لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی زنان (لیزر بکینی بدون تیره شدن)

همه چیز درباره ی لیزر موهای زائد بیکینی

چند سالی است که با معرفی دستگاه‌های لیزر موهای زائد انقلابی در عرصه مراقبت از زیبایی در سراسر دنیا به پا شده است. این دستگاه‌ها در چندین نوع با عملکردهای مختلف از نظر نحوه تاثیر گذاری، نوع اشعه مورد استفاده و مناطقی که می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند معرفی و عرضه شده‌اند. یکی از مناطقی که برای لیزر موهای زائد، بسیار پر طرفدار است، لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی در خانم‌ها می‌باشد. این ناحیه به علت گردش هورمون‌های زیاد و رطوبتی که دارد، نسبت به سایر مناطق بدن، بیشتر در معرض رشد موهای زائد قرار می‌گیرد.

به همین دلیل است که خانم‌ها غالبا برای حذف موهای این ناحیه از راه‌های زیادی همچون تیغ زدن، شیو، استفاده از کرم‌های موبر، وکس و اپیلاسیون استفاده می‌کنند. اما همان طور که می‌دانید، با استفاده از این روش‌ها حداکثر 2 هفته از شر موهای زائد خلاص خواهید ماند.

به همین خاطر، خانم‌ها تمایل به یافتن روشی هستند که بتوانند از طریق آن، موهای ناحیه بیکینی را به طور دائم و یا طولانی مدت حذف کنند. در اینجا اهمیت دستگاه‌های لیزر موهای زائد مشخص می‌شود. با استفاده از این روش به مدت چند جلسه و به طور منظم، می‌توان به مدت طولانی از رویش مجدد موهای ضخیم این ناحیه جلوگیری کرد. شما می‌توانید جلسات لیزر ناحیه بیکینی خود را در کلینیک تخصصی پوست و مو رز، زیر نظر دکتر روحانی بگذرانید. مجموعه ما از اپراتورهای زن و مرد جهت انجام این روش تشکیل شده است.

فواید لیزر موهای زائد بیکینی

لیزر موهای زائد در چه نواحی قابل انجام است؟

لیزر موهای زائد تقریبا در تمامی نواحی بدن قابل انجام است و هیچ محدودیتی ندارد و زیر بغل، دست ها، پاها، بیکینی ، لیزر موهای زائد صورت و … نقاطی هستند که می‌توانید برای رفع موهایشان از لیزر موهای زاید استفاده کنید. موهای ناحیه بیکینی یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی هستند که هر چند بار هم با روش‌های سنتی مانند شیو و اپیلاسیون از شر آن‌ها خلاص شوید بعد از مدتی باز هم به حالت اول خود باز می‌گردند و به یک معضل تبدیل می‌شوند.

لیزر موهای بیکینی معمولاً موهای ناحیه شرمگاهی، طرفین ناحیه شرمگاهی و گاهی اوقات در قسمت بالایی را هدف قرار می‌دهد و یک راه عالی برای کاهش میزان رشد موهای این قسمت از بدن به حساب می‌آید. بزرگترین مزیت لیزر موهای زائد بیکینی این است که خیلی دردناک نیست و اکثر زیباجویان تنها ناراحتی جزئی را در کسری از ثانیه احساس می‌کنند.

نواحی مورد نظر برای لیزر موهای زائد

همه چیز درباره لیزر بیکینی

برای انجام این روش ابتدا لازم است یک مرکز معتبر و با سابقه که از کادر پزشکی ماهر تشکیل شده و از دستگاه‌های به روز و استاندارد استفاده می‌کند را بیابید و پس از آن باید نوبت رزرو نمایید. لازم است که یک یا دو روز قبل از مراجعه به کلینیک، تمام موهای زائد ناحیه بیکینی خود را از طریق شیو بزدایید. باید توجه داشته باشید که اپیلاسیون قبل از جلسه لیزر مانع عملکرد تاثیر گذار اشعه‌های ساطع شده از دستگاه می‌شود زیرا در اثر اپیلاسیون، شما ریشه مو همراه با نواحی رنگدانه‌ای آن را از جا در می‌آورید. توجه داشته باشید که برای انجام جلسات لیزر به ریشه مو و همچنین گاهی ساقه کوتاه مو نیاز است.

بعد از مراجعه به کلینیک ابتدا ناحیه مورد نظر توسط اپراتور خانم آموزش دیده با یک ژل لوبریکانت پوشانده می‌شود و سپس دستگاه لیزر با دقت روی پوست نواحی مورد نظر چرخانده می‌شود. حرکات تناوبی رفت و برگشتی پروب دستگاه همراه با ساطع کردن اشعه و گرما موجب اعمال تاثیر می‌شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آستانه تحمل درد بسیار پایینی دارید می‌توانید از پمادهای بی‌حس کننده موضعی مانند زایلاپی و یا لیدوکائین استفاده نمایید. توصیه ما این است که به منظور اثربخشی بیشتر و حصول نتیجه دلخواه، تحملتان را بالا ببرید و از پمادهای ذکر شده استفاده نکنید.

آیا لیزر موهای زائد برای بیکینی نیز تاثیر گذار است؟

داشتن موهای زائد در نواحی تناسلی برای بانوان زیادی یک معضل به شمار می‌رود و روی اعتماد به نفسشان تاثیر منفی دارد. برای از بین بردن موهای زائد این نواحی می‌توان از لیزر استفاده کرد؛ با استفاده از لیزر موهای زائد پس از انجام چند جلسه می‌توان سیاهی و تیرگی نواحی تناسلی را با لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی نیز برطرف نمود. لیزر موهای زائد با نفوذ به ریشه و منطقه ملانین فولیکول به از بردن قسمت‌های تیره زیر پوست و موزدایی می‌پردازد؛ همچنین در لطافت پوست نیز تاثیر گذار می باشد.

پس از لیزر موهای زائد دیگر هیچ گونه نیازی به استفاده از تیغ و موم نخواهید داشت و برای مدت طولانی با موهای زائد خود خداحافظی خواهید کرد. تجربه ثابت کرده است که موهای ناحیه بیکینی مقاوم‌تر از نقاط دیگر بدن هستند و برای از بین بردن کامل آن‌ها نیاز به صبر و شکیبایی بیشتر است.

فواید لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی با لیزر یک روش عالی برای کاهش و حذف رویش موهای این می‌باشد. در واقع دستگاه لیزر با ارسال پالس‌های نوری به فولیکول هر تار مو، ریشه آن را از بین می‌برد (به فاز خواب می‌فرستد) تا موها طی مدت طولانی نتوانند رشد کنند. از جمله فوائد این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. روشی کم درد نسبت به اپیلاسیون و وکس
  2. احتمال ایجاد جوش در این روش نسبت به شیو کردن تقریبا صفر است
  3. با انجام این روش به طور منظم، شاهد حذف طولانی مدت موهای زائد بیکینی خواهید بود
  4. اگر مویی در این منطق رشد کند، نسبت به قبل از لیزر نازک و کم خواهد بود
  5. روشن شدن ناحیه بیکینی بعد از گذشت چند جلسه
  6. عدم اختصاص زمان زیاد برای از بین بردن موهای زائد در طول ماه
  7. روشی غیر تهاجمی می‌باشد
  8. باعث لطیف شدن پوست ناحیه بیکینی می‌شود
  9. موجب افزایش اعتماد به نفس خانم می‌گردد

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد بکینی

این روش اگر در کلینیک‌های اختصاصی مو انجام گیرد معمولا عوارض جدی به دنبال نخواهد داشت و عوارض شایع این روش به شرح زیر است:

  1. قرمزی خفیف
  2. سوزش بسیار ناچیز هنگام انجام لیزر
  3. التهاب موقتی پوست (حداکثر به مدت 1 ساعت)

اما اگر این روش توسط افراد آموزش ندیده صورت بگیرد ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشد:

  1. کبودی ناحیه بیکینی
  2. سوختگی پوست در اثر تنظیم نا مناسب درجه و قدرت دستگاه
  3. عدم ریزش مناسب موها طی جلسات مکرر

آیا قبل از شروع لیزر موهای زائد بیکینی از بی حس کننده‌ها استفاده می‌شود؟

این روش بسیار کم درد و در برخی افراد بدون درد است و بنابراین نیاز به هیچ نوع بی حس کننده نخواهد داشت. در طول درمان فقط ممکن است در اثر شات‌های دستگاه، سوزش بسیار مختصر و قابل تحملی ایجاد شود؛ البته توجه به این نکته مفید است که میزان درد هر دستگاه با دیگری متفاوت خواهد بود. توصیه بر این است که از پمادهای بی‌حسی استفاده نشود با این حال اگر فرد اصرار برای استفاده داشته باشد بلامانع است.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی منجر به نازایی در خانم‌ها می‌شود؟

تا به الان که حدود 15 سال از معرفی جهانی این دستگاه‌ها می‌گذرد، هیچ گزارشی از تاثیر این اشعه‌ها بر قدرت باروری خانم‌ها و آقایان و منتشر نشده است. این روش به طور کلی ایمن و کم تهاجمی می‌باشد و مورد تایید FDA واقع شده است؛ بنابراین استفاده از آن بی خطر است و لیزر موهای زائد و نازایی هنوز به اثبات نرسیده است.

آیا دختران نیز می‌توانند ناحیه بیکینی خود را لیزر کنند؟

هیچ تفاوتی در دختر یا خانم بودن ندارد و تمام افراد با هر جنسیتی در صورت داشتن سن 18 سال به بالا می‌توانند این روش را انجام دهند. لازم به ذکر است که این روش تاثیری بر بکارت دختران ندارد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

افراد زیادی از لیزر جهت درمان موثر و قطعی در رفع موهای زائد استفاده می‌کنند. لیزر یک پرتو نور با انرژی بالا است که فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد. برای آن که نتیجه بهتری از لیزر موهای زائد حاصل شود باید دستور العمل‌های قبل و بعد از لیزر را به درستی انجام دهید که برخی از آن‌ها عبارت هستند از:

  1. به مدت 4 هفته قبل از درمان، از استفاده از موم، موچین، یا کرم های موبر در محل درمان خودداری کنید زیرا این متدها می‌توانند اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهند.
  2. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید و در موارد غیرقابل اجتناب، از کرم‌های ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.
  3. 1 الی 2 هفته قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن ناحیه مورد نظر اجتناب کنید.
  4. 24 ساعت قبل از درمان منطقه درمان را با تیغ بتراشید.
  5. روز قبل از درمان استفاده از هرگونه لوسیون، مواد آرایشی و دئودورانت پرهیز کنید.
  6. در روز لیزر لباس‌های مناسب و گشاد بپوشید که منطقه را در معرض دید قرار دهد و به راحتی برای معالجه در دسترس باشد. علاوه بر آن اگر پوست بعد از درمان حساس شود ممکن است لباس‌های تنگ یا زبر باعث شود احساس ناراحتی کنید.
  7. بعد از لیزر موهای زائد تا زمانی که اقدامات درمانی شما انجام نشود، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، برنزه کردن و استفاده از کرم ها خودداری کنید.
  8. به مدت 2-3 روز بعد از لیزر موهای زاید از دوش، سونا، وان های گرم، شنا و موارد مشابه بپرهیزید. لازم است صبر کنید تا زمانی که قرمزی، پوسته پوسته شدن یا تاول برطرف شود.
  9. اگر ناحیه تحت درمان پوسته پوسته شود باید به طور طبیعی از بین برود بنابراین لطفا آن را دستکاری نکنید و خراش ندهید.
  10. تا زمانی که تمامی جلسات لیزر موهای زائد را انجام نداده‌اید از موم یا کرم‌های موبر در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  11. ضد آفتاب با طیف گسترده و SPF حداقل 30 بر روی پوست اعمال کنید.
  12. ناحیه تحت درمان ممکن است قرمز، تحریک و متورم به نظر برسد (مانند آفتاب سوختگی). برای تسکین آن‌ها از کمپرس یخ یا ژل آلوئه ورا سرد استفاده کنید.
  13. بعد از شستشوی ناحیه تناسلی، نم آن را به آرامی با یک پارچه نرم و تمیز و یا یک پاک کننده ملایم از بین ببرید. مالش یا دستکاری بیش از حد می تواند منطقه را باز کند و ممکن است منجر به زخم شود.
  14. اگر پوسته پوسته، تاول یا علائم عفونت را پس از لیزر موهای زائد مشاهده کردید، با کلینیک خود تماس بگیرید.
  15. در بیشتر موارد بلافاصله پس از معالجه به کار و فعالیت‌های روزانه خود بازمی‌گردید. بعد از انجام رفع موهای زاید، دستورالعمل های دقیقی در مورد مراقبت های بعد از درمان دریافت خواهید کرد، از جمله اطلاعاتی در مورد مراقبت از پوست و علائمی که شما تجربه خواهید کرد.
  16. بلافاصله پس از لیزر موهای زائد، پوست نرم و صاف تری خواهید داشت و تعداد موها در ناحیه تحت درمان کاهش می یابد. ممکن است بعد از درمان متوجه قرمزی یا تحریک جزئی پوستی شوید، اما معمولاً این مسئله به سرعت برطرف می‌شود؛ در این شرایط از دستکاری ناحیه مورد نظر پرهیز کنید.
  17. ممکن است شما نیاز به استفاده از محصولات مخصوص مراقبت از پوست و یا رژیم تجویز شده برای مراقبت از پوست داشته باشید. ضد آفتاب در هر قسمت از مناطق تحت لیزر موهای زائد، ضروری است. اگر همچنان قرمزی و تحریک پوست شما وجود دارد، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد که باید درمان شود یا خیر.
  18. هفته دوم تا هشتم پس از لیزر موهای زائد ممکن است متوجه رشد مو در ناحیه تحت درمان شوید زیرا مرحله رشد فولیکول‌های خفته مویی که تحت تأثیر لیزر قرار نگرفته‌اند، شروع و فعال می‌شود. بیشتر اپراتورها فواصل پیگیری معالجه را تقریباً 4 تا 8 هفته توصیه می‌کنند.

دوران بهبودی بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

دوران نقاهت و بهبودی بعد از لیزر موهای زائد بیکینی

عوارض لیزر موهای زائد بیکینی معمولا در صورتی به وجود می‌آیند که یک اپراتور بی‌تجربه، درجه قدرت و گرمای دستگاه را به اشتباه و نامتناسب با بدن فرد تنظیم نماید؛ با این حال این عوارض نگران کننده نیستند. همانطور که گفته شد در لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی از اشعه‌هایی مخصوص همراه با حرارت بالا استفاده می‌گردد و اشتباه در انتخاب درجه حرارت و قدرت اشعه ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی موقت پس از انجام پروسه حذف موها شود. برخی از شایع‌ترین عوارض ناشی از لیزر موهای زائد بیکینی عبارت هستند از:

  1. تحریک و سوزش پوست و تغییر رنگ دانه‌ها از جمله موارد بسیار شایع در بین مراجعه کنندگان به شمار می‌رود.
  2. سوختگی پوست ناحیه تناسلی به دلیل دمای بیش از حد
  3. تاول زدن
  4. قرمزی و در موارد شدید کبودی پوست ناحیه تحت درمان

آیا لیزر موهای زائد بکینی دائمی است؟

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن ناحیه رنگدانه‌ای فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا رشد موهای جدید متوقف گردد و فولیکول‌های مو را برای مدت طولانی به فاز استراحت یا خواب بفرستد. به عبارت دیگر زمان عدم رشد موها خیلی طولانی‌تر از نتایج حاصل از اصلاح و اپیلاسیون خواهد بود و همچنین هنگامی که موها رشد کنند، نازک و کم تعدادتر خواهند بود. در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه لیزر موهای زائد مادام العمر است یا نه باید بگوییم خیر! اما برای مدت بسیار طولانی (به شرط سلامت عمومی بدن و انجام جلسات شارژ) مویی روی بدن به ویژه ناحیه تناسلی رشد نخواهد کرد.

ممنوعیت لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی

افراد زیر بهتر است تحت درمان با لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی قرار نگیرند:

  1. خانم‌های باردار و شیرده
  2. دختران زیر 18 سال (به دلیل ایجاد اختلال در هورمون‌ها)
  3. افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی مانند قارچ و باکتری هستند
  4. افرادی که دارای زگیل‌های فعال تناسلی (HPV) می‌باشند

نتیجه لیزر موهای زائد بیکینی چگونه خواهد بود؟

در مورد حصول نتایج لیزر موهای زائد بیکینی باید گفت که بدن هر فرد نسبت به سایر افراد واکنش متفاوتی خواهد داشت. انتظار نداشته باشید که پس از اولین درمان ریزش مو را مشاهده کنید و همچنین غیر منطقی است اگر فکر کنید که بلافاصله پس از اتمام لیزر، موهایتان برای همیشه از بین رفته‌اند.

این روش همان طور که گفته شد، در ابتدا ریشه موها را مورد هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را به فاز خواب می‌فرستد؛ به طور کلی شروع دیدن ریزش موهای زائد ناحیه بیکینی معمولاً روزها (و حتی گاهی هفته ها) طول می‌کشد با این حال این زمان تقریبا بین 7 الی 14 روز می‌باشد. گاهی نیز ممکن است لازم باشد قبل از اینکه نتیجه چشمگیری از ریزش موها را ببینید،  لازم باشد که چندین جلسه لیزر درمانی را انجام دهید. جهت اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و مو رز تهران با کارشناسان زیبایی ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: laserallclinic

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیزر پشت لب – از بین بردن موهای زائد و تیرگی بالای لب
نوشتهٔ بعدی
آیا بعد از لیزر مو دوباره رشد میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید