کاشت مو با بانک موی ضعیف | نقش چشمگیر بانک مو در پیوند مو

کاشت مو بانک موی ضعیف

متد زیبایی کاشت مو یکی از روش های بازیابی موی ریخته شده موجود در عصر کنونی می‌باشد که با پیوند مو موجب برطرف شدن طاسی سر در آقایان شده و جذابیت و زیبایی را به چهره باز خواهد گرداند. امروز برای کاشت مو به روش FUE استفاده خواهد شد که در این روش پزشک متخصص کاشت مو به جداسازی واحدی فولیکول‌های مو و کاشتن آن‌ها در ناحیه گیرنده خواهد پرداخت.

اینفوگرافیک کاشت مو با بانک موی ضعیف

متداول‌ترین روش‌هایی که برای کاشت مو در نقاط مختلف دنیا انجام می‌شوند، به بانک مو نیاز دارند. بانک مو ناحیه‌ای از سر است که دارای تراکم موی خوبی باشد. فولیکول‌های مو در این ناحیه باید از بنیه‌ی خوبی برخوردار باشند تا بتوان آن‌ها را در نواحی طاس سر کاشت. اما آیا همه‌ی متقاضیان کاشت مو از این منبع برخورداند؟ مسئله‌ای که بسیاری افراد مشتاق کاشت مو را نا امید می‌کند، نبود یا کمبود منبع کافی فولیکو مو برای انتقال است؛ مشکل غیرقابل پیوند بودن موهای این ناحیه به دلیل ضعف فولیکول‌های است.

با این اوصاف باید راهی باشد که از طریق آن بتوان مشکل افراد فاقد بانک مو را برطرف نمود. کاشت مو بدون بانک مو با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی پزشکی، راهکاری نوین برای افرادی است که بانک موی قوی ندارند. این مقاله از سری مقالات کلینیک پوست و مو رز راهنمای خوبی برای آگاهی از کاشت مو بدون بانک مو است.

نحوه کاشت مو با بانک موی ضعیف

بانک مو چیست؟

بانک مو ناحیه‌ای است که از آنجا تعداد فولیکول‌های مورد نظر را برای پیوند موی طبیعی استخراج می‌کنند. هر متد کاشت مویی بسته به تعداد فولیکول مورد نیازش، جای متفاوتی برای بانک مو خواهد داشت اما به طور معمول ناحیه پشت سر نزدیک به قاعده سر را به عنوان ناحیه اهدا کننده فولیکول مو انتخاب می‌نمایند. علت این امر این است که پشت سر نسبت به دیگر نقاط کمتر دچار ریزش می‌شود و فولیکول‌های این منطقه محکم و قوی هستند.

در روش FUT  ناحیه پشت سر را به عنوان بانک مو انتخاب می‌کنند زیرا معمولا موها در این ناحیه تراکم بالایی دارند و بسیار پر حجم تر از دیگر نواحی سر می‌باشند و همچنین از مقاومت بیشتری نیز نسبت به دیگر نواحی سر برخوردار هستند.

نواری فولیکولی که طی این روش از بانک مو برداشته می‌شود طولی حدود 25 الی 30 سانت خواهد داشت. در پیوند مو به روش FUE ناحیه اهداکننده معمولا در پشت و یا کناره سر خواهد بود و هر فولیکول به طور جداگانه از این منطقه برداشته خواهد شد. برای این کار، جراح برش‌های کوچکی در اطراف هر فولیکول ایجاد کرده و آن‌ها را یکی یکی از پوست خارج می کند که این کار باعث افزایش سرعت بهبودی فرد پس از ایمپلنت مو می‌شود. در حالت کلی بهترین روش برداشت مو از بانک مو را پزشک متخصص کاشت مو باید تعیین نماید.

بانک موی ضعیف

به منظور انجام کاشت موی طبیعی، گرافت‌های مورد نظر باید از یک بانک موی مناسب برداشته ‌شوند. بانک مو با توجه به شرایط بدنی بیمار می‌تواند ضعیف و یا قوی باشد. منظور از بانک موی ضعیف منطقه‌ای است که موهای موجود در آن تارهای نازکی داشته و میزان تراکم مو در آنجا کم است. معمولا پزشک‌ها برای به دست آوردن نتیجه مطلوب و تسهیل کار خود سعی می‌کنند تا حد ممکن از انجام کاشت موی طبیعی با بانک موی ضعیف خودداری کنند زیرا نتیجه حاصله معمولا باب میل زیباجو نخواهد بود. یک بانک موی خوب باید بتواند حدود 4500 پیوند را در اختیار پزشک بگذارد. اگر ناحیه اهدا کننده شما ضعیف است، نتیجه کاشت مویتان کم تراکم و ابریشمی خواهد بود. زیرا به طور معمول قسمت بالای سر 2500 گرافت، جلوی سر 500 گرافت و وسط سر به 1500 گرافت نیاز دارد.

بدیهی است که اگر بانک مو ضعیف باشد، موهای کمتری را می‌توان از آنجا خارج کرد. کلینیک زیبایی رز در این مواقع با استفاده از یک روش مبتکرانه، تعداد موهای لازم باقی مانده را به طریق کاشت مو به روش BHT از موهای سینه و صورت فرد تامین می‌کند.

بانک موی قوی

بانک موی قوی

در کنار بانک موی ضعیف افرادی هستند که از بانک موی قوی و مناسبی برخوردار هستند؛ به این معنا که تارهای مو آن‌ها سالم و قوی می‌باشند و احتمال موفقیت‌آمیز بودن پروسه کاشت بسیار بالاتر است. هرچه بانک مو قوی‌تر باشد، در برابر ریزش مقاوم‌تر بوده و آسیب خیلی کمتری به فولیکول‌های مو در حین کاشت و برداشت مو وارد خواهد شد. افرادی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند اما یک بانک موی قوی دارند (معمولا پشت سر) کاندید بسیار خوبی برای انجام پیوند موی طبیعی هستند.

دلایل تخریب بانک مو

چنانچه پزشک در هنگام برداشت مو از ناحیه بانک مو دقت کافی را به خرج ندهد و به اصطلاح خطای پزشکی رخ دهد، ممکن است به بانک موی فرد آسیب وارد کرده و موجب تخریب آن شود که البته این مشکل بیشتر در روش FIT و توسط یک پزشک کم تجربه رخ می‌دهد. فاصله فولیکول‌های استخراج شده نسبت به هم در متد FIT باید کاملا استاندارد و ایمن باشد در غیر این صورت باعث مردگی پوست سر خواهد شد و زیباجو ممکن است قسمت زیادی از بانک موی خود را از دست بدهد که اتفاقی جبران ناپذیر خواهد بود.

گرافت مو چیست و چگونه برداشت می شود ؟

کاشت مو با برداشت گرافت‌ها از بخشی از بدن و کاشت دوباره آن‌ها در ناحیه مورد نظر سر انجام می‌گیرد. به دسته‌هایی از مو که به صورت یکجا از یک پیاز مو رشد کرده‌اند گرافت مو گفته می‌شود. اگر شما با دقت به ریشه موهای خود نگاه کنید می‌توانید به وضوح متوجه این اصطلاح شوید. به طور معمول هر گرافت از یک الی ۴ عدد تار مو تشکیل شده است.

به غیر از دسته چند تایی موهایی که به یک پیاز مشترک وصل شده‌اند، مقداری بافت پیوندی، غدد سباسه، عضله ارکتور پیلای و یک شبکه عروقی/عصبی نیز جزء زیر مجموعه‌هایی هستند که در یک گرافت وجود دارد. پزشک متخصص باید در حین پیوند مو دقت داشته باشد تا حداقل آسیب به این گرافت‌ها در حین برداشت و کاشت وارد شود. سلامت و کیفیت گرافت‌ها شرط اصلی در موفقیت‌آمیز بودن پروسه کاشت می‌باشد.

بانک مو چیست؟ناحیه پشت سر یا بخش‌هایی از بدن که تراکم موی ایده‌آلی داشته، دچار بیماری نبوده و موی آن‌ها شبیه موی سر باشد و بتوان به کمک این مناطق، کاشت مو را انجام داد.
بهترین بانک موعدم ابتلا به بیماری‌های پوستی
داشتن تراکم ایده‌آلی از مو
داشتن فولیکول‌های قوی
علت تخریب بانک مووجود بیماری در بدن همانند اختلالات هورمونی
ابتلا به بیماری پوستی
ضعف تغذیه‌ای بدن
پیشروی طاسی سر
کاشت مو با بانک موی ضعیفبه کمک روش میکروگرافت نیز می‌توان پیوند مو را با بانک موی ضعیف انجام داد.

کاشت مو با بانک مو ضعیف امکان پذیر است؟

از آنجایی که بانک مو در داشتن یک نتیجه موفق و رضایت بخش نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کند این سوال برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود که آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است یا نه؟ قبل از اینکه به پاسخ این سوال بپردازیم بهتر است تا نیم نگاهی به بانک مو و اهمیت آن بپردازیم. همانطور که ذکر شد، به ناحیه‌ای که گرافت‌های مو را به منظور کاشت تامین می‌نماید بانک مو گفته می‌شود. محل این بانک مو در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما در اکثر مواقع ناحیه پس سر برای این منظور انتخاب می‌شود. علت آن است که طبق تحقیقات انجام شده، پزشکان به این باور رسیدند که موهای پشت سر در مقایسه با سایر نواحی از مقاومت بالا‌تری برخوردار هستند. متاسفانه برخی از افراد به قدری موهای ضعیفی دارند که بانک مو آن‌ها نیز مقاومت چندانی ندارد.

با وجود اینکه طی چند سال اخیر در اثر پیشرفت تکنولوژی شاهد پیوند مو با بانک موی ضعیف هستیم؛ با این حال باز نتیجه کاشت مو در مقایسه با افرادی که بانک مو قوی دارند با سختی‌های بیشتری همراه خواهد بود و تکنیک‌ها و مهارت‌های پزشکی خاص خود را می‌طلبد.

ویژگی کلیدی بانک موی مناسب

بهترین روش‌های کاشت مو بدون بانک مو

مهم‌ترین فاکتور در کاشت مو، داشتن بانکی پرتراکم و قوی از فولیکول‌ها است. به همین دلیل افرادی که فاقد بانک موی استانداردی هستند، نمی‌توانند پیوند موی موفقیت آمیزی داشته باشند. داشتن موهای طبیعی همراه با تراکم بالا امر مهمی در کاشت مو است که به منبع دهنده فولیکول ها وابسته است. بروز برخی مشکلات نظیر آلوپسی فراگیر، منجر به از دست رفتن کامل موهای سر می‌شود و در این شرایط فرد هیچ منبع تامین کننده‌ فولیکولی ندارد؛ پس راه حل این مشکل چیست؟ در این شرایط می‌توان از موهای بدن و ریش برای تامین فولیکول‌های مورد نیاز استفاده کرد. کاشت مو بدون بانک مو شامل روش‌های متنوعی است که برحسب نیاز زیباجو توسط متخصص انتخاب می‌شود.

روش کاشت BHT FUE
تهاجمی بودنغیرتهاجمیغیرتهاجمی
خونریزی بعد از عملنداردندارد
مبزان تراکم مو بعد از کاشتمتوسطقابل قبول
نیاز به تراشیدن موندارددارد
کاندید مناسبمناسب افراد با ناحیه طاسی وسیعبرای افراد با ناحیه طاسی وسیع مناسب نیست.
برش در ناحیه اهدانداردندارد
مدت زمان کاشتدر چند جلسه انجام می‌شود.کاشت مو در چند جلسه انجام می‌شود و زمانبر است.
مزایاامکان استفاده از قسمت‌های مختلف بدن به عنوان بانک مو.
نیاز به بیهوشی ندارد و از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
از این روش برای کاشت ابرو و ریش هم می‌توان استفاده کرد.
کیفیت بالای گرافت‌ها.
نیازی به بیهوشی نیست و از بی‌حسی استفاده می‌شود.
موها کاملاً طبیعی به‌نظر می‌رسند.
تراکم موها خوب و قابل قبول است.
معایبپروسه طولانی و زمانبر است.نیاز به تراشیدن مو.
کاشت زمانبر و طولانی است.
احتمال بروز آلرژی به دلیل استفاده از داروی بی‌حسی.

نحوه کاشت مو با بانک مو ضعیف

کاشت مو در افرادی که بانک مو ضعیفی دارند به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد؛ چرا که شرایط آن‌ها در مقایسه با سایر افراد متفاوت خواهد بود. چند متد مختلف برای پوشاندن طاسی سر وجود دارد که در ادامه به روش های جایگزین برای بانک موی ضعیف در کاشت مو اشاره خواهیم کرد:

  1. کاشت مو با بانک مو ضعیف با استفاده از BHT

بهترین روشی که جهت کاشت مو با بانک مو ضعیف ارائه می‌شود استفاده از روش BHT است. در نتیجه حتی افرادی که از کم‌پشتی و حتی طاسی سر شکایت دارند و دوست دارند با کاشت مو به ظاهری زیبا دست پیدا کنند اما بانک مو ضعیفی دارند می‌توانند پیوند مو انجام داده و از نتیجه کار لذت ببرند. در کاشت مو با بانک مو ضعیف با استفاده از روش BHT می‌توان تعداد گرافت‌های بیشتری را از بدن فرد متقاضی کاشت مو برداشته و آن‌ها را بر روی ناحیه مورد نظر کاشت.

چرا که در این روش علاوه بر پشت سر، پزشک می‌تواند از ریش افراد و قفسه سینه تعداد گرفت‌های بالایی را به دست آورد. تکنیکی که در کاشت مو به روش BHT استفاده می‌شود تقریبا با روش کاشت مو به روش FIT یا همان FUE یکسان است و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها باهم، محل بانک مو است. البته نباید فراموش کرد که حتی به کمک BHT نیز نمی‌توان انتظار نتیجه‌ای پرپشت در موهای خود را داشت؛ اما تا زیادی کم پشتی و حتی طاسی سر کاهش خواهد یافت. از جمله مزیت این روش می‌توان به عدم مشاهده جای زخم و اسکار بر روی سر اشاره کرد.

  1. کاشت مو به روش HRT

طی کاشت مو به روش HRT، گرافت‌های طبیعی مو که از موی انسان یا الیاف‌های طبیعی ساخته شده‌اند را با چسب‌های مخصوصی به ناحیه پوست سر می‌چسبانند. بنابراین نتایج حاصل از آن دائمی نمی‌باشد، موهای چسبیده شده رشد نمی‌کنند و حداکثر 2 سال ماندگاری خواهند داشت. این متد برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، کاربرد گسترده دارد و دوره نقاهت خاصی نخواهد داشت. زیباجویان بلافاصله پس از پایان جلسه، نتیجه کار را خواهند دید و محدودیتی برای پیوند تعداد گرافت کاشته شده ندارند.

  1. کاشت مو بافت

کاشت مو بافت یا (Hair Weaving) تکنیک پیشرفته‌ای است که به یک روش جایگزین مو برای زنان و مردان تبدیل شده و یک فرآیند غیر جراحی به حساب می‌آید که عوارض جانبی آن نزدیک به صفر است. این روش شامل اتصال یک تکه مو به پوست سر برای پوشاندن ناحیه طاس و یا کم پشت سر است. از این متد برای پوشاندن طاسی، بلند کردن طول مو و حجم دادن به موها استفاده می‌شود اما نباید آن را با کلاه گیس‌های رایج اشتباه گرفت زیرا تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

هر یک از متدهایی که در بالا اشاره شد مزایا و معایب خاص خود را دارند که از فردی به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. پس حتما قبل از رفتن به سمت هر یک از این روش‌ها، تمامی جوانب کار را سنجیده و به توصیه‌های پزشک متخصص خود درباره مراقبت بعد از کاشت مو توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین زیبایی کلینیک پوست و مو رز به شماره 02148679  تماس حاصل فرمایید.

نحوه برداشت بانک مو

نحوه برداشت بانک مو

تاریخچه کاشت مو حداقل به سال 1939 در ژاپن باز می‌گردد. در روزهای اول، نتایج معمولاً غیرطبیعی به نظر می‌رسید و ظاهری شبیه پلاگین می‌داد؛ تا زمانی که جراحان برای اولین بار در سال 1995 کاشت فولیکول‌های موی منفرد را شروع کردند که نتایج ظاهری طبیعی داشت. در حال حاضر دو نوع اصلی کاشت مو وجود دارد:

  1. استخراج واحد فولیکولی (FUE)
  2. پیوند نواری (FUT)

تفاوت این 2 روش پرطرفدار در نحوه برداشت فولیکول از پوست است وگرنه تمامی مراحل بعد از استخراج در هردو مشابه می‌باشد. در ادامه نحوه برداشت بانک مو را به تشریح می‌خوانید:

  • نحوه برداشت بانک مو در روش FUT

طی متد FUT پس از اعمال بی‌حسی موضعی، جراح نواری از پوست حاوی مو را از پشت یا کنار سر فرد برمی‌دارد. اندازه دقیق این نوار بستگی به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط طاس دارد؛ به هرحال عرض نوار معمولاً از 1 تا 1.5 سانتی متر (0.4 تا 0.6 اینچ) تجاوز نمی‌کند.

هنگامی که تک تک فولیکول‌ها از نوار برداشته می شوند و جراح پوست سر را با بخیه می‌بندد. توجه داشته باشید که برای این روش موهای ناحیه اهدا کننده (جایی که موهای شما از آن برداشته می‌شود)، تا حدود دو میلی متر کوتاه می‌شود. در نهاییت فولیکول‌های مو در قسمت‌های طاسی پوست سر با الگویی طبیعی کاشته می‌شوند.

  • نحوه برداشت بانک مو در روش FUE

FUE نیز نوعی روش کاشت مو است که در آن روش نحوه استخراج مو نسبت به FUT متفاوت است اما همان نتیجه را به دنبال دارد. FUE یک روش پیوند مو بدون بخیه است که طی آن فولیکول‌های مو تحت بی حسی موضعی با کمک میکروپانچ‌های مخصوص از پشت سر کشیده شده و در ناحیه طاس کاشته می‌شود.

به عبارتی، در روز کاشت کل ناحیه اهداکننده پشت سر به طول 1 تا 2 میلی متر آماده می‌شود و داوطلب روی صندلی مخصوص کاشت در حالت درازکش دراز می‌کشد. سپس گرافت‌ها دانه به دانه با کمک میکروپانچ‌های مخصوص 0.8 و 1 میلی متری از ناحیه اهداکننده به آرامی بیرون کشیده می‌شوند و برای پیوند به ناحیه طاسی آماده خواهند شد. به این ترتیب برخلاف متد اف یو تی، هیچ نوار پوستی از پشت سر برداشته نمی‌شود.

استفاده از موهای بدن و پا برای کاشت مو با بانک مو ضعیف امکان پذیر است؟

همان‌طور که می‌دانید در روش FUE پزشک متخصص پیوند مو فولیکول‌های مو را به صورت واحدی توسط میکرو پانچ‌ها استخراج خواهد کرد. انتخاب محل اهدا کننده برای کل روش بسیار مهم می‌باشد. پزشک متخصص کاشت مو باید بسیار محتاط عمل کند تا هنگام استخراج فولیکول‌های مو از پوست سر، به آن‌ها آسیبی وارد نکند زیرا در صورت آسیب دیدن احتمال دارد که فولیکول‌ها دیگر رشد مجدد نکنند.

از مهم‌ترین نکاتی که پزشک پیوند مو باید به آن توجه کند، رنگ، ضخامت  و بافت موهای ناحیه اهدا کننده است زیرا موهایی که در آینده رشد خواهند کرد باید به موهای فعلی زیباجو بیشترین تشابه را داشته باشند. به این ترتیب متوجه شدیم که انتخاب محل اهدا کننده مو تا چه حد مهم و ضروری است. در شرایطی پزشک مجبور به انجام متد  BHT و  یا پیوند موی بدن خواهد باشد می‌تواند با برداشتن فولیکول‌های مو از دست و پا و سایر نقاط بدن و پیوند آنها بر روی پوست سر بهره ببرد.

در نتیجه در جواب این سوال که  استفاده از موهای بدن و پا برای کاشت مو با بانک مو ضعیف امکان پذیر است یا نه باید بگوییم بله! از موهای بدن نیز می‌توان برای کاشت مو استفاده نمود. به این ترتیب اگر فردی به طور کامل طاس باشد و نتواند از موهای سر خود برای کاشت مو استفاده کند، پیوند موی بدن روشی مناسب برای وی خواهد بود تا زیبایی و جذابیت را دوباره به چهره خود بازگرداند.

شرایط بانک موی مناسب

از کجا بفهمیم بانک موی ما مناسب کاشت است ؟

بهترین راه برای اینکه بفهمید بانک موی شما برای کاشت مو مناسب است یا نه، مراجعه به یک پزشک کارکشته در زمینه پیوند موی طبیعی است. پزشک با معاینه سر و گاهی با درخواست یکسری آزمایش می‌تواند متوجه شود که آیا فولیکول‌های موی شما قابلیت پیوند زدن و زنده ماندن در ناحیه طاسی را دارند یا خیر.

به عنوان مثال دکتر روحانی در کلینیک زیبایی رز طی یک جلسه ترجیحا حضوری، موهای سر شما را بررسی می‌کنند و از مقاومت و تعداد آن‌‌ها مطمئن میشوند. اگر موهای سر شما برای انتخاب به عنوان بانک مو مناسب نباشد جای نگرانی وجود ندارد! در اینصورت ما توانایی کاشت مو بدون برداشت از بانک مو در سر را داریم. به این معنی که اگر برای کاشت اصرار داشته باشید می‌توانیم از موهای دیگر نقاط بدنتان (مانند زیر گلو، قفسه سینه و …) برای پیوند مویتان استفاده کنیم.

روش های تقویت بانک مو

روش های تقویت بانک مو

کاشت مو برای کسانی که بانک مو ندارند یک موضوع چالش برانگیز وغم‌انگیز است اما آیا راهی وجود دارد که بتوانیم با استفاده از آن موهای ناحیه اهدا کننده (معمولا پشت سر) را تقویت کرد تا برای کاشت مناسب شود؟ چراکه نه؟! امروزه علم تا حدی پیشرفت کرده که تقریبا برای هر مشکلی یک یا چند راه حل وجود دارد. به موارد زیر به عنوان راهکارهای کمکی برای تقویت بانک مو قبل از کاشت مو توجه کنید:

  1. استفاده از وسایل گرمازا و حالت دهنده مو را کاهش دهید: سشوار، اتوهای صاف کننده، بیگودی داغ و سایر ابزارهای حالت دهنده گرم شونده می‌توانند به موهای شما در ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده پیوند آسیب وارد کنند، به خصوص اگر موهای شما خشک یا مستعد شکستن باشند. گرمای بیش از حد می تواند موهای شما را ضعیف کند و در نتیجه موهای شما آسیب دیده یا وز شود.
  2. مصرف ویتامین خود را افزایش دهید: مانند سایر قسمت های بدن موهای شما نیز برای سالم و قوی بودن به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات معتبر نشان داده‌اند که کمبودهای اینچنینی می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. ویتامین‌ها و مواد معدنی که ممکن است برای دوره رشد مو بعد از کاشت مو مهم باشند عبارتند از:
  • ویتامین A: موجود در سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج، شیر، تخم مرغ و ماست
  • ویتامین های گروه B به ویژه بیوتین: در زرده تخم مرغ، جگر، ماهی قزل آلا، آووکادو، آجیل و دانه‌ها و محصولات لبنی یافت می‌شود.
  • ویتامین C: منابع خوب شامل مرکبات، توت فرنگی و فلفل دلمه‌ای است
  • ویتامین D: موجود در ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده مانند شیر و آب پرتقال
  • ویتامین E: منابع خوب شامل تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو است
  • آهن: در صدف، صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، عدس و اسفناج یافت می شود.
  • روی: منابع خوب شامل صدف، گوشت گاو، دانه کدو تنبل و عدس است
  1. شامپو مناسب موهایتان را انتخاب کنید: تمیز نگه داشتن موهایتان مهم است اما بیشتر شامپوها از موادی ساخته می‌شوند که چربی طبیعی و سالم موها را از بین می‌برند و این برای موها بسیار مضر است! شامپوهای فاقد سولفاتی را انتخاب کنید که چربی مو را “کاهش” دهند و کثیفی را از بین ببرند.
  2. پوست سر خود را ماساژ دهید: افزایش گردش خون در پوست سر می‌تواند به تقویت سلامت و وضعیت پوست سر کمک کند و همچنین جریان خون را در فولیکول‌های مو افزایش دهد و موجب رویش و تقویتشان گردد.
  3. مزوتراپی: شانس موفقیت درمان مزوتراپی موی سر توسط متخصصان مو 92 تا 90 درصد است و این روش به دلیل افزایش گردش خون فعال باعث می‌شود فولیکول مو سریعتر رشد کند و در طولانی مدت زنده بمانند.
  4. ماینوکسیدیل: امروزه ماینوکسیدیل تنها درمان موضعی مورد تایید FDA است که از نظر بالینی به رشد مجدد مو کمک می‌کند.
  5. PRP: فاکتورهای رشد موجود در PRP با اتصال به گیرنده‌های مربوطه که توسط سلول‌های بنیادی ناحیه فولیکول مو و بافت‌های مرتبط بیان می‌شوند، باعث رشد مجدد مو و تقویت آن‌ها به ویژه در مناطق شایع اهدا کننده مانند پشت سر می‌شوند.

کاشت مو در زنان بدون بانک مو

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان یک خانم را برای کاشت مو مناسب ندانست و یکی از این دلایل نداشتن بانک مو برای کاشت است. مثلا اگر فولیکول‌های مو به اندازه کافی روی سر یا گردن نداشته باشید یا موهایتان خیلی نازک باشند، می‌گوییم بانک مویتان مناسب نیست یا بانک مو ندارید.

یا اگر مبتلا به تلوژن افلوویوم مزمن یا آلوپسی آره آتا باشید، بعید است که کاشت مو به شما توصیه شود. اگر به هر دلیلی به شما گفته شده است که برای کاشت مو مناسب نیستید، باید انجام دهید؟ از آنجایی که خانم‌ها (برخلاف آقایان) موهای ضخیم و زیادی روی بدن و صورت خود ندارند، نمی‌توان از روش BHT یا همان کاشت مو از بدن استفاده کنند. در این مواقع روش‌های دیگری به کمک خانم‌ها می‌آیند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  1. مزوتراپی و تزریق PRP: خانم‌هایی که واجد شرایط برای انجام پیوند مو نیستند ممکن است به انجام مزوتراپی مو و PRP مو (پلاسمای غنی از پلاکت) تشویق شوند. هر دو روش بسیار موثری برای تقویت رشد مو و حتی ضخیم کردن موهای موجود هستند.
  2. استفاده از موی مصنوعی: از دیرباز تاکنون، استفاده از پوستیژهای مو یا همان موی مصنوعی، ساده‌ترین راهکار برای پوشاندن کم پشتی یا طاسی سر بوده است. به خاطر داشته باشید که کلاه گیس‌ها و مدل های موی امروزی بسیار پیشرفته‌تر و طبیعی‌تر از آن چیزی هستند که بسیاری تصور می‌کنند. اکنون تکنسین‌ها می‌توانند قطعات مو را با توجه به ترجیحات و نیازهای شما طراحی کنند و دستورالعمل‌های نگهداری از آن را به شما ارائه دهند تا اطمینان حاصل شود که موی شما برای مدت طولانی دوام می‌آورد.
  3. کاشت موی موقت زیر پوست سر: این یک روش موقت است که از موهای طبیعی افراد دیگر و یا موهای ساخته شده از الیاف‌های کم ضرر برای پوششدهی سر استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل است که این روش را نمی‌توان یک متد پزشکی در نظر گرفت. خوب توجه داشته باشید که این متد نهایتا 1 سال دوام دارد و موهای گره زده شده زیر پوست هیچگاه رشد نمی‌کنند.

اینکه چه راهکاری برای شما مناسب‌تر است بستگی به علت ریزش موی شما دارد. قبل از هر تصمیمی، بهتر است برای تعیین گزینه‌های درمانی به یک متخصص کاشت مو و یا یک متخصص پوست مراجعه کنید. گاهی اوقات انجام دارو درمانی موجب رویش مجدد موهایتان می‌شود و شما را از پیوند مو بی‌نیاز می‌کند.

جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو

جدیدترین روش کاشت مو بدون بانک مو

اگر ریزش موی ژنتیکی شما در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده است )به خصوص اگر به طاسی با الگوی مردانه مبتلا هستید) پیوند با موهای خودتان احتمالا غیرممکن خواهد بود، زیرا به اندازه کافی مو در نواحی اهداکننده برای پوشش ناحیه طاسی باقی نمانده است.

در این مواقع ایده کاشت مو با استفاده از موهای شخص دیگر می ‌واند وسوسه انگیز به نظر برسد اما متأسفانه، کاشت مو با موهای شخص دیگری (حتی اگر موها از اعضای خانواده شما باشد) غیرممکن است.

زیرا سیستم ایمنی بلافاصله فولیکول‌های مو را به عنوان اجسام خارجی تشخیص می‌دهد و به آن‌ها حمله می‌کند (پس زده شدن پیوند). پس در مواقعی که نتوان از موی طبیعی خود یا دیگران برای کاشت استفاده کرد باید چه کرد؟ به راهکارهای زیر توجه نمایید:

  1. کاشت مو با موهای مصنوعی: در کاشت مو مصنوعی، فیبرهای زیستی در نواحی طاسی یا کم پشت کاشته می‌شوند؛ این ماده فیبری از نظر ساختار و رنگ شبیه به موهای شماست. بیوفیبرها رشد نمی‌کنند و مانند کلاه گیس، یک جسم غیر طبیعی هستند اما برتری آن‌ها نسبت به کاشت موی دیگران این است که معمولاً سیستم ایمنی با شدت کمتری با آن‌ها مبارزه می‌کند زیرا به جریان خون متصل نیستند. با این وجود، بدن اغلب با قرمزی و سایر واکنش های آلرژیک واکنش نشان می‌دهد.
  2. پیگمنتیشن مو: تکنیک فیبروز یا پیگمنتیشن مو را می‌توان برای پر نشان دادن سر تراشیده شده استفاده کرد. همچنین نقاط طاسی که بین موهای بلند ظاهر می‌شوند نیز می‌توانند با رنگدانه‌های مو پوشاند؛ به این ترتیب می‌توان بصورت ظاهری به موهای کم پشت، پری بیشتری داد.

منابع: modenahairquorahealthlinehairclubadvanceclinic

4/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
جدیدترین روش کاشت مو در ایران و جهان [2024]
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو به روش FUE در کوتاه‌ترین زمان ممکن

6 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • هوشنگ نوری
    25/07/1399 8:02 ب.ظ

    با سلام هزینه کاشت مو با بانک مو ضعیف به چه صورته آیا دائمیه ؟

    پاسخ
    • سلام دوست من
      جهت آگاهی از هزینه دقیق کاشت موی خود در کلینیک رز
      از طریق مشاوره رایگان آنلاین واتساپ ، با مشاورین ما در تماس باشید.

      پاسخ
  • مطلب قابل توجهی بود و لذت بردم

    پاسخ
    • سلام
      رضایت شما از محتوای وب سایت کلینیک رز، باعث خشنودی ما می باشد.
      پیروز و استوار باشید.

      پاسخ
  • سلام پن‌کاشت مو انجام داده ام در دوهفته بعد از کاشت روزی چند نخ سرکار کشیده ام آیا در رویش موی کاشته شده تاثیر متفی دارد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید