اهمیت تغذیه صحیح بعد از جراحی لاغری با لیپوماتیک

رژیم غذایی صحیح بعد از لیپوماتیک

عمل زیبایی لیپوماتیک به دلیل مزایای منحصر به فرد و بی‌خطر بودن موفق شده طرفداران بسیاری را در مقایسه با سایر عمل‌های زیبایی مشابه پیدا کند. از آنجایی که هدف اصلی از انجام لیپوماتیک رسیدن به اندام ایده‌آل و زیبا است رعایت برخی مراقبت‌ها برای نتیجه‌بخشی عالی ضروری است. یکی از مهم‌ترین این نکات که همواره باید مورد توجه کاندیدهای لیپوماتیک و کسانی که دوست دارند هیکلی زیبا و بدون ایراد داشته باشند تغذیه مناسب بعد از لیپوماتیک است. عدم توجه به تغذیه بعد از لیپوماتیک می‌تواند تمامی هزینه‌ها و زحمت‌هایی که برای رسیدن به هیکل زیبا کشیده‌اید را از بین ببرد و در کوتاه مدت دوباره اندام ناخوش‌آیند شما بروز پیدا کند.

با توجه به اهمیت بالای تغذیه بعد از عمل لیپوماتیک در این مقاله سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین نکات در این خصوص را جمع‌بندی کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. علاوه بر مطالب آورده شده در این مقاله توصیه می‌شود حتما بعد از اتمام جلسه درمانی از پزشک خود بخواهید تا تمامی نکات لازم در مورد رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک را با جزئیات کامل در اختیار شما قرار دهد. کلینیک تخصصی رز به عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های فعال در زمینه‌های زیبایی و لیپوماتیک با حضور دکتر روحانی برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل با کمترین اذیت و عوارض جانبی همراه در تمامی مراحل درمان درکنار شما مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

تغذیه بعد از لیپوماتیک به چه صورت می باشد؟

تاثیر تغذیه مناسب در دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

برخی از مردم تصورات نادرستی از انجام عمل پیکرتراشی دارند. یکی از این تصورات غلط این است که گمان می‌کنند در هر شرایطی نتیجه نهایی لیپوماتیک دائمی است و چربی‌های برداشته شده به بدن برنمی‌گردد. این تصور در صورتی درست است که شما همه نکات مراقبتی جراحی لاغری را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبتی لیپوماتیک، رعایت تغذیه مناسب است.

این درست است که در طی پیکرتراشی سلول‌های چربی زائد از بدن خارج می‌شوند ولی در صورتی که تغذیه مناسب را رعایت نکنید سلول‌های چربی زائد  مجددا به بدن بازگشته و نتیجه عمل زیبایی لیپوماتیک تغییر می‌کند. از طرفی در طی انجام لیپوماتیک فقط چربی اضافی ناحیه مورد نظر خارج می‌شود و در نواحی دیگر همچنان چربی وجود دارد و ممکن است با رعایت نکردن تغذیه مناسب، سلول‌های چربی موجود در نواحی دیگر بزرگ‌تر شوند.

اگر پزشک متخصص و باتجربه‌ای را انتخاب کنید می‌توانید اطمینان داشته باشید که با توجه به بررسی‌هایی که پزشک قبل از انجام لیپوماتیک برای شما انجام می‌دهد نتیجه ماندگار‌تری را به دست خواهید آورد. به این دلیل که ابتدا وضعیت بدن شما را بررسی کرده و براساس میزان چربی قابل استخراج، بهترین روش و دستگاه را برای شما انتخاب خواهد کرد.

تاثیر تغذیه مناسب در دوران نقاهت بعد از لیپوماتیک

رژیم غذایی و تغذیه مناسب بعد از لیپوماتیک

برای اینکه بتوانید از بازگشت سلول‌های چربی در ناحیه‌ای که لیپوماتیک انجام داده‌اید جلوگیری کرده و نتیجه دائمی داشته باشید، لازم است رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنید. بهتر است رژیم غذایی را بعد از انجام جراحی لاغری، از حالت کوتاه مدت به رژیم غذایی بلند مدت تغییر دهید و از نکات زیر در رژیم غذایی جدید خود استفاده کنید:

  1. غذا‌های پر چرب را به غذا‌های کم چرب تغییر دهید.
  2. از سبزیجات به مقدار زیاد استفاده کنید.
  3. مقدار مصرفی گوشت را در رژیم غذایی کاهش دهید.
  4. از حبوبات مانند لوبیا زیاد استفاده کنید.
  5. آب به مقدار زیاد بنوشید. مقدار زیادی آب می‌تواند به کنترل گرسنگی، حفظ سطح بالای سوخت و ساز بدن و به هضم غذا کمک کند.
  6. حتماً پروتئین‌های بدون چربی را در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  7. استفاده از غلات را در رژیم غذایی قرار دهید.
  8. به جای خوردن ۳ وعده غذایی در روز، حجم هر وعده غذایی را کمتر کنید و در عوض تعداد آن را به ۵ تا ۷ وعده غذایی کوچک تقسیم کنید. خوردن چند وعده غذایی کوچک می‌تواند به تقویت سوخت و ساز بدن، حفظ سطح انرژی بدن و جلوگیری از گرسنگی کمک ‌کند.
  9. حتماً در رژیم غذایی خود، غذا‌های دارای ویتأمین C مانند میوه‌ها و ویتأمین B۱۲ مانند ماهی قرار دهید.
  10. حتماً از غذا‌های دارای فیبر مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید.
  11. در رژیم غذایی خود حتماً از غذا‌های دارای پروبیوتیک مانند ماست و غذا‌های تخمیر شده استفاده کنید.

با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط پزشکان متخصص لیپوماتیک، مشخص شده است کسانی که علاوه بر بعد از لیپوماتیک، ۶ هفته قبل از عمل زیبایی پیکرتراشی نیز رژیم غذایی خود را تغییر داده‌اند نتیجه ماندگار‌تری از عمل لاغری داشته‌اند.

کنترل و مدیریت وزن بعد از لیپوماتیک با تغذیه مناسب

همانطور که گفته شد انجام عمل زیبایی لیپوماتیک، اندام زیباتری به شما می‌بخشد و همین موضوع باعث می‌شود شما حس جوانی کنید و احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید. اما برای اینکه این احساسات حاصل از انجام عمل زیبایی پیکرتراشی، دائمی باشد باید وزن خود را حفظ کنید تا نتایج را تغییر ندهید. برای اینکه بتوانید وزن خود را کنترل کنید لازم است رژیم غذایی مناسبی را قبل و بعد از انجام لیپوماتیک رعایت کنید. علاوه بر رعایت کردن رژیم غذایی مناسب لازم است به انجام یک نوع ورزش هم بپردازید تا بتوانید اندام حاصل از انجام این عمل زیبایی را حفظ کنید. ورزش کردن در کنترل وزن هم به شما کمک می‌کند.

حتماً قبل از اینکه به انجام یک ورزش در یک رشته خاص بپردازید با پزشک متخصص درباره رشته ورزشی مشورت کنید. شاید لازم باشد از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید. البته فراموش نکنید که همه مراجعین باید از انجام ورزش‌های سنگین تا چند روز بعد از لیپوماتیک هم خودداری کنند. حتماً در کنار هر رشته‌ ورزشی بعد از انجام پیکرتراشی، ورزش‌های هوازی را فراموش نکنید. ورزش‌های هوازی به سوخت و ساز بدن کمک کرده و مصرف انرژی بدن شما را افزایش می‌دهند که این موض.ع بر کاهش مقدار سلول‌های چربی بدن شما تأثیر‌گذار خواهد بود.

پیشنهاد غذا بعد از جراحی لاغری

بعد از لیپوماتیک چه نوع مواد غذایی پیشنهاد می شود؟

لازم است در راستای تغییر رژیم غذایی برای نتیجه بهتر و ماندگارتر نتیجه پیکرتراشی، از مصرف بعضی مواد پرهیز کنید:

  1. خوردن نوشیدنی‌های پر از قند را مانند نوشابه و آبمیوه‌های شیرین را در رژیم غذایی خود محدود کنید.
  2. از مصرف الکل چند روز قبل و چند روز بعد از انجام لیپوماتیک خودداری کنید.
  3. مصرف قند‌ها و کربوهیدرات‌های ساده را در برنامه غذایی خو کم کنید.
  4. مصرف غذا‌های چرب را کاهش دهید.
  5. از غذا‌های سرخ کردنی مانند مرغ سرخ شده، سیب‌زمینی سرخ کرده و مرغ سوخاری تا حد امکان بپرهیزید.
  6. از گوشت‌های فرآوری شده مانند کالباس، بیکن و سالامی استفاده نکنید.
  7. از خوردن شکلات و آبنبات زیاد خودداری کنید.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک بازو – هزینه لاغری بازو و زیر بغل در سال 1403
نوشتهٔ بعدی
خوابیدن بعد از لیپوماتیک به چه صورت است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید