کاشت ابرو با موی بدن ممکن است؟

کاشت ابروی طبیعی با موی بدن

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که بسیاری از افراد و به خصوص زنان با آن مواجه‌اند مشکل ریزش مو در ابروها است. از آنجایی که فرم ابروها تاثیر بسیار زیادی در داشتن چهره‌ای زیبا و جوان دارد ریزش ابرو باعث ناراحتی خیلی‌ها می‌شود. البته راهکارهای مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارد که هر یک از آن‌ها نکات منفی و مثبت زیادی دارند. اما هیچ یک از این روش‌ها نتایج مطلوبی مثل کاشت ابرو ندارد. در این میان برخی از افراد به دلیل اینکه از بانک مو قوی ندارند از موی بدن به عنوان بانک مو برای انجام عملیات پیوند ابرو بهره می‌برند. البته از آنجایی که نتایج حاصل از بانک مو قوی خیلی بهتر و طبیعی‌تر است استفاده از موی بدن برای این منظور جز الویت‌های هیچ پزشکی نخواهد بود.

اینفوگرافیک کاشت ابرو با موی بدن

از طرفی دیگر در صورت لزوم و عدم وجود گزینه‌ای دیگر پزشک مجبور به انجام چنین کاری می‌شود.  پس کاشت ابرو با موی بدن قابل انجام بوده و بعد از مشورت با پزشک و انجام بررسی‌های لازم هر شخصی می‌تواند از مزایای آن بهره ببرد.

برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو و دریافت مشاوره رایگان با مشاورین زیبایی ما در کلینیک زیبایی رز تماس بگیرید. خط ویژه: 02148679

کاشت ابرو با موی بدن ممکن است؟

کاشت ابرو با موی بدن

اگر دچار ریزش مو‌های ابرو شده و یا ابرو‌های نازکی دارید پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از روش‌های موقتی مانند طراحی ابرو با مداد، تاتوی ابرو و…. که هم باعث ریزش بیشتر ابروی شما می‌شوند و هم غیر طبیعی به نظر می‌رسند، به فکر روش دائمی و طبیعی باشید. پیوند ابرو، روشی دائمی برای حل این مشکل است اما بهتر است قبل از هر چیز درباره اینکه پیوند ابرو چیست و آیا برای انجام آن می‌توان از موی بدن نیز استفاده کرد یا خیر، اطلاعات کسب کنید.

ابتدا لازم است بدانید که چه کسانی برای انجام کاشت ابرو مناسب هستند. پیوند ابرو برای افرادی مناسب است که به دلایل زیر دچار ریزش ابرو شده‌اند:

  1. توارث
  2. شیمی درمانی
  3. مصرف دارو
  4. درمان برخی از بیماری‌های سیستمیک
  5. سوختگی

پیوند ابرو را هم مردان و هم زنان می‌توانند انجام دهند. پس از کاشت ابرو، با دارا بودن ابرو‌هایی کامل و پرپشت، ظاهری جوان‌تر و روحیه شاد‌تری خواهید داشت. همچنین با ابرو‌هایی کامل، زیبایی چشم‌ها نیز دو چندان شده و از ظاهری زیبا‌تر برخوردار می‌شوید. نکته لازم به ذکر این است که خوشبختانه تمام افراد می‌توانند کاشت ابرو با موی بدن را انجام دهند اما باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و دلیل اصلی ریزش ابرو برطرف شده باشد. برای مثال اگر به دلیل اختلالات هورمونی دچار این مشکل شده‌اید، باید ابتدا این معضل درمان شده و سپس کاشت طبیعی ابرو با موی بدن را آغاز نمایید. در غیر این صورت فولیکول‌های پیوندی مجددا دچار ریزش خواهند شد.

مراحلانتخاب بانک موی مناسب
آماده‌سازی بانک مو
برداشت فولیکول
آماده‌سازی فولیکول
کاشت ابرو براساس مدل انتخابی
بهترین بانک موقسمت پشت گوش
ناحیه گردن
موی پا
عوارض جانبیالتهاب، کبودی و ورم
احساس خارش
پوسته پوسته شدن
عوارض جانبیتناسب مو‌های بخش‌هایی از بدن با مو‌های ابرو
سرعت رشد برابر مو‌های ابرو و بدن
طبیعی بودن نتیجه
سرعت بالای رویت نتیجه
عدم ایجاد ورم‌های شدید

کاشت ابرو با موی بدن به چه شکل است؟

کاشت ابرو با موی بدن چگونه انجام می شود ؟

پیوند ابرو با موی بدن همانند تمامی روش‌های کاشت مو شامل یکسری مراحل کلی است. در واقع روشی که با صلاح‌دید پزشک برای انجام پیوند ابروی طبیعی با موی بدن انتخاب می‌شود تفاوتی با روش‌های دیگر پیوند مو نداشته و تنها تفاوت اساسی، در بانک مو انتخاب شده است. کاشت ابرو با موی بدن به صورت مرحله به مرحله به نحو زیر انجام می‌گردد:

  • یک جلسه مشاوره با پزشک قبل از تعیین تاریخ انجام کاشت مو

در این جلسه، بانک مو و خواسته‌های فرد با توجه به شرایط او به دقت توسط پزشک بررسی شده و تصمیم‌های لازم گرفته می‌شوند.

  • آماده‌سازی بانک مو

بعد از اینکه ناحیه‌ای از بدن به عنوان دهنده فولیکول‌های مو مشخص شد، پزشک شروع به آماده‌سازی آن می‌کند. منظور از این آماده‌سازی، استریل و بی‌حس کردن این ناحیه از بدن است.

  • برداشت فولیکول‌های مو

پس از اینکه ناحیه مشخصی از بدن به عنوان بانک مو انتخاب و آماده شد، پزشک متخصص با توجه به روشی که قبلا انتخاب شده است، شروع به برداشت گرافت‌ها می‌کند.

  • آماده‌سازی گرافت‌های برداشت شده

قبل از اینکه فولیکول‌های برداشت شده طبق الگوی تعیین شده در ابرو‌ها قرار بگیرند، نیاز به انجام آماده‎سازی دارند. این آمادگی‌ها توسط پزشک و به کمک میکروسکوپ قوی انجام می‌شود.

  • آماده‌سازی ابرو‌ها و کاشت گرافت‌ها در آن

مرحله نهایی کاشت ابرو با موی بدن شامل آماده‌سازی ناحیه کاشت و قرار دادن گرافت‌ها طبق الگوی تعیین شده در ابرو‌ها است.

همانطور که گفته شد تمامی مراحل ذکر شده در بالا در همه روش‌های کاشت ابرو یکسان بوده و تنها برخی جزئیات کار تغییر می‌کند. به طور معمول انجام تمامی این پروسه‌ها حدود ۴ تا ۵ ساعت به طول خواهد انجامید. برای رسیدن به نتیجه ‌ایده‌آل و انجام یک عملیات کاشت ابرو موفقیت‌آمیز، توصیه می‌شود حتما در انتخاب دکتر کاشت ابرو خود دقت کافی داشته باشید.

روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو با روش FUE (متد FIT) مانند اکثر متدهای زیبایی کاشت مو انجام می‌شود. در این روش همانطور که گفته شد پزشک متخصص از قسمتی از بدن مقدار مورد نیازی از فولیکول‌های مو را با کمک پانچ خارج کرده و سپس در ناحیه مورد نظر توسط سوزن های ‌ریزی، سوراخ‌هایی ایجاد می‌کند. در انتها پزشک متخصص کاشت ابرو فولیکول‌های موی استخراج شده را تمیز می‌کند و در قسمت سوراخ شده پیوند می‌زند. این روش، به عنوان روش پایه برای کاشت طبیعی ابرو شناخته شده و متدهای دیگر همانند SUT ، میکروگرافت و DHI  بر مبنای همین روش اف آی تی ابداع گشته‌اند. با پیشرفت تکنولوژی، روش‌ های پیوند ابرو با موی بدن نیز ارتقا یافته و عمدتا با دستگاه انجام می‌شوند تا میزان دخالت دست انسان کمتر شود و دقت کار بالاتر برود.

عوارض پیوند ابرو با موی بدن

عوارض کاشت ابرو با موی بدن

با توجه به اینکه انجام کاشت ابرو مانند انجام کاشت مو خطرات احتمالی و عوارض جانبی به دنبال دارد، انتخاب پزشک متخصص برای انجام پیوند ابرو تاثیر زیادی در رخ ندادن خطرات و عوارض دارد. برای این که از عوارض این روش از کاشت ابرو دور بمانید ابتدا لازم است آن‌ها را بشناسید و برای جلوگیری از هر یک از آن‌ها با پزشک متخصص خود مشورت کنید. این عوارض کاشت ابرو عبارتند از:

  1. التهاب، کبودی و ورم که طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهند شد.
  2. احساس خارش و پوسته پوسته شدن در محل پیوند
  3. بروز عفونت در صورت استریل نبودن محیط کار و یا رفتن به محیط آلوده
  4. خونریزی به دلیل فشار آوردن به محل پیوند ابرو

علاوه بر عوارض گفته شده، اگر پزشک مناسبی را برای انجام پیوند ابرو انتخاب نکرده باشید ممکن است نتواند به خوبی کاشت ابرو با موی بدن را انجام دهد و در نتیجه مو‌های ابرو در جهت نامناسبی رشد خواهد کرد. در نتیجه ابرو فرم طبیعی نخواهد داشت.

مزایای استفاده از موی بدن برای کاشت ابرو

کاشت طبیعی ابرو با موی بدن دارای مزیت‌هایی است که باعث شده است در سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شود. از جمله این مزایا عبارتند از:

  1. تناسب بالای مو‌های بخش‌هایی از بدن از لحاظ جنس و ضخامت با مو‌های ابرو
  2. سرعت رشد تقریبا برابر مو‌های ابرو و مو‌های بدن
  3. کوتاه بودن زمان لازم برای رسیدن به نتیجه‌ ایده‌آل و طبیعی به کمک کاشت ابرو با موی بدن
  4. ایجاد ظاهری طبیعی در ابرو‌ها
  5. عدم ایجاد ورم‌های شدید در نواحی سر و صورت به دلیل استفاده نکردن از بانک موی پشت سر

برای کاشت ابرو از موی چه نقاطی استفاده می شود؟

برای کاشت ابرو از موی چه نقاطی استفاده می شود؟

با توجه به اینکه مو‌های سر بسیار ضخیم‌تر از مو‌هایی هستند که در ابرو وجود دارند، به همین دلیل متخصص عمدتا به سراغ موی پشت گوش برای پیوند ابرو خواهد رفت. همچنین مو‌های انگشتان از نظر ضخامت گزینه خوبی برای کاشت ابرو هستند به این دلیل که مانند مو‌های ابر ضخامت کمی دارند ولی رشد آن‌ها بسیار سریع است. برای همین اکثر پزشکان متخصص از نواحی دیگر بدن برای استخراج فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. قسمت‌هایی که پزشکان متخصص برای کاشت ابرو با موی بدن استفاده می‌کنند معمولاً مو‌های پا و مو‌های گردن هستند. به  این دلیل که هم مو‌های پا و هم مو‌های گردن رشد کمی دارند و ضخامت آن‌ها هم به مو‌های ابرو نزدیک است. در انجام کاشت ابرو با موی گردن و یا پا، ابرو‌ها دیرتر از موقعی که کاشت ابرو با مو‌های سر انجام می‌شود نیاز به کوتاه کردن دارند.

آیا از موهای بدن برای پیوند ابرو استفاده خواهد شد؟

آیا از موهای بدن برای کاشت ابرو استفاده خواهد شد؟

با توجه به اینکه یکی از هدف‌های کاشت ابرو، طبیعی بودن ابرو پس از انجام کاشت است، اگر پیوند ابرو با مو‌هایی به غیر از مو‌های بدن انجام شود ممکن است غیر طبیعی و مصنوعی به نظر برسد. به همین دلیل پزشکان متخصص برای انجام کاشت ابرو، از نقاطی از بدن مانند گردن و پشت گوش استفاده می‌کنند. معمولا بعد از ۱۰ ماه می‌توانید نتیجه دلخواه خود را از انجام کاشت ابرو با موی بدن مشاهده کنید و از نتیجه به دست آمده لذت ببرید. در پیوند ابرو با موهای بدن با توجه به اینکه مو‌ها در هر شرایطی به رشد خود ادامه می‌دهند، نتیجه پیوند دائمی خواهد بود.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
مراقبت های بعد از کاشت ابرو (تغذیه، لوسیون، نحوه شست و شو و…)
نوشتهٔ بعدی
بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران و ایران کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید