احتمال بروز خطر فیبروز بعد از لیپوماتیک چقدر است؟

فیبروز بعد از لاغری لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از عمل‌های زیبایی است که این روزها به دلیل مزایایی که به دنبال دارد توانسته توجه اغلب پزشکان و بیماران را به خود جلب کند. اما همانند تمامی متدهای زیبایی و جوان‌سازی این روش نیز می‌تواند عوارض جانبی احتمالی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل کسانی که قصد انجام لیپوماتیک را دارند باید قبل از هر کاری اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورند. برای این منظور در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم ابتدا نگاهی به عمل لیپوماتیک انداخته و شایع‌ترین عوارض جانبی و خطراتی که می‌تواند به دنبال داشته باشد را بررسی کنیم؛ تا کاندیدهای لیپوماتیک بتوانند با خیال راحت از مزایای این عمل زیبایی بهره برده و با رعایت مراقبت‌های لازم از بروز نکات منفی و خطرات احتمالی پیشگیری کنند.

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برخی از افراد با آن مواجه می‌شوند فیبروز بعد از لیپوماتیک است. در این مقاله به بررسی دلایل فیبروز پس از عمل لیپوماتیک پرداخته و به سوال شما در مورد فیبروز لیپوماتیک چیست ؟ پاسخ داده خواهد شد. همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که لازم از است در این خصوص بدانید آشنا کنیم. کلینیک پوست و مو رز با حضور پزشک متخصص و مجرب کشوری دکتر روحانی در تمامی مراحل انجام عمل لیپوماتیک در کنار مراجعه‌کنندگان خواهند بود.

احتمال بروز فیبروز بعد از لیپوماتیک

فیبروز و عوامل آن

عوارض و خطرات زیادی پس از عمل‌های زیبایی و یا درمانی رخ می‌دهندکه عمدتاً به علت ایجاد تغییرات در ناحیه پوست به وجود می‌آیند. یکی از عوارض جانبی مهم پس از عمل پیکرتراشی، فیبروز می‌باشد که قطعاً هیچ فردی دوست ندارد پس از انجام عمل زیبایی مانند لیپوماتیک به این عارضه مبتلا شود. فیبروز عارضه‌ای است که باعث زشتی و ناخوشایند شدن ناحیه هدف می‌شود. فیبروز یکی از عارضه‌های پیکرتراشی است که علت عمده بروز آن، خطای متخصص در  اجرای تکنیک لیپوماتیک و یا پیکرتراشی می‌باشد. فیبروز ناشی از جراحی لاغری باعث می‌شود پوست ناحیه هدف فرم و شکلی نامناسب و زشت را به خود بگیرد.

نشانه فیبروز پس از لیپوماتیک

یکی از علائم و نشانه‌های بروز فیبروز در بدن شخص این است که پس از انجام لیپوماتیک، پوست در ناحیه لیپوماتیک شده بسیار ناهموار و دارای پستی بلندی‌های کوچک می‌شود و از حالت عادی و هموار خود خارج می‌گردد. فیبروز یکی از عوارض جدی پیکرتراشی به شمار می‌آید و در صورت مشاهده آن باید در اولین فرصت با پزشک معالج خود ارتباط برقرار کرده و نزد او مراجعه کنید و این موضوع را با او در میان بگذارید تا اقدامات لازم برای رفع آن به سرعت انجام شود.

فیبروز در لیپوماتیک

احتمال بروز فیبروز بعد از لیپوماتیک

اینکه احتمال بروز عارضه فیبروز بعد از انجام لیپوماتیک چقدر است، قطعاً سؤال بسیار مهمی است که باید همه افرادی که قصد انجام لیپوماتیک را در بخش‌های مختلف بدن خود دارند، به طور کامل از آن آگاهی یابند تا دقت بیشتری در انتخاب متخصص و رعایت نکات مراقبتی بعد از لیپوماتیک داشته باشند. در سایر روش‌های جراحی لاغری شکم و پهلو مانند لیپوساکشن، به دلیل استفاده از امواج گرما و حرارتی که توسط دستگاه برای تخریب و شکستن پیوند سلول‌های بافت چربی از یکدیگر استفاده می‌شود، احتمال بروز فیبروز و همچنین سایر عوارض جانبی، بسیار بالا است و ممکن است در اثر اجرای نادرست لیپوساکشن و یا واکنش غیر عادی بدن نسبت به آن ایجاد شود. اما در لیپوماتیک به دلیل استفاده از ارتعاش و لرزش برای شکستن پیوند بین سلول‌های چربی در بافت‌ها، احتمال بروز عوارض جانبی از جمله فیبروز بسیار پایین بوده خواهد بود.

دستگاه لیپوماتیک به دلیل برخورداری از تکنولوژی هوشمند و ساختار پیچیده‌، تنها در حین تماس با بافت‌های چربی ارتعاش دارد و در صورت تماس با سایر بافت‌ها و رگ‌ها خونی، به سرعت خاموش می‌شود و به بافت‌های دیگر آسیبی وارد نمی‌کند. همچنین احتمال بروز فیبروز بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک در خانم‌هایی که زایمان نکرده‌اند بسیار پایین است و عملاً رخ نمی‌دهد. احتمال بروز فیبروز برای افرادی که قبلاً از روش‌های مشابه پیکرتراشی استفاده کرده‌اند بسیار پایین است.

خطرات بروز فیبرو بعد از عمل لاغری

خطرات بروز فیبروز بعد از لیپوماتیک

همانند سایر عمل‌های زیبایی و درمانی، لیپوماتیک نیز دارای خطرات و عوارض جانبی برای شخص است. همانگونه که گفته شد، فیبروز بعد از جراحی لاغری از جمله عارضه‌های احتمالی به حساب می‌آید. اگر به فیبروز دچار شوید، عواقب زیر نیز در انتظار شما خواهد بود:

  1. پس از بروز فیبروز در ناحیه هدف، ممکن است زخم‌هایی در این قسمت ایجاد شده و باعث شود که ترمیم و بازسازی پوست به تعویق بیانجامد در نتیجه دوره نقاهت طولانی‌تر خواهد شد.
  2. فیبروز پس از لیپوماتیک باعث می‌شود رنگ پوست شخص بی‌رنگ و بی‌روح به نظر برسد که این عامل در زیبایی ظاهری شخص تأثیر منفی زیادی به همراه خواهد داشت.
  3. اگر شخص دچار فیبروز شود احتمال بروز تورم در ناحیه هدف بعد از پیکرتراشی بالا خواهد بود.
  4. فیبروز پس از عمل پیکرتراشی سبب شل شدن پوست بعد از لیپوماتیک خواهد شد که باعث می‌شود ظاهری نه چندان زیبایی به فرم پوست بدهد.
  5. ممکن است پفرد پس از بروز فیبروز، دچار گزگز و بی‌حسی در ناحیه هدف شده باشند.

مراقبت های و اقدامات برای پیشگیری از بروز فیبروز

همه این عوارض و خطراتی که ممکن است در اثر لیپوماتیک و بروز فیبروز رخ دهند را می‌توان بسیار راحت پیشگیری کرد:

  1. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بروز فیبروز، انتخاب پزشک باتجربه و ماهر است که قطعاً می‌تواند در جلوگیری از بروز آن تأثیر زیادی داشته باشد.
  2. فرد باید تمامی توصیه‌ها و دارو‌های تجویز شده طرف پزشک را به طور کامل و صحیح انجام دهد.
  3. باید گن‌هایی که توسط پزشک توصیه می‌شود را حتماً تا اتمام دوره بهبود استفاده کنید.
  4. لازم است پس از انجام لیپوماتیک تا دو هفته از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌های زیاد خودداری شود.
  5. پس از لیپوماتیک، فرد نباید تا موقعی که پزشک تعیین کرده است استحمام کند زیرا ممکن است باعث بروز عفونت در ناحیه هدف شود. همچنین نباید از سونا و جکوزی نیز استفاده شود.
  6. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز تا دو هفته پس از انجام لیپوماتیک ممنوع می‌باشد.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک چه خطراتی برای افراد زیباجو به همراه دارد؟
نوشتهٔ بعدی
زمان و نحوه فعالیت ورزشی بعد از عمل لیپوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید