مقایسه تخصصی دو روش لیپوماتیک و لیپولیز

مقایسه دو روش لیپوماتیک و لیپولیز

در گذشته بررسی‌های بسیاری از پزشکان و محققان نشان می‌داد که حذف موضعی چربی‌ها، اتفاقی غیر ممکن است اما عمل زیبایی لیپوماتیک و لیپولیز این یافته‌ها را تغییر داند. تا قبل از رواج تکنیک‌های پیکرتراشی، تنها راه مفید در چربی‌سوزی، رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی بود که آن‌ها نیز راه‌حلی برای چربی‌سوزی موضعی نبودند. اما با بهره‌گیری از تکنیک‌های فوق‌العاده‌ عمل زیبایی لیپوماتیک و لیپولیز، می‌توان چربی‌های بازو، شکم، ران و یا باسن را که به سایر روش‌های چربی‌سوزی مقاوم هستند، به راحتی از بین برد. در این مقاله شما را با نحوه انجام پیکرترای و لیپولیز آشنا خواهیم کرد.

لیپوماتیک یا لیپولیز کدام بهتر است؟

نحوه انجام لیپولیز و عمل لیپوماتیک

عمل‌های زیبایی پیکرتراشی و لیپولیز، با تزریق دارو‌های بی‌حسی به فرد آغاز می‌شوند. این دارو‌ها روند جراحی را برای فرد قابل تحمل خواهند کرد. برای انجام تکنیک‌های عمل زیبایی پیکرتراشی حدوداً یک الی چهار ساعت زمان مورد نیاز است. در صورتی که هدف انجام فرآیند لیپوماتیک، حذف چربی‌های شکم باشد، بی‌حسی تزریق شده عمومی بوده و شکم‌ها و قسمتی از پا‌ها را بی‌حس می‌کنند. اما در انجام تکنیک‌های پیکرتراشی در نواحی کوچک‌تری از بدن مثل لیپوماتیک بازو ها، از بی‌حسی موضعی استفاده خواهد شد. اما اجازه دهید نحوه انجام این دو تکنیک را با هم بررسی کنیم.

روشتوضیحاتمزایایمعایب
لیپوماتیکلیپوماتیک یک روش جراحی کم تهاجمی است که از یک کانولا برای برداشتن رسوبات چربی از بدن استفاده می کند.مؤثر برای برداشتن مقادیر زیادی چربیممکن است از سایر روش ها گران تر باشد
لیپولیزلیپولیز یک روش غیرتهاجمی است که از لیزرها، فرکانس رادیویی یا اولتراسوند برای تخریب سلول های چربی استفاده می کند.کم تهاجمی تر و کم دردتر از لیپوساکشنممکن است برای برداشتن مقادیر زیادی چربی مؤثر نباشد

نحوه انجام لیپولیز و عمل لیپوماتیک

در لیپوماتیک، ابتدا چند سوراخ در بافت چربی اعمال شده و لوله کانولا وارد آن‌ها می‌شود. حرکات ارتعاشی کانولا باعث خرد شدن بافت چربی خواهد شد و سپس امولسیون به دست آمده، با نیروی مکش دستگاه از بدن خارج می‌شود. اما در لیپولیز، از اشعه‌ لیزر برای تسهیل خرک کردن چربی‌ها استفاده می‌شود. در این روش، یک برش کوچک در بدن ایجاد می‌شود تا اشعه‌ لیزر تأثیر خود را روی بافت چربی بگذارد. سپس برش وسیع‌تری ایجاد می‌شود تا این چربی‌ها از بدن خارج شوند.

مزایای لیپوماتیک و لیپولیز

به طور کلی عمل زیبایی لیپوماتیک و فرآیند لیپولیز را می‌توان اقداماتی مفید و مؤثر دانست چرا که هر دوی آن‌ها در حذف چربی‌های موضعی بدن موفق عمل کرده و فرد را در دستیابی به تناسب اندام و فرم دلخواه خود یاری می‌دهند. اما لیپوماتیک و لیپولیز، تفاوتی در جزئیات مزایای خود دارند که توجه به این تفاوت‌ها باعث شناخت دقیق اساس این دو تکنیک خواهد شد:

  1. عمل زیبایی لیپوماتیک عمدتاً برای اهداف و دلایل زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما امروزه برخی از شرایط و اختلالات پزشکی نیز ممکن است با تکنیک‌های پیکرتراشی معالجه شوند. سندرم لیپودیستروفی و تجمع مایع ادم و لیپوم، از جمله معضلاتی هستند که وضعیت سلامتی افراد را به خطر می‌اندازند و امروزه، فرآیند لیپوماتیک می‌تواند پاسخ مناسبی برای درمان این مشکلات در نظر گرفته شود.
  2. دستگاهی که در پیکرتراشی باعث خروج چربی‌ها از بدن می‌شود، دقت بسیار بالایی دارد و از تمام بافت‌های عضلانی، عصبی و پوست محافظت کرده و از ایجاد آسیب در آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  3. از مزیت‌های لیپولیز می‌تواند به درد کمتر در دوره‌ نقاهت، عارضه‌های جزئی‌تر و احتمال عفونت پایین‌تر در دوران نقاهت اشاره کرد.
  4. همچنین لیپولیز نه تنها به آمادگی‌ها و مقدمات خاصی احتیاج ندارد بلکه دوره نقاهت آن نیز کوتاه مدت است و افراد می‌توانند در مدت زمان کوتاهی پس از انجام لیپولیز به روال عادی زندگی خود بازگردند.

معایب لیپوماتیک و لیپولیز

با وجود اینکه بسیاری از افراد عمل زیبایی لیپوماتیک و لیپولیز را معجزه‌ای در دنیای جراحی‌های زیبایی و درمانی می‌دانند اما عارضه‌هایی وجود دارند که به عنوان عوارض جانبی و آسیب‌های احتمالی پس از انجام پیکرتراشی و لیپولیز ممکن است مشاهده شوند:

  1. بروز تورم، کبودی و احتمال ایجاد عفونت، شایع‌ترین عوارضی است که ممکن است بعد از اتمام فرآیند لیپوماتیک و لیپولیز به وجود بیایند.
  2. عمل زیبایی پیکرتراشی فرآیند حساسی بوده و دوران نقاهت نسبتاً طولانی با مراقبت‌های جزئی‌ دارد. هرگونه بی‌توجهی به این نکات مراقبتی، خود می‌تواند باعث بروز آسیب‌های ثانویه شود.
  3. معایبی نیز برای لیپولیز نیز در نظر گرفته می‌شود که شامل تأخیر در دریافت نتیجه‌‌ایده‌آل است به گونه‌ای که گاهی افراد مجبور به تکرار جلسات لیپولیز خواهند بود.
  4. همچنین بر خلاف تکنیک‌های عمل زیبایی لیپوماتیک، تکنیک‌های لیپولیز هدفمندی و دقت کمتری دارند و به سختی می‌توانند چربی‌های درون بدن را به دقت مورد هدف قرار دهند.
  5. به طور کلی، عمل لیپولیز برای افرادی که نیاز به برداشت حجم قابل توجهی از چربی‌های بدن خود را دارند توصیه نمی‌شود چرا که لیپولیز نمی‌تواند در حذف وسیع چربی‌ها با موفقیت عمل کند.

ایمنی در جراحی شکم و لیپولیز

ایمنی در لیپوماتیک و لیپولیز

در انتخاب روش مناسب برای حذف چربی‌های موضعی بدن و تصمیم‌گیری بین عمل زیبایی لیپوماتیک و لیپولیز، مبحث ایمنی بسیار قابل توجه است. دلیل این اهمیت آن است که منطقی نیست برای دستیابی به یک جلوه‌ زیبا، سلامت عمومی بدن خود را به خطر بیاندازید و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای بدن خود ایجاد کنید. شاید بتوان لیپوماتیک و لیپولیز را از نظر میزان امن بودن و کم خطر بودن تقریباً در یک سطح در نظر گرفت. با توجه به اساس تقریباً یکسان این روش‌ها، نمی‌توان نتایج و عارضه‌های بسیار متفاوتی را در آن‌ها متصور شد. یعنی می‌توان گفت که در بین روش‌های متعدد حذف چربی‌های بدن، لیپوماتیک و لیپولیز هر دو حداقل عوارض را دارند.

اما نکته‌ قابل توجه درمورد تفاوت بین میزان امن بودن عمل زیبایی پیکرتراشی و لیپولیز آن است که اشعه‌ لیزر استفاده شده در تکنیک‌های لیپولیز، ممکن است در برخی از افراد آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد. این عارضه‌ها بسته به ویژگی‌های افراد مختلف ممکن است ایجاد شود و با توجه به تکنیک‌های امن‌تر و بی‌خطر‌تر استفاده شده در لیپوماتیک، لیپولیز را در درجه‌ دوم انتخاب نسبت به لیپوماتیک قرار دهند.

انتخاب درست بین لیپوماتیک و لیپولیز

در مقایسه با لیپولیز، پیکرتراشی را می‌توان راه‌حلی مناسب‌تر برای حذف چربی‌های موضعی بدن دانست. لیپوماتیک در مقایسه با لیپولیز روش امن‌تری محسوب می‌شود و خروج چربی‌ها با تکنیک‌های  پیکرتراشی، راحت‌تر و بی‌خطر‌تر خواهد بود. نتایج به دست آمده از لیپوماتیک طبیعی‌تر بوده و تورم چربی‌ها در نقاط مختلف پوست پس از پیکرتراشی مشاهده نخواهد شد. با توجه به موارد ذکر شده به نظر می‌آید انتخاب روش لیپوماتیک، معقول‌تر و مفید‌تر باشد زیرا نتیجه‌ تکنیک‌های پیکرتراشی، بی‌خطر‌تر و رضایت‌بخش‌تر خواهند بود.

البته که همچنان تصمیم‌گیری درمورد روش مناسب و کارآمد در هر شخص، منحصر به فرد است و پس از مشورت با پزشک متخصص در این باره، انتخاب نهایی بین لیپوماتیک و لیپولیز انجام می‌شود. پس در هنگام تصمیم‌گیری راجع به انتخاب روش مناسب برای حذف چربی‌های موضعی بدن، تمامی جوانب را بسنجید و با توجه به ویژگی‌های بدن خود و وضعیت بهداشتی و سلامتی‌، بهترین روش را برای دستیابی به فرم و تناسب اندام‌ ایده‌آل خود انتخاب کنید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
ایا بعد از عمل لیپوماتیک میتوان باردار شد؟
نوشتهٔ بعدی
لیپوماتیک سینه مردان – هزینه کوچک کردن سینه آقایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید