درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

درمان فوری خطوط دور چشم با بوتاکس

با افزایش سن، پوست تقریبا همه افراد دچار تغییرات تدریجی می‌شود. برخی از قسمت های صورت نسبت به قسمت های دیگر حساس به علائم پیری هستند، از جمله ناحیه اطراف چشم. شاید بپرسید که خطوط پنجه کلاغی چیست؟ این چروک‌ها خطوط کوچکی هستند که از گوشه چشمان شما شروع شده و تا گوش خارجی وشقیقه‌ها امتداد می‌یابند. این چروک‌ها به ویژه برای خانم‌ها ناخوشایند هستند زیرا زیبایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خطوط پنجه کلاغی به مرور زمان به دلیل انقباضات کوچک عضلانی ایجاد می‌شوند. در حالت کلی دو نوع چین و چروک پنجه کلاغی وجود دارد: پویا و ثابت. چین و چروک‌های پویا، چین‌هایی هستند که در هنگام انقباض عضلات ظاهر می‌شوند. اگر خطوط پنجه کلاغی در شما هنگام لبخند زدنتان نیز قابل مشاهده است، احتمالاً از نوع پویا باشد.

به این معنی که با اخم کردن یا لبخند زدن این خطوط ظاهر می‌شوند اما بلافاصله پس از پایان اخم و خنده، خطوط نیز از بین می‌روند. اگر وجود این خطوط دائمی شود و درمانی مناسب برایشان در نظر گرفته نشود، ممکن است برای همیشه در گوشه‌های چشم ثابت بمانند. فارغ از اینکه کدام نوع از این خطوط را دارید، روش‌های درمانی خطوط پنجه کلاغی به انواع مختلف در کلینیک پوست و موی رز توسط جناب آقای دکتر روحانی قابل انجام است.

درمان خطوط پنجه کلاغی با بوتاکس

چگونه چروک‌های پنجه کلاغی را از بین ببریم؟

روشی که برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم انتخاب می‌شود معمولا به گستردگی و عمق این خطوط و نتیجه دلخواه شما بستگی دارد به همین دلیل است که در برخی موارد ممکن است لازم باشد که ترکیبی از روش‌های درمانی امتحان شود؛ با این حال پیشنهاد کلینیک رز به افرادی که دچار این چین‌ها هستند تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی دور چشم است. چند سالی می‌شود که استفاده از سم باکتری بوتولینوم که با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود؛ برای حذف چین و چروک و خطوط ریز و درشت صورت رواج پیدا کرده است.

ما در مجموعه رز از بهترین برندهای بوتاکس که مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) است، برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم استفاده می‌کنیم که نتایج حاصل از بوتاکس پنجه کلاغی ما تا به امروز بسیار نتیجه بخش و موثر بوده است.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

شاید بسیاری از کسانی که در نواحی اطراف چشم‌های خود دارای خطوط پنجه کلاغی هستند از داشتن این خطوط احساس رنج و عذاب می‌کنند و می‌خواهند هرچه زود تر از این خطوط خلاص شوند. با این که اکثر مردم می‌دانند که تزریق بوتاکس می‌تواند برای رفع چین و چروک‌های پیشانی بسیار موثر واقع شود اما ممکن است از این موضوع غافل باشند که این متد زیبایی می‌تواند برای حذف موقتی خطوط اطراف چشم هم موثر باشد. به همین دلیل یکی از سوالات پرتکرار زیباجویان کلینیک رز این است که آیا روند تزریق بوتاکس می‌تواند برای خطوط پنجه کلاغی موثر واقع شود یا نه؟

دکتر رضا روحانی در جواب این سوال پاسخ مثبت می‌دهند و اطمینان خاطر می‌دهند که می توان از تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی بهره مند شد. ایشان همچنین می‌افزایند که تزریق بوتاکس یک روش زیبایی کم تهاجمی به حساب می‌آید و می‌‌تواند چین خوردگی‌هایی با عمق کم و متوسط را بدون اینکه آثار زخمی بر جای باقی بگذارد را برای مدت مشخصی از بین ببرد یا از شدت آن بکاهد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

مزایای تزریق بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی

  1. بزرگ‌ترین مزیت تزریق بوتاکس، ساختن یک ظاهر جوان و سرزنده در مدت زمان کوتاه است، همچنین بوتاکس در از بین بردن چین و چروک‌های ناخواسته و همچنین جلوگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی بسیار موثر است. کدام یک از روش‌های جوانسازی پوست، مزیت و سرعت عملکرد بوتاکس را دارند؟ قضاوت در این مورد با شما خواهد بود.
  2. بوتاکس یک نوروتوکسین است که توسط FDA برای درمان چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم، در خانم‌ها و آقایان تأیید شده است.
  3. این روش دوره نقاهت خاصی نداشته و حتی بلافاصله بعد از اتمام کار می‌توانید به امور کاری خود بپردازید.
  4. با توجه به اینکه تزریق بوتاکس یک تکنیک غیرتهاجمی است، لذا بدون درد و خونریزی می‌توانید جوانسازی پوست را انجام دهید.

نحوه تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی

بوتاکس باید در مطب یک پزشک آموزش دیده انجام شود. طی این روش ابتدا ناحیه مورد نظر از طریق کرم و یا محلول‌های بی حس کننده، به طور موقت کاملا لمس می‌شود سپس با آمپول‌های مخصوص که سوزن بسیار نازک و ریز دارند  تزریق سم بوتولینوم به نواحی که دچار خطوط پنجه کلاغی هستند، انجام می‌گیرد.

این تزریق معمولا با درد قابل توجه همراه نیست. پس از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی نوروتوکسین مانع ترشح پیام رسان عصبی “استیل کولین” در بدن می‌شود؛ در واقع این اثر مهارکننده است و باعث توقف موقتی ارسال پیام سیستم عصبی که منجر به انقباض عضلات در این ناحیه می‌گردد، می‌شود و در عوض موجب ریلکس شدن ماهیچه‌های اطراف چشم می‌گردد. این شل شدن عضلات همان چیزی است که باعث کاهش چین و چروک و رفع خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم می‌شود. عوارض نه چندان جدی تزریق بوتاکس پنجه کلاغی معمولاً 1 تا 4 روز پس از تزریق ممکن است قابل مشاهده باشد، البته میزان و طول این عوارض در بدن هر فرد نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود.

ممکن است بعد از تزریق بوتاکس کبودی خفیفی در ناوحی تزریق به وجود بیاید که در این صورت پزشک توصیه می‌کند که حداقل به مدت یک روز از انجام فعالیت‌های بدنی و نوشیدنی الکل خودداری کنید. حدود 1 تا 2 هفته طول می‌کشد تا تاثیر بوتاکس پنجه کلاغی به حداکثر خود برسد. این نکته لازم به یادآوری است که اثرات بوتاکس دائمی نیست، این خطوط معمولاً طی 3 الی 4 ماه پس از تزریق برمی گردند بنابراین اگر می‌خواهید برای  همیشه خطوط پنجه کلاغی را حذف کنید، لازم است که هر چند وقت یکبار بوتاکس تزریق شود.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

پس از اینکه روند زیبا سازی تزریق بوتاکس به صورت موفقیت آمیز به پایان رسید زیباجو نباید تصور کند که همه چیز پایان رسیده است و می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد. چرا که پس از انجام روش زیبایی تزریق بوتاکس محدودیت‌هایی برای او توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد. این محدودیت‌ها تنها برای این است که زیباجو نتایج حاصل از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی را به صورت کامل دریافت نماید و هیچ گونه عارضه‌ای او را تهدید نکند.

به همین جهت پزشک لیستی از دستورالعمل‌‌های لازم را در اختیار متقاضیان تزریق بوتاکس قرار می‌دهد و زیباجو موظف خواهد بود تا این دستورالعمل‌ها را به صورت مرتب و کامل اجرا نماید تا از روش زیبایی تزریق بوتاکس نهایت بهره را بدون دچار شدن به مشکلی ببرد. مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی کنار چشم بسیار ساده هستند و در زیر به برخی از کارهایی که می‌توان بعد از تزریق بوتاکس انجام داد اشاره می‌کنیم:

  1. شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید اما باید توجه داشته باشید که ریتم و شدت ضربان قلب خود را در محدوده طبیعی حفظ کنید.
  2. ورزش سبک را می‌توان پس از گذشت 4 ساعت از تزریق از سر گرفت (پیاده روی، آهسته دویدن)
  3. بلافاصله پس از تزریق به مدت 24 ساعت سر خود را بالا و مستقیم نگه دارید (دولا و خم نشوید)
  4. تزریق بوتاکس به صورت گاهی ممکن است موجب ایجاد برجستگی‌های کوچکی در مناطق تزریق شود. در صورت مواجهه با این موارد می‌توانید روی این مناطق یخ بگذارید؛ به این ترتیب این برجستگی‌ها خود به خود و در عرض چند ساعت و با سرعت زیاد از بین می‌روند.
  5. پس از گذشت 24 ساعت به آرامی صورت خود را ورزش دهید.
  6. بعد از انجام تزریق بوتاکس حداقل به مدت ۲۴ ساعت از مشروبات الکلی استفاده نشود.
  7. به ناحیه اطراف چشم‌ها هیچ گونه فشاری وارد نشود.
  8. به مدت ۴۸ ساعت از قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید جلوگیری به عمل آید.
  9. در صورت قرار گیری در معرض نور خورشید از کرم‌های ضد آفتابی با SPF بالای ۳۰ استفاده شود.
  10. از قرارگیری در مکان‌ها و فضاهای گرمی همچون استخر، سونا، سالن سولاریوم و حمام آفتاب به مدت چند روز اجتناب شود.
  11. به مدت 2 تا 3 روز از دوش آب گرم استفاده نشود زیرا ممکن است به نواحی اطراف چشم آسیب وارد شود و یا بوتاکس در صورت پخش گردد.
  12. داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است به صورت کامل و مرتب مصرف نمایید.

تزریق بوتاکس در ناحیه پنجه کلاغی تا چه مدت ماندگار است؟

بهتر است این نکته را بدانید که اثرات بوتاکس خطوط پنجه کلاغی دائمی نیست و چروک‌ها معمولاً طی 3 الی 4 ماه پس از تزریق بازخواهند گشت. اگر قصد دارید که علائمتان برای همیشه حذف شوند لازم است که هر چند وقت یکبار این تزریق را شارژ کنید. در حالت کلی دوز، محل تزریق و تعداد دفعات تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی با توجه به شرایط و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین می‌شود با این حال اگر بخواهیم به طور میانگین بگوییم که چند جلسه برای تزریق بوتاکس کنار چشم لازم است، پاسخ آن “حداقل” دو جلسه خواهد بود.

بهتر است قبل از اقدام برای این درمان، با پزشک خود درباره تعداد و فواصل مورد نیاز برای تزریق بوتاکس صحبت و مشورت کنید. پس می‌توان گفت که هر بار که بوتاکس تزریق می‌شود اثرگذاری‌اش نیز افزایش می‌یابد و فاصله زمانی هر بار بوتاکس تقریبا باید 4 تا 6 ماه باشد. برخی از زیباجویان می‌پرسند که چه مدت بعد از تزریق بوتاکس چروک پنجه کلاغی می‌توان اثر آن را به طور کامل مشاهده کرد؟ در جواب باید بگوییم به طور معمول باید بین 3 تا 10 روز پس از تزریق بوتاکس اثرات آن را بر روی چهره مشاهده نمایید با این حال عواملی وجود دارند که در ماندگاری آن تاثیر گذار می‌باشند از جمله:

  1. عمق چین و چروک ایجاد شده در نواحی شقیقه‌ها و گوشه چشم
  2. سن زیباجو
  3. میزان انعطاف پذیری پوست وی و الاستیسیته آن

عوارض و خطرات بوتاکس خطوط پنجه کلاغی چشم چیست؟

در حالت کلی اگر افراد زیباجو یک پزشک و کلینیک معتبر را برای تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی انتخاب کند، عوارض جانبی جدی و خاصی متوجه وی نخواهد بود و نهایتا کمی قرمزی و در صورت حساس بودن پوست، احتمال کبودی بسیار خفیف در انتظارش خواهد بود. با این حال اگر به منظور صرف هزینه کمتر و یا نزدیک بودن یک مرکز به محل زندگی، به جای مراجعه به پزشک و مراکز تخصصی مراقبت از زیبایی، به آرایشگرها و افراد غیر متخصص مراجعه شود عوارض زیر ممکن است در کمین آنها نشسته باشد:

  1. آسیب به بینایی
  2. افتادگی پلک
  3. آسیب شدید به بافت زیر پوست
  4. حرکت کردن سم در زیر پوست و انتقال به نقاط دیگر
  5. خونریزی و کبودی شدید
  6. عدم حصول نتیجه دلخواه
  7. کاهش اعتماد به نفس فرد
  8. ضعف عضلانی

هزینه تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی چقدر است؟

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی در اکثر کلینیک‌های زیبایی با قیمت‌های متغیر انجام می‌شود. سه تا از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی این متد عبارت است از:

  1. مقدار حجم بوتاکس مورد نیاز برای از بین بردن تمام خطوط کنار چشم با توجه به شرایط زیباجو
  2. دستمزدی که پزشک برای خود در نظر می‌گیرد.
  3. هزینه‌های مربوط به کلینیک با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود.

دکتر رضا روحانی در کلینیک فوق تخصصی پوست و موی تهران با داشتن چندین سال سابقه درخشان، این متد را با کمترین میزان عوارض و بیشترین ماندگاری همراه با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس استاندارد و مورد تایید FDA به زیباجویان گرامی ارائه می‌دهند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق بوتاکس به چین و چروک گوشه چشم می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید. نتیجه تلاش‌های ما در مجموعه کلینیک زیبایی رز رضایتمندی زیباجویان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

منبع: healthline

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق بوتاکس به لب – بهبود خط لبخند با بوتاکس لب
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس به بینی – رفع افتادگی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید