افرادی با موی کم پشت هم می توانند کاشت مو انجام دهند؟

همان طور که گفته شد پیوند مو برای افرادی که موهای نازک و کم پشت دارند هم مناسب است و می توانند انجام پیوند مو اقدام کنند. میزان موفقیت پیوند فولیکولی مو به عوامل مختلفی مانند رنگ مو، ضخامت مو، حالت مو (فر بودن یا صاف بودن مو) و غیره وابسته است. به همین دلیل نمی توان گفت که تا چه اندازه انجام کاشت مو برای هر فردی نتیجه بخش است. اگر حالت موهایتان فر است و رنگ موی روشنی دارید و همین طور موهایتان ضخیم است می توانید نتیجه خیلی بهتری نسبت بقیه افراد از انجام پیوند بگیرید.

اما بهتر است بدانید انجام کاشت مو راهی برای درمان ریزش موهای شما نیست و نمی تواند بر مقدار ریزش موی شما تاثیری بگذارد. پیشنهاد می شود برای این که متوجه شوید که می توانید پس از انجام کاشت مو نتیجه دلخواهتان را ببینید، حتما قبل از انجام کاشت مو با پزشک متخصص پیوند مو مشورت کنید. پزشک متخصص  کلینیک پوست و مو رز با توجه به بررسی هایی که بر روی نوع پوست سر و ضخامت موهایتان انجام می دهد می تواند در انتخاب این که کاشت مو را انجام دهید یا خیر کمکتان کند.

بهترین روش برای کاشت موی کم پشت

روش‌های کنونی پیوند مو از حداقل تهاجم برخوردار بوده و نتایج مؤثری را به دنبال داشته‌اند. امروزه به لطف استقبال گسترده از فرآیند پیوند مو، به تنوع تکنیک‌های این روش درمانی نیز افزوده شده است. بدین ترتیب افراد زیبا جو با سطوح مختلف ریزش مو می‌توانند برای درمان این عارضه اقدام کنند.

برای آن که فرآیند کاشت گرافت مو برای درمان موهای کم‌پشت موفقیت‌آمیز باشد، ابتدا باید به یک متخصص باتجربه مراجعه صورت گیرد. یک پزشک متخصص پوست و مو می‌تواند بر اساس ویژگی‌های فرد متقاضی، بهترین روش را تجویز کند. در ادامه برخی از مؤثرترین تکنیک‌های کاشت گرافت مو برای موهای کم‌پشت را معرفی خواهیم نمود.

ترکیبی

روش ترکیبی پیوند مو، به ادغام 2 روش FUE  و FIT اشاره دارد. روش ترکیبی عمدتاً برای آن دسته از متقاضیانی کاربرد دارد که به طاسی گسترده مبتلا هستند؛ چرا که در این روش می‌توان تعداد زیادی از گرافت‌ها را در 1 جلسه کاشت. همچنین این روش برای متقاضیانی که به دنبال تراکم مویی بالایی هستند نیز کاربرد دارد. برخی از ویژگی‌های این تکنیک درمانی عبارتند از:

  1. امکان کاشت 1500 تا 4500 گرافت مو
  2. امکان پیوند مو با تراکم بالا
  3. روشی قابل‌اطمینان برای درمان طاسی گسترده

اس یو تی

SUT یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های پیوند مو به شمار می‌آید. این روش کم تهاجمی توسط تجهیزات اتوماتیک انجام شده و از حداکثر میزان دقت برخوردار است. به دنبال مزایای این تکنیک کاشت مو، احتمال آسیب به فولیکول‌های مو کاهش یافته و نتایج دقیق‌تری از پیوند مو کسب می‌شود. سایر مزایای روش کاشت مو SUT عبارتند از:

  1. امکان به‌کارگیری برای افرادی که تراکم مویی کافی ندارند
  2. امکان استخراج فولیکول‌های مو از سایر نقاط بدن
  3. پیوند مو با حداقل زمان
  4. امکان کاشتن مو با تراکم بالا
  5. دوره نقاهت کوتاه‌مدت
  6. عدم ایجاد زخم و خونریزی
  7. ایجاد نتایج طبیعی و کاملاً پایدار

اف یو تی

اف یو تی یکی از روش‌های کلاسیک پیوند مو به شمار می‌آید. این روش برای موهای کم‌پشت نیز کاربرد دارد. در این روش، برش‌های نواری شکل در ناحیه بانک مو ایجاد شده و سپس گرافت‌ها تفکیک شده و در ناحیه درمان کاشته می‌شوند.

کاشت مو FUT نسبت به سایر روش‌ها، از دوره نقاهت طولانی‌تری برخوردار است؛ به همین دلیل بسیاری از زیبا جویان 2 روش SUT و FIT را برای کاشتن مو انتخاب می‌کنند. همچنین برای آن که این روش نتایج مؤثری را ارائه سازد، می‌بایست به متخصصین باتجربه مراجعه صورت گیرد.

اف آی تی

تکنیک پیوند مو FIT برای آن دسته از متقاضیانی که دارای تراکم مویی پایینی هستند، نتایج مؤثری را ایجاد می‌کند. یکی از عمده مزیت‌های روش FIT، استخراج گرافت‌های مویی به صورت مجزا است. در این روش درمانی پزشک معالج می‌‌تواند ابتدا مناسب‌ترین گرافت‌ها را شناسایی کرده و سپس اقدام به استخراج آن‌ها نماید. سایر مزایای روش FIT عبارتند از:

  1. عدم اعمال برش و بخیه
  2. بدون درد و خونریزی
  3. تهاجم کم
  4. ریکاوری سریع‌تر

میکروایمپلت

تکنیک پیوند مو میکروپلنت، بر پایه روش FIT اجرا می‌شود. در این روش، پزشک معالج با استفاده از قلم اتوماتیک و با دقت میکروگرافت اقدام به استخراج فولیکول‌ها می‌کند. به دنبال مزیت‌های روش میکروایمپلنت، احتمال آسیب به فولیکول‌ها کاهش یافته و ریسک از دست دادن بانک مو نیز کاهش می‌یابد. سایر مزایای این روش به شرح زیر هستند:

  1. پیوند مو با کم‌ترین میزان تهاجم
  2. سرعت بالای پیوند مو
  3. عدم ایجاد زخم در ناحیه بانک مو
  4. نقاهت کوتاه‌مدت
  5. عدم درد و خون‌ریزی

میکروفیت

میکروفیت نیز همانند بسیاری از روش‌های مدرن کاشت مو، بر پایه تکنیک FIT اجرا می‌شود. در این تکنیک برای استخراج و پیوند فولیکول‌های مو، از دستگاهی با نام ایمپلنتر بهره‌جویی می‌گردد. قطر دستگاه ایمپلنتر کمتر از 1 میلی‌متر بوده و با کمک آن می‌توان فولیکول‌های مو را به صورت تک‌به‌تک استخراج نمود.

با توجه به مزایای این تکنیک، در طول 1 جلسه می‌توان اقدام به کاشت 50 هزار تار مو نمود. همچنین روش میکروفیت امکان بروز نتایج غیرطبیعی و عوارض جانبی را نیز کاهش می‌دهد.

سلول بنیادی

در آینده نه‌چندان دور، روش سلول‌ بنیادی روند پیوند موی طبیعی را دگرگون خواهد ساخت؛ چراکه با روی کار آمدن این روش، دیگر نیازی به استخراج میزان زیادی از فولیکول‌های مو نخواهد بود. با کمک روش سلول بنیادی می‌توان فولیکول‌ها را تکثیر کرده و سپس اقدام به کاشتن آن‌ها نمود. برخی از مزایای کلیدی کاشت مو روش سلول‌های بنیادی به شرح زیر خواهند بود:

  1. امکان درمان ریزش مو ژنتیکی
  2. امکان درمان آلوپسی
  3. روند درمان بسیاری سریع‌تر
  4. عدم نیاز به تزریق داروی بی‌حسی
  5. عدم ایجاد زخم و اسکار

دلایل کاشت مو در آقایان با موهای کم پشت

شاید برخی از آقایان با ریزش موهایشان کنار بیایند و اتفاقا از آن به عنوان یک راهکار برای ارتقا استایل خود بر طبق مد و فشن استفاده کنند اما برخی دیگر با این موضوع کنار نمی‌آیند و ریزش موهایشان را یک بحران می‌دهند. دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است آقایان را به سمت کاشت مو سوق دهند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. عدم جوابگیری از داروهای تحریک کننده رشد مو: شاید داروهایی مانند فیناستراید را برای کاهش نازک شدن موهایتان امتحان کرده باشید. اگر این کار موثر نبوده و واقعاً به دلیل از دست دادن موهایتان خواب و خوراکتان به هم خورده است می‌توانید کاشت مو را به عنوان یک گزینه موثر در نظر بگیرید.
  2. خواهان یک روش دائمی‌هستید: اگر به دنبال روشی می‌گردید که بی برو و برگرد نتیجه بدهد و ماندگاری بسیار طولانی داشته باشد می‌توانید از ایمپلنت مو کمک بگیرید. نتایج و گزارشات معتبر نشان می‌دهند که در صورت پیوند اصولی و صحیح و انجام مراقبت‌های همیشگی بعد از کاشت، می‌توان داشتن حجمی‌پرتراکم از مو را تا پایان عمر تجربه کرد.
  3. اگر ریزش مو موجب کاهش اعتماد به نفستان شده است: برخی از مردانی که دچار ریزش مو می‌شوند به قدری از ظاهر جدیدشان ناخشنود می‌شوند که عزت نفسشان کم می‌شود و به دنبال آن علاقه‌ای به حضور در اجتماع، جمع‌های خانوادگی و محل کار نخواهند داشت. اگر در چنین شرایطی قرار دارید می‌توانید از مزایای کاشت مو نهایت بهره را ببرید و اعتماد به نفس از دست رفته‌تان را بازیابی نمایید.

کاشت موی طبیعی برای موهای کم پشت

کاشت مو بهترین گزینه برای موهای کم پشت آقایان

کم پشت شدن موهای قسمت جلو سر در آقایان بسیار شایع است. اگر زیر 30 سال سن دارید، بهتر است برای کنترل ریزش مو، به پزشک متخصص پوست و مو  مراجعه کرده و معاینه شوید. در این دوران استفاده از داروها می­‌تواند از ریزش بیش از اندازه مو پیشگیری ­‌نماید. اما بعد از 30 سالگی ریزش مو به ثبات نسبی می­‌رسد. در این زمان است که برای کاشت مو در نواحی کم پشت سر از روش‌­های مختلف کاشت مو استفاده نمایید. موهای کم پشت برای  کاشت مو، گزینه­‌های بهتری هستند؛ چرا که تراکم موی کاشته شده در آن‌ها بیشتر بوده و بعد از کاشت طبیعی به نظر می­‌رسند.

پیوند مو برای موهای کم پشت مردان

دلایل کم پشتی مو در زنان

ریزش و کم پشت شدن موها به عنوان یک خانم (به خصوص اگر جوان هستید یا در زمان آسیب پذیری از دوران زندگی خود می‌باشید) می‌تواند بر شدت اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. مشکلات متعددی می‌توانند باعث ریزش مو در خانم‌ها شود که برخی از آن‌ها در اثر عوامل خارجی و برخی مرتبط با شرایط حاکم بر بدنشان است؛ موارد زیر را در نظر بگیرید:

عوامل خارجی و اکتسابی

  1. مصرف برخی از داروها
  2. استفاده مکرر از مدل‌های مویی که موها را بیش از حد سفت می‌کند و می‌کشند
  3. تجربه یک رویداد استرس‌زا مانند عمل جراحی
  4. مشکلات عاطفی، ناراحتی و غصه خوردن

عوامل حاکم بر سلامتی بدن

در موارد دیگر، نازک شدن مو در اثر رویداد اتفاقاتی در داخل بدن رخ می‌دهد به مثال‌های زیر توجه کنید:

  1. اختلالات هورمونی: تغییر در هورمون‌های تیروئیدی در اثر مشکل تیروئید (کم کاری یا پرکاری تیروئید)، بارداری، شیردهی، افزایش یا کاهش غیر طبیعی هورمون‌های جنسی در بدن
  2. بیماری های التهابی: یکی دیگر از محرک‌های ریزش مو در زنان، ابتلا به یک بیماری التهابی است که روی پوست سر تأثیر می‌گذارد. این بیماری ممکن است اگزما، پسوریازیس یا وضعیتی به نام آلوپسی فیبروزان فرونتال باشد که معمولاً باعث ایجاد اسکار و ریزش مو (گاهی ریزش دائمی‌) در قسمت جلویی پوست سر بالای پیشانی می‌شود.
  3. بیماری های خود ایمنی: ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای و شرایط خودایمنی مانند لوپوس نیز ممکن است باعث ریزش مو شوند.
  4. ریزش موی ژنتیکی: شایع‌ترین بیماری ژنتیکی که موجب ریزش مو با الگوی زنانه می‌شود آلوپسی آندروژنیک نام دارد. خانم‌های مبتلا به این عارضه ممکن است متوجه خالی شدن قسمت بالای سر خود از مو شوند که اغلب زمانی شروع می‌شود که وی در دهه 40 یا 50 زندگی خود باشد. اگر ژن‌های خاصی را از یک یا هر دو والدین به ارث ببرید، ممکن است این مشکل را تجربه کنید. تغییرات هورمونی که در طول یائسگی رخ می‌دهد نیز ممکن است آن را تحریک کند.
  5. سایر علل رایج ریزش و کم پشت شدن مو در خانم‌ها عبارت است از: کمبودهای تغذیه‌ای، استفاده بیش از حد از محصولات آسیب رسان مو،یا ابزارهایی مانند سشوار و سایر وسایلی که مو را گرم می‌کنند.

پیوند مو در خانم ها با موهای کم پشت

کاشت مو در زنان با موهای کم پشت و نازک

برخی از زنان به دلیل مشکلات هورمونی، بارداری و شیردهی، عادات غلط مثل رنگ کردن مداوم مو، ژنتیک و بسیاری موارد دیگر از این قبیل دچار زیرش شدید در موهای سر می‌شوند. این موضوع به دلیل تحت تاثیر قرار دادن زیبایی ظاهری سبب مشکلات روحی از قبیل افسردگی و کاهش اعتماد به نفس می‌گردد. خوشبختانه کاشت موهای کم پشت کاری امکان‌پذیر بوده و زنان می‌توانند بدون نگرانی به کاشت مو بین موهای کم پشت خود بپردازند.

برای این منظور روش‌های مختلفی روی کار آمده که نتیجه‌ای کاملا طبیعی و زیبایی را در پی دارند. پزشک متخصص زنانی که با این مشکل مواجه بوده و قصد دارند تا به موهایی با تراکم بالا برسند را در انتخاب روش مناسب راهنمایی خواهد کرد. پس با انتخاب دقیق کلینیک و پزشک خوب می‌توانید خود را برای ظاهری زیبا و ایده‌آل آماده کنید.

سایر روش های درمان کم پشتی موها

سایر روش های درمان کم پشتی موها

همه خواهان موهایی هستند که قوی، براق و پرپشت باشد اما رسیدن به این هدف می‌تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از ما مجبوریم با شرایطی سر و کار داشته باشیم که مانع از داشتن موهای سالم می‌شوند. به هر حال در ادامه می‌توانید راه حل‌هایی را برای درمان کم پشتی مو بخوانید:

  1. استفاده از حرارت را کم کنید: سشوار، اتوهای صاف کننده، بیگودی داغ و سایر ابزارهای حالت دهنده‌ای که گرم می‌شوند می‌توانند به موهای شما آسیب وارد کنند به خصوص اگر موهای شما خشک یا مستعد شکستن باشد. گرمای بیش از حد می‌تواند موهای شما را ضعیف کند و در نتیجه موهای شما آسیب دیده یا وز شوند.
  2. مصرف ویتامین خود را افزایش دهید: موهای سر برای سالم و قوی بودن به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند و جالب است بدانید که سو تغذیه تاثیرات چشمگیری را در طول زمان بر روی موها می‌گذارند. ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای رشد مو مهم ترین هستند عبارتند از: B کمپلکس، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E و مواد معدنی همچون آهن.
  3. در حمام از آب خنک استفاده کنید: دوش گرفتن با آب خیلی گرم ممکن است باعث آسیب حرارتی به موهای شما، هم در ریشه و هم روی کوتیکول شود. بخار در حمام می‌تواند کوتیکول‌های موهای شما را باز کند که ممکن است باعث شود موهای خشک، وز و مستعد شکستگی شوند.
  4. از آلوئه ورا برای موها و پوست سر خود استفاده کنید: آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های A و C است. این ویتامین‌ها می‌توانند به رشد سلول‌های سالم از جمله سلول‌های موجود در موهای شما کمک کنند. علاوه بر این، آلوئه ورا همچنین حاوی ویتامین B-12 و اسید فولیک است که هر دو ممکن است در تقویت موهای سالم مفید باشند.
  5. داروهای تجویزی و OTC: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دو دارو را برای درمان طاسی با الگوی مردانه تایید کرده است:
  6. ماینوکسیدیل (روگین): Rogaine دارویی بدون نسخه (OTC) است که به صورت مایع یا فوم در دسترس می‌باشد. برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، آن را دو بار در روز روی پوست سر بمالید.
  7. فیناستراید (Propecia، Proscar): فیناستراید قرصی است که فقط آقایان باید از آن به صورت روزانه استفاده کنند و فقط با نسخه پزشک شما در دسترس است.
  8. درمان با لیزر: تصور می‌شود که لیزر التهاب را در فولیکول‌ها کاهش می‌دهد (التهاب آنها را از رشد مجدد بازمی‌دارد). مطالعات محدودی برای حمایت از اثربخشی آن‌ها در درمان ریزش مو وجود دارد، اما یک منبع مورداعتماد در سال 2016 نشان داد که لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) زمانی که برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود، ایمن و موثر است.

تاثیر و نتیجه ی ایده آل کاشت مو برای موهای کم پشت

تاثیر و نتیجه ی ایده آل کاشت مو برای موهای کم پشت

همانطور که گفته شد کم پشت بودن مو و طاسی تاثیر به سزایی در زیبایی، بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد. کاشت مو می تواند راه حلی برای مشکل کم پشت بودن موها باشد اما پیوند مو به دو صورت انجام می شود:

  1. FUT (پیوند واحد فولیکولار)
  2. FIT یا FUE (استخراج واحد فولیکولار)

کاشت مو برای موهای کم پشت از طریق FUT روشی قدیمی تر نسبت به روش پیوند مو از طریق FUE است.

در روش کاشت مو از طریق FUT قسمتی کوچکی از پوست پشت سر که موهای بیشتر و ضخیم تری دارد، بریده می شود و جای آن بخیه می شود. سپس فولیکول های موی برداشته شده زیر میکروسکوپ به صورت تک‌تک و دسته ای مرتب و جداسازی می‌شوند و طی کاشت مو از طریق FUT با ایجاد سوراخ های ریز که توسط سوزن های کوچک به محل مورد نظر پیوند زده می شود.

در طی کاشت مو FUE برخلاف روش قدیمی زخمی ایجاد نمی شود و فقط فولیکول های مو از قسمت پشت سر توسط دستگاه پانچ استخراج می شوند. در انتها مانند کاشت FUT فولیکول های استخراج شده توسط برش هایی که توسط سوزن ایجاد می شود، به قسمت مورد نظر پیوند زده می شود. انجام پیوند مو توسط یکی از روش های گفته شده با توجه به تشخیص پزشک متخصص کاشت مو صورت می گیرد.

کاندید مناسب کاشت موکسانی که از سلامت عمومی برخوردار بوده و به بیماری خاص مبتلا نیستند.
کسانی که بانک موی مناسبی دارند.
کسانی که دچار طاسی یا کم‌پشتی موی سر شده‌اند.
عوارض کاشت مو کم‌پشتالتهاب، ورم و کبودی در محل پیوند و بانک مو
احساس خارش در محل کاشت مو
بی‌حس بودن پوست تا چند روز
عفونت در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی در کلینیک و در دوره نقاهت
هزینه کاشت مو کم‌پشتنوع روش انتخابی برای پیوند مو
تعداد گرافت مورد نیاز
متخصص و کلنیک انتخابی
ماندگاری کاشت موی کم‌پشتدرصورتی که این روش به خوبی انجام شده، مراقبت‌ها بعد از کاشت را جدی گرفته و همچنین سبک زندگی سالم داشته باشید، نتیجه کاشت مو همیشه ماندگار خواهد بود.

کاندید مناسب پیوند موی کم پشت

مناسب ترین افراد برای کاشت موی کم پشت

قبل از اینکه به انجام پیوند مو اقدام کنید ابتدا باید بدانید که آیا فرد مناسبی برای انجام کاشت مو برای موهای کم پشت هستید یا خیر؟

معمولا پزشکان متخصص کاشت مو را به افراد زیر پیشنهاد می دهند:

  1. ریزش مو بیش از حد دارند
  2. شیمی درمانی می‌کنند
  3. از طاسی سر رنج می برند
  4. موهای کم پشت و کم حجمی دارند

اگر هر یک از موارد گفته شده را دارا هستید، شما می توانید برای انجام پیوند مو اقدام کنید ولی برای این که مطمئن شوید بهتر است قبل از انجام کاشت مو از پزشک متخصص کلینیک رز هم مشورت بگیرید.

دوران نقاهت و مراقبت های بعد از کاشت مو

برای این که دوران نقاهت و بهبودی کاشت مو را سریعتر کنید و همینطور نتیجه بهتری از پیوند مو بگیرید پیشنهاد می شود که نکات زیر را رعایت کنید:

  1. تا چند روز از شستن مو های خود پرهیز کنید.
  2. برای مدتی فعالیت و ورزش های شدید را کنار بگذارید و انجام ندهید.
  3. سر خود را لمس نکنید.
  4. تا چند روز از شانه استفاده نکنید تا به فولیکول های موهای پیوند زده فشاری وارد نشود.
  5. از استفاده از هر نوع کلاهی پرهیز کنید.
  6. در مکان های سرد قرار نگیرید به این دلیل که قرار گرفتن در سرما بر فولیکول های موهای پیوند زده‌ی شما تاثیر منفی می گذارد.
  7. بدون تجویز پزشک متخصص کلینیک رز پیوند مو از مصرف کردن هر نوع دارویی به ویژه آسپرین و ایبوبروفن خودداری کنید.
  8. برای اینکه تورم و کبودی ایجاد شده بعد از پیوند سریعتر بهبود پیدا کند، با استفاده از چند بالش در هنگام خود سرتان را در حالت مرتفع قرار دهید.
  9. برای جلوگیری از عفونت بعد از پیوند در فضا های آلوده قرار نگید و تا حد امکان نکات بهداشتی را رعایت کنید.

در صورتی هر یک از عوارض تورم، درد، خارش، خونریزی و عوارض جانبی دیگر ناشی از انجام پیوند زیبایی پیوند مو بعد از مدتی طولانی بهبود پیدا نکرد حتما با پزشک متخصص کلینیک پوست و مو رز خود مشورت کنید.

قیمت پیوند مو برای موهای کم پشت

هزینه کاشت مو برای موهای کم پشت

خوشبختانه ترمیم مو برای موهای کم پشت هزینه کمتری به همراه دارد. دلیل این امر کم بودن تعداد موهای کاشته شده در قسمت جلو سر است. همانطور که می­‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در کاشت مو، وسعت قسمت طاس سر است. هزینه کاشت مو  برای موهای کم پشت نزد پزشکان با تجربه بیشتر خواهد بود چرا که تجربه پزشک در باعث می‌­شود کاشت مو با نتایج بهتر و طبیعی­‌تری همراه باشد. استفاده از دستگاه‌­های خاص برای کاشت مو نیز ممکن است در هزینه کاشت مو برای موهای کم پشت زنان تاثیرگذار باشد.

منابع: martinickhairhealth.harvardnhs – – –

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
عفونت بعد از کاشت مو | ترشحات و مایع زرد رنگ
نوشتهٔ بعدی
ورم صورت بعد از کاشت مو – علت باد كردن سر پس از كاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید