کاشت ابرو روی جای زخم امکان پذیر است؟

کاشت ابروی طبیعی بر روی جای زخم

در طول زندگی هر فرد ممکن است اتفاقات و حوادث گوناگونی رخ دهد. افراد ممکن است در طی کودکی یا بزرگسالی دچار آسیب در ناحیه ابرو شوند. این آسیب می‌تواند باعث ایجاد یک اسکار ناشی از شکستگی ابرو و یا بخیه کردن آن گردد. بدیهی است با توجه به اهمیت ابرو در زیبایی ظاهری، آن فرد مدام ناراحت آسیب هب این ناحیه باشد و از هر راهی کمک بگیرد تا آن را مخفی نماید. گروهی از افرادی که به هر دلیل ذچار آسیب دیدگی ابروهایشان شده‌اند سوال‌هایی برایشان به وجود می‌آید: آیا  کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه امکان پذیر است یا خیر؟

اینفوگرافیک کاشت ابرو روی جای زخم

آیا اگر فولیکول‌های مو در این نواحی پیوند بخورند، رشد خواهند کرد؟ و آیا انجام آن با شرایطی که در ابروهایشان موجود است، دائمی خواهد بود؟ کلینیک پوست و مو رز در این مقاله قصد دارد به این سوالات پاسخ دهد. بنابراین با ما همراه باشید تا در مورد کاشت ابرو روی اسکار ، عوارض و مزایای آن بیشتر بدانید. ما به شما اطمینان می‌دهیم که با کاشت ابرو در کلینیک رز توسط پزشک ارزشمند آقای دکتر روحانی به بهترین نتایج با بالاترین میزان ماندگاری خواهید رسید.

کاشت ابرو روی جای زخم امکان پذیر است؟

کاشت ابرو بر روی اسکار امکان پذیر است؟

طی گزارشات منابع معتبر ثابت شده است که در بیشتر مواقع، بافت اسکار مانع از رشد فولیکول‌های پیوند داده شده در روش کاشت ابرو نمی‌شود. این موضوع یک خبر مسرت بخش برای تمام افرادی بود که طی حوادث مختلف ابروهای خود را از دست داده‌اند. وقتی فولیکول‌های مو در یک مرکز معتبر توسط یک پزشک بسیار با تجربه با دقت به ناحیه ابرو و اسکار پیوند شوند، بافت اسکار می‌تواند از رشد فولیکول مو پشتیبانی کند. مناطق اسکار که ناشی از سوختگی، تروما، آسیب دیدگی، تصادف، بریدگی، جراحی، پرتودرمانی و دلایل دیگر باشند را نیز می توان با کاشت ابرو پوشاند و استتار کرد.

بنابراین اگر در ناحیه ابروی خود دارای زخم و اسکار هستید، دکتر روحانی در کلینیک زیبایی رز آماده مشاوره و ترمیم دائمی آن با کاشت ابرو در محل زخم خواهند بود. دکتر روحانی می‌گویند: فولیکول‌های مو را می‌توان با موفقیت به بافت‌هایی که اسکار دارند پیوند زد و منجر به احیا و رشد موی ابرو شد؛ بنابراین کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه نیز امکان پذیر است.

کاشت ابرو روی جای زخم و اسکار

آیا کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه نتیجه‌ای قطعی دارد؟

بله، یک پزشک باتجربه و کارکشته می‌تواند تار ابرو را بر روی جای زخم و اسکار در هر قسمتی از بدن پیوند بزند و نتیجه‌ای طبیعی را به زیباجو هدیه بدهد. به طور کلی دلیل رشد نکردن مو در اسکار این است که بافت اسکار فولیکول مو ندارد زیرا در اثر برخی حوادث یا به صورت مادرزادی از بین رفته است. با این حال، اگر فولیکول‌های مو را از قسمت‌های دیگری از بدن مانند پوست سر، پاها، بازوها، کمر یا قفسه سینه برداریم، می‌توانیم آن‌ها را در ناحیه ابرو پیوند بزنیم. تا زمانی که این موهای اهداکننده، فولیکول (ریشه) داشته باشند، می توان از آن‌ها به عنوان یک متد زیبایی و درمانی در ناحیه اسکار استفاده نماییم. در مواردی که نیاز به کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه است باید توجه داشت که ممکن است به دو جلسه ایمپلنت ابرو نیاز باشد تا تراکم خوب و طبیعی به دست آید زیرا بافت زخم به طور معمول خون رسانی مناسبی ندارد و پزشک باید پیوندها را با فاصله‌ای کمی بیشتر نسبت به مناطق بدون زخم قرار دهد.

هدف پزشک ما در کلینیک رز از این کار این است که مطمئن شود گردش خون در منطقه دارای اسکار برای رشد پیوندها کافی و مناسب است. نتیجه این حساسیت در کاشت این است که وقتی موهای ابرو رشد می‌کنند، جای زخم بسیار کمتر به چشم می‌آید یا در برخی موارد غیرقابل تشخیص می‌شوند.

روش پیوند ابرو در ناحیه اسکار

کاشت ابرو روی اسکار به چه روشی انجام می‌شود؟

ابتدا پزشک باید ناحیه آسیب دیده و عمق آن را با دقت بررسی کند و پس از آن باید نواحی گیرنده مو (بانک مو) را چک کند و از پتانسیل اهدا و دریافت دو ناحیه اهدا کننده و گیرنده مطمئن شود. پس از آن، یکی از دو روش FUE و FUT را برای کاشت ابرو در ناحیه اسکار سوختگی انتخاب می‌نماید؛ البته گاهی نظر خود شخص داوطلب نیز می‌تواند بر این تصمیم گیری موثر باشد. روش FUT روشی است که با برداشت فلپ (یک نوار پوستی) کوچکی از ناحیه پشت گوش به عنوان بانک مو شروع می‌شود و سپس واحدهای فولیکولار را در زیر میکروسکوپ جداسازی و پالایش می‌کنند. این متد خاص از کاشت ابروی طبیعی، به دلیل عدم نیاز به تراشیدن مو به طور ویژه در بانوان مورد استقبال قرار می‌گیرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا ظاهر روتین خود را دستخوش تغییر نکنند.

کاشت ابرو روش FUE برای کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه یک راه درمان عالی به حساب می‌آید. این روش با حداقل تهاجم می‌تواند از آسیب دوباره بافت و ایجاد زخم‌های جدید در پوست جلوگیری نماید و ابروهایی متراکم و بسیار طبیعی را به ارمغان آورد. برخلاف متد قبلی که گفته شد، این روش طوری است که نیاز به برداشتن نوار پوستی از محل اهدا کننده محل ندارد در نتیجه، هیچگونه آثاری از زخم و اسکار بعد از پایان پیوند ابرو بر روی پوست سر باقی نخواهد ماند.

مراقبت از پیوند ابرو روی اسکار

مراقبت از کاشت ابرو روی اسکار

در ادامه به نکات بسیار مهم و کاملی در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو اشاره می‌کنیم:

  1. کلینیک رز توصیه می‌کند که تا 2 روز پس از کاشت ابرو روی اسکار سعی کنید به آن آب نزنید و اگر می‌خواهید وضو بگیرید، از روش تیمم استفاده نمایید. پس از گذشت دو روز، می‌توانید شروع به شستشو پوست با آب ولرم نمایید.
  2. سعی کنید تحت هیچ شرایطی پوستتان را مالش ندهید.
  3. هنگام شستن صورتتان، ممکن است ریزش پوسته‌ها را مشاهده کنید، به هیچ وجه شروع به کندن آن‌ها ننمایید.
  4. از ماساژ دادن زیاد ناحیه کاشت خودداری کنید. اما اگر به طور اتفاقی این کار را انجام دادید و مشاهده کردید که از محل پیوندها پوست ناحیه کاشت چند قطره خون بیرون زد نگران نشویدو در این شرایط به استراحت بپردازید و از ماساژ بیش از حد خودداری کنید.
  5. اگر پزشکتان مایع شستشو دهنده خاصی را به شما معرفی کرده است، هنگام شستن صورت، از آن استفاده نمایید.
  6. از داروهای تجویزی توسط پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.
  7. تا 2 هفته از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می‌شوند.
  8. تا 3 هفته در معرض مستقیم نور آفتاب و اشعه UV (مانند سالن سولاریوم و …) قرار نگیرید.
  9. تا 1 ماه پس از کاشت، فعالیت‌های شدید ورزشی انجام ندهید.
  10. فعالیت جنسی خود را حداقل 1 هفته به تاخیر بیاندازید.

آیا این روش دائمی خواهد بود؟

اگر کاشت ابرو روی شکستگی ابرو در مراکز معتبر انجام گیرد و پزشک آن مرکز آموزش دیده و ماهر باشد، قطعا نتیجه‌ای طولانی مدت و دائمی را خواهید داشت. این دائمی بودن همچنین مستلزم مراقبت‌های ویژه خواهد بود مخصوصا زمانی که ناحیه ابرو دارای اسکار ‌باشد. بنابراین اگر طی هفته‌های ابتدایی، نکات مراقبتی توصیه شده پس از کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه را مو به مو انجام دهید، بهترین نتیجه را خواهید دید.

کارشناسان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز آماده ارائه مشاوره در مورد کاشت ابرو روی اسکار به شما هموطنان عزیز می‌باشند. شما می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه کلینیک رز ترتیب دهید.

محدودیت های پیوند ابرو در ناحیه ی اسکار

محدودیت های کاشت ابرو در ناحیه ی اسکار

برای بررسی محدودیت‌های فرایند کاشت ابرو در ناحیه ی اسکار، ابتدا باید به ویژگی های بافت پوست که حاوی اسکار می‌باشد پرداخته شود. زمانی که بافت پوست به هر دلیلی دچار اسکار می‌شود، فولیکول‌های مو و غدد عرق خود را از دست می‌دهد و دیگر به طور طبیعی توانایی رویاندن مجدد مو در این مناطق را نخواهد داشت. با توجه به از بین رفتن نقش کاربردی بافت در ناحیه اسکار، تغذیه رسانی توسط عروق به بافت این ناحیه نیز تا حد زیادی کاهش خواهد یافت که این موضوع می‌تواند روند بهبود فرایند کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.

پس از قرار گرفتن تارهای جدید طی فرایند کاشت ابرو، بافت پوست باید تغذیه رسانی به این تار ها از طریق عروق را انجام دهد تا در دوران نقاهت متد زیبایی کاشت ابرو طبیعی ، پروسه ترمیم و بازسازی به سرعت طی شود. با توجه به عدم عملکرد کامل ناحیه اسکار در زمینه تغذیه رسانی به مو، رشد و تقویت پس از اتمام پروسه کاشت ابرو با سرعت کمتری انجام شده و مدت زمان لازم برای تکمیل فرایند بهبودی طولانی‌تر خواهد بود. به طور کلی افرادی که دارای اسکار بر روی سطح ابروی خود می‌باشند، نه تنها محدودیت دیگری (به جز مورد ذکر شده) برای انجام کاشت ابرو روی جای زخم و بخیه نخواهند داشت، بلکه پیوند ابرو یه عنوان یک راه حل دائمی و ایده آل برای بازیابی حجم از دست رفته ابروی آن‌ها می‌باشد.

بخیه پشت سر کاشت ابرو

پزشک برای برداشتن فولیکول‌های مو، یک نوار باریک از پوست پشت سر را جدا می‌کند که نیاز به بخیه دارد. بخیه پشت سر در روش FUT، برای بستن محل برداشت نوار پوستی ایجاد می‌شود. این بخیه‌ها معمولاً با نخ‌های جذبی زده می‌شوند و نیازی به کشیدن ندارند.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو؟ کدام روش بهتر است؟
نوشتهٔ بعدی
درمان ریزش ابرو با کاشت ابروی طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید