ورم بعد از تزریق ژل خط خنده را چگونه از بین ببریم؟

تزریق فیلر خط خنده

کلینیک پوست و مو رز در این مقاله قصد دارد در مورد ورم بعد از تزريق ژل خط خنده اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد، لطفا ما را همراهی کنید. با افزایش استقبال عمومی از تزریق فیلرها به نقاط مختلف صورت و بدن، مردم بیشتر به دنبال کسب اطلاعات در مورد مزایا و عوارض این روش زیبایی هستند. فیلرها یا ژل‌ها کاربرد بسیار وسیعی در جوانسازی و پر کردن صورت خانم‌ها و آقایان دارند.

یکی از نقاطی که تحت تزریق فیلرها قرار می‌گیرد، خطوط خنده یا همان خط لبخند است که از گوشه بینی تا کنار لب‌ها امتداد دارد. یکی از نگرانی‌های افرادی که اقدام به تزریق فیلر می‌کنند، ورم بعد از تزریق ژل خط خنده می‌باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، وحشت نکنید. ورم به تنهایی، یکی از عوارض شایع در نتیجه تزریق ژل به هر نقطه از صورت یا بدن است.

درمان قطعی خط خنده با تزریق فیلر

در حالت کلی عوارض جانبی شایع پس از تزریق ژل می تواند شامل: درد و حساسیت خفیف در ناحیه، قرمزی متوسط، تورم و گاهی کبودی موقت باشد. اینها عوارض جانبی طبیعی ناشی از تزریق هستند و اکثرا در طی چند روز بدون ایجاد هیچ مشکل خاص و اختلال در روند تزریق ژل، برطرف می شوند. اما خب، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در کاهش تورم موثر باشد. به خواندن ادامه دهید تا با انواع موثر درمان ورم بعد از تزریق ژل خط خنده آشنا شوید.

عکس قبل و بعد تزریق ژل به خط خنده

تورم و کبودی، عوارض جانبی تزریق ژل خط خنده

اکثر پزشکان تمایل دارند که به جای انجام جراحی‌های زیبایی، تزریق ژل به خط خنده را توصیه کنند زیرا این گزینه درمانی به ندرت خطر عفونت، خونریزی و سایر عوارض جانبی را که عمل جراحی می‌تواند به همراه داشته باشد، ایجاد می‌کند. با این حال مهم است بدانید که تزریق پرکننده‌های پوستی ممکن است عوارض جانبی جزئی ایجاد کنند که معمولاً ظرف چند روز از بین می روند و عبارت هستند از :

بهترین دکتر تزریق فیلر به خط خنده

  1. درد جزئی
  2. تورم
  3. خارش
  4. خونریزی در حد دو یا سه قطره
  5. کبودی بسیار کوچک
  6. التهاب کم و کوتاه مدت (چند ساعت)

تورم بعد از تزریق ژل به خط خنده

در صورتی که بعد از انجام تزریق ژل به صورت هر یک از عوارض گفته شده را مشاهده کردید نگران نشوید؛ زیرا همانطور که گفته شد این عوارض موقتی هستند و مدتی بعد از گذشت تزریق فیلر به صورت فروکش می‌کنند. به طور معمول پزشکان برای جلوگیری از ایجاد این عوارض و یا کاهش شدت آن‌ها برای زیباجو آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند.

اگر هر یک از عوارض گفته شده را مشاهده کردید و بعد از گذشت 3 روز، کاهشی در آن ها ها ندیدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید. با توجه به اینکه قرار است تزریق ژل در نقاط حساسی مانند خط لبخند انجام شود، در صورتی که پزشک متخصص و با تجربه‌ای را برای انجام تزریق انتخاب نکرده باشید ممکن است با عوارضی مواجه شوید که بعضا غیر قابل جبران هستند، برخی از این عوارض عبارت هستند از:

  1. آسیب به رگ خونی
  2. شوک آنافیلاکسی
  3. سپسیس
  4. لخته شدن خون در شریان
  5. نکروزه شدن بافت پوست (مرگ بافت)
  6. آبسه

کاهش ورم بعد از تزریق فیلر خط خنده

تورم صورت بعد از تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل پوستی یک راه حل آسان و سریع برای مردان و زنانی است که می‌خواهند علائم پیری را به ویژه در صورت خود کاهش دهند. درست است که این روش غیرتهاجمی است، اما سیستم ایمنی بدن نسبت به ورود هر جسمی خارجی واکنش نشان می‌دهد؛ دقیقا مثل آن می‌ماند که یک سوزن خیاطی به ناگاه وارد پوستتان شود! خواهید دید که بعد از چند دقیقه دستتان قرمز و متورم می‌شود و علت ورم بعد از تزريق ژل خط خنده نیز همین است. یک سوزن بسیار نازک و کم قطر وارد پوست شما می‌شود و یکسری مواد طبیعی را به نواحی تحت درمان تزریق می‌کند؛ پس طبیعی است که بدن شما واکنش نشان دهد و ورم کند و خبر خوب این است که این تورم نگران کننده نیست و به زودی از بین خواهد رفت.

دلیل عمیق شدن خط لبخندخشکی پوست
مصرف سیگار
نوسانات شدید وزنی
خوابیدن به پهلو
عوارض تزریق ژل خط خندهدرد، تورم و التهاب موقت
خارش محل تزریق
کبودی بسیار جزئی
کاهش ورم پوستیعدم مصرف غذای شور و الکل حداقل تا یک هفته
فشار نیاوردن به محل تزریق
نوشیدن آب کافی
نرفتن به محیط‌های گرم
مزایای تزریق ژل خط خندهدرمان خط لبخند عمیق
رویت نتیجه بلافاصله بعد از تزریق
نداشتن عوارض جدی
کوتاه بودن دوره نقاهت

تزریق فیلر خط خنده در تهران

نحوه کاهش و درمان ورم بعد از تزریق ژل خط خنده

از آنجا که مواد پرکننده پوست توسط تزریق به زیر پوست منتقل می‌شوند تورم برای تقریباً تمام داوطلبان تزریق ژل به صورت به وجود می آید؛ اما بسته به محل تزریق و حساسیت پوست بیمار شدت آن در هر شخص نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود. به منظور کاهش ورم بعد از تزريق ژل خط خنده و کنترل و مدیریت عوارض جانبی بعد از تزریق ژل، کلینیک تخصصی پوست و مو رز به شما عزیزان توصیه می‌کند که نکات زیر را رعایت کنید تا کمتر دچار اذیت و ناراحتی پس از تزریق ژل شوید:

  1. مایعات زیادی بنوشید: هیدراته نگه داشتن بدن یکی از اصلی ترین راه‌هایی است که افراد می‌توانند با آن میزان تورم و گاها التهاب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. زیرا آب عواملی که موجب تورم شده‌اند را ترغیب می‌کند تا با سرعت بیشتری از بدن خارج شوند.
  2. به هیچ عنوان منطقه تزریق را فشار ندهید یا آن را دستکاری نکنید: بعد از اینکه دکتر روحانی در کلینیک تخصصی پوست و مو رز، تزریق ژل به خط لبخند شما را انجام داد باید از فشار دادن یا دستکاری کردن محل تزریق جلوگیری کنید. زیرا این امر باعث می‌شود ماده پرکننده (فیلر) شما در زیر پوستتان حرکت کند و در یک مکان ناخواسته مستقر و ثابت شود.
  3. تا 24 ساعت سیگار ممنوع: از کشیدن سیگار و یا قرارگیری در معرض دود آن تا حداقل 24 ساعت پرهیز کنید.
  4. استفاده از یخ: یکی دیگر از روش های درمان ورم بعد از تزريق ژل خط خنده، استفاده از یخ در مناطق تحت درمان است. اگر بعد از چند ساعت یا چند روز متوجه تورم در ناحیه خط لبخندتان شدید یخ می‌تواند به کاهش تورم صورتتان کمک کند.
  5. نمک کمتر مصرف کنید: نمک به این دلیل که آب بدن شما را کاهش می‌دهد بهتر است نقش کم رنگ تری را در رژیم غذاییتان داشته باشد.
  6. از ورزش کردن اجتناب کنید: افزایش ضربان قلب باعث ورم بعد از تزریق ژل خط خنده می‌شود. بنابراین کلینیک زیبایی رز به داوطلبان تزریق ژل به خط لبخند توصیه می‌کند حدود 12 الی 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های ورزشی جدا خودداری کنند. با این کار تورم را به کمترین حد ممکن خواهید رساند.
  7. از پوشیدن کلاه خودداری کنید: این توصیه برای خانم‌ها و آقایانی است که دوست دارند کلاه بپوشند. ما به این افراد توصیه می‌کنیم که تا چند روز بعد از تزریق ژل به خط لبخندشان از کلاه معمولی، کلاه ایمنی ساختمان و یا کلاه کاسکت (کلاه ایمنی موتور) استفاده نکنند زیرا فشار ناشی از کلاه باعث می‌شود که ژل به سمت قسمت‌های دیگر صورت حرکت کند. این حرکات منجر به تورم نقاط دیگر و حصول نتایج غیر دلخواه می‌شود که مسلما منجر به نارضایتی از نتیجه تزریق ژل خواهد شد.
  8. از رفتن به مناطق گرم خودداری کنید: سعی کنید به مدت چند روز هم که شده به مکان‌های خیلی گرم مانند جکوزی، سونا، حمام آفتاب، سولاریوم و… نروید.
  9. سر خود را بالا نگه دارید: معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که برای کنترل و کاهش ورم بعد از تزريق ژل خط خنده سر خود را حداقل چهار ساعت پایین نگیرید و حتی‌الامکان بالا نگه دارید.
  10. مصرف خودسرانه هر نوع دارو ممنوع: حتما قبل از مصرف هر نوع دارویی (مخصوصا داروهای رقیق کننده خون) مانند: ایبوبروفن و آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.

اقدامات پس از تزریق فیلر خط خنده

ورم بعد از تزريق ژل خط خنده شایع و طبیعی است اما شما باید به یاد داشته باشید که حتما قبل از انجام تزریق ژل به خط لبخندتان با پزشک متخصصی که قرار این کار را برایتان انجام دهد مشورت کنید. به طور قطع آن‌ها نکات مراقبتی دیگری که باید قبل، حین و بعد از انجام تزریق فیلر به خط لبخند لازم است انجام دهید را به شما گوشزد خواهند کرد.

ماندگاری تزریق فیلر خط خنده

با انجام نکات مراقبتی بالا به راحتی می‌توان از بروز عوارض جانبی و خطرات احتمالی جلوگیری نمود. همچنین با نگهداری مناسب از ناحیه‌ای که دچار ورم بعد از تزريق ژل خط خنده شده است، زودتر به نتیجه دلخواه و ثابت می رسید. لازم به ذکر است که نحوه مراقبت و مراقبت صحیح از محل تزریق منجر به طولانی مدت شدن ماندگاری ژل در خط لبخند می‌شود.

قیمت تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل خط لبخند در کلینیک رز

تزریق ژل به خط خنده یک متد ظریف می‌باشد که نیازمند به کارگیری توانایی به همراه دقت و تجربه زیاد است. متأسفانه این روش پرطرفدار در برخی کلینیک‌ها و آرایشگاه‌ها توسط بعضی از اپراتورهای کم تجربه انجام می‌گیرد و همین سهل‌انکاری فرصت‌های متعددی را برای ورود سوزن به سیستم شریانی ایجاد می‌کند که طی آن انسداد شریان صورت ممکن است رخ دهد.

تزریق فیلر به خط خنده چگونه است؟

کلینیک تخصصی پوست و موی رز نزدیک به 10 سال است که در زمینه تزریق ژل و بوتاکس فعالیت می‌کند و نتایج شگفت‌انگیزی را برجای گذاشته که با رضایت حداکثری زیباجویان خود همراه بوده است.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق ژل خط لبخند می‌توانید با مشاورین کلینیک رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید.

فیلر خط خنده در خانم جوان

تزریق ژل به خط خنده چگونه است؟

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای ژل‌های پرکننده صورت، تزریق ژل به خط خنده است که با بالا رفتن سن عمیق‌تر می‌شود و چهره را پیر‌تر نشان می‌دهد و شادابی را از چهره می‌گیرد. تزریق ژل با بهترین برند تزریق ژل خط خنده متفاوتی ممکن است انجام شود که معمولا با توجه به صلاح دید پزشک متخصص انتخاب می‌گردد. یکی از متداول‌ترین ژل‌هایی به این منظور توسط پزشک انتخاب می‌شود فیلرهای دارای مبتنی بر هیالورونیک اسید است. به منظور تزریق این فیلرها مراحل زیر طی خواهد شد:

تزریق ژل به خط خنده چگونه است؟

  1. در مرحله اول پزشک اقدام به ضد عفونی کردن ناحیه خط خنده به جهت جلوگیری از ورود میکروب می‌کند و سپس یک داروی بی‌حس کننده موضعی مانند لیدوکائین تزریق می‌کند تا آرامش زیباجو حین تزریق حفظ شود.
  2. در مرحله بعد با استفاده از یک سرنگ با سوزن کوچک و نازک مقدار مشخصی از ژل به آرامی در ناحیه مورد نظز تزریق می‌شود و این پروسه تا زمانی که فرورفتگی خط لبخند با بافت‌های کناری‌اش هم سطح شود ادامه خواهد داشت.
  3. به منظور جلوگیری از تزریق بیش از حد و غیر طبیعی شدن نتیجه، پزشک در حین تزریق ژل پوست زیباجو را به آرامی ماساژ می‌دهد تا از کافی بودن یا نبودن حجم فیلر مطمئن شود.

منبع: cosmeticsurgerynj

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل به چانه | فرم دهی طبیعی و دائمی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل در پلک (درمان افتادگی و گودی چشم)

8 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام قیمت هر سی سی چنده و ایا پزشک خودشون شخصا انجام میدن ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای خط خنده ژل های ما از 2 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان می باشد بسته به برندی که شما انتخاب می کنید قیمت مشخص می شود.
      تزریق شخصا توسط خود پزشک انجام می شود.

      پاسخ
  • مدت ماندگاریش چقده و از چه برندی استفاده میکنین ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      ماندگاری ژل از حداقل 8 ماه تا 2 سال می باشد.
      برند ها متفاوت می باشد و شما می توانید با مشاوره قبل از تزریق ژل در کلینیک رز از انتخاب برند خودتون مطمئن بشید.

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر
    خسته نباشید. سایت شما را تازه پیدا کردم، ممنون از اطلاعات خوبی که اینجا گذاشتید. من در آذر ماه صورتم – خط خنده و گونه ها – را در نزد یک دکتر دیگری ژل زدم. متاسفانه ژل ها تا حالا همینطور به صورت قلمبه مانده. روی گونه ها زیاد مشخص نیست، فقط وقتی که لمس میکنم متوجه میشوم، اما گوشه های لبم بخصوص طرف چپ از داخل کاملا قلمبه شده به اندازه یک بند انگشت و سه روز هست از خواب که بلند میشوم طرف چپ صورتم – لپم – ورم دارد. خیلی نگران هستم که مشکل زا شود. خیلی سپاسگزار خواهم شد اگر راهنمایی بفرمایید. سپاس فراوان از وقت و راهنماییتان
    لاله

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      اگر برند ژل تزریقی را ذکر میکردید میتوانستم بهتر شما را راهنمایی کنم. حتما پیش از تزریق از پزشک خود بخواهید که برند و بسته بندی ژل را به شما نشان دهد. در صورت برطرف نشدن مشکل باید مراجعه حضوری داشته باشید.

      پاسخ
  • این درسته که تزریق ژل به گونه امکان ریزش و افتادگی گونه رو به همراه داره .پایان تزریق چربی بهتر هست ؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که توسط پزشکی که تبحر و مهارت لازم را ندارد انجام شود ممکن است چنین عوارضی داشته باشد. به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید