حداقل و حداکثر سن مناسب برای لیزر موهای زائد

حداقل و حداکثر سن لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد توانسته مورد توجه افرادی که به زیبایی و بهداشت خود اهمیت می‌دهند قرار بگیرد. از جمله مهم‌ترین مزایای لیزر علاوه بر دائمی بودن نتایج آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تمامی افراد می‌توانند از آن بهره ببرند. این بدان معنا است که تمامی زنان و مردان با هر گروه سنی می‌توانند برای انجام لیزر به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنند. البته بهترین سن برای لیزر موهای زائد زمانی است که فرد به بلوغ جنسی رسیده و تمامی موهای زائد بدن به طور کاملی رشد کرده‌اند. در صورتی که سن مناسب برای لیزر موهای زائد رعایت نشود و زودتر از آنچه که گفته شد برای اینکار اقدام کنید نمی‌توان انتظار داشت تا نتایج مثبت حاصل شوند.

برای کسب اطلاع دقیق‌تر و بهتر در مورد اینکه از چه سنی میتوان موهای زائد را لیزر کرد و یا لیزر برای چه سنی مناسب است؟ شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. همچنین می‌توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو رز شرایط خود را با مشاوران برتر ما در میان گذاشته و در مورد اینکه آیا در سن مناسب برای لیزر هستید یا نه مطلع شوید.

سن مناسب لیزر موهای زائد

توضیح مختصر در رابطه با لیزر موهای زائد

لیزر موی زائد یک روش درمانی است که با استفاده از یک پرتو نور متمرکز (لیزر) موهای زائد تمام قسمت‌های بدن را طی چند جلسه منظم، از بین می‌برد. در طی این روش موجی از پروب مخصوص دستگاه منتشر می‌شود که توسط پیازه، فولیکول و رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می‌گردد و باعث عدم رویش مجدد موهای آن ناحیه می‌شوند. نور لیزر تک رنگ و تک موج است و همین نور باعث تخریب و از بین رفتن سلول‌های سازنده مو می‌شود؛ خوب است بدانید که موهایی که مشکی‌تر و ضخیم‌تر هستند دارای ملانین بیشتری می‌باشند و به همین دلیل راحت‌تر از موهای روشن و بور از بین می‌روند. اینکه از چه سنی می‌توان موهای زائد را لیزر کرد و یا لیزر برای چه سنی مناسب است؟ یک چالش بااهمیت برای زیباجویان و طرفداران این متد است، به طور کلی شما می‌توانید لیزر را از سن 18 سالگی یا بعد از بلوغ شروع کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

پروسه لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد برای هر سنی قابل انجام است؟

فرقی ندارد که شما یک دختر جوان دارای موهای زائد بدن باشید که به ظاهر خود حساس است یا یک ورزشکار یا مدلی باشید که حذف موهای زائدتان می‌تواند شکافی بین موفقیت و شکست را برایتان ایجاد کند! در هر موقعیتی ممکن است از خود بپرسید که آیا لیزر درمانی گزینه‌ای امن برای نوجوانان قبل از 18 سال است یا خیر؟ پاسخ مثبت است! اگر لیزر توسط یک متخصص با تجربه و آموزش دیده به درستی انجام شود خطراتی غیر قابل تصور در کمین زیباجویان نوجوان نیست. اگرچه افراد زیر 18 سال نیاز به حضور والدین در اولین مشاوره برای لیزر موی زائد خود دارند، اما خطرات حذف موهای ناخواسته برای آن‌ها مانند بزرگسالان است. با انجام لیزر اصولی که متناسب و سازگار با پوست نوجوانان باشد و سپس انجام مراقبت‌های استاندارد پس از آن، این متد نه تنها عوارضی نخواهد داشت بلکه مزایای لذت بخشی را نیز برای نوجوانان به ارمغان خواهد آورد.

با این حال اگر هنوز هم در این مورد دو دل و نامطمئن هستید باید در مورد خطرات بسیار نادر در رابطه با سن مناسب برای لیزر موهای زائد با متخصص مورد نظر خود مشورت کنید. به طور کلی لیزر موهای زائد بدون توجه به اینکه در چه مناطقی انجام می‌شود ایمن است، زیرا اشعه این دستگاه از لایه دوم پوست (مزودرم) که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند، عبور نمی‌کند. از آنجا که در لیزر موهای زائد از انرژی غیر یونیزه کننده استفاده می‌شود، هیچ گونه خطری برای پوست زیباجویان نوجوان وجود ندارد.

بهترین کاندید انجام لیزر موهای زائد

قبل از حذف موهای زائد با لیزر ابتدا بهتر است با پزشک مورد نظر یک جلسه مشاوره داشته باشید تا وی با بررسی خصوصیات شما، مشخص کند که شما می‌توانید کاندید خوبی برای انجام لیزر موهای زائد باشید یا نه. در حالت کلی بهترین کاندید انجام لیزر موهای زائد عبارت است از:

بهترین کاندید لیزر موهای زائد

  1. افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند کاندیدای ایده‌آلی برای لیزر موهای زائد هستند. این ویژگی به اشعه لیزر اجازه می‌دهد تا نور خود را بر روی رنگدانه‌های مو متمرکز کند و مو را از بین ببرد. در واقع هرچقدر مو ضخیم‌تر و تیره‌تر و پوست روشن‌تر باشد نتیجه بهتری به دست می‌آید اما افرادی با موهای بلوند و پوست روشن یا افرادی که پوست‌های تیره دارند ممکن است نتیجه مطابق دلخواهشان را کسب نکنند و مجبور باشند دفعات بیشتری لیزر موهای زائد را تکرار کنند.
  2. درست است که محدودیت سنی برای این متد وجود ندارد اما حداقل سن پذیرفته شده از نظر متخصصان برای شروع لیزر موهای زائد حدود 14 سالگی است.
  3. اکثر متخصصان توصیه می‌کنند که صبر کنید تا نوجوانتان به بلوغ برسد، یعنی پسران تا 15 سال و دختران بعد از تعدیل هورمونی پس از پریودی.
  4. افرادی که تبخال و عفونت‌های فعال در بدن خود ندارند.
  5. کسانی که مبتلا به سرطان پوست نباشند.
  6. افرادی که بیماری‌های خود ایمنی مرتبط با پوست نداشته باشند.
  7. آن دسته از خانم‌ها و آقایانی که به اشعه لیزر واکنش شدید نشان نمی‌دهند.

محدودیت سنی لیزر موهای زائد

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سوال‌هایی که ذهن کاندیدهای لیزر را به خود مشغول می‌کند این است که لیزر موهای زائد از چه سنی مناسب است؟ و اینکه از چه سنی میتوان لیزر کرد؟ آنطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم برای این منظور بهتر است که فرد کاندید به بلوغ جسمی رسیده باشد یعنی تمامی موهای زائد بدنش به طور کامل رشد کرده باشد چرا که در غیر این صورت لیزر کردن بیهوده است و با رسیدن به بلوغ جنسی شاهد رشد مجدد موها خواهید بود. بنابراین حداقل سن برای لیزر موهای زائد ۱۴ سالگی است. البته باید توجه داشت که سن مناسب برای لیزر بدن زمانی است که هورمون‌های بدن به حالت پایدار رسیده باشند و زمانی که هورمون‌ها به تعادل می‌رسند بین ۱۷ تا ۱۹ سالگی است. پس اگر دوست دارید تا به بهترین نتیجه بعد از انجام لیزر برسید بهتر است در این بازه زمانی نسبت به انجام آن اقدام کنید.

حداقل سن مناسب برای انجام لیزر موهای زائد

همانطور که گفته شد هر فردی از هر جنسیتی بهتر است اجازه دهد تمام موهای زائد بدنش تولید و رشد کرده و پس از آن به لیزر موهای زائد بپردازد چرا که اگر در سن پایین این کار را انجام دهد ممکن است وقت و هزینه خود را اتلاف کرده باشد و نتیجه دلخواه را نگیرد. مهم است که بدانیم نتایج ممکن است در اوایل نوجوانی بسیار موقت باشد، زیرا هورمون‌ها به سرعت تغییر می‌کنند و رشد مو ممکن است بیشتر شود و در ادامه، جلسات درمانی طولانی‌تر و بیشتر شوند که ر نتیجه آن صرف هزینه‌های بیشتر خواهد بود. پس با یادآوری نکات ذکر شده باید گفت حداقل سن مناسب برای لیزر موهای زائد پس از تنظیم هورمون‌ها حدود چهارده سالکی است. در نهایت باید اشاره کرد سال‌های نوجوانی زمان مهمی برای ایجاد و افزایش عزت نفس است.

اگر وجود مو در مورد بدن شما باعث نارضایتیتان می‌شود، با والدین خود صحبت کنید که آیا با درمان با لیزر موهای زائد برای شما موافق هستند یا خیر. همچنین نوجوان باید به اندازه کافی بالغ و رشد یافته باشد تا در طول درمان با هرگونه ناراحتی دست و پنجه نرم کند و در مقابل شات‌ها که احتمال درد و سوزش را به همراه دارند بی‌تابی نکند و آه و ناله سر ندهد. علاوه بر آن باید به اندازه کافی برای حفظ و ادامه برنامه درمانی انضباط داشته باشد و زمانبندی لیزر موهای زائد را به درستی رعایت کند. ضروری است که وی باید به اندازه کافی وظیفه شناس باشد تا از یکسری کارها که ممکن است روند درمان و از بین رفتن موهای زائد او را مختل کند چشم پوشی کند. به عنوان مثال کارهایی مانند آفتاب گرفتن یا برنزه کرده موجب می‌شود پوست تیره شود و نتیجه لیزر موهای زائد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

لیزر مو در کلینیک رز

کلینیک زیبایی رز متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبای با هدف رساندن افراد به ظاهر ایده آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و نتیجه تلاش‌های ما در این مجموعه رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد. از جمله پارامترهای تاثیرگذار در هزینه‌های لیزر موی زائد می‌توان به ناحیه مورد نظر برای رفع موهای زائد، نوع دستگاه انتخاب شده، هزینه‌های مربوط به کلینیک و پزشک اشاره کرد. بنابراین جهت اطلاع از هزینه دقیق باید به صورت حضوری به کلینیک مربوطه مراجعه کنید؛ پزشک متخصص بعد از انجام بررسی‌های لازم شما را از این هزینه مطلع خواهد کرد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه لیزر می‌توانید با مشاورین کلینیک تخصصی رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید.

همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره کافی ببرید.

3.2/5 - (28 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مقایسه دو تکنیک لیزر موهای زائد و الکترولیز
نوشتهٔ بعدی
ایا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید