بررسی تخصصی تکنیک لیپوماتیک و بادی جت در لاغری

بررسی تخصصی لیپوماتیک و بادی جت در لاغری

عمل لیپوماتیک از معدود عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود که نتایج تضمینی و ‌ایده‌آلی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. همچنین پیکرتراشی از سریع‌ترین راه‌های خلاصی از شر چربی‌های اضافی در نواحی مختلف بدن همانند شکم، ران، بازو‌ها و پهلو‌ها به شمار می‌رود. روش بادی جت نیز مانند عمل زیبایی پیکرتراشی دارای خواص و فواید مشابه است و مانند لیپوماتیک باعث لاغری موضعی در نواحی مختلفی همچون شکم، پهلو‌ها، ران‌ها و بازو‌ها می‌شود. در این بین شاید سؤالی که در ذهن اکثر افراد ایجاد شود این است که تفاوت عمل زیبایی لیپوماتیک و بادی جت در چیست و چگونه توسط پزشک متخصص صورت می‌گیرد؟

مقایسه لیپوماتیک و بادی جت

تفاوت لیپوماتیک و بادی جت

برای آن دسته از افرادی که کنجکاو هستند تفاوت پیکرتراشی و بادی جت توسط را بدانند باید بازگو کرد که عمل زیبایی لیپوماتیک و بادی جت دارای مراحلی مشابه می‌باشند و تنها تفاوت این دو روند، روش تخریب بافت‌های چربی در نواحی مختلف بدن است. در عمل لیپوماتیک، لوله کانولا وارد بافت چربی شده و با حرکات ارتعاشی خود باعث خرد شدن بافت چربی خواهد شد. این در حالی است که در روش بادی جت بر خلاف عمل زیبایی پیکرتراشی، بافت‌های چربی توسط فشار آب زیادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد، ریز ریز شده و توسط دستگاه مکنده از بدن خارج می‌شوند.

فرآیند انجام عمل لیپوماتیک و بادی جت چگونه است؟

همانگونه که گفته شد عمل زیبایی پیکرتراشی و بادی جت دارای مراحل کاملاً مشابهی می‌باشند و تنها در روش تخریب بافت‌های چربی تفاوت دارند.  بنابراین برای کسانی که قصد انجام عمل زیبایی پیکرتراشی یا بادی جت را دارند بهتر است روش انجام بادی جت و لیپوماتیک مورد بررسی قرار گیرد تا از این موضوع به اندازه کافی آگاهی یابند. مراحل انجام عمل‌های زیبایی لیپوماتیک و بادی جت به صورت زیر است:

پروسه انجام عمل لیپوماتیک و بادی جت

  • آماده‌سازی فرد برای انجام عمل زیبایی لیپوماتیک

قبل از انجام هر کاری پزشک متخصص به فرد توصیه می‌کند تا با بهره‌گیری از برخی نکات، خود را برای انجام عمل‌های زیبایی بادی جت یا پیکرتراشی آماده سازد تا در آینده مشکلی پیش نیاید. برای مثال فرد باید آزمایش خون انجام دهد تا دکتر از سلامت عمومی او مطمئن گردد. همچنین اگر سابقه بیماری خاصی داشته است، باید به جراح اطلاع دهد.

  • مشخص کردن یک نقطه مناسب از ناحیه تحت درمان

جهت وارد کردن لوله دستگاه لیپوماتیک یا بادی جتبه داخل بافت چربی، پزشک متخصص یک نقطه مناسبی از ناحیه تحت درمان را انتخاب می‌کند که بهترین و سریع‌ترین راه دسترسی به بافت‌های چربی اضافی باشد.

  • استفاده از ماده ضدعفونی کننده

پزشک متخصص است از مواد ضد عفونی‌کننده و آنتی‌بیوتیک‌ها در جهت ضدعفونی کردن ناحیه تحت درمان پیکرتراشی یا بادی جت استفاده می‌کند تا هیچگونه عارضه‌ای پس از انجام عمل لیپوماتیک یا بادی جت، فرد را تهدید نکند.

  • استفاده از بی حس کننده موضعی یا بیهوشی

براساس شدت عمل، فرد می‌تواند در جریان جراحی، کاملاً به هوش ‌باشد و تنها از بی‌حس‌کننده‌های موضعی جهت بی‌حس کردن ناحیه تحت درمان استفاده شود. اما این امکان نیز وجود دارد که متخصص تشخیص دهد از بیهوشی کامل برای جراحی لاغری استفاده نماید.

  • وارد کردن لوله کانولا

لوله کانولا که یک لوله مخصوص جهت خرد کردن چربی‌های اضافه بدن می‌باشد توسط پزشک متخصص با احتیاط وارد ناحیه تحت درمان می‌شود.

  • خرد کردن چربی های اضافی ناحیه هدف

نحوه انجام این مرحله به وسیله عمل زیبایی لیپوماتیک با عمل زیبایی بادی جت کاملاً متفاوت است. در عمل زیبایی لیپوماتیک، ارتعاشاتی با سرعت بسیار زیاد به چربی‌های اضافی وارد می‌شود که این کار موجب تخریب بافت‌های چربی ناحیه مورد نظر خواهد شد. در انجام عمل زیبایی بادی جت برخلاف پیکرتراشی، از فشار آب جهت خرد و ریز کردن بافت‌های چربی ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود.

  • مکش چربی های ریز شده توسط دستگاه

پس از خرد شدن بافت‌های چربی اضافی، ناحیه تحت درمان این چربی‌های اضافی توسط دستگاه مکنده از بدن خارج می‌شوند.

مزیت های و معایب لیپوماتیک و بادی جت

عمل زیبایی پیکرتراشی و بادی جت دارای مزایا و فواید بسیار فراوانی هستند که سایر روش‌های درمانی در این زمینه از داشتن آن‌ها محروم بوده و به نوعی می‌توان گفت که عمل زیبایی بادی جت و لیپوماتیک کامل شده روش زیبایی لیپوساکشن می‌باشند. بنابراین روند زیبایی لیپوماتیک و بادی جت علاوه بر اینکه مزایای لیپوساکشن را دارا هستند، دارای چندین مزایای اضافی نیز خواهند بود و عوارض و مشکلاتی که در عمل زیبایی لیپوساکشن به چشم می‌خورد در این روند‌های زیبایی به حداقل خود رسیده‌اند. از جمله مزایای عمل زیبایی لیپوماتیک و بادی جت عبارتند از:

  1. پیکرتراشی و بادی جت نسبت به سایر روش‌های زیبایی در زمینه خود، از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  2. عوارض جانبی احتمالی ناشی از بادی جت و لیپوماتیک بسیار کم و جزئی می‌باشند.
  3. پیکرتراشی و بادی جت نتایج بسیار طولانی مدتی و ماندگاری ارائه خواهند کرد.
  4. بادی جت و لیپوماتیک مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز جهانی هستند.
  5. اکثر یا تقریباً همه کسانی که از این دو روش لیپوماتیک و بادی جت استفاده کرده‌اند از انجام آن احساس رضایت کامل دارند.
  6.  چربی‌های اضافی خارج شده به وسیله پیکرتراشی و بادی جت، برای تزریق چربی قابل استفاده هستند.
  7. روند زیبا‌سازی بادی جت و پیکرتراشی بسیار پر بازده‌تر از سایر روش‌های درمانی در زمینه رفع چربی‌های اضافی بدن می‌باشند.
  8. دوران نقاهت عمل زیبایی لیپوماتیک و بادی جت بسیار کوتاه خواهد بود.

انتخاب درست بین لیپوماتیک و بادی جت

انتخاب درست بین لیپوماتیک و بادی جت

پس از اینکه از مزایا و فوائد هر یک از روش‌های زیبایی پیکرتراشی و بادی جت به صورت کامل آگاه شدید ممکن است در نحوه انتخاب عمل زیبایی لیپوماتیک و بادی جت مردد بوده و قادر به انتخاب یکی از دو روش نباشید.

باید خاطر نشان کرد با اینکه لیپوماتیک و بادی جت دارای مزایا، فواید و نتایج به دست آمده بسیار مشابهی هستند، تفاوتی در عملکرد این دو روش وجود دارد و این عملکرد می‌تواند در نوع خواسته فرد بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. به علت اینکه پیکرتراشی نسبت به عمل زیبایی بادی جت تقریباً از سرعت بیشتری برخوردار است، می‌تواند برای آن دسته از افرادی که تنها خواهان خارج‌سازی چربی‌های اضافی نواحی مختلف بدن خود هستند، بسیار مناسب باشد.

3/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
عوامل موثر بر نتیجه نهایی لیپوماتیک کدام اند؟
نوشتهٔ بعدی
ایا بعد از عمل لیپوماتیک میتوان باردار شد؟

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مهسا خالقی
    08/07/1402 12:46 ق.ظ

    آیا کسی تجربه لیپوماتیک را داشته است؟ من در حال تحقیق در مورد این روش جراحی کاهش چربی هستم و می‌خواهم بدانم که آیا این جراحی واقعاً موثر است یا نه. آیا درد و مشکلاتی پس از عمل ایجاد می‌شود؟ هر چیزی که می‌توانید در مورد تجربه خود یا دیگران در این زمینه به اشتراک بگذارید ممنون می‌شوم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید