29 دستورالعمل مراقبتی بعد از تزریق ژل (مهم ترین نکات 1403)

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

تزریق ژل به عنوان یک روش کاملا موثر و ایمن در زمینه زیبایی و حتی درمانی توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. به همین دلیل امروزه این روش در کلینیک‌های زیبایی طرفداران زیادی دارد. اما نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل است.

چرا که در کنار انتخاب یک پزشک خوب و مراجعه به کلینیک معتبر فقط بخشی از ماجرا بوده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده‌آل و عدم تجربه عوارض جانبی ناخوش‌آیند باید نکات مراقبتی پس از تزریق ژل جدی گرفته شوند. طرفداران انجام تزریق ژل می‌توانند به کلینیک پوست و مو رز مراجعه کرده و از خدمات ارائه شده توسط دکتر روحانی بهره ببرند. در صورت تمایل برای آشنایی از توصیه های مهم بعد از تزریق ژل شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

اینفوگرافیک مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

آیا تزریق ژل مضر است؟

تزریق ژل برای صورت های لاغر یکی از اقدامات زیبایی سرپایی محسوب می‌شود که به صورت کاملا غیرتهاجمی توسط پزشک متخصص در کلینیک زیبایی انجام می‌گیرد. آنچه سبب شده است تزریق ژل در زمینه‌های جوانسازی و درمانی مورد توجه عموم واقع گیرد، مزایای فوق‌العاده آن است. در صورتی که تزریق فیلر در یک کلینیک معتبر با تجهیزات استاندارد توسط پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه انجام شود، هیچگونه خطری کاندید‌های انجام آن را تهدید نخواهد کرد.

آیا تزریق ژل مضر است؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل

همانطور که از ابتدای مقاله گفته شد برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ‌ایده‌آل بعد از تزریق ژل و جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی احتمالی، رعایت برخی نکات در زمینه مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل، بسیار مهم است. از جمله مهمترین اقدامات بعد از تزریق ژل عبارتند از:

  1. در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق ژل، باید از اعمال هر گونه فشار زیاد و مالش در ناحیه تزریق خودداری شود. در غیر این صورت فشار اعمالی می‌تواند باعث جابجایی و نامتقارن شدن ژل تزریق شده گردد.
  2. توصیه می‌شود در روز اول از انجام دادن کار‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری نمایید. همچنین بهتر است از خم کردن سر رو به پایین و اعمال فشار به آن جلوگیری کنید.
  3. در برخی افراد که پوست حساسی دارند، عوارض جانبی احتمالی مثل التهاب و کبودی مشاهده می‌گردد. در این دسته از افراد توصیه می‌شود از کمپرس سرد بدون اعمال فشار استفاده شود.
  4. اگر فرد احساس درد بعد از تزریق ژل داشت، می‌تواند با مشورت پزشک از قرص‌های مسکن مناسبی استفاده کند.
  5. توصیه می‌شود در هفته اول بعد از تزریق ژل از دوش گرفتن با آب داغ یا رفتن به سونا خودداری کنید.
  6. از آنجایی که تزریق ژل می‌تواند باعث تحریک پوست گردد بهتر است در روز‌های اولیه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید.

نکات مراقبتی بعد از تزریق ژل

با رعایت کردن تمامی این موارد، خیلی سریع تزریق ژل نتایج مثبت خود را نشان داده و می‌توانید بدون استرس و نگرانی از مزایای آن بهره ببرید.

نحوه خوابیدن بعد از تزریقنخوابیدن تا 4 ساعت بعد از تزریق
بالاتر بودن سر از بدن تا زمان برطرف شدن ورم
نخوابیدن بر روی محل تزریق
نحوه شستن صورتتا یک روز صورت را نشویید.
سپس با آب ولرم و شوینده مناسب، صورت را بشویید.
کاهش ورم پوستیاستفاده از کمپرس یخ
عدم دستکاری محل تزریق
بالاتر بودن سر از بدن در زمان خواب
پرهیز از مصرف الکل و غذای شور

نکات کلیدی مهم بعد از تزریق فیلر

افزایش مدت‌زمان ماندگاری تزریق ژل با مراقبت درست پس از آن

مدت‌زمان ماندگاری ژل و فیلرها به موارد مختلفی همچون برند آن‌ها بستگی دارد. ماندگاری این ژل‌ها در حدود 6 الی 9 ماه تخمین زده می‌شود؛ اما با تبعیت از برخی نکات مراقبتی می‌توان از ماندگاری آن‌ها اطمینان حاصل نمود. برخی از این نکات مراقبتی عبارتند از:

  1. عدم خاراندن و اعمال فشار بر روی ناحیه درمان
  2. عدم استفاده از شوینده‌های شیمیایی در روز نخست
  3. مصرف آب کافی
  4. استفاده از شوینده‌های ملایم
  5. پرهیز از فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین
  6. اجتناب از استرس و تنش
  7. اجتناب از قرار گرفتن بیش‌از‌حد در مقابل نور خورشید
  8. مصرف مواد غذایی مناسب و اجتناب از مصرف مواد غذایی فرآوری شده
  9. به حداقل رساندن مصرف قند
  10. مصرف زینک

طول درمان تزریق ژل

نکات مهم دوران بازیابی و نقاهت تزریق ژل

تزریق ژل دائمی به عنوان یکی از روش های زیبایی غیر تهاجمی شناخته می‌شود چرا که مراحل درمانی آن بدون زخم و خونریزی سپری شده و پزشک از هیچگونه ماده بی‌هوشی در طول درمان استفاده نخواهد کرد. به همین دلیل فرد می‌تواند بدون بروز مشکل خاص بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی به انجام فعالیت روزانه بپردازد. با این حال پزشک متخصص توصیه می‌کند تا حداقل در ۲۴ ساعت اول به استراحت و رعایت اقدامات بعد از تزریق ژل پرداخته شود. سپری کردن اصولی دوران نقاهت بعد از تزریق ژل می‌تواند به همراه انجام کار‌های روزمره باشد و نیازی به استراحت مطلق و خوابیدن ندارد.

رعایت موارد توصیه شده از طرف پزشک کمک می‌کند تا عوارض جانبی مثل التهاب و کبودی ایجاد نشود و نتایج مورد انتظار سریعا خود را نشان دهند. به همین دلیل تاکید می‌شود تا به تمامی توصیه‌های پزشک متخصص توجه کرده و هیچ کاری را بدون مشورت پزشک مثل مصرف هر گونه مسکن و حتی ویتامین را انجام ندهید. فراموش نکنید که سپری کردن دوران نقاهت تزریق فیلر به صورت اصولی، می‌تواند تاثیر به سزایی در بروز نتایج مثبت نهایی داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط اخم

تزریق ژل همانند سایر روش‌های زیبایی می‌تواند با برخی عوارض جانبی خفیف همراه گردد. برای این منظور، پزشک معالج فرد زیبا جو را به رعایت برخی از نکات مراقبتی تشویق می‌نماید. توجه به این نکات می‌تواند نتایج حاصل از این شیوه درمانی را ماندگارتر کرده و از شمار عوارض جانبی آن‌ها بکاهد:

  1. استفاده از کمپرس آب سرد یا قطعات یخ
  2. عدم انجام فعالیت‌های ورزشی در روزهای نخست
  3. عدم استفاده از لوازم‌آرایشی به مدت 24 ساعت
  4. عدم مصرف مایعات داغ در 24 ساعت نخست
  5. عدم استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند فارین و آسپرین
  6. خودداری از مصرف سیگار و قلیان
  7. خودداری از نوشیدن الکل
  8. خودداری از مصرف بیش‌از‌حد نمک
  9. استفاده از کرم‌ها و پمادهای موضعی تجویزی

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل چانه

برای دریافت نتایج مطلوب از تزریق ژل به چانه، لازم است به اصول مراقبتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این راستا، پزشک معالج برخی از نکات مراقبتی را تجویز می‌کند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. خودداری از خم کردن سر به سمت پایین
  2. مصرف داروها و کرم‌های تجویزشده
  3. مصرف ویتامین‌های تجویزشده
  4. اجتناب از اعمال فشار بر روی محل تزریق
  5. اجتناب از ماساژ و خاراندن محل تزریق
  6. خودداری از فعالیت‌های مکرری که عضلات صورت را درگیر می‌کنند، مانند جویدن خوراکی‌های سفت
  7. خوابیدن به شکل طاق‌باز در 3 شب نخست
  8. خودداری از مسافرت هوایی در روزهای نخست
  9. پرهیز از رفتن به استخر و سونا
  10. حفظ ارتباط با پزشک معالج

نتیجه تزریق ژل در خانم مسن

نکات مهم و اساسی بعد از تزریق ژل

تا این بخش از مقاله به اهمیت اقدامات بعد از تزریق ژل پرداخته شد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این اقدامات محدود به چه کار‌هایی می‌باشد و کاندید‌های تزریق ژل چگونه می‌توانند دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارند. برای این منظور در زیر لیستی از نکات مهم و اساسی بعد از تزریق ژل را جمع‌آوری کرده‌ایم:

  1. بلافاصله پس از اتمام فرآیند تزریق ژل دراز نکشید. برای اینکه بدن بتواند به حالت پایدار خود بازگردد بهتر است حداقل ۴ ساعت از دراز کشیدن بپرهیزید.
  2. در ۲۴ ساعت اول از تماس و برخورد دست و هر شی دیگر به ناحیه تزریق باید خودداری شود. به عنوان مثال سعی کنید از کرم‌های آرایشی که نیاز به مالش دارند و یا عینک‌های آفتابی سنگین که می‌توانند به ناحیه تزریق ژل فشار وارد کنند استفاده نکنید.
  3. برای جلوگیری از ایجاد التهاب و ورم احتمالی، بهتر است شب اول چندین بالشت زیر سر قرار دهید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. با این کار مانع از ایجاد فشار در ناحیه سر خواهید شد.
  4. هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ورم و التهاب داشته و از طرفی دیگر پوستی سالم و شاداب برای شما به ارمغان خواهد آورد.
  5. افرادی که سیستم ایمنی حساسی دارند و با کوچکترین اتفاق دچار ورم و کبودی می‌گردند می‌توانند بعد از اتمام جلسه تزریق ژل، از کمپرس سرد استفاده کنند. توجه داشته باشید که این کار باید بدون اعمال کوچکترین فشار انجام شود.

در حالت کلی تزریق ژل به عنوان یکی از روش‌های بی‌خطر و ایمن شناخته می‌شوند. با این حال اگر شخصی متوجه عوارض جانبی شدید بعد از تزریق ژل شد توصیه می‌شود حتما با دکتر تزریق ژل خود تماس گرفته و او را در جریان این کار قرار دهد. کلینیک زیبایی رز به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی شناخته شده در کشور است و کادر درمانی متخصص آن در تمامی مراحل انجام کار در کنار مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط خنده

با اینکه تزریق ژل خط خنده در دسته تکنیک‌های زیبایی غیر تهاجمی قرار دارد اما این به معنای عدم نیاز به انجام مراقبت‌های بعد از انجام آن نیست. نادیده گرفتن برخی کار‌ها و مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل سبب می‌شوند تا رسیدن به نتایج ‌ایده‌آل و دلخواه بعد از انجام کار ممکن نشود. از جمله مهمترین مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل خط خنده عبارتند از:

  • از مصرف خودسرانه دارو بعد از تزریق ژل خط خنده خودداری کنید.

بعد از اینکه تزریق ژل خط خنده را انجام دادید بهتر است از مصرف دارو‌ به غیر از مواردی که پزشک تجویز کرده، خودداری کنید. در صورتی که فکر می‌کنید مصرف دارویی خاص برای شما ضروری است حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید و بدون اطلاع او چنین کاری را انجام ندهید.

  • دستکاری یا مالش ناحیه تزریق ژل خط خنده ممنوع است.

بسیاری از کاندید‌های تزریق ژل خط خنده بعد از اتمام کار از روی کنجکاوی و یا احساس خارش در آن نواحی شروع به مالش یا خاراندن می‌کنند. این کار در ۲۴ ساعت اول به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چرا که ژل هنوز به عنوان ماده‌ای بیگانه در بدن شناخته می‌شود و احتمال ایجاد نامتقارنی در چهره وجود دارد.

  • هر گونه موضوع مشکوکی را در ارتباط با تزریق ژل به پزشک خود گزارش دهید.

در برخی از افراد احتمال اینکه عوارض احتمالی شدیدی ایجاد شود دور از انتظار نیست. این عوارض جانبی می‌تواند شامل مواردی مثل احساس درد شدید، عفونت، تورم و التهاب شدید و مواردی از این قبیل در ناحیه تزریق ژل باشد. در صورتی که شما نیز با چنین مشکلاتی مواجه شدید سریعا پزشک خود را در جریان کار قرار دهید. ناگفته نماند که برخی از این مشکلات به صورت جزئی در بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد که بعد از چند روز به مرور زمان و خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

  • کمپرس آب سرد استفاده کنید.

برای جلوگیری از بروز تورم در نواحی تزریق ژل، توصیه می‌شود از کمپرس آب سرد کمک بگیرید. فراموش نکنید که در حین استفاده از کمپرس سرد از اعمال هر گونه فشار به صورت خودداری کنید. بهتر است این کار هر دو ساعت یکبار و به مدت چند دقیقه انجام شود.

  • از خم کردن سر در طول روز و حین خواب بپرهیزید.

برای اینکه عارضه جانبی خاصی برای شما ایجاد نشود و نتیجه نهایی حاصل از تزریق ژل خط خنده رضایت‌بخش باشد توصیه می‌شود در ۲۴ ساعت اول از خم کردن سر به سمت پایین خودداری کنید. همچنین در شب اول بهتر است از دو بالش استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدن قرار بگیرد.

  • تا ۲۴ ساعت از مواد آرایشی در ناحیه تزریق ژل استفاده نکنید.

به دلیل اینکه تزریق ژل توسط سرنگ انجام می‌شود، زخم کوچکی بر روی پوست ایجاد می‌گردد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در تمیز نگه داشتن این ناحیه کوشا باشید. علاوه بر آن استفاده از محصولات بهداشتی بر روی پوست سبب می‌شوند تا فشار و مالش در این محدوده انجام شود. همانطور که گفته شد اعمال کوچکترین فشار و مالش در ۲۴ ساعت اول می‌تواند نتیجه کار را خراب کند چرا که ژل هنوز سفت نشده و احتمال پخش شدن آن به سایر نواحی صورت وجود دارد.

مراقبت ها و اقدامات لازم بعد از تزریق ژل خط خنده

کاهش تورم و کبودی پس از تزریق ژل به خط لبخند

یکی از مهمترین مواردی که پس از تزریق فیلر رخ خواهد داد، کبودی و تورم است. کبودی‌ها و تورم در هفته‌های ابتدایی پس از انجام تزریق ژل به خط لبخند کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی در مورد این موضوع وجود ندارد. مهم‌ترین موضوع این است که اطمینان حاصل کنید از دستورالعمل‌های پزشک متخصص خود برای بهبود این وضعیت استفاده خواهید کرد:

یکی از اقداماتی که می‌تواند باعث کاهش تورم و کبودی در هفته ابتدایی پس از تزریق ژل به خط لبخند شود، استفاده از کمپرس سرد و همچنین قرار دادن سر در ارتفاعی بالاتر از بدن با استفاده از چند بالش است.

دقت داشته باشید برای جلوگیری از تشدید تورم بعد از تزریق ژل خط خنده، کبودی، خون‌ریزی و عفونت برای چند هفته قبل و بعد از تزریق ژل از مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون و مکمل‌های گیاهی پرهیز نمایید زیرا چنین مواردی می‌تواند احتمال بروز مشکلاتی از این قبیل را افزایش دهد.

رژیم های غذایی و رفتاری پس از تزریق ژل به خط لبخند

سعی کنید در هفته ابتدایی پس از تزریق ژل به خط لبخند از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی یا کاری خودداری نمایید. انجام فعالیت‌های شدید باعث خواهد شد تا تورم و کبودی افزایش پیدا کند.

همچنین مصرف غذای‌های تند و ادویه‌دار، استعمال دخانیات، سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی می‌تواند روند بهبودی شما را به طرز سخت‌گیرانه‌ای کاهش دهد.

باید ها و نباید های بعد از تزریق ژل به خط لبخند

به منظور کاهش کبودی و تورم پس از تزریق ژل به خط لبخند، اقدامات اولیه و البته مهمی وجود دارد که انجام آن‌ها و یا اجتناب از برخی موارد می‌تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد:

  1. قبل از تزریق سعی کنید تا یک هفته مصرف دارو‌های خاص خود مانند آسپرین و مشتقات آن را متوقف کنید.
  2. دقت داشته باشید که دارو‌های ضد بارداری نیز می‌تواند خطرناک باشد. اگر دارو‌های خاصی مصرف می‌کنید حتما پزشک متخصص خود را از این موضوع با خبر نمایید. خبردار بودن پزشک متخصص در مورد تمامی جوانب تزریق ژل به خط لبخند می‌تواند باعث شود تا با دقت بیشتری تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام داده و در صورت لزوم، برخی دارو‌های خاص را متوقف یا مصرف آن را تغییر دهید تا هیچ مشکلی برای شما رخ ندهد و دچار حساسیت‌های دارویی و غیره نشوید.
  3. از اصلاح کردن مو‌های زائد، اپیلاسیون، خارش پوست و مواردی مشابه در ۲ روز قبل از انجام تزریق فیلر به خط لبخند خودداری نمایید.
  4. همچنین مصرف مشروبات الکلی را کنار بگذارید. این موضوع قبل از انجام تزریق ژل به خط لبخند نیز اهمیت دارد و تا مدتی بعد از آن ادامه خواهد داشت.
  5. اگر مبتلا به زخم‌های صورت، دیابت، بیماری‌های خاص و… هستید حتما پزشک خود را مطلع نمایید زیرا ممکن است در روند انجام تزریق ژل به خط لبخند شما تغییراتی به وجود آید تا شما هیچگونه درد و مشکلی را احساس نکنید.
  6. به طور قطع انجام تزریق ژل به خط لبخند برای مادرانی که در دوران شیردهی نوزاد خود قرار دارند، افراد باردار، افراد دارای اختلالات پوستی و افراد دارای آلرژی پیشنهاد نمی‌شود.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در گونه

مراقبت بعد از تزریق ژل گونه

سعی کنید به مدت دو هفته از آفتاب مستقیم دوری کنید. از سولاریوم به مدت یک ماه استفاده نکنید. از رفتن به جکوزی، سونا و استخر به مدت سه تا 4 هفته پرهیز کنید. به مدت 48 ساعت از رفتن به حمام خصوصاً حمام آب گرم پرهیز کنید. ناحیه گونه را به هیچ عنوان لمس نکنید. از روبوسی کردن به مدت دو تا سه روز اجتناب کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل صورت

از مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین ای و داروهای گیاهی ضد التهاب تا چند روز خودداری کنید. از انجام فعالیت‌های سنگین که باعث تعریق و افزایش جریان خون در صورت می‌شود؛ به شدت خودداری شود؛ زیرا افزایش التهاب و تورم را در پی خواهد داشت. از مصرف غذاهای شور اجتناب شود و تا چند روز غذاهای کم نمک مصرف شود.

سوالات رایج

بعد از تزریق ژل چه قرصی بخوریم؟

برای جلوگیری از عفونت حتماً باید تا 5 روز آنتی‌بیوتیک مصرف شود. آنتی بیوتیک‌های تجویزی بیشتر از نوع آموکسی سیلین و سفالکسین هستند. در صورت احساس درد از مسکن‌هایی مانند استامینوفن و تیلنول استفاده کنید؛ مصرف مسکن‌هایی مانند بروفن تورم و التهاب را بیشتر خواهد کرد.

بعد از تزریق ژل لب چه پمادی استفاده کنیم؟

کبودی، التهاب و تورم از عوارض موقتی و طبیعی تزریق ژل لب است. برای برطرف شدن کبودی و التهاب و کاهش دوران نقاهت می‌توان از پمادهای ضد التهاب استفاده کرد. پماد آرنیکا، کرم بروملین و پمادهای حاوی عصاره گل همیشه بهار پمادهای مناسبی برای لب بعد از تزریق ژل هستند. مصرف پماد آ+ د نیز برای رفع خشکی مناسب است.

چند روز بعد از تزریق ژل لب می توان قلیان کشید؟

بهتر است حداقل دو هفته مصرف قلیان بعد از تزریق ژل لب ترک شود. زیرا مصرف قلیان بعد از تزریق ژل لب باعث جابجایی ژل، طولانی شدن دوران نقاهت، افزایش تورم و التهاب خواهد شد. علاوه بر قلیان مصرف سایر مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز باید قطع شود.

4/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
ژل ضد چروک صورت: جوانی و زیبایی را به چهره خود بازگردانید
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل یا چربی زیر چشم؛ نتایج و مدت ماندگاری

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام چه مطلب خوب و جامعی بود
    ممنون میشم به یک سوال من جواب بدین
    خوردن قهوه قبل از تزریق ژل لب مشکلی ایجاد می کنه ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      به طور کلی، خوردن قهوه قبل از تزریق ژل لب مشکلی ایجاد نمی کند. کافئین موجود در قهوه یک ماده تحریک کننده است که می تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شود. به علاوه، تزریق ژل لب یک روش ساده و کم‌خطر تزریقی است که نیازی به بیهوشی ندارد. بنابراین، خوردن قهوه قبل از تزریق ژل لب به احتمال زیاد تأثیری بر روند تزریق یا نتایج آن نخواهد داشت.
      با این حال، برخی از پزشکان توصیه می کنند که قبل از تزریق ژل لب از مصرف کافئین خودداری کنید. این به این دلیل است که کافئین می تواند باعث خشکی دهان شود. خشکی دهان می تواند باعث درد و ناراحتی در حین تزریق ژل لب شود.
      در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا قبل از تزریق ژل لب قهوه بنوشید یا نه، با شماست.
      در اینجا چند نکته برای کاهش خطر عوارض جانبی کافئین قبل از تزریق ژل لب آورده‌ایم:
      اگر از قهوه فوری استفاده می کنید، آن را با آب سرد درست کنید. آب گرم می تواند باعث تحریک بیشتر شود.
      از نوشیدن قهوه در نزدیکی زمان تزریق خودداری کنید. حداقل یک ساعت قبل از تزریق، قهوه بنوشید.
      در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

      پاسخ
  • من یک هفته پیش ژل زدم به پیشانی ، سوال داشتم ازتون چند روز بعد از تزریق ژل میشه انزیم زد؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      در حالت کلی، تزریق آنزیم هیالورونیداز برای حل فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک، معمولاً بین ۱ تا ۲ هفته بعد از تزریق ژل قابل انجام است. اما در برخی موارد، ممکن است پزشک متخصص توصیه کند که تزریق آنزیم را تا زمان بیشتری بعد از تزریق ژل به تعویق بیندازید. این امر به خصوص در مواردی که ژل به مقدار زیاد به پیشانی تزریق شده باشد، یا اینکه عوارض جانبی مانند تورم یا کبودی شدیدی در محل تزریق ژل مشاهده شده باشد، ضروری است.
      بنابراین، در مورد شما که یک هفته پیش فیلر به پیشانی تزریق کرده‌اید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین زمان برای تزریق آنزیم را تعیین کند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید