مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کدام نواحی می باشد؟

کدام نواحی برای بوتاکس ممنوع است

تزریق بوتاکس یکی از درمان‌های رایج امروزی است که برای رفع چین و چروک صورت و تعریق بیش از حد نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل استفاده می‌شود. درمان زیبایی تزریق بوتاکس مانند هر روشی دیگری در کنار فواید زیادی که دارد ممکن است در شرایطی مشکلاتی هم ایجاد کند. مشکلات انجام تزریق بوتاکس در برخی مناطق ممکن است به خطرات جدی و غیر قابل درمان منجر شود. به این مناطق، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس می‌گویند. البته بروز عوارض جانبی و خطرات احتمالی بعد از تزریق بوتاکس فقط به مناطق ممنوعه تزریق اختصاص ندارد بلکه در شرایط دیگری هم ممکن است شما با عوارض جانبی و خطرات احتمالی بوتاکس مواجه شوید.

مناطق ممنوعه در تزریق بوتاکس

نقش متخصص در شدت عوارض تزریق بوتاکس

برای مثال فردی که تزریق بوتاکس شما را انجام می‌دهد می‌تواند نقش مهمی در بروز و یا جلوگیری از عوارض و خطرات تزریق بوتاکس داشته باشد. اگر شما فرد بی‌تجربه و غیر متخصص زیبایی را برای انجام بوتاکس انتخاب کرده باشید ممکن است نتواند مناطق ممنوعه را بشناسد و یا تزریق را به نادرستی انجام دهد. بنابراین در هنگام انتخاب فرد مناسب برای انجام تزریق بوتاکس باید به تخصص و تجربه فرد توجه کنید.

هرگز تزریق بوتاکس را در جایی غیر از کلینیک مانند آرایشگاه‌ها انجام ندهید به این دلیل که در این مکان هم فرد متخصصی برای انجام بوتاکس شما وجود ندارد و هم ممکن است از مواد بوتاکس بدون اصالت برای درمان زیبایی بوتاکس شما استفاده کند. در صورتی که موارد گفته شده را رعایت نکنید و آگاهی لازم را درباره بوتاکس و مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کسب نکنید ممکن است نتوانید نتیجه رضایت‌بخشی از انجام درمان زیبایی بوتاکس بگیرید و با خطرات جدی مواجه شوید.

برای دریافت مشاوره رایگان با مشاورین زیبایی ما در کلینیک پوست و مو رز تماس بگیرید.

خط ویژه: 02148679

آیا امکان تزریق بوتاکس در تمامی نواحی بدن وجود دارد؟

تزریق بوتاکس یکی از گزینه‎‎‌های محبوب در کاهش میزان چین و چروک‌های صورت است؛ این روش به‌ویژه در ترمیم خطوط  اخم و گوشه چشم بسیار پر طرفدار است. بوتاکس نام تجاری محصولی است که حاوی نوروتوکسین (سم باکتری) تولید شده توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می‌باشد. این سم با تزریق مقدار بسیار ناچیز و دوز کم، می‌تواند عضلات را به طور موقت فلج کرده و باعث استراحت کردن آنان شود. اما آیا امکان تزریق بوتاکس در تمامی نواحی بدن وجود دارد؟

قطعا خیر! سازمان غذا و دارو (FDA) تزریق بوتاکس را فقط به منظور درمان میگرن، مثانه پرکار و از بین بردن چین و چروک‌های ریز صورت تایید کرده است و در کنار این موارد، بوتاکس برای کاهش میزان تعریق زیر بغل و کف دست نیز موثر می‌باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تزریق بوتاکس می‌تواند عوارض جانبی و خطرات مختلفی را به همراه داشته باشد.

تزریق بوتاکس در تمامی نواحی بدن

تزریق بوتاکس در چه نواحی ممنوع است؟

بوتاکس بر روی آن دست از عضلاتی تاثیر می‌گذارد که دائما دچار انقباض می‌شوند (مانند عضله بین دو ابرو)، همانطور که می‌دانید این انقباضات هستند که باعث می‌شوند عضلات در زیر پوست منقبض شده و ایجاد چین و چروک نمایند. بنابراین تزریق بوتاکس با فلج کردن عضلات زیر پوست منجر به از بین رفتن چروک‌ها خواهد شد و در نتیجه حدود ۳ الی ۶ ماه (به طور موقت) افراد از چین و چروک‌های پوست خود رهایی می‌یابند.

به طور معمول تزریق بوتاکس زیر چشم، نواحی بین ابرو‌ها و پیشانی رایج و پرطرفدار است و در سایر نواحی صورت و بدن تاثیری چشم‌گیری نخواهد داشت. به طور کلی مناطقی که از نظر FDA برای تزریق بوتاکس مناسب هستند عبارتند از:

  1. سه نقطه اطراف هر چشم
  2. پنج نقطه بین ابرو
  3. پنج نقطه در پیشانی

البته مواردی نیز گزارش شده است که تزریق بوتاکس در نوک بینی برای بالا بردن و یا فرم دادن به آن صورت می‌گیرد که این نواحی در واقع دارای مجوز برای تزریق بوتاکس نیستند و به طور رسمی تایید نشده است. مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس عبارت هستند از:

  1. روی ابروها
  2. روی پلک‌های بالا و پایین
  3. دو طرف بینی
  4. زیر دو سوراخ بینی (بالای لب فوقانی)
  5. روی گونه‌ها
  6. دو طرف لب‌ها
  7. ناحیه زیر لب پایین

اهمیت نقاط و چگونگی تزریق بوتاکس

پاسخ این سؤال کاملاً مشخص است زیرا با توجه به نوع عملکرد تزریق بوتاکس و روند درمان تزریق بوتاکس، می‌توان به این موضوع پی برد که تزریق بوتاکس تنها در قسمت‌هایی از صورت که عضلاتی در آن وجود داشته باشد قابل استفاده خواهد بود.

روند درمانی و ترمیمی که توسط بوتاکس انجام خواهد شد به این صورت است که با تزریق نوعی سم خفیف و البته طبیعی بر روی عضله مدنظر، انقباض‌ها و تحریک‌های این عضله برای مدتی به صورت موقتی فلج خواهد شد در نتیجه اگر تزریق بوتاکس در ناحیه‌های اشتباه که در آنجا عضله‌ای وجود ندارد انجام شود، می‌تواند بسیار خطرناک بوده و عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال هیچگاه شما نمی‌توانید تزریق بوتاکس را بر روی پلک یا دور چشم انجام دهید زیرا احتمال بروز عوارض و خطرات ناشی از آن بسیار بالا بوده و ممکن است به چشم و بینایی شما آسیب جدی‌ را وارد نماید.

تزریق بوتاکس به کدام نقاط انجام می شود

کاندید مناسب و نامناسب تزریق بوتاکس

برخی از افراد هستند که کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس به حساب نمی‌آیند و عوارض این متد برایشان بیشتر از فواید آن خواهد بود؛ این افراد عبارت هستند از:

  1. افرادی که به بیماری های عضلانی و عصبی مبتلا هستند.
  2. افرادی که در محل تزریق تبخال یا عفونت فعال دارند.
  3. خانم‌های شیرده و باردار
  4. افرادی که به مواد بوتاکس حساسیت دارند
  5. کسانی که در آینده نزدیک قصد انجام عمل جراحی دارند
  6. افرادی که در چهره خود چین و چروک‌های عمیقی دارند که ممکن است تزریق بوتاکس بر روی آن‌ها تاثیر گذار نباشد.
  7. افرادی که داروهای ضد انعقاد خود و رقیق کننده خون را به طور دائم مصرف می‌کنند.

کاندیدهای مناسب عبارت هستند از:

  1. افرادی که دارای چین و چروک‌های پنجه کلاغی در گوشه چشم خود هستند.
  2. افرادی که چروک‌هایی با عمق متوسط در صورت خود دارند.
  3. خانم‌ها و آقایان بالای 25 سال
  4. افرادی که مبتلا به بیماری میگرن و یا مثانه پر کار هستند.
  5. آن دست از افرادی که تعریق زیادی در طول شبانه روز دارند. (هایپر هیدروزیس)

عوارض استفاده از تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه

در حالت کلی اگر افراد زیباجو یک پزشک و کلینیک معتبر را انتخاب کنند، عوارض جانبی تزریق بوتاکس متوجه آن‌ها نخواهد بود و نهایتا کمی قرمزی و در صورت حساس بودن پوست، احتمال کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس بسیار خفیف در انتظارشان است. با این حال اگر به منظور صرف هزینه کمتر و یا نزدیک بودن یک مرکز به محل زندگی، به جای مراجعه به پزشک و مراکز تخصصی مراقبت از زیبایی، به آرایشگرها و افراد غیر متخصص مراجعه شود و اپراتورها بدون در نظر گرفتن حساسیت برخی از بافت‌ها و ممنوع بودن تزریق بوتاکس به آن‌ها، اقدام به انجام این متد کنند عوارض زیر ممکن است در کمین زیباجویان نشسته باشد:

  1. آسیب شدید به بافت زیر پوست
  2. حرکت کردن سم در زیر پوست و انتقال به نقاط دیگر
  3. نامتقارن شدن بافت‌های هدف
  4. خونریزی و کبودی شدید
  5. عدم حصول نتیجه دلخواه
  6. کاهش اعتماد به نفس فرد
  7. مشکلاتی در تنفس فرد
  8. دشواری در بلع و تکلم
  9. ضعف عضلانی
  10. از دست دادن کنترل ادرار
  11. مشکلاتی در بینایی فرد
  12. تغییر دید
  13. احساس درد چشم و خشکی چشم
  14. تحریک چشم‌ها
  15. درد قفسه سینه یا احساس فشار در آن
  16. درد در فک یا شانه
  17. ضربان قلب نامنظم

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس با مشاورین ما در بخش زیبایی کلینیک تماس بگیرید. خط ویژه: 02148679

آیا تزریق اشتباه بوتاکس باعث پیری زودرس می شود؟

هیچ شکی در این موضوع وجود ندارد که کسانی که نسبت به انجام تزریق بوتاکس اقدام می‌کنند می‌توانند تفاوت‌های چشمگیر و باور نکردنی‌ را در کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورت خود مشاهده نمایند. تکنیک تزریق بوتاکس در عضلات می‌تواند باعث بهبود وضعیت پوست و جوانسازی آن شود. اما شاید شما تمامی نکات مرتبط با تزریق بوتاکس را ندانید زیرا برخی از پزشکان معتقد هستند که استفاده اشتباه از بوتاکس می‌تواند نتیجه‌های منفی‌ را به همراه داشته باشد و باعث پیری پوست شود.

از آنجایی که تزریق بوتاکس باعث فلجی موقت و خفیف عضلات خواهد شد، باعث می‌گردد تا این عضلات به صورت موقتی بی‌حرکت بمانند. اگر استفاده از بوتاکس، دائمی شود و عضلات صورت و یک ناحیه از آن برای مدت طولانی‌ بدون حرکت باقی بماند، ممکن است به صورت کلی فلج شده و پوست آن ناحیه شل شود. شل شدن پوست ناحیه‌ای از صورت می‌تواند منجر به افتادگی و سپس پیری پوست گردد. در نتیجه نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای انجام بوتاکس حتماً از یک پزشک متخصص کمک بگیرید زیرا انجام اشتباه این روند، عوارض ترسناکی را به همراه خواهد داشت.

تمامی عضلاتی که می تواند مورد تزریق بوتاکس واقع شود

در برخی موارد علاوه بر متداول‌ترین نقاط و عضلاتی از صورت که تزریق بوتاکس بر روی آن‌ها انجام خواهد شد، شاهد این موضوع هستیم که برخی جراحان و متخصصان زیبایی جسور و شجاع نسبت به انجام تزریق بوتاکس بر روی نواحی اطراف لب و دهان اقدام کرده‌اند. این تکنیک ممکن است تا حد زیادی خطرات و عوارضی احتمالی را نیز به همراه داشته باشد اما برخی از پزشکان و مراجعین این عوارض را به جان می‌خرند تا شاهد نتایج خیره‌کننده تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بیش از حد بوتاکس در برخی عضلات حساس و نواحی خاص مانند لب و اطراف دهان می‌تواند عوارض زیان‌باری را به همراه داشته باشد. پس بهتر است با دقت نسبت به تزریق بوتاکس در این نواحی اقدام نمایید. در حالت کلی تکنیک تزریق بوتاکس می‌تواند در نواحی مختلف صورت که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، استفاده شود و برای بهبود وضعیت چین و چروک این عضلات مورد استفاده قرار گیرد:

  1. عضلات و خطوط افقی پیشانی و خط ابرو
  2. عضلات بین ابرو که عموماً با نام گلابلا از آن یاد می‌شود.
  3. خطوط پا کلاغی زیر چشم و اطراف بینی
  4. خطوط خرگوشی گونه و نواحی پایین بینی
  5. خطوط اطراف دهان و خط لبخند
  6. چین و چروک‌ها و عضلات ناحیه چانه و فک
  7. استفاده برای بالا کشیدن و لیفت ابرو

نقاط قابل تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس صورت در کلینیک تخصصی پوست و مو رز

آیا می‌خواهید جوانی و حجم از دست رفته صورت خود را برگردانید و چین و چروک‌های موجود را به حداقل برسانید؟ هدیه ما به شما ظاهری زیبا و دل انگیز است! ما با داشتن چندین سال سابقه، این متد را با کمترین میزان عوارض و بیشترین ماندگاری همراه با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس استاندارد و مورد تایید FDA به زیباجویان گرامی ارائه می‌دهیم.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق بوتاکس و نواحی ممنوعه آن می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید. این کلینیک با همکاری دکتر روحانی متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبایی، با هدف رساندن افراد به چهره ایده‌آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و زیبایی را به شما هدیه خواهد داد. نتیجه تلاش‌های ما در مجموعه کلینیک زیبایی رز رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کوچک شدن چشم بعد از تزریق بوتاکس
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس به صورت مردان – فواید و هزینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید