5 دلیل ممنوع بودن رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

روابط جنسی بعد از کاشت مو

در روزهای پس از کاشت مو برای داشتن بهترین نتیجه در آینده، باید تمامی مراقبت‌های توصیه شده را مو به مو اجرا کرد. در صورت انجام نکات مراقبتی، می‌توان به داشتن موهای پرپشت، قوی و بدون ریزش امیدوار بود. در مقاله‌های قبلی به نحوه مراقبت از محل کاشت یا همان ناحیه “گیرنده” اشاره شده است. یکی از سوالات پر تکرار افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند این است که آیا می‌توانند بعد از این روش رابطه جنسی داشته باشند؟ کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز در این مقاله به سوال شما پاسخ خواهد داد. یکی از کارهایی که تا مدتی پس از کاشت مو باید تا مدتی از آن دوری کرد، رابطه جنسی است. اما آیا علت آن یک جواب منطقی و علمی است؟

اینفوگرافیک رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

پزشک شما ممکن است بعد از اتمام کاشت توصیه کند که پس از کاشت مو، حدود 3 روز تا 1 هفته رابطه جنسی برقرار نکنید. در وهله اول شاید این موضوع برای افراد مسخره و بی معنی باشد. آن‌ها نمی‌دانند که برقراری رابطه جنسی چه ربطی به پیوند دارد. باید بدانید همانطور که به شما توصیه می شود در 2 هفته اول پس از کاشت مو، ورزش خود را محدود کنید، همین موضوع را باید در مورد رابطه جنسی نیز رعایت کنید. فشار خون انسان در حین رابطه جنسی افزایش می یابد و ممکن است خطر خونریزی از نواحی سر افزایش یابد. با این حال هنوز مطالعات گسترده تری در مورد آزمایش این فرضیه صورت نگرفته است.

بزرگترین نگرانی این است که در اواسط گرم شدن و سنگین شدن رابطه، گرافت‌های تازه پیوند شده مو سر به طور تصادفی مورد اصابت قرار گرفته و از محل پیوند خود خارج شوند.

رابطه زناشویی بعد از کاشت مو چگونه است؟

برای اطلاع از هزینه کاشت مو با مشاورین ما در بخش کلینیک پوست و موی رز تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

تاثیرات کاشت مو بر روابط زناشویی

چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟ در ابتدا برای این که بدانید کاشت مو طبیعی چه تاثیراتی می‌تواند بر روی رابطه زناشویی داشته باشد بهتر است درباره چگونگی انجام پیوند مو طبیعی اطلاعات جامعی را کسب کنید. کاشت مو به دو روش مادر انجام می‌پذیرد؛ در گذشته پیوند مو به روش FUT بیشتر متداول بود و به این صورت انجام می گرفت که پزشک متخصص در ابتدا محل بانک مو را انتخاب می‌کند، این ناحیه غالبا در پشت سر فرد زیباجو می‌باشد. سپس برشی در حد 5 الی 15 سانتی متر را در ناحیه بانک مو ایجاد کرده و پوست آن قسمت را که حاوی فولیکول‌های مو است جدا می‌کند. بعد از آن پزشک متخصص برای انجام پیوند مو، فولیکول‌های مو را از پوست جدا کرده و خارج می‌کند.

سپس با سوزن مخصوص این روش فولیکول‌های استخراج شده را به ناحیه تحت درمان پیوند می‌زند. کاشت مو به روش FIT که روش دیگر پیوند مو است، روشی جدیدتر است که به دلیل کم خطر بودن نسبت به روش قدیمی پیوند مو به روش  FUT رواج پیدا کرده است. تفاوت کاشت مو به روش FIT با پیوند مو به روش FUT تنها در این است که در ایمپلنت مو به روش FIT دیگر احتیاج به ایجاد برش و جدا کردن پوست نیست و فولیکول‌های مو به صورت مستقیم از بانک مو استخراج می‌شوند. یکی از مواردی که بر نتیجه کاشت مو تاثیر می‌گذارد و از عوارض پیوند مو به حساب می‌آید، افزایش میزان جریان خون است.

افزایش جریان خون در ناحیه سر می‌تواند منجر به خونریزی در محل کاشت گردد و به دنبال آن فولیکول‌ها در معرض آسیب قرار خواهند گرفت. همانطور که احتمالا می‌دانید، برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو منجر به افزایش تعداد ضربان قلب و به دنبال آن افزایش گردش خون در تمامی نقاط بدن می‌شود. بدیهی است اگر زودتر از موعد تعیین شده پس از پیوند مو به برقراری رابطه زناشویی پرداخته شود، نتیجه کاشت در معرض خطر قرار می‌گیرد. هچنین بعد از انجام پیوند معمولا توصیه می‌شود که تا مدتی به انجام فعالیت‌های شدید، ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که گردش خون را بالا می‌برند نپردازید.

تاثیر طاسی بر رابطه جنسیچون طاسی سر بر اعتماد به نفس انسان تاثیر می‌گذارد، طبیعی است که این مسئله بر رابطه زناشویی نیز موثر باشد.
رابطه جنسی بعد از کاشت موبعد از کاشت مو هر عاملی که باعث افزایش فشار خون می‌شود، باید تا مدتی کنار گذاشته شود. به همین دلیل باید تا مدتی از رابطه جنسی دوری کنید.
عوارض رابطه جنسی بر کاشت موافزایش فشار خون
افزایش احتمال خونریزی
افزایش ورم در محل زخم
زمان شروع رابطه جنسیحداقل یک هفته تا 10 روز صبر کرده و سپس با اجازه متخصص، رابطه جنسی را شروع کنید.

تاثیرات کاشت مو بر روابط زناشویی

تاثیرات جانبی کاشت مو بر زندگی زناشویی

در حالت کلی یکی از اصلی‌ترین قوانینی که باید رعایت کرد اجتناب از فعالیت بدنی شدید به طور موقت است. فعالیت بدنی مانند تمرین ورزشی یا انجام رابطه جنسی پس از کاشت مو، می‌تواند به پیوند فولیکولی سر آسیب برساند. همچنین از آنجا که انجام فعالیت شدید جریان خون در پوست سر را افزایش می‌دهد، ممکن است باعث خونریزی فولیکول‌های پیوند شده یا برش موجود در ناحیه بانک مو گردد.

در این مواقع ممکن است به زیباجو توصیه شود که حداقل سه هفته از ورزش شدید خودداری نماید و از ورزش‌های تماسی خودداری کند. بعضی از پزشکان همچنین توصیه می‌کنند که حداقل تا 10 روز پس از پیوند مو از فعالیت جنسی خودداری گردد.

در چند روز اول بعد از انجام پیوند مو هنوز موها به طور کامل در جای خود ثابت نشده‌اند و بسیار آسیب پذیرند. در این شرایط اگر زیباجو به انجام فعالیت‌های پرتنش و انرژی خواه همچون رابطه زناشویی بپردازد ممکن است علاوه بر تجربه خونریزی در نواحی تحت درمان، فولیکول‌های جدید را نیز از دست بدهد و در نهایت شاهد رشد کم تراکم موهای خود باشد.

چرا رابطه جنسی تا مدتی پس از کاشت مو ممنوع است؟

اولین دوره مراقبت بعد از کاشت مو به طور مستقیم بر نتیجه این روش تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین شما باید طبق دستورالعمل‌های پزشک خود در طی دوره نقاهت پس از کاشت طبیعی مو عمل کنید. یکی از این دستورالعمل‌ها در مورد رابطه جنسی و زناشوییتان است. اگرچه بسیاری از مردم از پرسیدن این سوال خجالت می‌کشند، اما دلایل مختلفی برای منع برقراری رابطه جنسی پس از کاشت مو وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. پیوند مو یک نوع روش کم تهاجمی است

اگرچه این متد نسبتاً متفاوت از سایر روش‌های دیگر است، اما نباید فراموش کرد که پیوند مو یک روش سرپایی به حساب می‌آید؛ بنابراین مانند سایر تکنیک های زیبایی، مراقبت اصولی در دوران نقاهت کاشت و ترمیم مو باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال افرادی که به تازگی این روش را انجام داده‌اند به دلایل مختلفی باید از انجام کارهای خسته کننده و افزایش دهنده جریان خون دور باشند. مهم‌ترین دلیل آن، این واقعیت است که این قبیل از کارها در افزایش فعالیت قلب نقش موثری دارند و بدان معناست که انجام رابطه زناشویی پس از کاشت مو نه تنها پیوندهای کاشته شده بلکه سلامت عمومی فرد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  1. تغییر فشار خون

سطح هورمون‌های ترشح شده در بدن در هنگام مقاربت جنسی تغییر می‌کند. در نتیجه این تغییرات هورمونی، در میزان جریان خون و فشار خون نیز تغییراتی اتفاق می‌افتد؛ زیرا داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو باعث افزایش فشار خون می‌شود. در نتیجه ممکن است پیوندهای تازه کاشته شده یکی یکی شل شده و با فشار از پوست ناحیه گیرنده خارج شوند و این بدان معنی است که افزایش فشار خون می‌تواند باعث مرگ پیوندهای فولیکولی مو شود.

  1. تغذیه گرافت‌ها

در اولین هفته پس از کاشت طبیعی مو بسیار مهم است که سرعت، فشار و جریان خون در پوست سر در حد طبیعی باقی بماند؛ زیرا هرگونه تغییر در این مورد ممکن است باعث تغذیه ناکافی پیوندهای فولیکولی مو شود. کاملا بدیهی و ثابت شده است که سرعت جریان خون در هنگام مقاربت جنسی افزایش می‌یابد. این حجم اضافی از گردش خون به تأمین انرژی ماهیچه‌هایی که حین مقاربت جنسی به طور ویژه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌پردازند. در واقع خون‌ فرد حین رابطه جنسی به سمت پایین تنه هجوم می‌آورد؛ بنابراین ممکن است پیوندهای مو که در ناحیه بالا تنه قرار دارند در حین رابطه جنسی خوب تغذیه نشوند. در نتیجه‌ی تغذیه ناکافی و نامناسب ممکن است مرگ در انتظار فولیکول‌های تازه پیوند خورده باشد، به این ترتیب زیباجو نتیجه ایده‌آلی را از کاشت موی خود نخواهد دید.

  1. جراحات جزئی در ناحیه گیرنده و دریافت کننده مو

گرافت‌های گرفته شده از ناحیه اهدا کننده در پشت سر به مناطق بدون مو منتقل می‌شوند؛ بنابراین زخم‌های جدید هم در ناحیه اهدا کننده و هم در ناحیه‌ای که کاشت مو انجام شده است وجود خواهند داشت. در هنگام رابطه جنسی، ممکن است خود فرد یا شریک زندگی او به سر زیباجو ضربه بزند و یا طی تکان‌هایی که می‌خورد، سرش به طور شدید با بالش یا جاهای دیگر سایش داشته باشد. این تأثیرات ممکن است باعث خونریزی در ناحیه اهدا کننده گردد و همچنین در منطقه‌ای که پیوند انجام شده است، ممکن است منجر به از بین رفتن فولیکول‌های مو شود. وقتی بعد از کاشت مو اعمال فشار حتی به مقدار کم روی موها ممنوع است، دور از ذهن نیست که برای جلوگیری از این برخوردها رابطه جنسی نیز تا مدت کوتاهی ممنوع شود.

  1. عرق کردن

رابطه جنسی همانطور که همه می‌دانند یک فعالیت انرژی‌گیر است و در طی این فعالیت، تعامل بدنی شرکا اجتناب ناپذیر می‌باشد که این امر باعث افزایش گرمای بدن و تعریق هر دو طرف می‌شود. پوست سر به دلیل ساختار فیزیولوژیکی خود تمایل به تعریق دارد و به احتمال زیاد در حین رابطه جنسی نیز این کار را انجام می‌دهد. تعریق یکی از مهم‌ترین دشمنان پیوندهای تازه کاشته شده می‌باشد و در صورت بروز چنین وضعیتی اگر پیوندها آسیب نبینند، تعجب آور خواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که تا مدتی پس از کاشت مو به طور جدی از برقراری رابطه جنسی دوری نمایید.

فاصله زمانی برای رابطه جنسی بعد از پیوند مو

فاصله زمانی برای رابطه جنسی بعد از کاشت مو

رابطه جنسی بخش مهمی از سرشت انسان است و این فعالیت یک نیاز طبیعی در بدن ما است و اجتناب از آن دشوار می‌باشد. در پاسخ به این سوال که فاصله زمانی برای رابطه جنسی بعد از کاشت مو چقدر است؟ باید بگوییم که این مورد کاملا بستگی به فیزیولوژی بدن افراد دارد. دوران بهبودی زخم در افراد متفاوت است، یعنی ممکن است در یک فرد 3 روز طول بکشد و در فردی دیگر 1 هفته یا بیشتر. زیباجویان پس از اینکه اجازه پزشک خود را در مورد شروع مجدد روابط زناشویی خود کسب نمودند، بهتر است در انجام این کار طی 3 هفته ابتدایی افراط نکنند. در نظر گرفتن فاصله 3 الی 4 روزه بین هر ارتباط جنسی می‌تواند سلامت فولیکول‌های کاشته شده را تضمین نماید.

چند روز بعد از کاشت مو می توانید رابطه جنسی برقرار کنید؟

در بالا دلایل ممنوع بودن رابطه جنسی پس از کاشت مو بیان شد، با این حال عوامل مختلفی را نیز می‌توان به این لیست اضافه کرد. وقتی همه این عوامل در مجموع با یکدیگر در نظر گرفته شوند، به وضوح درک می‌شود که مقاربت جنسی بلافاصله پس از کاشت مو مضر است. در این مرحله سوال دیگری برای متقاضیان این روش مطرح می‌شود که چند روز بعد می‌توانم رابطه جنسی برقرار کنم؟ شما باید پاسخ این سوال را از پزشک خود بگیرید. کاشت مو یک روش بی‌نظیر است که در هر شخص نسبت به دیگری نتایج متفاوتی خواهد داشت. با این حال به طور کلی می‌توان گفت که در پایان 10 الی 12 روز فرد می‌تواند رابطه زناشویی پس از کاشت مو خود را از سر بگیرد.

دکتر روحانی، پزشک حاذق بهترین کلینیک کاشت مو رز، پس از کاشت دقیق و حرفه‌ای مو به شما تمامی نکات مراقبتی را گوشزد خواهد کرد. برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت کاشت و ترمیم مو با دکتر روحانی در کلینیک زیبایی رز واقع در شهر تهران می‌توانید با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

نکات مهم در مورد رابطه جنسی بعد از پیوند مو

نکات و توصیه های مهم در مورد رابطه جنسی بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شد زمان بهبودی و فاصله زمانی برای داشتن رابطه جنسی بعد از انجام کاشت مو به شما و پزشکتان بستگی دارد. در صورتی که شما به انجام دستورالعمل‌ها بپردازید ممکن است این فاصله زمانی کاهش یابد و حتی احتمال بروز عوارض را هم کم کنید. برخی از مهم‌ترین نکات عبارت هستند از:

  1. ناحیه‌ای را که تحت کاشت مو قرار گرفته است را لمس نکنید.
  2. به این ناحیه فشار وارد نکنید.
  3. انجام فعالیت بدنی را به مدت چند روز متوقف نمایید.
  4. در زمان خوابیدن بعد از کاشت مو سرتان را در بلندی قرار دهید به این نکته هم توجه کنید که طوری قرار دهید که کمترین فشار به آن وارد شود و از صاف خوابیدن نیز پرهیز کنید.
  5. در روز 3 بار اسپری ضد عفونی کننده به موهایتان بزنید. هنگام استفاده از اسپری ضد عفونی کننده چشمان خود را بسته نگه دارید.
  6. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مستقیم گرد و غبار، گرما و نور خورشید، ناحیه پیوند را تا 3 هفته با کلاه بپوشانید.
  7. هنگام استحمام از شامپوهای ملایم استفاده کنید و سر خود را چنگ “نزنید”.

منابع: cosmeticium

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بررسی عوارض و خطرات کاشت مو برای بیماران قلبی
نوشتهٔ بعدی
راهکارهای ترمیم خط بخیه و اسکار بعد از کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید