درمان فرورفتگی و جای جوش با تزریق چربی

درمان جای جوش با تزریق چربی

یکی از لزومات داشتن چهره‌ای زیبا، پوستی صاف و شاداب است. این روزها به دلیل آلودگی هوا، تغذیه نادرست و همچنین عواملی مثل ژنتیک و غیره پوست افراد دچار جوش می‌شوند. متاسفانه جای برخی از جوش‌ها ماندگار بوده و حتی بعد از درمان جای آن‌ها به صورت لک و یا گودی بر روی پوست باقی می‌ماند. یکی از راه حل‌های موثر برای رفع این مشکل تزریق چربی است. تزریق چربی برای جای جوش در کلینیک‌های زیبایی و توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. برای این منظور پزشک از چربی‌های بدن خود فرد استفاده می‌کند. بنابراین عارضه جانبی شدید و یا خطری برای فرد بیمار به وجود نخواهد آمد.

تزریق چربی برای جای جوش

از طرفی دیگر تزریق چربی به صورت برای جای جوش در کنار اینکه سبب از بین رفتن جای جوش می‌شود حالتی شاداب و زیبا برای صورت ایجاد می‌کند. همچنین در صورت وجود چین و چروک، باعث از بین رفتن آن‌ها می‌گردد. درمان جای جوش با تزریق چربی در کلینیک زیبایی رز توسط دکتر روحانی انجام می‌شود. علاقه‌مندان به این کار می‌توانند مشاوره‌های لازم را از مشاوران ما دریافت کرده و در محیطی کاملا استاندارد از مزایای آن بهره ببرند.

رفع جای جوش با تزریق چربی

چگونگی تزریق چربی به نواحی مختلف بدن

در متد تزریق چربی از چربی فرآوری شده بدن خود زیباجو برای از بین بردن اسکارهای عمیق و قدیمی استفاده می‌شود. این روش همچنین با نام تزریق میکرولیپو یا پیوند چربی اتولوگ نیز شناخته می‌شود. طی این متد سلول‌های چربی به کمک لیپوساکشن از ناحیه اهدا کننده (معمولاً از شکم یا از ران یا باسن) با استفاده از یک سوزن کوچک متصل به سرنگ (کانول) استخراج می‌شوند و در مرحله بعد سلول‌های چربی خالص سازی و پردازش خواهند شد.

در مرحله آخر چربی‌ها با استفاده از یک سوزن و سرنگ بلانت به ناحیه اسکار تزریق شده تا فرورفتگی‌ها را درمان بخشد. از آنجا که مقدار نسبتاً زیادی از این چربی‌ها به بدن جذب می‌شوند، پزشک احتمالاً ناحیه تحت درمان را بیش از حد پر خواهد کرد تا به هدف خود برسد.

تزریق چربی به نواحی مختلف بدن

آیا در جای جوش می توان تزریق چربی انجام داد؟

جای جوش و زخم همواره باعث اختلال در زیبایی پوست و یکنواختی آن خواهد شد و همین موضوع می‌تواند اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری فرد را تحت تاثیر قرار دهد. در چنین مواقعی به منظور اینکه اینکه زیبایی را بهبود بخشید، می‌توانید از تزریق چربی استفاده نمایید تا در زیر پوست نواحی مورد نظر را طوری پر کنند که دیگر جای زخم و جوش مشخص نباشند.

از این رو یکی از متداول‌ترین سوالاتی که زیباجویان مراجع به کلینیک زیبایی رز پیش از انجام تزریق چربی به جای جوش می‌پرسند این است که آیا می‌توان در جایی از بدن یا صورت که قبلا جوش زده و الان فرو رفته است تزریق چربی انجام داد؟ و آیا انتقال چربی اثرات ترمیمی و درمانی نیز برای جای جوش و اسکارهای ناشی از آن دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه می‌توان در اکثر گودی‌ها و فرورفتگی‌های پوست که به دلیل جوش و یا آسیب‌های دیگر فرم اولیه خود را از دست داده‌اند چربی تزریق کرد.

نحوه تزریق چربی به صورت برای جای جوش

تزریق چربی برای گودی جای جوش در بهترین دکتر برای تزریق چربی و توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام می‌گیرد. برای این منظور چربی‌های انباشته شده در نواحی خاص بدن را استخراج کرده و پس از فرآوری توسط سرنگ در بخش‌هایی از صورت که دچار گودی جوش شده‌اند تزریق می‌کنند. توجه داشته باشید که عملیات برداشت و تزریق چربی با بی‌حسی موضعی انجام شده و بیمار هیچ گونه دردی را در حین جلسه درمانی احساس نخواهد کرد. همچنین به دلیل عدم استفاده از بیهوشی در همان روز می‌توان کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌ها روزانه خود پرداخت. استخراج چربی معمولا از بخش‌هایی مثل شکم، پهلو، ران و باسن صورت می‌گیرد.

روش‌های مختلفی برای استخراج چربی وجود دارد که ساکشن یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در بین زیباجویان و پزشکان به حساب می‌آید. به منظور آماده‌سازی چربی استخراج شده ابتدا آن را با دستگاه‌های مخصوص پالایش می‌کنند تا بافت‌های اضافی از بین بروند. سپس چربی را در سانتریفیوژ قرار داده و عملیات خالص‌سازی بر روی آن صورت می‌گیرد. دکتر روحانی از جمله بهترین دکتر پوست تهران برای درمان جای جوش بوده و بیماران می‌توانند در کلینیک تخصصی رز از خدمات او بهره‌مند شوند. در صورت انتخاب کلینیک و پزشک معتبر و متخصص نیازی به نگرانی بابت مراحل درمان تزریق چربی برای جای جوش نخواهد بود.

نتایج و تاثیرات تزریق چربی به جای جوش

سال‌هاست که تزریق چربی بر روی زخم و جای جوش به عنوان یکی از جذاب‌ترین متدهای مراقبت از زیبایی محسوب می‌شود و اخیرا نیز درمان جای جوش و زخم با تزریق چربی جایگاه ویژه‌ای در بین زیباجویان پیدا کرده است. در ادامه مهم‌ترین نتایجی را که با انجام تزریق چربی به جای جوش به دست می‌آید را خواهید خواند:

  1. افرادی که در نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی دچار جوش و اسکارهای ناشی از آن شده‌اند می‌توانند با انجام چند جلسه تزریق چربی برای همیشه از فرورفتگی‌هایشان خداحافظی کنند.
  2. خوشبختانه با تزریق چربی و ترکیب آن به متدهای مراقبتی دیگر، فرورفتگی‌ها کاملا درمان می‌شوند و هیچگاه بازنخواهند گشت.
  3. با توجه به این که این روش دوره نقاهت طولانی ندارد، می‌توان خیلی زود به کارهای روزمره بازگشت و برای جلسات دیگر تزریق برنامه ریزی نمود.
  4. با توجه به اینکه در هر مرحله از روش تزریق چربی، سلول‌های چربی تزریق شده به پوست جذب خواهند شد و از آن جایی که مقدار باقی مانده برای درمان جوش و زخم بسیار کم است لازم است که تزریق در چند مرحله انجام شود تا نتایج به دست آمده قابل قبول باشند.
  5. از آن جایی که سلول‌های چربی تزریق شده از بدن خود شخص استخراج می‌شوند و در نهایت پس از فرآوری به بدن خود او تزریق می‌گردند می‎توان انتظار داشت تا عوارض جانبی و خطرات ناشی از آن کم باشد و بدون تحمل سختی‌های زیاد به نتیجه مورد نظر رسید.
  6. پس از انجام تزریق چربی بر روی جوش و زخم بلافاصله می‌توان شاهد نتایج حاصل شده از آن بود زیرا نتایج در لحظه مشخص خواهد شد اما در حالت کلی به دلیل اینکه حجم زیادی از آن‌ها جذب می‌شوند و برای داشتن درمان موثر، این تزریق در چند مرحله انجام خواهد شد.

اثرات تزریق چربی برای جای جوش

اقدامات مراقبتی قبل از تزریق چربی به جای جوش

  1. قبل از تزریق چربی به جای جوش و زخم ، یک متخصص پوست باید سابقه پزشکی زیباجو را بررسی کند تا انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج این روش را مورد بحث قرار دهد. بنابراین اگر از داروهای خاص، داروهای بدون نسخه یا مکمل های گیاهی استفاده می‌کنید یا اخیراً آن‌ها را مصرف کرده‌اید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. تا 10 روز قبل از تزریق چربی برای درمان اسکار جوش، از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای خاص دیگر همچون ایبوپروفن و ویتامین E خودداری کنید.
  3. از مصرف الکل به مدت 48 ساعت قبل از تزریق پرهیز نمایید.
  4. شب قبل از درمان موهای خود را بشویید، به این دلیل که تا چند روز اجازه استحمام نخواهید داشت.
  5. شب قبل از تزریق چربی، آنتی بیوتیک تجویز شده را طبق دستور پزشکتان شروع کنید.

اقدامات قبل و بعد از تزریق چربی جای جوش

خطرات احتمالی ناشی از تزریق چربی

خطر بروز واکنش آلرژیک در متد انتقال چربی در حداقل مقدار خود قرار دارد زیرا در این روش به جای مواد مصنوعی از چربی خود شخص استفاده می‌شود. با این حال مانند هر روش دیگری، خطرات نه چندان جدی برای آن وجود دارد، هرچند که تجربه و توانایی دستان پزشک می‌تواند عوارض را به حداقل برساند. عوارض جانبی شایع عبارت هستند از:

  1. خونریزی بسیار جزئی در محل تزریق
  2. تورم و کبودی خفیف
  3. قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  4. ناهموار شدن بافت پوست
  5. آبسه

عوارض جدی در آن دسته از افرادی بروز می‌کند که برای تزریق به یک مطب غیر معتبر یا آرایشگاه‌ها مراجعه کنند. این عارضه‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. بروز حساسیت به لیدوکائین یا سایر داروهای بی‌حس کننده دیگر
  2. ایجاد توده سفت در محل تزریق
  3. نکروزه شدن پوست
  4. انسداد عروق خونی (زمانی که رگ خونی مسدود می‌شود و باعث پاره شدن پوست می‌شود). این عارضه در هنگام تزریق برای درمان اسکار آکنه نادر است زیرا معمولاً به صورت سطحی تزریق می‌شوند.

تزریق چربی در جای فرورفتگی جوش چقدر موثر است ؟

یکی از مشکلاتی که متاسفانه در زیبایی ظاهری افراد حتی در صورت داشتن اجزای صورت متناسب تاثیر منفی میگذارد جای فرورفتگی های جوش است که اعتماد به نفس افراد را نیز به میزان زیادی کاهش میدهد. تزریق چربی برای جای فرورفتگی‌ جوش یکی از متدهایی است که در بهبود این ناهمواری های پوست تاثیر بسزائی دارد.

چربی های مورد استفاده معمولا از نواحی پرچربی بدن خود فرد از جمله شکم و ران‌ها استخراج شده و پس از آماده شدن با استفاده از سوزن‌ و سرنگ‌های خاص به محل فرورفتگی‌های جوش‌ها تزریق می‌شوند. این سلولهای چربی تزریقی به دلیل خاصیت حجم‌دهندگی که دارند یک روش ارزشمند و موثر برای بهبود ظاهر جای جوش‌ها و حتی زخم‌ها به حساب میآیند. چرا که برخلاف تزریق ژل و یا بوتاکس که ممکن است در برخی افراد حساسیت ایجاد کند در تزریق چربی برای گوی جای جوش چنین مشکلاتی وجود ندارد و حتی با گذر زمان چربی‌های تزریق شده با تحریک سلولهای بنیادی پوست باعث زیبا و جوانتر شدن فرد می‌شوند.

دیگر روش های از بین بردن جای جوش

سایر روش های از بین بردن جای جوش

برای خلاصی از شر جای جوش انواع مختلفی از تکنیک‌ها و روش‌های خانگی و پزشکی وجود دارند که بسته به نوع جای جوش یکی از آنها انتخاب می‌شود.

  1. روش پانچی: در این روش با استفاده از یک ابزار مخصوص اسکار را برش می‌دهند و سپس پوست را با چسب بافتی بهم می‌چسبانند تا ترمیم شود.
  2. پانچ گرافتینگ: برای درمان انواع جای جوش‌های قندیلی عمیق و بزرگ از این تکنیک استفاده می‌شود در این روش پس از برش اسکار با استفاده از گرافت‌های پوستی محل را پر میکنند. این گرافت‌ها معمولا از پشت گوش برداشته می‌شوند.
  3. تزریق ژل یا فیلرهای پوستی: با تزریق این مواد می‌توان جای فرورفتگی‌های پوست را پر کرده و آنها را هم سطح با سایر نواحی پوست صورت نمود، انجام این روش سریع، کم درد و آسان است.
  4. استفاده از لیزر تراپی:  انواع مختلفی از لیزرها وجود دارند که بسته به شدت مشکل شما پزشک می‌تواند یکی از آنها را برای برطرف کردن جای جوش مورد استفاده قرار دهد. لیزرهای لایه‌بردار یا سوزاننده زیر نظر پزشک انجام می‌گیرند و با برداشت یک لایه از پوست، آن را تحریک میکنند تا لایه‌های جدید را بسازد و از عمق جای جوش‌ها بکاهد.
  5. سابسیژن یا برش زیرپوستی نیز از دیگر روش‌های موثر برای درمان جای جوش است که به صورت سرپایی و با استفاده از یک بی‌حس‌کننده موضعی انجام می‌گیرد.

جای جوش‌های گوشتی نیز با روش‌های مختلفی چون استفاده از کرم‌های استروئیدی، ژل‌های سیلیکونی، کرایوتراپی، لیزر قابل رفع هستند که با تجویز و زیر نظر پزشک بایستی مصرف و یا انجام شوند.

تزریق چربی برای چه نوع فرورفتگی‌ هایی مناسب است؟

سلول‌های چربی به دلیل خاصیت حجم دهندگی که دارند مواد موثر و ارزشمندی برای بهبود ظاهر و درمان زخم‌ها به حساب می‌آیند؛ آن‌ها می‌توانند روشی موثر برای مقابله با بسیاری از اسکارهای دندانه دار باشند، از جمله:

  1. تزریق به جای جوشی که فرورفته شده است
  2. اسکار باقی مانده از بیماری آبله مرغان
  3. زخم ناشی از جراحات
  4. زخم ناشی از جراحی (به عنوان مثال بیوپسی)
  5. مناطق فرو رفته پوست ناشی از زخم سوختگی

جوش بعد از تزریق چربی

تشکیل جوش یکی از عوارض تزریق چربی است که علت آن، التهاب و یا عفونت موجود در محل تزریق است. به همین دلیل، اگر محل تزریق چربی به درستی تمیز و ضدعفونی نشود و یا با دست آلوده تماس داشته باشد، امکان بروز جوش نیز بیشتر می‌شود. باید درنظر داشته باشید که وجود جوش در محل تزریق چربی، رخدادی طبیعی نیست و بایستی با پزشک متخصص برای درمان آن مشورت کرد.

سوالات رایج

آیا جای جوش درمان قطعی دارد؟

اکثر جوش ها را می توان به طور موثر در خانه و با کرم های مخصوص درمان کرد. با این حال، اگرجای جوش قدیمی شده باشد و یا با استفاده از کرم های مراقبتی بهبود نیابد میتوان از روش های پزشکی برای درمان آن ها استفاده کرد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
مرحله دوم تزریق چربی یا شارژ چربی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی یا ژل برای ناحیه خط خنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید