چقدر طول میکشد تا موی کاشته شده رشد کند؟ سیکل رشد مو

رشد مو پس از کاشت مو

رشد مو بعد از کاشت مو چه پروسه‌ای را طی می‌کند تا به ظاهر طبیعی خود برسد؟ این سؤالی است که اغلب افرادی که متقاضی کاشت مو هستند آن را از پزشک خود می‌پرسند. درست است که ژنتیک افراد با یکدیگر متفاوت است و هیچ قانونی وجود ندارد، اما نباید تصور کنید هیچ مسیری نیز طی نمی‌شود. در طول ماه‌های پیش روی کاشت، شما با شوک ریزش، جوانه زدن موها، رشد موهای نازک و سپس ضخیم شدن آن‌ها روبه‌رو هستید که تمام این مراحل در مقالۀ پیش رو برای شما شرح داده شده است. با وجود این برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است تا به کلینیک پوست و مو رز سری بزنید و با متخصصان باتجربۀ این مجموعه گفت‌وگو کنید.

اینفوگرافیک دوره رشد مو پس از کاشت مو

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

موهایی که در طول پروسۀ کاشت مو پیوند می‌شوند از پشت سر یا کناره‌های آن برداشت شده و به قسمت کم‌تراکم منتقل می‌شوند. این موها طبیعی هستند و به همین دلیل مانند موهای طبیعی به عمر خود ادامه می‌دهند. این مطلب باعث می‌شود تا بتوان ادعا کرد کاشت مو روشی کاملاً دائمی است و در همۀ عمر رشد می‌کند و می‌توانید به آن‌ها حالت دهید.

آیا نتایج کاشت مو دائمی می باشد؟

طول عمر کاشت مو چقدر است؟

هنگامی که فولیکول‌های مو در ناحیه گیرنده پیوند زده می‌شوند، به طور دائمی در آنجا باقی می‌مانند. این امر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد فولیکول‌های اهداکننده است که از ناحیه‌ای مقاوم به ریزش مو در سر برداشته می‌شوند.

لازم به ذکر است که مراقبت‌های بعد از کاشت مو از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در تضمین ماندگاری و موفقیت این روش نقش بسزایی داشته باشد.

آیا ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است؟

پس از کاشت، دو دسته مو روی سر شما وجود دارد: موهایی که کاشته شده‌اند و موهایی که از قبل روی سر شما موجود بوده‌اند. موهایی که کاشت نشده‌اند و از قبل روی سر شما وجود داشته‌اند چرخۀ طبیعی را طی می‌کنند. در مرحلۀ تکامل هر ۲۸ روز یک سانتی‌متر رشد می‌کنند و با رسیدن به مراحل استراحت دچار ریزش می‌شوند‌. اگر الگوی طاسی شما هنوز تمام نشده باشد کاشت یک قسمت از مو مانع از ریزش قسمت دیگر مو نمی‌شود.

موهای کاشته‌شده نیز می‌ریزند، اما دلیل ریزش آن‌ها الگوی طاسی یا مشکلات هورمونی نیست. مدتی پس از کاشت فولیکول‌ها می‌ریزند تا جای خود را به جوانه‌های جدید بدهند. این مرحله که ‌یک‌باره شدت می‌گیرد شوک ریزشی نام دارد که نشان‌دهندۀ موفقیت‌آمیز بودن کاشت و رشد مو بعد از کاشت مو است.

ریزش مو بعد از پیوند مو تا کی ادامه دارد؟

ریزش مو بعد از کاشت تا کی ادامه دارد؟

پس از حدود دو هفته که از پیوند مو در کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز گذشت، ریزش موی شما شروع می‌شود و تا سه ماه اول ادامه دارد. با این ‌حال این روند ریزش از فردی به ‌فردی دیگر و از ناحیه‌ای به ناحیه‌ای دیگر متفاوت است. به همین دلیل ممکن است کمی بعد از آن نیز شاهد ریزش فولیکول‌های مو باشید. با این وجود، پس از پایان ریزش، زمان کاشت مو تا رویش کم‌کم آغاز می‌شود.

آیا امکان دارد موهای کاشته شده رشد نکنند؟

فولیکول‌های مو را می‌توان اندام‌های بسیار کوچک اما حیاتی دانست که بسیار اهمیت دارند. هرگونه آسیب به این بخش می‌تواند باعث شود تا فولیکول دیگر قابلیت رشد نداشته باشد و توانایی عملکرد معمولی نیز از آن‌ها گرفته شود. این که آسیب به فولیکول از کجا ناشی می‌شود دلایلی دارد که عبارت‌اند از:

  1. فولیکول‌های ضعیف: در برخی موارد مانند افرادی که دارای بیماری آلوپسی آندروژنیک دارند فولیکول‌هایی که برای کاشت استخراج می‌شوند به‌خودی‌خود بسیار ضعیف هستند و همین امر باعث می‌شود تا رشد مو پس از کاشت مو با مشکل روبه‌رو شود.
  2. استخراج نادرست: منظور از این دلیل آن است که پزشک و گروه او پروسه را با دقت انجام ندهند و به فولیکول در طی برداشت آسیب برسانند. کشیدن و استفاده از نیرو در این مرحله می‌تواند آسیب جدی به فولیکول وارد کند.
  3. اگر دستگاه‌ها به‌خوبی عمل نکنند: اگر پانچ برداشت جهت نادرستی را برای فولیکول انتخاب کند، اگر تار مو به پانچ چسبیده و در هنگام چرخش مو ساقۀ مو نیز بچرخد و به فولیکول آسیب برساند یا اگر پانچ با عمق نامناسب وارد پوست شود از جمله این موارد است.
  4. درصورتی‌که فاصلۀ استخراج و برداشت زیاد شود و مو در اثر مجاورت با هوا، خشک شده و از بین برود.
  5. عدم مراقبت درست زیباجو پس از پروسۀ کاشت.

پروسه رشد مو بعد از پیوند مو

نحوه رشد مو بعد از کاشت مو

پس از این که پروسۀ کاشت به پایان رسید نمی‌توانید انتظار داشته باشید تا از فردا موها به‌صورت طبیعی رشد کنند و در طول یک هفته یا چند ماه اول نتیجۀ آن را ببینید. پروسۀ رشد مو بعد از کاشت مو در میان افراد مختلف بسیار متفاوت است. برخی با سرعتی بیشتر و بعضی کندتر این روند را شاهد هستند. حتی در بسیاری از موارد می‌توانید مشاهده کنید که خط رویش مو با تاج سر، آهنگ رشد متفاوتی را تجربه می‌کنند. با این ‌حال، باید بدانید چه اتفاقی برای شما رخ خواهد داد. در همۀ موارد و تقریباً اکثر روش‌ها و تکنیک‌های مختلف کاشت، رشد مو پروسه‌ای را طی می‌کند که یکسان است. در هر صورت، کمی زمان به خودتان بدهید و بر اساس این بازه‌های زمانی منتظر رشد مجدد موهای خود باشید:

  • 1 تا 3 ماه: در این ماه‌ها موهایی که کاشته شده‌اند کم‌کم جوانه می‌زنند.
  • 3 تا 5 ماه: موهای رشدکرده تراکم مناسبی ندارند، روشن و نازک و برخی موارد وز هستند. در اصطلاح موها هنوز به بلوغ نرسیده‌اند.
  • 5 تا 9 ماه: موها نزدیک به یک و نیم سانت رشد کرده‌اند و می‌توانید به شکل دلخواه آن‌ها را حالت دهید. موها در این زمان کم‌کم ضخیم می‌شوند و حالت طبیعی به خود می‌‌گیرند. در این مرحله موهای کاشته‌شده و موهای طبیعی شکل یکسانی دارند.

نتایج کاشت مو بعد از یک سال

نتایج کاشت بعد از یک سال

پس از یک سال که از کاشت موی شما سپری شد، موهای ضخیمی دارید که کاملاً به بلوغ رسیده‌اند. می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که تمایل داشتید درآورید و دیگر هیچ تفاوتی از نظر ظاهر با موهای طبیعی شما ندارند. کاملاً ضخیم هستند و می‌توانید آن‌ها را کوتاه کنید یا محکم ببندید. از نظر اندازه نیز کاملاً طبیعی هستند.

نتایج کاشت بعد از دو سال

وقتی دو سال از کاشت مو بگذرد شما از کاشت موی خود نتیجۀ نهایی و کامل را گرفته‌اید. دیگر کسی نمی‌تواند موهای کاشته‌شدۀ شما را از موهای طبیعی تشخیص دهد و از طاسی تنها خاطره‌ای برایتان باقی مانده است. این زمان بهترین وقت مدت زمان کاشت مو تا رویش محسوب می‌شود.

دوره رشد مو پس از کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو بعد چند وقت رشد میکنه؟

به شرطی که کاشت خود را در کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز انجام دهید و پس از کاشت به دستور‌العمل‌های پزشک خود پایبند باشید و به‌دقت به آن‌ها توجه کنید، می‌توانید در یک پروسۀ یک‌ساله منتظر باشید تا بتوانید به‌خوبی نتایج را ببینید. این دوره پس از کاشت مو شامل مراحل زیر است:

  1. پیوند مو بعد از دو هفته

در دو هفتۀ اول مدت زمان بهبودی کاشت مو، فرد زیباجو تنها در حال سپری کردن دوران نقاهت است. باید به‌خوبی از موهای کاشته‌شده مراقبت و داروها را طبق دستور پزشک مصرف کند. درست است که بانداژ، فردای کاشت برداشته می‌شود، اما این بدان معنی نیست که می‌توانید به سر خود دست بزنید. در ضمن منتظر تورم در ناحیۀ چشم و پیشانی باشید. ناحیۀ اهداکننده و دریافت‌کننده هر دو هنوز نیاز به مراقبت دارند و شست‌وشو یا هر اقدام دیگری باید با نظر پزشک انجام شود.

در این بازه تا رسیدن به ماه سوم موها به‌طور کامل می‌ریزند و این اصلاً جای نگرانی ندارد، زیرا نشان‌دهندۀ آن است که کاشت مو موفقیت‌آمیز بوده است. در چنین شرایطی تنها منتظر باشید تا به مرحلۀ رشد مو برسید. این شوک ریزشی در ماه اول بعد از کاشت کاملاً طبیعی است.

  1. ماه سوم و رشد مو بعد از کاشت مو

پس از ورود به ماه سوم دیگر حجم ریزش‌ها کاهش یافته است و باید منتظر باشید که کم‌کم شاهد رشد جوانه‌های فولیکول کاشته‎شده روی سر خود باشید. هنوز در برخی نقاط می‌توانید نقاط ریزی را ببینید که نشان‌دهندۀ رشد اولیۀ موها هستند.

  1. نتیجه رشد موها بعد از کاشت مو طی پنج ماه

پس از پنج ماه که از کاشت گذشت، تراکم موها بهتر شده است، اما هنوز به مرحلۀ بلوغ نرسیده‌اند. این جوانه‌ها بدون تراکم خاصی رشد کرده‌اند و از نظر ظاهر بیشتر شبیه به موهای بدن شما هستند. نازک و روشن و گاهی با حالت مجعد و وز دیده می‌شوند. دلیلش آن است که هنوز این موها به مرحلۀ بلوغ نرسیده‌اند. باید منتظر باشید تا به مرحلۀ نهایی و اصلی برسند.

بازه زمانیروند رشد مو بعد از کاشت مو
یک هفتهایجاد التهاب و قرمزی
سر درد و گاهی خارش خفیف
پوسته پوسته شدن کف سر
یک ماهکاهش التهابات و عوارض در قسمت کاشت
برگشتن به روال عادی زندگی خود از لحاظ استحمام و خوابیدن و...
شروع ریزش موها
سه ماهبرطرف شدن عوارض و التهابات و قرمزی­‌ها به‌طور کامل
شروع رشد موها
ظهور موهای نازک و ظریف با تراکم پایین
امکان اصلاح قسمت پشت و کنار مو
شش ماهسیر صعودی رشد موها
بلند شدن موها به اندازه 4 تا 5 سانتیمتر
افزایش تراکم موها
یک سالرشد طبیعی موها
ضخیم‌تر شدن، بلندتر شدن و متراکم شدن موهای کاشته شده
ترمیم قسمت جلوی موهای سر

چه مدت بعد از کاشت مو نتایج قابل مشاهده است؟

در اغلب مراجعه‌کنندگان که تقریباً رشد موهای آن‌ها با میانگین برابر است پس از 6 تا 9 ماه موهایی که کاشته شده‌اند به بهترین مرحله از رشد خود رسیده‌اند و دیگر می‌توانید مطمئن باشید که کاشت، موفقیت‌آمیز بوده است. با این‌ حال که کاشت موفق در گرو تجهیزات کلینیکی مانند کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز است، اما با این وجود آنچه می‌تواند به‌عنوان نتیجۀ نهایی برای شما معنای خاصی داشته باشد، 12 ماه پس از کاشت است که شما به مرحلۀ دلخواه خود رسیده‌اید.

نتایج پیوند مو در طول زمان

نتایج و تاثیرات پس از کاشت مو در طول زمان

موهای کاشته‌شده نیز مانند موهای طبیعی پس از اینکه به مرحلۀ بلوغ رسیدند، سه مرحلۀ چرخۀ رشد مو را طی می‌کنند. این بدان معنی است که شما در سال‌های آینده می‌توانید شاهد رشد و ریزش موهای کاشته‌شدۀ خود باشید و اصلاً نمی‌توان گفت که کاشت، شکست خورده است. این موها نیز در مرحلۀ رشد یا آناژن فعال هستند و سپس با ورود به مرحلۀ استراحت دیگر رشد نمی‌کنند. در نهایت نیز با رسیدن به مرحلۀ نهایی از دور خارج می‌شوند و می‌ریزند. در نهایت دوباره موهای جدید جای آن‌ها را می‌گیرد و این چرخه ادامه خواهد داشت.

مدت زمان محکم شدن گرافت مو چقدر است؟

عدد 10 در پروسۀ رشد مو بعد از کاشت مو عددی جادویی است. این بدان معنی است که با سپری شدن تنها 10 روز از پروسۀ کاشت، دیگر می‌توانید مطمئن باشید که گرافت‌های کاشت‌شده محکم در جای خود مستقر هستند. البته نباید تصور کنید که زمان مراقبت از مو تمام شده است، بلکه هنوز باید طبق نظر پزشک از موهای کاشته‌شده محافظت کنید.

علت فر شدن موهای کاشته شده

دلایل متعددی می‌تواند باعث فر شدن موهای افرادی شود که به‌صورت ژنتیکی موهایی صاف داشته‌اند. اولین دلیل آن است که موهای شما هنوز بالغ نشده‌اند و باید صبر کنید تا به بلوغ برسند و ضخیم و محکم شوند. نوع برداشت مو و پیوند آن نیز بی‌تأثیر نیست. با این حال، نباید نگران باشید. تنها مدتی پس از کاشت، موها با یکدیگر ترکیب شده و ظاهری طبیعی به شما می‌دهند و پس از رسیدن به بلوغ نیز ضخیم و صاف می‌شوند.

سخن پایانی رشد مو بعد از کاشت مو

موهای کاشته‌شده بلافاصله پس از پروسۀ پیوند رشد نمی‌کنند. زمانی باید سپری شود تا بتوانید نتایج دلخواه خود را ببینید و از داشتن موهای زیبا لذت ببرید. این پروسه که در افراد مختلف متفاوت است از یک بازۀ زمانی خاص تبعیت می‌کند که در نهایت پایان آن به 12 ماه پس از کاشت می‌رسد.
رشد مو بعد از کاشت مو منوط به موفق ‌بودن کاشت است و برای اینکه یک کاشت موفقیت‌آمیز باشد، تبحر پزشک و مجهز بودن کلینیک حرف اول را می‌زند. اگر شما متقاضی کاشت هستید ابتدا سعی کنید کلینیک مجهزی مانند کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز را بیابید و سپس برای کاشت اقدام کنید تا مطمئن شوید پس از یک سال به بهترین ظاهر خود دست پیدا خواهید کرد.

منابع: hairsurerehairistanbulhealthlineaad

3.5/5 - (15 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
30 دستورالعمل مراقبت بعد از کاشت مو (توصیه های قبل و بعد)
نوشتهٔ بعدی
عفونت بعد از کاشت مو | ترشحات و مایع زرد رنگ

11 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام
    شش ماه از کاشت موی من میگذره ولی هنوز ریزش داره به صورت شدید
    این طبیعیه؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله تا 8 ماه طبیعی می باشد.

      پاسخ
      • سلام کاشت مو در ورتکس سر بدون کوتاهی امکان دارد

        پاسخ
        • سلام وقت بخیر
          بله، امکان کاشت مو در منطقه ورتکس سر بدون کوتاهی وجود دارد. اما برای تعیین روش مناسب کاشت مو و مشاوره بیشتر، بهتر است با یک پزشک متخصص در زمینه کاشت مو مشورت کنید تا نیازهای شما مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که آیا کاندید مناسبی برای کاشت مو بدون کوتاهی مو هستید یا خیر.

          پاسخ
  • سلام
    من چهار ماه از کاشت موهام میگذره، اما تراکم خییییلی پایینی داره به طوری که هنوز هم تقریبا شبیه قبل از کاشت هست و تفاوت چندانی نکرده، خیلی ناراحت و نگرانم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      باید زمان بیشتری بدهید تا نتیجه نهایی مشخص شود و چناچه نتیجه همینطور باقی ماند با پزشک مشورت کنید تا بهترین راهکار به شما ارائه شود.

      پاسخ
  • ممنون خوب بود

    پاسخ
  • اسماعیل علیزاده
    01/12/1401 3:21 ب.ظ

    سلام ۱ساله مو کاشتم ولی مثل قبل میریزه چه شامپویی استفاده کنم بهتره جلو ریزشو میگیره

    پاسخ
  • وحید حسینی
    21/01/1402 9:12 ق.ظ

    سلام اقای دکتر
    من موهام در حال ریزش هستس باید برای پیش گیری چی کارای رو انجام دهم خیلی ممنون میشم

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      مکمل های تقویتی مصرف کنید و به پزشک پوست و مو مراجعه کنید. مزوتراپی و پی آر پی در صورت تایید پزشک جهت پیشگیری از ریزش در زمان مناسب گزینه خوبی هستند. در صورتی که ریزش بعد از کاشت دارید طبیعی است.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید