کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز

• Info@roz-clinic.com
مراقبت های پس از لیپوماتیک چیست؟

امروزه لیپوماتیک به عنوان یکی از جدید ترین متد های عمل زیبایی برای از بین بردن چربی نواحی خاص بدن مانند شکم، باسن، ران، بازوها به شمار می رود. در طی این عمل زیبایی چربی های اضافی توسط یک لوله باریک تخلیه می شوند و افراد زیادی از نتایج رضایت کامل دارند.

نتایج و تاثیرات حاصل از عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یک عمل زیبایی سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی می باشد که با کمترین خطرات و عوارض همراه است. پیکرتراشی برای از بین بردن چربی از نواحی خاص بدن مانند شکم، باسن، ران، بازوها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که از طریق رژیم های سخت غذایی و ورزش نتیجه نمی گیرد و به اندام ایده آل خود نمی رسید، می توانید از لیپوماتیک استفاده کنید. لیپوماتیک گزینه مناسبی برای افرادی که چربی به اندازه کافی در بدنشان موجود نیست نمی باشد زیرا باید بیش از حد چربی بدن در نقاط خاص وجود داشته باشد.

نتایج و تاثیرات حاصل از عمل لیپوماتیک چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگری لیپوماتیک نیز خطرات احتمالی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. عوارض احتمالی مخصوص پیکرتراشی شامل موارد زیر است:

1. بی نظمی های کانتور: در صورتی که الاستیسیته پوست که با افزایش سن کاهش پیدا می کند ضعیف باشد، ممکن است پوست دارای برآمدگی های موج دار و چروکیده باشد.
  2. کبودی پوست: می تواند تا چندین هفته ادامه دار باشد.
  3. التهاب: التهاب و تورم پوست می تواند تا 6 ماه طول بکشد.
  4. ترومبوفلبیت: التهاب به دلیل لخته شدن خون در ورید سطحی
  5. اثرات بی حسی: مناطق تحت درمان قرار گرفته شده ممکن است برای مدت زمان کوتاهی بی حس باشد اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا موقتی است.
  6. عفونت: به ندرت پیش می آید که عفونت پس از لیپوماتیک به وجود آید با این حال این خطر احتمالی نیازمند درمان جراحی می باشد.
  7. ایجاد سوراخ های داخلی: این حالت خیلی نادر است، با این حال احتمال نفوذ به پوست و بافت های زیر پوست وجود دارد که یک اندام داخلی را سوراخ کند، در این صورت نیاز به ترمیم و جراحی اضطراری خواهید داشت.

دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

بسیاری از بیمارانی که نمی خواهند ریسک دوره ی نقاهت طولانی مدت جراحی های زیبایی را داشته باشند، اکنون می توانند با عمل زیبایی لیپوماتیک در کم ترین زمان ممکن به نتایج عالی برسند. یکی از مهم ترین مزایای پیکرتراشی دوران نقاهت کوتاه مدت آن است، زیرا پس از عمل نیاز به بستری شدن و اقامت شبانه در کلینیک یا استراحت مطلق ندارید.

پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک می توانید به منزل خود بازگردید و پس از استراحت کافی و رعایت اقدامات لازم فعالیت های عادی و روزمره خود را از سر بگیرید. با این حال به بیماران توصیه می شود تا 24 ساعت اول پس از عمل در کنار یک دوست یا بستگان خود بمانند.

لیپوماتیک بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام می شود، مدت زمان بهبود در هر فرد متفاوت است و به عواملی همچون نوع بی حس کننده ای که استفاده شده و نوع تکنیک درمان شما، منطقه ای که مورد درمان قرار گرفته، دارد.

به بیمارانی که درمان لیپوماتیک خود را تحت بی حسی موضعی انجام داده اند توصیه می شود که بعد از عمل رانندگی نکند.

در طی روند بهبودی، بیماران پس از انجام عمل نیاز به پوشیدن گن مخصوص دارند. پوشیدن گن مطابق دستورالعمل بسیار مهم است زیرا تورم را کاهش می دهد و به بدن اجازه می دهد تا با شکل و فرم جدید خود مطابقت پیدا کند. حداقل از دو هفته باید از ورزش شدید پرهیز کنید.

عوارض و خطرات احتمالی لیپوماتیک

کسانی که بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی، بیماری ریوی و غیره دارند بهتر است تا از انجام لیپوماتیک خودداری کنند. روند عمل بهتر است که بیش از 4 الی 5 ساعت طول نکشد.

تیم جراحی در طول عمل، ضربان قلب، فشار خون و میزان اکسیژن خون شما را تحت نظر خواهد گرفت؛ و بیهوشی موضعی به شما داده شد و اگر در طی عمل احساس درد کردید، به جراح خود بگویید. بعد از عمل جراح شما برای کمک به کنترل درد و جلوگیری از ابتلا به عفونت آنتی بیوتیک ها، داروهایی را برای کاهش خطر عفونت و کاهش درد تجویز می کند.

عمل زیبایی لیپوماتیک خطر ایجاد آمبولی را ممکن است به همراه داشته باشد که به معنای ورود چربی های اضافه داخل رگ های بدن می باشد و ریسک آن صفر نیست.

بعد از عمل لیپوماتیک، جراح ممکن است برش های شما را باز کند و زهکشی های موقت را برای ارتقاء تخلیه مایعات قرار دهد. معمولاً برای چند هفته باید گن های تنگ که به کاهش تورم کمک می کند بپوشید. ممکن است لازم باشد چند روز برای از سرگیری فعالیتهای عادی خود از جمله ورزش صبر کنید.

بیشتر افرادی که پیکرتراشی را انجام داده اند از نتایج حاصل راضی هستند و از پیش از مزایا و معایب آن با مشورت پزشک مطلع می شوند.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

با وجود این که عمل زیبایی لیپوماتیک شامل برش های بزرگ نیست و یکی از کم خطرترین عمل های زیبایی برای از بین بردن چربی ها به شمار می رود، اما مهم است که بدانید چگونه پس از انجام این عمل از بدن خود مراقبت کنید.

مناطقی که برش ها وجود دارد نیازمند مراقبت صحیح است، زیرا احتمال عفونت افزایش می باید و می تواند نتایج را مختل کند. مراقبت های بعد از عمل جهت حفظ نتایج بسیار اهمیت دارد.

قبل از پیکرتراشی اطمینان حاصل کنید که مواردی همچون داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز می شوند، لباس های راحت و غیره به راحتی در دسترس شما قرار دارند. ضمن اینکه 10 روز اول پس از عمل بیمار باید حتما از داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده، استفاده کند.

استفاده از گن های مخصوص پس از لیپوماتیک حائز اهمیت است و باید در هر زمان به جز هنگام دوش گرفتن پوشیده شود. گن های مخصوص تورم را کاهش می دهند و روند بهبودی شما را تسریع می بخشند. پزشک متخصص معالج شما به شما اطلاع می دهند که چه زمانی می توانید از پوشیدن گن خودداری کنید.

هر دو ساعت یکبار حرکت کنید تا از ایجاد لخته های خون جلوگیری کنید. این حرکت شما همچنین به حرکت مایعات در بدن و کاهش تورم کمک خواهد کرد.

به مدت دو هفته بعد از Lipomatic از رفتن به استخرها، دریاچه ها، وان های داغ و غیره خودداری کنید زیرا در صورت نفوذ آب به سوراخ های ایجاد شده توسط لیپوماتیک، احتمال ابتلا به عفونت افزایش می یابد.

بسته به ترجیح پزشک جراح خود، می توانید پانسمان های بیرونی را از محل لیپوماتیک 24 تا 72 ساعت بعد از لیپوماتیک خارج کنید. برش های شما ممکن است باز باشد یا ممکن است با بخیه بسته شود. اگر نوارهای استریل بر روی برش ها دارید، آنها را در جای خود بگذارید. نوارهای استریل باید به حال خود رها شوند و اجازه ی افتادن خود به خود را پیدا کنند، یا آنها توسط جراح شما در مطب خارج می شوند.

سعی کنید حتماً لباس گشاد بپوشید. لباس های تنگ ممکن است در برابر برش های شما مالیده شود، آنها را تحریک کند و باعث عدم بهبودی می شود. کبودی خفیف بعد از لیپوماتیک طبیعی است، اما به تدریج طی 10 تا 21 روز فروکش می کند. دیدن نتیجه نهایی می تواند سه تا چهار ماه طول بکشد.

اشتراک گذاری :