دلایل و درمان خارش بعد از کاشت ابرو چیست؟

خارش پوست ابرو بعد از کاشت

ایران به دلیل مراکز زیبایی معتبر و پزشکان حاذق یکی از قطب های بزرگ متد زیبایی در جهان به شمار می رود. کاشت ابرو طبیعی به دلیل نتایج باور نکردنی و شگفت یکی از همین متدهای زیبایی پرطرفدار به شمار می رود. نام علمی و بین المللی آن پیوند ابرو است. از پیوند ابرو علاوه بر جنبه هایی زیبایی ظاهری که پدید می آید برای درمان بسیاری از آسیب دیدگی ها و ریزش مو در این ناحیه به دلایل مختلف نیز استفاده می شود. گیرنده و دهنده در این جراحی یک نفر هستند و فرد دردسری برای پیدا کردن گزینه مناسب برای پیوند ابرو را نخواهد داشت. عارضه های کم و خفیف هم مانند خارش در ابروهای کاشته شده خود به تنهایی یکی از مزایای بزرگ این متد زیبایی به شمار می رود.

صرف نظر از این مزایا و نتایج کاشت ابرو اگر به هر دلیلی فرد در این ناحیه احساس کمبود و ضعف کند که بر چهره و متقابلاً اعتماد به نفس او موثر باشد توصیه می‌شود با مشورت پزشک حاذق و بیان انتظارات خود در مورد کاشت ابروی طبیعی، این روش را به عنوان درمانی قطعی و تأثیرگذار انتخاب کرد. در ادامه قصد داریم به دلایل و درمان خارش در فولیکول های کاشته شده بپردازیم.

علت خارش بعد از کاشت ابرو چیست؟

همانطور که گفته شد خارش شدید بعد از کاشت ابرو یکی از عارضه‌های خفیف بعد از کاشت ابرو (eyebrow transplant) طبیعی محسوب می‌شود که ممکن است چند روزی به طول بیانجامد. در اکثر موراد خارش آزاردهنده بعد از کاشت ابرو به عنوان یکی از علائم بهبودی در نظر گرفته می‌شود و احساس آن بعد از پیوند ابرو کاملاً طبیعی است و نگران کننده نمی‌باشد. تنها نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که با وسوسه خاراندن ابرو مقابله کنید و چند روزی را تحمل نمایید تا علائم برطرف شوند. اگر موهای کاشته شده خود را خراش دهید، ممکن است دچار یک عفونت پوستی یا عفونت فولیکولی مو (فولیکولیت) شوید. در بدترین حالت ممکن است موهای پیوند شده را به طور کامل بکشید، این کار می تواند تأثیر بدی بر نتایج نهایی متد زیبایی شما بگذارد.

علت خارش و سوزش بعد از کاشت ابرو

توصیه ما این است که 14 روز صبر کنید تا بتوانید بدون نگرانی سر خود را بخارانید یا آن را لمس نمایید. درست است که این شرایط بسیار آزار دهنده و کلافه کننده است اما باید در نظر داشت خارش و سوزش پس از کاشت ابرو می‌تواند به دلایل مختلفی بروز یابد که از جمله شایع‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طی شدن روند طبیعی بهبودی
  2. ابتلا به برخی عفونت‌ها
  3. خشک شدن بیش از اندازه پوست سر

آیا خارش بعد از کاشت ابرو طبیعی و دائمی خواهد بود؟

پس از پیوند ابرو برخی از خارش و پوسته ریزی بعد از کاشت ابرو معمول است و معمولاً نشانه بهبود و رشد سلول‌های جدید پوست است؛ در این زمان در صورت صلاحدید پزشکتان می‌توانید به ناحیه مورد نظرتان مرطوب کننده بمالید. اگر به آرامی و بدون وارد کردن فشار این کار را انجام دهید، به هیچ یک از پیوندها آسیب نمی‌رسانید و تمام فولیکول‌های کاشته شده روند تثبیت خود در پوست سر را به طور طبیعی طی خواهند کرد.

گاهی ممکن است هنگام ماساژ ناحیه کاشت شده شاهد ریزش یا کنده شده تارهای موی خود شوید که شما را به وحشت بیاندازد، در این شرایط نیز دستپاچه نشوید زیرا فقط ساقه مو کنده شده و ریشه آن هنوز در ناحیه پوست در جای خود باقی است. فولیکول‌های زیر پوست ظرف چند ماه آینده دوباره ظاهر می‌شوند و موها بعد از مقداری ریزش (که پس از پیوند ابرو طبیعی است) دوباره رشد خود را از سر خواهند گفت.

خارش بعد از کاشت ابرو چه دلایلی دارد؟

برای خارش ابرو بعد از کاشت چه باید کرد؟

مجددا تاکید می‌کنیم که خارش و قرمزی بعد از کاشت ابرو کاملاً طبیعی بوده و البته موقت و گذرا می‌باشد. این عارضه آنقدر آزار دهنده نیست که شما از انجام ایمپلنت ابرو صرف نظر کنید و طبیعتاً با دیدن نتایج کاشت ابروی طبیعی، ارزش تحمل چند روز خارش را دارد.

البته باید اشاره کرد که با مراقبت‌ها و رعایت نکات گوشزد شده توسط پزشک می‌توان این عارضه پیوند ابرو را نیز تا حد چشم گیری کاهش داد، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. تنها این نکته را نباید از نظر دور داشت که اگر هرگونه عارضه‌ای بعد از کاشت ابرو  رخ داد و به صورت غیر طبیعی شاهد دوام آن و طولانی شدن آن بودید حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید.

دلایل خارش ابروترمیم زخم‌ها
ابتلا به عفونت
خشکی بیش از حد پوست
مدت زمان خارشاین عارضه موقتی است و به محض بهبودی کامل زخم‌ها، برطرف خواهد شد.
درمان خارش پوستتهیه اسپری محلول از آب و آلوئه‌ورا
استفاده از دستمال مرطوب برای لمس پوست بدون اعمال فشار
استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد خارش تحت نظر متخصص
دلیل عفونت بعد از کاشت ابرواستریل نبودن تجهیزات مورد استفاده
دستکاری محل کاشت ابرو با دست آلوده
رفتن به محیط آلوده
رفع خارش بعد از پیوند ابرو

درمان خارش ابرو بعد از کاشت

این روزها از کاشت ابرو طبیعی به دلیل دوام و نیاز کم به مراقبت‌های ویژه با نام روشی مطمئن و تآثیرگذار یاد می‌شود. زیبایی و گیرایی چشم و ابرو نقش انکار ناپذیری بر زندگی و فردی و همین طور فعالیت های جمعی دارد. انتخاب این روش تنها وجه زیبایی شناسی و ظاهری ندارد و از لحاظ روانی نیز حس مثبت و اعتماد به نفس را برای شما رقم خواهد زد. عارضه خارش ابرو بعد از پیوند ابرو متداول است و به راحتی قابل مدیریت می‌باشد. این عارضه معمولا همزمان با ظهور دلمه بعد از کاشت ابرو ایجاد می‌شود و علت هردو به خاطر طی شدن روند بهبودی پوست سر است. التهاب و خارش ابرو بین 5 تا 7 روز طول خواهد کشید و پس از آن از بین می‌رود.

توصیه‌هایی وجود دارد که میزان اذیت این عارضه بعد از انجام پیوند ابرو را تا حد زیادی کم می‌کند که عبارت هستند از:

  1. استفاده از اسپری محتوی آب و آلوئه ورا در منطقه کاشته شده و لوسیون آلوئه ورا در ناحیه اهدا کننده باعث بهبودی سریع شده و باعث کاهش مقدار خارش می‌شود.
  2. اگر خارشتان بسیار زیاد است به طوری که نمی‌توانید در مقابل خاراندن آن مقاومت کنید، در طول روز به وسیله گاز استریل یا دستمال مرطوب ناحیه مورد نظر را به آرامی و ملایمت لمس کنید. تحت هیچ شرایطی نگذارید که ناخن‌هایتان به این نواحی برخورد داشته باشند و همچنین به فشار انگشتانتان بر ناحیه کاشت شده نیفزایید.
  3. استفاده از داروهای ضد التهاب و ضد خارشی که توسط پزشکتان تجویز شده (مانند آنتی هیستامین) پس از پیوند طبیعی ابرو بسیار کمک کننده خواهد بود.
  4. محلول‌ها، مرطوب کننده ها و لوسیون‌هایی که پزشکان بعد از اینگونه متد زیبایی تجویز می کنند خارش پوست بعد از کاشت ابرو را از بین خواهد برد.

پوسته شدن ابرو پس از کاشت

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو

بعد از اینکه فردی عملیات پیوند ابرو انجام داد می‌تواند شاهد برخی عوارض جانبی احتمالی نظیر التهاب در ناحیه کاشت، تورم در ناحیه چشم و … شود؛ که تمامی این عوارض به مرور زمان و با رعایت کامل مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو از بین خواهد رفت و جای هیچ نگرانی نخواهد بود. اما در این میان امکان ایجاد مشکلاتی که می‌تواند کمی برای بیمار نگران کننده باشد نیز وجود دارد.

از جمله یکی از این موارد پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو است و علت این اتفاق می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اصلی‌ترین عامل در مشاهده علائم پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو خشکی پوست است. بنابراین با هیدراته نگه داشتن بدن و جلوگیری از خشکی پوست می‌توان خیلی راحت از بروز آن جلوگیری کرد.

از آنجایی که پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو می‌تواند باعث ناراحتی و اذیت بیمار شود جلوگیری از بروز چنین اتفاقی بسیار مهم است. چرا که خشکی و پوسته پوسته شدن باعث ایجاد خارش و در نتیجه ایجاد ترک‌هایی در ناحیه ابرو می‌شود. در نتیجه فولیکول‌های تازه کاشته شده آسیب دیده و نتایج مطلوبی که انتظار آن را داشتید ایجاد نخواهد شد. بنابراین استفاده مرتب از پمادها و داروهای تجویز شده توسط پزشک را باید جدی گرفت و به تمامی توصیه‌ها و مراقبت‌های بعدی توجه ویژه‌ای داشت.

زمان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو

به طور کلی در حین کاشت ابرو، فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده جمع آوری شده و پس از آن  سوراخ‌هایی در ناحیه اهدا کننده (بانک مو) به وجود می‌آید و در آن‌ها لخته‌های کوچک خون تشکیل می‌شود و تمام این موارد باعث پوسته پوسته شدن و خارش و التهاب بعد از کاشت ابرو می‌کردد. گستردگی و مدت زمان خارش محل کاشت ابرو در افراد مختلف متفاوت است.

زمان پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی داشته و در هر بازه‌ای تا پایان بهبودی کامل می‌تواند اتفاق بیافتد. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد در ارتباط با عوامل تاثیرگذار در خصوص رخ دادن چنین اتفاقی است؛ چرا که با انجام مراقبت‌های لازم و دقت در تغذیه فرد می‌تواند تا حد قابل توجهی موثر واقع شود. به طوری که در بسیاری از افراد پوسته پوسته شدن به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شود.

خارش غیرقابل تحمل بعد از کاشت ابرو

در صورتی که چنین علائمی مانند خارش غیرطبیعی بعد از کاشت ابرو در شما ظاهر شد و احساس کردید که مشکل جدی است و در عرض چند روز بهبود پیدا نکرد ضروری است که با پزشک خود تماس گرفته و مشکل را با او در میان بگذارید. در افرادی که خشکی پوست و پوسته پوسته شدن شدیدی را تجربه می‌کنند احتمال موفقیت در پیوند مو ضعیف می‌شود. البته فراموش نکنید که چنین اتفاقی طبیعی است و اگر رسیدگی‌های اولیه و اصولی را انجام دهید جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

4/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
هزینه کاشت ابرو دقیقا چقدر است؟ 1403
نوشتهٔ بعدی
مزایا و فواید کاشت ابروی طبیعی برای افراد زیباجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید