مصرف مشروبات الکلی قبل و بعد از کاشت مو

مشروب الکلی بعد از کاشت مو

کاشت مو نوعی متد زیبایی به حساب می‌آید که حالتی نیمه تهاجمی دارد. به این معنا که بسته به روش انتخابی برای پیوند مو بیمار می‌تواند شاهد مقداری زخم در نواحی بانک مو و کاشت مو باشد. به منظور جلوگیری از بروز عوارض جانبی شدید و خطرات احتمالی که می‌توان بعد از کاشت مو مشاهده کرد، پزشکان توصیه بر رعایت یکسری نکات و مراقبت‌ها می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین این مراقبت‌ها عدم مصرف مشروب بعد از کاشت مو است. چرا که این کار می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری در بدن داشته و در نهایت زحمات پزشک و بیمار را برای داشتن موهایی پرتراکم و زیبا از بین ببرد. برای بالا بردن آگاهی خود در خصوص مصرف الکل بعد از کاشت مو و عوارض جانبی ناشی از آن شما را به همراهی ما در این مقاله دعوت می‌کنیم.

اینفوگرافیک نوشیدن الکل بعد از کاشت مو

برای اطلاع از هزینه کاشت موی طبیعی در کلینیک پوست و موی رز با مشاورین ما تماس بگیرید.

خط ویژه: 02148679

آیا مصرف الکل بعد از کاشت مو مجاز است؟

زیباجویان بعد از انجام کاشت مو باید چندین نکته و توصیه را حتما رعایت کنند. رعایت نکات گوشزد شده توسط پزشک تاثیرات مثبتی بر نتیجه کاشت مو خواهد داشت؛ زیرا این توصیه‌ها حاصل از تجربه و آزمایش‌های مکرر هستند و از لحاظ علمی ثابت شده‌اند. یکی از این نکات این است که شخص به طور موقت نباید به هیچ وجه از مشروبات الکلی قبل و بعد از انجام پیوند مو استفاده کند. استفاده از مشروبات الکلی بعد از کاشت مو سبب خواهد شد تا دوران نقاهت شخص به کندی پیش برود و ناحیه کاشت شده بهبود نیابد و همین عامل سبب می‌شود تا فولیکول‌ها آسیب ببینند و کیفیت حاصل از ایمپلنت مو زیر سوال برود.

مصرف الکل بعد از کاشت مو چه عوارضی دارد؟

متاسفانه علاقه برخی از افرادی که به نوشیدن مشروبات الکلی علاقه و یا اعتیاد دارند باعث بروز مشکلات و عوارض جانبی و کند شدن سرعت بهبودی می‌شوند. اهمیت ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی به حدی است که توصیه می‌شود آن را تا دو هفته قبل و دو هفته بعد از کاشت مو از رژیم غذایی روزانه دور نگه دارید.

عوارض مصرف الکل بعد از کاشت مو

نوشیدن مشروبات الکلی علاوه بر این که برای بدن و سلامتی بسیار مضر می‌باشد و خواصی برای بدن ندارد، بعد از انجام پیوند مو نیز تهدید کننده است و باعث بروز عوارض جانبی ناخوشایندی خواهد شد. به طور کلی مصرف الکل پس از کاشت مو توسط هیچ جراحی توصیه نمی‌شود. نوشیدن الکل می‌تواند موفقیت درمان را به خطر بیندازد؛ زیرا خطر ابتلا به عوارض، حین و بعد از ایمپلنت موی طبیعی را افزایش می‌دهد و همچنین می تواند بقای پیوندهای کاشته شده مو را تهدید کند. ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی قبل و بعد از کاشت مو چندین مزیت دارد که مهم‌ترین آن این است که ورود الکل به خون، باعث کاهش میزان قدرت انعقاد پذیری آن می‌گردد و سلول‌های خونی مسئول انعقاد نتوانند به یکدیگر اتصال یابند.

عوارض مصرف الکل بعد از پیوند مو

همین عامل سبب می شود که احتمال خونریزی در حین و همچنین بعد از کاشت مو افزایش یابد و زیباجو ممکن است خون زیادی را از دست بدهد و سلامتی او در معرض خطر قرار بگیرد. همچنین خونریزی زیاد در حین و بعد از پیوند مو باعث می‌شود که کاشت مو با شکست همراه شود و نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد و از طرف دیگر نیز باعث بروز عفونت در نواحی خونریزی دهنده شود.

تا چند روز بعد از کاشت مو نباید مشروب خورد ؟

برای اینکه زیباجویان از عوارض و تاثیرات منفی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بعد از کاشت مو  در امان بمانند باید چند روز قبل و چند روز بعد از کاشت مو از مصرف الکل خودداری کنند. بهترین زمان توصیه شده توسط پزشکان سراسر دنیا، بین 10 روز الی 2 هفته قبل و بعد از کاشت مو می‌باشد. با پرهیز از الکل می‌توان دوره نقاهت بی‌دردسری را سپری کرده و با کمترین اذیت به نتایج مثبت نهایی دست یافت. در مقابل به جهت حفظ و تامین آب بدن، توصیه می‌شود زیباجویان از نوشیدنی‌های غیر الکلی مانند چای، آب میوه و کدو استفاده نمایند. نوشیدن آب فراوان در دوران نقاهت به بهبودی ناحیه پیوند کمک کرده و رشد مطلوب گرافت‌های مو را تشویق می‌کند.

اهمیت ترک الکلالکل منجر به رقیق شدن خون خواهد شد به همین دلیل ممکن است حین پیوند مو دچار خونریزی شوید.
مدت زمان ترک الکلباید دو هفته قبل از کاشت مو و دو هفته بعد از پیوند مو، این نوشیدنی را کنار بگذارید.
عارضه عدم ترک الکلخونریزی در حین و بعد از کاشت مو
کند شدن سرعت ترمیم زخم‌ها و در نتیجه طولانی شدن دوره نقاهت
افزایش تورم در محل زخم
کاهش آب بدن و از بین رفتن فولیکول

چرا نباید قبل از کاشت مو، از مشروبات الکلی استفاده کرد؟

مصرف الکل (خواه شراب قرمز، ویسکی یا هر نوع نوشیدنی الکلی دیگر) در روزهای منتهی به جلسه کاشت مو، به چندین دلیل می‌تواند موفقیت در درمان را تهدید کند:

  1. خون را رقیق می‌کند: ثابت شده است که نوشیدن الکل باعث رقیق شدن خون می‌شود. اگر خون رقیق باشد، زیباجویان احتمالاً در حین جراحی دچار خونریزی می‌شوند که این امر باعث دشواری پروسه کاشت می‌شود. بعلاوه اگر خونریزی ادامه یابد، نواحی تحت درمان پوسته‌های بیشتر و ضخیم‌تری ایجاد می‌کنند و رفع علائم پس از پیوند مو به طور قابل توجهی بیشتر طول می‌کشد.
  2. منجر به تورم می‌شود: الکل باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود که می‌تواند منجر به تورم بیشتر سر حین و بعد از کاشت موی طبیعی گردد. این اتفاق ممکن است بر موفقیت کاشت مو تأثیر منفی بگذارد و باعث افزایش ناراحتی در روزهای اولیه پس از جراحی شود.
  3. بدن را کم آب می‌کند: نوشیدن الکل اثر مدر (ادرار آوری) بر بدن دارد، به این معنی که کلیه های شخص اجبارا ادرار بیشتری تولید می‌کنند و آب بیشتری از بدن خارج می‌نمایند. در نتیجه، پوست وی خشک و کم آب می‌شود و پروسه کاشت را با چالش رو به رو می‌کند.

تاثیر مشروبات الکلی بر موی کاشته شده

تاثیر الکل بر موی کاشته شده

مصرف سیگار و مشروب بعد از کاشت مو تاثیرات منفی بسیار زیادی بر سلامت جسمی افراد دارد و برخی دوست دارند بدانند که چرا الکل قبل و بعد از کاشت مو ممنوع است؟ از جمله تاثیرات منفی الکل بر موی کاشته شده (بعد از کاشت مو) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالا رفتن احتمال خونریزی از زخم‌های ناشی از کاشت مو
  2. افزایش التهاب و درد در دوران نقاهت
  3. کاهش سرعت بهبودی زخم‌ها
  4. کاهش درصد موفقیت کار بعد از کاشت
  5. افزایش احتمال عفونت به دلیل خونریزی در زخم‌ها
  6. نازک و ضعیف شدن فولیکول‌های کاشته شده به دلیل مشکلات ناشی از مصرف الکل

در صورت رعایت این موارد می‌توان خود را برای داشتن ظاهری بسیار زیبا و موهایی سالم و کاملا طبیعی آماده کرد.

دوران نقاهت و بهبودی کاشت موی طبیعی چقدر است؟

دوران نقاهت و بهبودی کاشت موی طبیعی چقدر است؟

نقاهت و بهبودی پس از انجام کاشت مو یکی از پر اهمیت‌ترین دوران بعد از پیوند مو می‌باشد و در این مدت باید تمامی نکات و توصیه‌های گوشزد شده توسط پزشک را به صورت کامل انجام داد تا روند بهبودی به خوبی پیش برود و نتایج دلخواه و مطلوبی را مشاهده نمود. بعد از انجام کاشت مو همه متقاضیان تقریبا یک پروسه نقاهت یکسان را پشت سر خواهند گذاشت که حدود 4 هفته به طول می‌انجامد (هرچند طول دوران نقاهت در هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است).

در حالت کلی پس از انجام کاشت مو، پوست سر زیباجویان بسیار نرم و آسیب پذیر خواهند شد و پزشک برای افزودن سرعت بهبودی محل انجام کاشت، آن را پانسمان می‌کند و به او تذکر خواهد داد که تا مدتی از باز کردن آن خودداری نماید. برخی از افرادی که تحت کاشت مو قرار گرفته‌اند گزارش می‌دهند که در ناحیه کاشت شده‌شان یک درد خفیف و قابل تحمل احساس می‌کنند. گروهی نیز این درد را اذیت کننده و غیر قابل تحمل می‌دانند که در این صورت می‌توانند از پزشک خود درخواست تجویز داروهای مسکن نمایند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت مراقبت‌های بعد از کاشت مو می‌تواند تاثیر مثبت زیادی در نتیجه حاصل از کاشت مو داشته باشد. زیباجو باید سعی کند تمامی نکات و توصیه‌های پزشک خود را به طور کامل انجام دهد. برای آگاهی شما از این نکات، در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. داشتن یک همراه: پس از انجام کاشت مو بهتر است فرد یک نفر را با خود به همراه داشته باشد و او را در انجام کارها و بازگشت به منزل یاری کند.
  2. استراحت کافی: فرد می‌تواند پس از انجام پیوند مو فعالیت‌های روزمره زندگی خود را بدون مشکل از سر بگیرد، با این حال پیشنهاد می‌شود که تا 3 روز پس از پیوند مو استراحت کافی داشته باشند تا روند بهبودی سرعت بیشتری بگیرد.
  3. نحوه خوابیدن: شخص باید نحوه صحیح خوابیدن پس از کاشت مو را حتما رعایت کند زیرا تماس بالش با فولیکول‌های مو باعث آسیب به آن‌ها خواهد شد. برای اینکار چند بالش را پشت کمر خود بگذارید و حداقل 3 شب را به صورت نشسته و یا نیمه درازکش بگذرانید.
  4. ورزش‌های سنگین موقتا ممنوع: از انجام فعالیت‌های شدید و طولانی مدت ورزشی پرهیز نمایید؛ زیرا منجر به افزایش جریان خون در ناحیه کاشت می‌شود و خطر خونریزی و آسیب به فولیکول‌ها را افزایش می‌دهد.
  5. آفتاب مستقیم خطرناک است: تا چند وقت از حضور در مکان‌های گرم به خصوص محیط‌هایی که سر را در معرض مستقیم نور آفتاب شدید قرار می‌دهد خودداری کنید. این کار از عرق کردن پیشگیری می‌کند؛ زیرا تماس عرق با ناحیه هدف باعث بروز عفونت در آن ناحیه می‌شود. همچنین مانع از سوزانده و خشک شدن فولیکول‌های کاشت شده می‌شود.
  6. تا 10 روز پوشیدن کلاه ممنوع است: از قرار دادن کلاه، دستمال سر یا روسری بر روی ناحیه کاشت شده تا حداقل 10 روز به شدت خودداری گردد تا به فولیکول‌ها آسیبی وارد نشود.
  7. بلافاصله بعد از کاشت حمام نکنید: حداقل تا 24 ساعت پس از پیوند مو نباید استحمام کنید؛ زیرا باعث بروز عفونت در ناحیه و آسیب به فولیکول‌ها می‌شود.
  8. الکل ممنوع: از نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات حداقل تا 10 روز پس از انجام کاشت مو حتما خودداری شود.

منابع: chicagohairinstitutethemaitlandclinic

3/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تغذیه مناسب بعد از کاشت مو طبیعی
نوشتهٔ بعدی
بررسی عوارض و خطرات کاشت مو برای بیماران قلبی

6 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام خسته نباشید با توجه به اینکه میفرمان تا دوهفته بعد از کاشت مو کشیدن سیگار ممنوع می باشد بنده از روز سیزدهم بعد از کاشت مو روزی سه چهار نخ سیگار کشیدم و الان هجدهمین روز بعد از کاشت مو ام می باشد میخواستم بپرسم آیا بعد از دو هفته کشیدن سیگار موردی داره یا خیر؟
    ممنون از راهنمایی شما بزرگوار

    پاسخ
  • الکل هم تا یکماه بعد از کاشت ؟ یا دو‌هفته؟

    پاسخ
  • درود بر شما
    لطفا بفرمایید بعد از کاشت مو مصرف چه دارو یا ویتامینهایی(قرص، پماد،شامپو و …) توصیه می شود.
    سپاسگزارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید