خوابیدن بعد از لیپوماتیک به چه صورت است ؟

نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش‌هایی است که با هدف داشتن اندامی ایده‌آل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اساس کار آن به این صورت است که چربی‌های اضافی و انباشته شده در نواحی مختلف بدن مثل پهلو‌ها، شکم، باسن و … را به صورت کاملا ایمن و بدون درد خارج کرده و بیمار می‌تواند بدون عوارض جانبی آزار دهنده و دوره نقاهت طولانی به هیکل ایده‌آل خود دست یابد. البته این موضوع باعث نمی‌شود تا مراقبت‌ها و نکات مهم بعد از انجام لیپوماتیک نادیده گرفته شود. یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها نحوه خوابیدن بعد از لیپوماتیک است. پس از انجام لیپوماتیک، اطمینان از خواب خوب شبانه برای بهبودی روان و موثر بسیار مهم است.

این مقاله به بررسی عواملی می‌پردازد که ممکن است بر خواب بعد از لیپوماتیک تأثیر بگذارد و نکات عملی برای تجربه خوابی آرام ارائه می‌کند.

طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک و اهمیت آن

همانطور که کاملاً بدیهی است، پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک، فرد به دلیل اینکه مدت زمان تقریباً زیادی حدود چندین ساعت را در اتاق عمل سپری کرده است به شدت احساس ضعف و خستگی خواهد کرد. به همین دلیل جهت کسب نیروی بیشتر و بهبود وضعیت خود، نیاز به استراحت کافی و منظم خواهد داشت. به همین جهت باید بلافاصله پس از انجام لیپوماتیک به استراحت بپردازد.

در این بین برخی از افراد ممکن است اینگونه تصور کنند که اکنون می‌توانند پس از انجام لیپوماتیک با خیال آسوده و راحت، شبی آرام را سپری کرده و همانند سایر روز‌های عادی خود به استراحت و خوابیدن مشغول شوند.

خوابیدن بعد از لیپوماتیک

اما این افراد باید بدانند که پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک، پزشک متخصص دستورالعمل‌هایی را جهت پیشگیری از بروز عوارض ناشی از لیپوماتیک و بهبود هر چه سریع‌تر فرد در اختیار او قرار خواهد داد و این نکات و دستورالعمل‌ها تنها شامل تغذیه مناسب و پرهیز از انجام بخش فعالیت‌ها نخواهد شد.

از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید پس از انجام پیکرتراشی به آن توجه داشت، نحوه صحیح خوابیدن بعد از لیپوماتیک خواهد است چرا که اگر طرز صحیح خوابیدن پس از انجام عمل پیکرتراشی را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است برخی عوارض در ناحیه تحت درمان دیده شود. بنابراین نحوه صحیح خوابیدن پس از انجام جراحی لارغری دارای اهمیت بسیار فراوانی می‌باشد.

طرز خوابیدن صحیح بعد از لیپوماتیک

طرز صحیح خوابیدن بعد از لیپوماتیک

دوره فوری پس از عمل ممکن است کمی ناراحتی را به همراه داشته باشد. پایبندی به مدیریت درد تجویز شده و اجتناب از خوابیدن مستقیم در نواحی تحت درمان به تجربه خواب راحت‌تری کمک می‌کند.

بسیاری از کسانی که عمل لیپوماتیک را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و از اهمیت نحوه صحیح خوابیدن پس از انجام پیکرتراشی باخبر هستند، شاید نحوه صحیح انجام این کار را به خوبی بلد نباشند و نمی‌دانند که چطور پس از انجام لیپوماتیک بخوابند که هیچگونه عارضه‌ای به همراه نداشته باشد. بنابراین ممکن است این دسته از افراد از پزشک متخصص پیکرتراشی خود درمورد نحوه صحیح خوابیدن پس از عمل لیپوماتیک سؤالاتی داشته باشند تا بتوانند با استفاده از نکات ذکر شده توسط پزشک، یک خواب سالم و راحت پس از انجام عمل داشته باشند.

از جمله نکات مهم درمورد نحوه صحیح خوابیدن پس از انجام پیکرتراشی عبارتند ا:

  • خوابیدن به نحوی که هیچگونه ضربه و فشاری به ناحیه تحت درمان وارد نشود:

پس از انجام عمل زیبا‌سازی لیپوماتیک ناحیه تحت درمان به شدت احساس می‌شود. بنابراین بهتر است در هنگام استراحت به صورتی بخوابید که هیچگونه فشاری به این ناحیه وارد نشود چرا که در صورت وارد شدن هر گونه فشار به ناحیه تحت درمان پس از انجام لیپوماتیک ممکن است در اطراف ناحیه تورم و کبودی دیده شود و درد زیادی را احساس کنید.

  • استفاده از بالش اضافی در زیر پا‌ها

برای اینکه خون در ناحیه تحت درمان به خوبی جریان داشته باشد و بافت‌های موجود در این ناحیه بتوانند از مواد مغذی موجود در خون استفاده کنند بهتر است در هنگام خوابیدن پس از لیپوماتیک یک بالش اضافی در زیر پا‌های فرد قرار داده شود. خوابیدن با سر کمی بالا به کاهش تورم، به ویژه در روش های لیپوماتیک صورت یا گردن کمک می کند. بالش های نگهدارنده یا یک تخت قابل تنظیم می تواند به حفظ وضعیت خواب مناسب کمک کند.

  • پوشیدن گن در زمان خواب

حداقل تا 4 هفته باید به صورت شبانه‌روزی یعنی حتی در زمان خواب نیز گن به تن داشته باشید. انتخاب لباس خواب گشاد و راحت از فشار غیرضروری به نواحی تحت درمان جلوگیری می کند.

  • رعایت زاویه 45 درجه

در زمان خواب، بالا تنه باید زاویه 45 درجه با پا داشته باشد تا اگر جراحی در شکم یا بازو انجام شده است، ورم زودتر برطرف گردد. روش های لیپوماتیک صورت ممکن است نیاز به توجه ویژه ای داشته باشد تا از فشار مستقیم روی صورت جلوگیری شود. استفاده از بالش مسافرتی U شکل یا بالش دونات می تواند به ایجاد یک محیط خواب حمایتی کمک کند.

اجتناب از مواد محرک مانند کافئین و نیکوتین در نزدیکی زمان خواب توصیه می شود. این مواد می توانند با خواب تداخل کنند و ممکن است هر گونه ناراحتی بعد از عمل را تشدید کنند.

زمان استراحت کافی بعد از لیپوماتیک

علاوه بر طرز صحیح خوابیدن پس از انجام پیکرتراشی، مدت زمانی که فرد به استراحت می‌پردازد نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین بهتر است که فرد بعد از انجام عمل لیپوماتیک از استراحت کافی برخوردار باشد تا پس از انجام عمل هر چه سریع‌تر به وضعیت خود بهبود بخشیده و به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردد. اما برداشت شما از این سخن نباید تنها خوابیدن کافی باشد زیرا استراحت کردن تنها به معنی خوابیدن نیست بلکه به این معنی است که در مدت زمان استراحت خود هیچگونه فعالیت جدی را انجام ندهید چرا که انجام هر گونه فعالیت‌های سنگین باعث بروز برخی عوارض ناشی و خطرات جدی خواهند شد.

زمان استراحت کافی بعد از جراحی لاغری

بنابراین فرد جهت جلوگیری از این عوارض و خطرات جدی بهتر است به توصیه‌ها و نکات پزشک متخصص خود توجه کافی داشته باشد. به همین جهت پزشک متخصص از فرد درخواست می‌کند به مدت حداقل ۴۸ ساعت از انجام هر گونه فعالیت سرباز زند و استراحت مطلق داشته باشد و به غیر از کار‌های ضروری، هیچ نوع فعالیتی نداشته باشد.

اما این مدت زمان استراحت تنها به ۴۸ ساعت اولیه پس از انجام عمل لیپوماتیک ختم نخواهد شد و فرد به نوعی موظف خواهد بود حداقل به مدت یک هفته تا حد امکان از انجام فعالیت‌های عادی روزانه خود اجتناب کند. پس از گذشت این مدت می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزانه خود مشغول شود و از نتایج به دست آمده از عمل پیکرتراشی بدون داشتن هیچگونه دردسری لذت ببرد.

خطرات و عوارض رعایت نکردن طرز صحیح خوابیدن بعد از لیپوماتیک

همانطور که از مطالب بالا دانسته شد توجه به نحوه صحیح خوابیدن پس از انجام پیکرتراشی بسیار مهم و ضروری می‌باشد و فرد باید تمام تلاش خود را در نحوه انجام این عمل به صورت صحیح به کار برد چرا که اگر این کار را به صورت صحیح انجام دهد، ممکن است پس از انجام جرحی لاغری برخی از عوارض و خطرات ناشی از عذم نحوه صحیح خوابیدن در ناحیه تحت درمان مشاهده شود که برای فرد ناخوشایند بوده و ممکن است دردسر ساز باشد.

از جمله عوارض و خطراتی که از طرز نادرست خوابیدن پس از انجام عمل لیپوماتیک بروز می‌کنند عبارتند از:

  1. درد بسیار زیاد به دلیل فشار آوردن زیاد به محل زخم
  2. کبودی و تورم
  3. عفونت
  4. خونریزی
  5. التهاب
4/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
راهکار موثر درمان جای زخم و اسکار بعد از لیپوماتیک
نوشتهٔ بعدی
مهم ترین دلایل شل شدگی و افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید