آیا کاشت ابرو با استفاده از موی دیگران امکان پذیر است؟

کاشت ابروی طبیعی با موی دیگر افراد

این روزها داشتن ابرو های زیبا و پرپشت یکی از مهم ترین عناصر زیبایی به شمار می رود و تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی افراد می گذارد. افزایش سن یکی از دلایلی می باشد که باعث ریزش ابرو می شود با کاهش اعتماد به نفس فرد همراه است. از این رو می توان از متد زیبایی کاشت ابرو برای برطرف کردن این مشکل استفاده کرد.

پیوند فولیکولی ابرو به عنوان یکی از حساس ترین متدهای زیبایی می باشد زیرا نیازمند دقت و حساسیت بسیار برای جلب رضایت و برآورده کردن هدف نهایی بیمار از کاشت ابرو می باشد. در ادامه به شرح سوالات رایج درمورد نحوه انجام کاشت مو بدون بانک مو و با استفاده از بانک موی دیگران می پردازیم.

این محتوا تنها جهت آگاهی در سایت قرار داده شده است و در کلینیک رز انجام نخواهد گردید.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت ابرو از موی دیگران

برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو با مشاورین زیبایی کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

آیا کاشت ابرو بدون بانک مو امکان پذیر است؟

امروزه تکنیک‌های جدید مانند استخراج فولیکول مو، باعث شده است که کاشت ابرو به گزینه‌ای پر مخاطب برای بسیاری از مبتلایان به ریزش ابرو تبدیل شود. ایمپلنت ابرو باید توسط یک پزشک متخصص و آموزش دیده در مراکز زیبایی معتبر انجام شود.

انجام این روش شگفت انگیز به آن دست از افرادی توصیه می‌شود که به صورت ژنتیکی ابرو ندارند، یا آن‌هایی که قصد پوشاندن آثار اسکار خود که در اثر تصادفات یا سوختگی به وجود آمده‌اند و یا کسانی که به دلیل اصلاح غیر اصولی ابرو و یا پیری پوستشان، ابروهای بیش از حد نازک و خالی‌ دارند. در حال حاضر، پیوند ابرو با استخراج موهای مقاوم به دی هیدروتستوسترون (DHT) که در پشت سر قرار دارند انجام می‌شود و کاشت آن توسط پزشک متخصص می تواند نتایج شگفت‌آور و دلچسبی داشته باشد.

موهای طرفین و قسمت‌های پشت سر که به مراتب کمتر تحت تأثیر DHT قرار می‌گیرند به عنوان مناطق اهدا کننده یا همان بانک مو در نظر گرفته می‌شوند. اما در پاسخ به این سوال که آیا کاشت ابرو بدون بانک مو امکان پذیر است؟ باید بگوییم خیر؛ این کار نشدنی است.

کاشت ابرو با بانک مو اهدایی

کاشت ابرو با موی افراد دیگر ممکن است؟

به طور کلی پزشکان معتقدند که دریافت پیوند مو برای کاشت ابرو از یک فرد دیگر مفید نیست و به احتمال زیاد این پیوند رد می‌شود مگر اینکه داروهای خاصی به فرد داده شود که سیستم دفاعی بدن را ضعیف کند تا نتواند پیوند را پس بزند. بدیهی است که خطر مصرف این داروها بسیار بیشتر از مزایای حاصل از پیوند ابرو با موی دیگران است.

کاشت ابرو از یک شخص به شخص دیگر دقیقاً شبیه به پیوند عضو از یک فرد به فرد دیگر است و بدان معنی می‌باشد که اهدا کننده و گیرنده باید بالاترین میزان سازگاری را باهم داشته باشند (دوقلوهای همسان بالاترین میزان سازگاری را دارند). گذشته از موضوع سازگاری، عوارض جانبی زیادی در کمین فرد دریافت کننده فولیکول مو است. مو نیز مانند سایر اعضای بدن مانند قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد و … دارای ویژگی‌های بافتی و مارکرهای خاصی روی سلول‌های فولیکولی خود است که هر فرد را از دیگری متمایز می‌کند.

پیوند ابرو با استفاده از بانک موی فرد دیگری در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود زیرا امکان ابتلا به بیماری و عفونت را در شخص به دنبال دارد. با این حال، پیوند مو بین دوقلوهای یکسان قابل انجام است زیرا نشانگرهای ژنتیکیشان یکسان هستند. بنابراین اگر کسی قل یکسان داشته باشد امکان پیوند ابرو بین آن‌ها وجود دارد اما داشتن قل یکسان که بانک مو قوی و مناسبی دارد بسیار نادر است، زیرا اگر یکی از قل‌ها مبتلا به مواردی مانند آلوپسی آندروژنیک باشد، قل دیگر نیز به آن مبتلا خواهد بود. به هرحال این روند بسیار پیچیده است و منطقی و امکان پذیر نمی‌باشد. با این وجود ممکن است در آینده با پیشرفت‌های تکنولوژی در حیطه پزشکی و زیبایی این امید تحقق یابد؛ زیرا دانشمندان در حال تحقیق در مورد راه‌های کاشت ابرو با استفاده از موی  دیگران بدون درد و ریزش هستند.

عوارض کاشت ابرو با موی دیگران

عوارض جانبی و خطرات ناشی از کاشت ابرو با موی دیگران

بسیاری از افرادی که بر اثر عوامل ژنتیکی یا بیماری و سایر عوامل دچار ریزش ابرو شده‌اند می توانند از پیوند ابرو برای تقویت مجدد رشد ابرو های خود استفاده کنند. پیوند ابرو یکی از حساس‌ترین متدهای زیبایی است که نیازمند تخصص و تجربه کافی پزشک در این زمینه می‌باشد. تکنیکی که برای فرم دهی ابروها نیاز است باید به دست پزشک متخصص و در کلینیک معتبر انجام شود تا نتایج حاصل آن طبیعی و زیبا باشند.

مانند هر متد زیبایی دیگری، خطرات جزئی مانند عوارض ناشی از بی حسی موضعی و تزریقات وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. همچنین خطر عفونت ناچیز ناشی از کاشت ابرو وجود دارد و بلافاصله پس از انجام این متد، ممکن است دچار کبودی و زخم جزئی در ناحیه ابرو شوید؛ اما به طور کلی، خطر ابتلا به عوارض جدی ناشی از ایمپلنت ابرو بسیار ناچیز است. اما اگر فرد دیگری به عنوان دهنده فولیکول مو در نظر دارید باید از عوارض جانبی و خطرات ناشی از کاشت ابرو با موی دیگران اطلاع داشته باشید که عبارت هستند از:

  1. رد پیوند: در بیشتر مواقع ممکن است بدن فرد، پیوندهای مو را پس بزند که فرد را بیشتر در ناامیدی فرو می‌برد و باعث می‌شود هزینه‌هایی که انجام داده به هدر رود.
  2. عوارض ناشی از داروهای سرکوب کننده سیستم دفاعی: به منظور عدم رد پیوند توسط سیستم ایمنی باید داروهای قوی به فرد داده شود. ضعیف و سرکوب کردن دستگاه ایمنی زیباجویان، آنان را در معرض عفونت‌های گوناگون ازجمله عفونت‌های قارچی و ویروسی قرار می‌دهد. باید توجه داشت که گاهی ممکن است زیباجویان مجبور شوند که تا آخر عمر این داروها را مصرف کنند تا حضور موهایشان حفظ شود.
  3. افزایش احتمال ابتلا به مشکلات پوستی: در برخی موارد ممکن است زیباجو دچار مشکلات و بیماری‌های پوستی شود که بعضی از آن‌ها مانند سرطان‌های پوستی ممکن است جبران ناپذیر باشند.
  4. ابتلا به بیماری‌های دیگر: به دنبال مصرف داروهای ضد رد پیوند، فرد ممکن است دچار دیابت، فشار خون و افزایش چربی خون شود که هرکدام به طریقی زیباجو را به دردسر می‌اندازند.

تاثیرات پیوند ابرو فرم دهی صورت

نتایج و تاثیرات کاشت ابرو و فرم دهی صورت

پس از انجام پیوند ابرو اگر مقدار کمی ورم دارید، نگران نباشید تورم پس از کاشت ابرو موقتی است. موهای ابرو جدید شما تقریباً پس از دو هفته خارج می شوند. اگر نمی توانید موهای ابروهای جدید را بلافاصله ببینید وحشت نکنید زیرا دوره قبل از رشد موهای جدید ابرو است. مهم است که در این مرحله نگران نباشید زیرا موهای ابرو رشد می کنند. با گذشت زمان، خواهید دید که مرحله رشد آغاز خواهد شد. در نتیجه در طی چهار تا شش ماه متوجه ابروهای ضخیم تر خواهید شد. در طی شش ماه پس از کاشت ابرو 70 درصد رشد در موهای پیوندی قابل مشاهده خواهد بود. موهای کاشت شده دائمی هستند و در نتیجه آن ها نیازی به پر کردن و ترمیم مجدد ندارند.

هزینه کاشت ابرو با موی دیگران

پیوند ابرو می تواند گزینه مناسبی برای بیمارانی باشد که به دلیل شرایط مادرزادی، بیماری ها، عفونت یا چربی بیش از حد، ابرو ندارند و یا دچار ریزش ابرو شده اند. پیوند ابرو شامل هزینه جراح، بیهوشی و هزینه تسهیلات برای مشاوره اولیه می باشد. هزینه کاشت ابرو با موی دیگران بسته به نیازهای دقیق شما و موقعیت جغرافیایی انجام این روش متفاوت است. با این حال، به دلیل ماهیت وقت گیر آن که به پزشکان متخصص نیاز دارد تا فولیکول ها را یک به یک برداشته و اعمال کنند بعضی اوقات می تواند ارزان باشد، به خصوص اگر تعداد فولیکول های موی کمتری برای رسیدن به نتیجه ایده آل لازم باشد.

در کلینیک ما، زیبایی ابروهایتان را به تعویق نیندازید. با شرایط کاشت ابرو اقساطی، صاحب ابروهایی دلخواه و طبیعی شوید.

نتیجه گیری

استفاده از تکنیک ها و فن آوری های پیشرفته در کاشت ابرو، آن را به یک روش ایمن و موثر با کمترین زمان وقفه تبدیل کرده است. زیباجویان عزیز می توانند انتظار نتایج طولانی مدتی داشته باشند که به حداقل نگهداری نیاز دارند.

پیوند ابرو روشی متحول کننده است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با استفاده از موهای سایر قسمت های بدن، ابروهای خود را تقویت کنند. با پیشرفت تکنولوژی و جراحان ماهر، نتایج این روش طبیعی به نظر می رسد که می تواند عزت نفس و هماهنگی کلی صورت را افزایش دهد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
علت دلمه بعد از کاشت ابرو چیست؟
نوشتهٔ بعدی
هزینه کاشت ابرو دقیقا چقدر است؟ 1403

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید