مقایسه دو تکنیک لیزر موهای زائد و الکترولیز

مقایسه لیزر موهای زائد و الکترولیز

دو تا از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌هایی که در چند سال اخیر به منظور حذف دائمی موهای بدن مورد استقبال پزشکان و اشخاص واقع شده‌ لیزر موهای زائد و الکترولیز می‌باشند. هدف از انتخاب هر دو روش یکسان بوده و تنها تفاوت در فناوری به کار رفته در آن‌ها است. این موضوع سبب می‌شود که سوال الکترولیز بهتر است یا لیزر ذهن اغلب افراد در این زمینه را به خود درگیر کند. اگر شما نیز قصد دارید تا یکی از دو روش لیزر موهای زائد یا الکترولیز را انتخاب کنید بهتر است تا در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. خوشبختانه هر دو روش الکترولیز و لیزر با استفاده از بهترین دستگاه‌های روز دنیا در کلینیک پوست و مو رز توسط دکتر روحانی ارائه می‌شوند. در نتیجه افراد می‌توانند با انتخاب روش مناسب خود و با خیال راحت از یکی از این روش‌ها استفاده کنند.

لیزر موهای زائد یا الکترولیز؟

همه چیز درباره ی لیزر موهای زاید

برای انجام لیزر موهای زائد مراجعه به کلینیک‌های تخصصی الزامی است چرا که لیزر توسط دستگاه مخصوص و پزشک یا اپراتور مجرب در این زمینه صورت می‌گیرد. برای اینکه مراحل درمان لیزر به بهترین نحو ممکن انجام شود باید از دستگاه‌های استاندارد و متناسب با پوست و مو فرد بهره گرفت و همچنین پزشک باید این مهارت را داشته باشد تا از مناسب‌ترین طیف انرژی بر روی پوست زیباجو استفاده نماید. در کنار تمامی این موارد تاکید می‌شود تا در حین جلسات درمانی نکات امنیتی لازم رعایت شوند؛ از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به پوشیدن عینک محافظ چشم در طول جلسه درمانی اشاره کرد. مکانیزم لیزر به این صورت است که رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌های مو در طول جلسه درمانی در معرض امواج لیزر قرار می‌گیرند، این موضوع سبب می‌شود تا حرارت تولید شده فولیکول‌های مو را هدف قرار داده و باعث آسیب رسیدن به ریشه مو گردند.

این پروسه، چرخه رشد مو را مختل کرده و با تکرار چند جلسه لیزر به طور کلی رشد موهای زائد بدن مختل می‌شود. با توجه به شرایط زیباجو تعداد جلسات درمانی می‌تواند متفاوت باشد با این حال معمولا توصیه می‌شود تا 8 الی 12 جلسه لیزر درمانی برای مشاهده بهترین نتایج انجام شود. از جمله عوامل موثر بر تعداد جلسات لیزر می‌توان به رنگ مو، رنگ پوست و دستگاه‌ها لیزر انتخاب شده اشاره کرد.

همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد

الکترولیز چیست و چگونه انجام می شود؟

الکترولیز یکی از روش‌های قدیمی است که به منظور رفع دائم موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و رشد مو را مختل می کند. در الکترولیز، سلول‌های تولید کننده و رشد مو از بین رفته و در نتیجه از رشد مجدد موها به صورت دائمی جلوگیری می‌شود. در جلسات الکترولیز مو پزشک با قرار دادن یک دستگاه اپیلاتور بر روی پوست از فرکانس‌های رادیویی موج کوتاه به منظور جلوگیری از رشد موهای جدید استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر این اپیلاتور سوزن‌ بسیار ظریفی را وارد فولیکول مو کرده و جریان الکتریکی خفیفی را در آن ایجاد می‌کنند، این جریان سبب می‌شود تا فولیکول‌ها و سلول‌های ایجاد کننده مو آسیب دیده و در نتیجه رشد دوباره موها متوقف گردد. برای رفع تمامی موها توصیه می‌شود تا چندین جلسه درمانی پشت سر گذاشته شود. تعداد جلسات لازم برای انجام الکترولیز بر خلاف لیزر به رنگ پوست و مو مربوط نیست و برای اطلاع از تعداد جلسات لازم برای خود باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

مقایسه الکترولیز و لیزر موهای زائد

لیزر و الکترولیز دو روش محبوب، کاملا موثر و نتیجه‌بخش در حذف موهای زائد بدن هستند که با هدف قرار دادن فولیکول‌های موی واقع در زیر سطح پوست، اثرات طولانی مدتی را به زیباجو هدیه می‌دهند. اما با توجه به تفاوت‌هایی که بین این دو روش وجود دارد تصمیم‌گیری برای کاندیدهای رفع همیشگی موهای ناخواسته بدن دشوار می‌شود. از جمله مهم‌ترین تفاوت‌هایی که می‌توان بین الکترولیز و لیزر قائل شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لیزر قابلیت استفاده در تمامی نواحی بدن را دارد این در حالی است که الکترولیز را نمی‌توان به آسانی در تمامی نقاط بدن استفاده کرد.
  2. مدت زمان جلسات درمانی در این دو روش متفاوت است. الکترولیز به دلیل اینکه نیاز به وارد کردن سوزن به تک تک فولیکول‌های مو را دارد در مقایسه با لیزر احتیاج به مدت زمان بیشتری دارد.
  3. در انتخاب لیزر باید به رنگ پوست و مو بدن دقت کرد این در حالی است که الکترولیز نیازی به بررسی این ویژگی‌ها ندارد.
  4. هر دو روش احتیاج به چندین جلسه درمانی داشته و با یک مرتبه نمی‌توان انتظار رسیدن به نتایج مطلوب را داشت. همچنین در هر دو روش می‌توان شاهد عوارض جانبی مثل قرمزی و خارش، التهاب، ورم و کبودی جزئی بود.

با در نظر گرفتن مقایسه فوق، زیباجویان می‌توانند در مورد انتخاب الکترولیز یا لیزر تصمیم‌گیری کنند. مشاوران ما در کلینیک زیبایی رز نهایت سعی خود را می‌کنند تا با بررسی شرایط و انتظاران مراجعه ‌کنندگان بهترین روش ممکن را معرفی کنند.

لیزر موهای زائد بهتر است یا الکترولیز

به دلیل شباهت‌ها و نکات مثبتی که هر دو روش مذکور دارند سوالی که برای علاقه‌مندان به حذف موهای زائد ایجاد می‌شود این است که لیزر بهتر است یا الکترولیز؟ در اصل هر دو روش نتایج دائمی ایجاد می‌کنند و افرادی که از آن‌ها بهره برده‌اند می‌توانند با تداوم منظم جلسات، تا پایان عمر از شر موهای زائد بدن خلاص شوند. به طور کلی لیزر درمانی و الکترولیز هر دو در مقایسه با دیگر روش‌های اصلاح مو، اثرات ماندگارتری دارند اما به نظر می‌رسد که الکترولیز کار را بهتر انجام می‌دهد و نتایج حاصل از آن دائمی‌تر هستند.

اما نکته منفی‌اش این است که الکترولیز باید در جلسات بیشتری اجام شود و مانند لیزر موهای زائد نمی‌تواند مناطق بزرگ را به طور همزمان پوشش دهد. لازم به یادآوری است که هر دو روش دارای مزایای بسیار زیادی هستند که تصمیم گیری را برای کاندیدهای انجام آن دشوار می‌کند به همین دلیل برای پرداختن به این که الکترولیز بهتره یا لیزر باید نکات مثبت و منفی هر دو روش را بررسی کرده و مناسب‌ترین و بهترین روش‌ را با توجه به شرایط بدنی انتخاب کرد. برای این منظور توصیه می‌شود تا حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرده و بعد از بررسی‌های لازم بهترین روش ممکن را انتخاب کنید.

هزینه های لیزر موهای زائد و الکترولیز

نکته مهم دیگری که قبل از اقدام به هر کاری باید در نظر گرفته شود هزینه‌های مربوط به آن است. هزینه لیزر موهای زائد و الکترولیز به موارد مختلفی بستگی دارند به همین دلیل هر فردی هزینه متفاوتی را با فرد دیگر برای این منظور پرداخت می‌کند. از جمله پارامترهای تاثیرگذار در هزینه‌های هر دو روش می‌توان به ناحیه مورد نظر برای رفع موهای زائد، نوع دستگاه انتخاب شده، هزینه‌های مربوط به کلینیک و پزشک اشاره کرد. بنابراین جهت اطلاع از هزینه دقیق باید به صورت حضوری به کلینیک مربوطه مراجعه کنید؛ پزشک متخصص بعد از انجام بررسی‌های لازم شما را از این هزینه مطلع خواهد کرد.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه الکترولیز و لیزر می‌توانید با مشاورین کلینیک تخصصی رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره کافی ببرید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیزر موهای زائد صورت و کل بدن در تهران
نوشتهٔ بعدی
حداقل و حداکثر سن مناسب برای لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید