لیزر موهای زائد کل پا با جدیدترین دستگاه ها

راهنمای معتبر لیزر موهای زائد پا

اکثریت افراد علاقمند به داشتن پاهای صاف و براق می باشند. پاها جز بزرگترین قسمت بدن شما هستند که نیازمند اصلاح با ژیلت و وکس می باشند. وقتی تمام مدتی که در حمام می گذرانید از تیغ برای از بین بردن مو های زائد پاهای خود استفاده کنید، ایده لیزر موهای زائد پا برای داشتن یک زیبایی ایده آل به سرعت بیشتر می شود.

با لیزر موهای زائد پا، می توانید تیغ خود را دور بیاندازید و قرارهای ماهانه اپیلاسیون خود را لغو کنید. بعد از گذراندن تعداد جلسات درمان موهای زائد پا، از داشتن پاهای صاف و براق خود لذت خواهید برد.

مزیت های لیزر موهای زائد پا

آیا لیزر موهای زائد پا نتیجه مطلوبی دارد؟

دستگاه لیزر موهای زائد از پالس‌های لیزری استفاده می‌کند که با هدف قرار دادن ملانین، فولیکول‌های مو را به طور انتخابی از بین می‌برد. نوع اشعه این دستگاه به اندازه کافی به فولیکول آسیب می‌زند تا روند رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از آنجا که اشعه لیزر موی زائد، ملانین (ناحیه رنگدانه‌ای فولیکول مو) را هدف قرار می‌دهد، کسانی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند به بهترین وجه پاسخ می‌گیرند و افراد دارای موهای بور یا پوست تیره و آفتاب سوخته کمتر به نتیجه می‌رسند. تعداد توصیه شده برای درمان لیزر موهای زائد پا بین 8 تا 12 جلسه است و توصیه می‌شود که زمانی حدود 4 الی 5 هفته بین هر جلسه فاصله باشد. استفاده از لیزر بهترین راه حل برای از بین بردن موهای زائد پا است زیرا دیگر مجبور به تحمل درد اپیلاسیون نخواهید بود و از داشتن پاهای صاف خود بدون وجود موهای زیر پوستی لذت خواهید برد.

در نظر داشته باشید که برای دریافت نتیجه از لیزر موی زائد باید صبر و شکیبایی داشت و نمی‌توان انتظار داشت که پس از یک جلسه نتیجه بسیار چشمگیری داشته باشید. عواملی مثل نوع پوست، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر، مهارت اپراتور و قسمتی که در حال درمان است، در نتیجه دهی لیزر موهای زائد تاثیر می‌گذارند. اگر جلسات لیزر را به طور منظم پشت سر بگذارید نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

نتیجه لیزر موهای زائد پا

مدت زمان لیزر موهای زائد پا

مدت زمان لیزر موهای زائد بستگی به منطقه تحت درمان دارد؛ به عنوان مثال لیزر موهای پاها ممکن است بین نیم الی 1 ساعت طول بکشد، در حالی که لیزر بالای لب فقط چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد پا نتایج ضعیفی را خواهید دید و برای از بین بردن دائمی موها چندین جلسه نیاز دارید. در جلسه‌های 4 تا 6 تقریبا شاهد ریزش و کاهش حدود 70 تا 80 درصدی موها خواهید بود. برای حفظ و نگه داری از این نتیجه (که حدود 8 الی 10 ماه بعد از گذراندن 8 الی 10 جلسه به دست می‌آید) توصیه می‌‌شود که درمان‌ها را حداقل 6 ماه در میان تکرار نمایید.

در طول روند لیزر موهای زائد پا به مدت دو هفته قبل از اولین قرار ملاقات، باید پاهای خود را از آفتاب دور نگه دارید. اگر در معرض آفتاب قرار داشته باشید اپراتور برای محافظت از پوست شما باید از قدرت لیزری ملایم‌تری بر روی پاهای شما استفاده کند تا دچار سوخنگی و تاول نشوید. همچنین لازم است که به مدت دو هفته پس از قرار ملاقات لیزر موهای زائد پا ، پوست خود را پوشانده و از آفتاب دور نگه دارید؛ همین قوانین قبل از جلسات بعدی شما نیز اعمال می‌شود.

نتایج به دست آمده از لیزر موهای زائد چگونه خواهد بود؟

واقعیت غم انگیز این است که پوست همه افراد به خوبی به درمان با لیزر موی زائد واکنش نشان نمی‌دهد. وجود مشکلاتی همچون ملانینگی پوست، داشتن موی بور، داشتن پوست تیره و وجود جای زخم ممکن است در بعضی از پوست‌ها باعث ایجاد مشکل شود. به همین دلیل، مهم است که به پزشک خود اجازه دهید ابتدا یک آزمایش کوچک بر روی یک قسمت از بدن شما انجام دهد تا از نتیجه اثر لیزر مطمئن شود. نتایج لیزر موهای زائد پا تضمین شده است با این حال اثربخشی آن بسته به نحوه کار اپراتور و انجام منظم جلسه‌های درمانی است. نتایج به دست آمده از لیزر موهای زائد در صورتی که توسط یک اپراتور ماهر در کلینیکی مطمئن انجام گیرد دائمی و بدون هیچگونه عوارض جانبی خواهد بود.

فواید لیزر موهای زائد پا

فواید و مزایای لیزر موهای زائد پا چیست؟

فوائد لیزر مو زائد پا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. دیگر هیچ وقت مجبور نیستید از تیغ برای از بین بردن موقتی موهای زائد پا خود استفاده کنید.
  2. پس از لیزر موهای زائد پاها می‌توانید به اندازه 1 ساعت در هفته صرفه جویی کنید و به تراشیدن موهای پایتان نپردازید؛ که به طور معمول باعث 52 ساعت صرفه جویی در سال است!
  3. جذابیت پاهای صاف و بدون مو فراتر از زیبایی شناسی است و باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.
  4. هیچ چیز مانند احساس صافی پاهای تازه تراشیده یا موم شده وجود ندارد. تصور کنید که می توانید زمان دوش گرفتن خود را به نصف کاهش دهید و یا در نظر بگیرید زمانی که از خواب بیدار می شوید می‌توانید هر نوع لباسی را انتخاب کنید و بپوشید.

پس از لیزر موهای زاید پا به این فکر کنید که هر زمانی می‌توانید دستتان را روی پاهای خود بکشید و همیشه همان صافی پاهای تراشیده را احساس نمایید. شما می‌توانید با اطمینان از اینکه تمام جلسات درمانیتان تحت نظر پزشک است، احساس امنیت کنید. پزشک و تیم مراقبت مطابق با استانداردها لیزر موهای زائد پا را برای شما انجام می‌دهند.

آیا لیزر موهای پا عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد پا به طور کلی ایمن و بدون خطر است اما اگر یک فرد بی تجربه این کار را برایتان انجام دهد یا از دستگاه‌های غیر استاندارد استفاده شود ممکن اس0ت عوارض در کمین شما باشند:

  1. قرمزی و سوزش: لیزر موهای زائد به فولیکول‌های موی ناحیه هدف آسیب می‌رساند و بدن به این اشعه واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود که بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه کنند. در این حالت پوست ممکن است گزگز یا حساس شود و حتی ممکن است کمی متورم شود.
  2. پوسته پوسته شدن: برخی افراد ممکن است پوسته پوسته شدن در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند. این عارضه معمولاً یک مشکل جزئی است اما ممکن است ناراحت کننده باشد.
  3. تغییر در رنگ پوست: برخی افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگی جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. به عنوان مثال ممکن است پس از لیزر موهای زائد، پوستشان کمی تیره‌تر یا روشن‌تر شود.
  4. خطر عفونت پوست: مانند سایر روش‌های حذف موهای زائد، آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو با لیزر می‌تواند خطر عفونت را ایجاد کند.
  5. سوختگی و تاول: انتخاب یک پزشک قابل اعتماد، خطر عوارض جانبی همچون تاول را کاهش می‌دهد. به طور کلی اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول وجود دارد با این حال، هنگامی که یک پزشک یا اپراتور متخصص این فرآیند را انجام دهد، احتمال بروز سوختگی و تاول نادر است.
  6. جای زخم: جای زخم یک عارضه جانبی معمول در اثر انجام لیزر موهای زائد نیست. با این حال اگر اپراتورتان مرتکب خطا شود ممکن است جای زخم ایجاد شود. همچنین اگر افراد پس از لیزر به درستی از ناحیه تحت درمان مراقبت نکنند، ممکن است اسکار بر روی پوست پا ایجاد شود.

مراقبت پس از لیزر موهای زائد پا

  1. در صورت احساس سوزش می‌توانید کیسه یخ را روی پاهای خود قرار دهید.
  2. می‌توانید برای التیام پوستتان بعد از لیزر از ژل آلوئه ورا یا کرم‌های آرامبخش استفاده کنید.
  3. حداکثر تا 48 پس از لیزر حمام نکنید و یا پایتان را خیس ننمایید.
  4. پس از جلسه درمانی خود از پماد زینک اکساید استفاده کنید تا پوست پایتان دچار سوختگی و التهاب نشود.
  5. توصیه می‌شود که به مدت 48 ساعت پس از لیزر در محیط های گرم قرار نگیرید.
  6. به مدت یک هفته پس از لیزر موی زائد پا نباید دوش آب داغ بگیرید.
  7. از پوشیدن شلوار و شلوارک تنگ خودداری نمایید.
  8. 72 ساعت پس از انجام لیزر موهای زائد پا، رفتن به سونا و استخر ممنوع است.
  9. از لایه برداری‌های شیمیایی یا سایر درمان های لیزر به مدت 2 هفته بعد از لیزر موهای زائد خودداری کنید.
  10. حداقل تا 24 ساعت چکمه و بوت ساقدار نپوشید.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
آیا لیزر موهای زائد روی تاتو امکان پذیر است؟
نوشتهٔ بعدی
مشاوره قبل از لیزر موهای زائد – پرسش و پاسخ با پزشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید